Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
801/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti jaksa pohtia miten hirveätä on, että tytön äiti pääsi matkalle uuden miehensä kanssa, kun mies oli tytön kanssa Lapissa. Silloin oli isäviikko ja äiti oli täysin vapaa reissuun lähtemään.

En myöskään ymmärrä mistä on tullut ajatus, että mies ei ole kenellekään kelvannut kuuteen vuoteen. En ole missään vaiheessa näin sanonut eikä se pidä paikkaansa. Mutta en lähde hänen seurusteluhistoriaa tässä sen enempää avaamaan, mutta fakta on, että erosta tytön äidin kanssa on 6 vuotta.

Emme myöskään ole uusioperhe enkä tiedä tuleeko meistä sellaista koskaan. Olen omat lapseni jo aikuiseksi kasvattanut ja toistaiseksi varsin onnellinen asuessani yksin. Mutta ilman muuta myös Onnellinen, että minulla on merkityksellinen parisuhde rakastamani miehen kanssa.

Ei ole myöskään mahdollista ottaa juuri 12-vuotta täyttäneelle lapselle omaa huonetta Barcelonan kaltaisessa suurkaupungissa. Ei tyttö uskaltaisi siellä yksin olla eikä varmaan hotellin säännöt sellaista edes sallisi.

Ja kyllä, tarkoitus oli mm nauttia kiireettömästä yhdessäolosta, toisen viereen käpertymisestä ja rakastelusta. Se ei tarkoita että oli tarkoitus naudan koko viikko

Ja minun oli alunperin tarkoitus maksaa oma matkani, mies luonnollisesti maksaa omansa. Nyt suunnitelmien muuttumisen johdosta mies maksaa majoitukset kokonaan ja minä vain omat lentoni.

En muista kaikkia hulluuksia mitä täällä on ollut, mutta tässä nyt päällimmäisenä mieleen tulleet

Ap

Oletko itse nyt tyytyväinen tuohon kompromissiin vai jäikö asia vielä pahasti hampaankoloon? Tuo kuulostaa oikein sopivalta että mies maksaa koko majoituksen, silloin sinulta ei mene ihan kaikki kerätyt matkakassat tähän reissuun. Toivottavasti pystyt reissusta kuitenkin nauttimaan, vaikka sen luonne nyt muuttuikin. 

Moni listaamistasi kohteista on varmasti lapselle kanssa mieluisia ja teillä on kuitenkin mahdollisuus hirmu kivaan lomaan!

Kyllähän se toki edelleen vähän harmittaa, että suunnitelmat muuttui. Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että kaikki näkökulmat huomioiden tämä oli paras päätös mitä pystyimme tekemään. Ja tapoihini ei kuulu jäädä harmittelemaan vaan alamme nyt täysillä suunnittelemaan, miten saamme näillä eväillä parhaan mahdollisen loman aikaiseksi. Uskon, että kiva reissu saadaan nytkin - toki erilainen kuin alunperin oli tarkoitus

Ap

Minua tässä vaivaa kyllä suunnattomasti koko tapahtumien dynamiikka. Eli siis, että mielestäni pariskunnan ensimmäinen matka on iso juttu. Varsin, kun se on erittäin harkitusti rakennettu, otettu huomioon kaikki näkökohdat, kuten nyt äitiviikko, jne. Rahaa on varattu ja säästetty. Ei siis mikään ex tempore lets go-päätös.

Ja sen voi sitten pyörtää tuosta noin vain, koska "en tullut ajatelleeksi". Minulle olisi helkkarinmoinen red flag, että joku meidän iso suunnitelma voi kariutua sen vuoksi, että joku toinen miehelle läheinen ihminen ehdottaa jotain, innostuu jostain.

Sehän on itse asiassa aika kamala ajatus. On ihan turhaa viritellä tästä mitään aikuinen/lapsi/exä/nyxä-vastakkain asettelua, vaan ihan tuo on luonteenpiirre, jonka ennustan tuovan vaikeuksia.

Vierailija
802/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, eikö sillä lomareissulla voi tehdä muuta kuin juoda ja nussia hotellihuoneessa? Sitähän voit tehdä kotonakin! Barcelonassa on vaikka kuinka paljon nähtävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap teit nyt tyhmästi, kun menit antamaan periksi.

Täällä on ollut monta hyvää näkökulmaa ja myös moni itsekin uusperheessä elävä on kehottanut sinua olemaan joustamatta tässä asiassa.

Rajojen vetäminen ja sovitusta kiinni pitäminen on äärettömän tärkeää. Ei nuo uusperhekuviot muuten toimi. Tämä tuskin jää viimeiseksi kerraksi, kun ap:n yli kävellään, kun itse annat sen noin helposti tapahtua.

Puolusta hyvä ihminen itseäsi ja jo sovittuja asioita!

Vierailija
804/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti jaksa pohtia miten hirveätä on, että tytön äiti pääsi matkalle uuden miehensä kanssa, kun mies oli tytön kanssa Lapissa. Silloin oli isäviikko ja äiti oli täysin vapaa reissuun lähtemään.

En myöskään ymmärrä mistä on tullut ajatus, että mies ei ole kenellekään kelvannut kuuteen vuoteen. En ole missään vaiheessa näin sanonut eikä se pidä paikkaansa. Mutta en lähde hänen seurusteluhistoriaa tässä sen enempää avaamaan, mutta fakta on, että erosta tytön äidin kanssa on 6 vuotta.

Emme myöskään ole uusioperhe enkä tiedä tuleeko meistä sellaista koskaan. Olen omat lapseni jo aikuiseksi kasvattanut ja toistaiseksi varsin onnellinen asuessani yksin. Mutta ilman muuta myös Onnellinen, että minulla on merkityksellinen parisuhde rakastamani miehen kanssa.

Ei ole myöskään mahdollista ottaa juuri 12-vuotta täyttäneelle lapselle omaa huonetta Barcelonan kaltaisessa suurkaupungissa. Ei tyttö uskaltaisi siellä yksin olla eikä varmaan hotellin säännöt sellaista edes sallisi.

Ja kyllä, tarkoitus oli mm nauttia kiireettömästä yhdessäolosta, toisen viereen käpertymisestä ja rakastelusta. Se ei tarkoita että oli tarkoitus naudan koko viikko

Ja minun oli alunperin tarkoitus maksaa oma matkani, mies luonnollisesti maksaa omansa. Nyt suunnitelmien muuttumisen johdosta mies maksaa majoitukset kokonaan ja minä vain omat lentoni.

En muista kaikkia hulluuksia mitä täällä on ollut, mutta tässä nyt päällimmäisenä mieleen tulleet

Ap

Oletko itse nyt tyytyväinen tuohon kompromissiin vai jäikö asia vielä pahasti hampaankoloon? Tuo kuulostaa oikein sopivalta että mies maksaa koko majoituksen, silloin sinulta ei mene ihan kaikki kerätyt matkakassat tähän reissuun. Toivottavasti pystyt reissusta kuitenkin nauttimaan, vaikka sen luonne nyt muuttuikin. 

Moni listaamistasi kohteista on varmasti lapselle kanssa mieluisia ja teillä on kuitenkin mahdollisuus hirmu kivaan lomaan!

Kyllähän se toki edelleen vähän harmittaa, että suunnitelmat muuttui. Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että kaikki näkökulmat huomioiden tämä oli paras päätös mitä pystyimme tekemään. Ja tapoihini ei kuulu jäädä harmittelemaan vaan alamme nyt täysillä suunnittelemaan, miten saamme näillä eväillä parhaan mahdollisen loman aikaiseksi. Uskon, että kiva reissu saadaan nytkin - toki erilainen kuin alunperin oli tarkoitus

Ap

Minua tässä vaivaa kyllä suunnattomasti koko tapahtumien dynamiikka. Eli siis, että mielestäni pariskunnan ensimmäinen matka on iso juttu. Varsin, kun se on erittäin harkitusti rakennettu, otettu huomioon kaikki näkökohdat, kuten nyt äitiviikko, jne. Rahaa on varattu ja säästetty. Ei siis mikään ex tempore lets go-päätös.

Ja sen voi sitten pyörtää tuosta noin vain, koska "en tullut ajatelleeksi". Minulle olisi helkkarinmoinen red flag, että joku meidän iso suunnitelma voi kariutua sen vuoksi, että joku toinen miehelle läheinen ihminen ehdottaa jotain, innostuu jostain.

Sehän on itse asiassa aika kamala ajatus. On ihan turhaa viritellä tästä mitään aikuinen/lapsi/exä/nyxä-vastakkain asettelua, vaan ihan tuo on luonteenpiirre, jonka ennustan tuovan vaikeuksia.

Juuri näin.

Vierailija
805/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, eikö sillä lomareissulla voi tehdä muuta kuin juoda ja nussia hotellihuoneessa? Sitähän voit tehdä kotonakin! Barcelonassa on vaikka kuinka paljon nähtävää.

Voi v**** näitä vitsikirjan syöneitä. 

Vierailija
806/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä ymmärrykselläni ja kokemuksellani vastaavista, olisin nostanut kytkintä. Ap:lle sanoisin, että jos vastaava vielä toistuu eikä mies tästä ensimmäisestä kerrasta oppinut, nosta sinäkin. Heti, jos vastaavaa vielä tapahtuu. Silloin on selvää, ettei mies arvosta sinua eikä suhdettanne.

Vierailija
807/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppeli mies, joka kulkee kakaran talutusnuorassa. Ei noin. Ihan sama onko uusperhe, ydinperhe vai yh-perhe. Teidän yhteisen loman asioista hänen tulisi neuvotella sinun kanssasi ja hyväksyä se, kun kerrot haluavasi pitää kiinni alkuperäisestä suunnitelmasta.

Vierailija
808/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Yllättäen? Totta kai vanhemmat ensisijaisesti ajattelevat sitä omaa lastaan, eikä jotain aikuista naista. Sitä kutsutaan vanhemmuudeksi. Kotiin vähän vielä kasvamaan. 

Toisaalta, jos haluaa myös parisuhteen, tulee sekin priorisoida.

Itse vastaavassa tapauksessa kerroin kantani, että haluan myös parisuhdeaikaa kahdestaan, muutoin on ihan turha suhdetta enää jatkaa. Sen jälkeen järjestynyt aikaa myös parisuhteelle.

Vierailija
809/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisellä ymmärrykselläni ja kokemuksellani vastaavista, olisin nostanut kytkintä. Ap:lle sanoisin, että jos vastaava vielä toistuu eikä mies tästä ensimmäisestä kerrasta oppinut, nosta sinäkin. Heti, jos vastaavaa vielä tapahtuu. Silloin on selvää, ettei mies arvosta sinua eikä suhdettanne.

Komppaan 100%. Et merkitse miehelle mitään. Olet vain ajanvietettä. Lapsi on boss ja mies on tossu. Noihin ei kannata sekaantua.

Vierailija
810/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

On totta, että tuollainen miehen osoittama selkärangattomuus ja vastuuttomuus on jo omiaan aiheuttamaan ongelmia parisuhteeseen. Kuitenkin on niin, että näillä tällaisilla tossukkamiehillä nimenomaan on usein pirttihirmu exänä, ja myös lapset oppivat jo varhain manipuloimaan tällaisia vässykkäisejään. Siksi näihin tulee aina väistämättä myös noita vastakkainasetteluita, joita entisestään ruokkii miehen huono omatunto erosta ja sen hyvittelypyrkimykset lapselle, ja lapsen äiti yleensä jatkaa tossukan hyväksikäyttöä eron jälkeenkin pitäen tämän tiukassa otteessaan.

T. Se edellisen sivun tossukkamiehen, pirttihirmuexän ja mustasukkaisen teinin pyörityksessä ollut

Vierailija
811/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on isänsä lapsi. Hänellä on oikeus isäänsä ja oikeus lomaan isän kanssa.

Sinä olet aikuinen. Tyttö on lapsi. Aikuinen joustaa.

Ehkä et ole kypsä suhteeseen miehen kanssa, joka on isä. Muistele millaista oli olla lapsi.

Kaikkea hyvää sinulle.

Ilmeisesti en ole itsekään riittävän kypsä 36-vuotiaana äitinä, koska tämä on typerintä tekstiä muiden samanmoisten kommenttien kanssa joita olen koko palstalta lukenut. Jos matkasta sovitaan, niin sopimuksessa pysytään, eikä mennä yhden esiteinin pillin mukaan. Selkeästi jotain inhottavia äitipuolia tai nuoria lapsettomia, joilla ei ole kokemusta mistään tällaisesta. 

Vierailija
812/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi lähtee sinne lomamatkalle sen tytön kanssa ja tekee kertomiasi asioita siellä tytön kanssa.

Vierailija
813/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, mitäs veikkaat ooks sä tai teidän parisuhde sun miehelle prioriteetti ollenkaan?

Niin... sika vaihtoon.

Asia olis täysin eri jos sua ei ois kusetettu tähän, mut sut on, joten.

Vierailija
814/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap, sinä todellakin ansaitset tuon miehen! Pidä tiukasti kiinni. Noin 4-5 vuoden kuluttua kiroat tyhmyyttäsi, kun jäit tuohon suhteeseen. Mutta vapaa olet valitsemaan.

Vierailija
815/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tämä loma suunniteltiin alunperin äitiviikolle, koska viikkojen vaihtaminen ei ole KOSKAAN tullut kyseeseen heidän 6 vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen. Joka loma jne on menty sovitulla vuoroviikkosysteemillä. Joten piti olla ihan selvä juttu, että sillä viikolla lähdetään kaksistaan. Ja nyt yllättäen ex:lle on ihan ok, että lapsi lähtee sillä viikolla meidän kanssa lomamatkalle.

Myöskään lomakohde ei ole suunniteltu teiniä ajatellen vaan valittu nimenomaan kahdelle aikuiselle sopivaksi.

Myös loman ohjelmaa alustavasti suunniteltu nimenomaan meidän mielenkiinnonkohteiden mukaisesti.

Puhumattakaan siitä, että me kaksistaan tykkäisimme istua pitkään kolmen ruokalajin illallisella. Istuksella huoneessa olevassa kylpyammeessa kuohuviinilasin kanssa jne. Ja kyllä, rakastella kaikessa rauhassa juuri silloin kun haluamme

Ei tällaiset onnistu, kun tyttö on mukana matkassa.
Mies ei ole yksinään lapsensa kanssa ulkomaille halunnut matkustaa, kun on aika huono kielitaito ja siten myöskään tytär ei ole päässyt isänsä kanssa ulkomaanreissulle moneen vuoteen (kotimaassa ovat kyllä reissanneet). Joten ymmärrän, että tytöstä olisi ihana päästä reissuun.

Mies lupaili, että hyvittää tämän pettymyksen viemällä minut sitten syksyllä vaikka johonkin kylpylään/risteilylle tms ja maksaa koko reissun. Mutta ei se tätä pettymystä kokonaan pois vie

Ap

Älä suostu tuohon. Joko menette miehen kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaan tai mies ja lapsi menevät kaksistaan. Jolloin tosin lapsi (ja ex) nauttivat suuresti päästessään valta-asemallaan jyräämään sinut. Jos lähdet miehelle tulkiksi ja osallistumaan lapsen hoitoon (turha nähdä unta, ettei vastuu ainakin osittain valuisi sinulle kohteessa), se on vain pään avaus sinun alisteiselle asemallesi tulevaisuudessa. Jos on äidin viikko ja äiti ei ole tähän asti halunnut äitiviikolla joustaa, silloin ei jousteta nytkään.

Ihan turha tulla tähän kommenttiin kommentoimaan ikäviä, olen itse uusperheen 3 + 2 äiti, lapset nyt jo aikuisia ja todella ymmärrän uusperheen dynamiikan.

Miksei kenellekään tullut mieleen vaihtoehto, että mies ja lapsi jäävät pois ja Ap lähtee tuonne kahdestaan ystävättären tai jopa ystävän kanssa? Itsehän ehdottaisin sumeilematta ja sanoisin, että Marjucca lähtee mielellään mukaan, ei ole aikoihin päässyt mihinkään lastenhoidolta, moikka.  

Vierailija
816/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tämä loma suunniteltiin alunperin äitiviikolle, koska viikkojen vaihtaminen ei ole KOSKAAN tullut kyseeseen heidän 6 vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen. Joka loma jne on menty sovitulla vuoroviikkosysteemillä. Joten piti olla ihan selvä juttu, että sillä viikolla lähdetään kaksistaan. Ja nyt yllättäen ex:lle on ihan ok, että lapsi lähtee sillä viikolla meidän kanssa lomamatkalle.

Myöskään lomakohde ei ole suunniteltu teiniä ajatellen vaan valittu nimenomaan kahdelle aikuiselle sopivaksi.

Myös loman ohjelmaa alustavasti suunniteltu nimenomaan meidän mielenkiinnonkohteiden mukaisesti.

Puhumattakaan siitä, että me kaksistaan tykkäisimme istua pitkään kolmen ruokalajin illallisella. Istuksella huoneessa olevassa kylpyammeessa kuohuviinilasin kanssa jne. Ja kyllä, rakastella kaikessa rauhassa juuri silloin kun haluamme

Ei tällaiset onnistu, kun tyttö on mukana matkassa.
Mies ei ole yksinään lapsensa kanssa ulkomaille halunnut matkustaa, kun on aika huono kielitaito ja siten myöskään tytär ei ole päässyt isänsä kanssa ulkomaanreissulle moneen vuoteen (kotimaassa ovat kyllä reissanneet). Joten ymmärrän, että tytöstä olisi ihana päästä reissuun.

Mies lupaili, että hyvittää tämän pettymyksen viemällä minut sitten syksyllä vaikka johonkin kylpylään/risteilylle tms ja maksaa koko reissun. Mutta ei se tätä pettymystä kokonaan pois vie

Ap

Älä suostu tuohon. Joko menette miehen kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaan tai mies ja lapsi menevät kaksistaan. Jolloin tosin lapsi (ja ex) nauttivat suuresti päästessään valta-asemallaan jyräämään sinut. Jos lähdet miehelle tulkiksi ja osallistumaan lapsen hoitoon (turha nähdä unta, ettei vastuu ainakin osittain valuisi sinulle kohteessa), se on vain pään avaus sinun alisteiselle asemallesi tulevaisuudessa. Jos on äidin viikko ja äiti ei ole tähän asti halunnut äitiviikolla joustaa, silloin ei jousteta nytkään.

Ihan turha tulla tähän kommenttiin kommentoimaan ikäviä, olen itse uusperheen 3 + 2 äiti, lapset nyt jo aikuisia ja todella ymmärrän uusperheen dynamiikan.

Miksei kenellekään tullut mieleen vaihtoehto, että mies ja lapsi jäävät pois ja Ap lähtee tuonne kahdestaan ystävättären tai jopa ystävän kanssa? Itsehän ehdottaisin sumeilematta ja sanoisin, että Marjucca lähtee mielellään mukaan, ei ole aikoihin päässyt mihinkään lastenhoidolta, moikka.  

Ehdotettu ehkä noin 25 kertaa tässä ketjussa.

Vierailija
817/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että sulla on lähdössä kassillinen seksileluja mukaan ja että tämän piti olla parisuhdereissu. Mutta että jos tyttö on kovinkin liberaali, eikä tätä haittaa yöllä herätessä se, että iskällä on suupallo suussa, poninhantä pebassa ja sinä piiskaat häntä seksiorina raipalla, niin mikäs siinä sitten. Mutta että matkan idea ei muutu, lähti tyttö mukaan tahi ei.

Vierailija
818/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen surullinen ap:n puolesta, että tämä taipui, sysäsi omat toiveensa ja tarpeensa sivuun ja antoi miehen, miehen lapsen ja mahdollisesti jopa taustalla häärineen lapsen äidinkin kävellä ylitseen. Tämä pohjusti ja betonoi dynamiikan, jolla tuo uusperhekuvio (kyllä, se on sitä vaikkei ap muuttaisikaan miehen kanssa yhteen) tulee jatkossakin pyörimään. Ap oli ostettavissa laihalla lohdulla, josta jälkimmäinen osio eli ruskaretki lappiin ei tule todennäköisesti koskaan toteutumaan. Joko ap ja mies eroavat ennen sitä - todennäköisesti Barcelonan matkan jälkiseurauksena - tai sitten siihenkin tulee jokin yllättävä muutos, kuten lapsen mukaan haluaminen tai jokin äkillinen pakollinen meno lapsen äidille, minkä vuoksi lapsi tuleekin äitiviikolla isälleen tms.

Mistäkö tiedän? Elin tuota ruljanssia tossukkamiehen, pirttihirmuexän ja mustasukkaisen teinityttären pompoteltavana 10 kk. (Kauan odotetun ensimmäisen yhteisen kesälomamatkatkan tein by the way yksin.)

Olen itse vähän samantyyppisessä kuviossa, tein tosin jo kantani selväksi, että yksikin tällainen venkoilu vielä niin suhde päättyy siihen. Ja siihen olen henkisesti valmistautunut jo, että jos ylitseni vielä kävellään, niin ero tulee.

Stressaavaa tietysti elää siinä jatkuvassa tunteessa...

Exät voi siellä taustalla venkoilla vaikka miten, mutta lopputuloksen määrittää se, taivutaanko kaikkeen mitä ex keksii vaatia, vai tehdäänkö päätöksiä huomioiden myös se oma uusi parisuhde.

Vierailija
819/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette ole valmiita joustamaan, jos ette ymmärrä isyyttä ja äitiyttä, lasta ja nuoruutta, niin pysykää erossa suhteista, joilla ennestään lapsia. Älkää alkako edes tapaamaan ihmistä, jolla jo lapsi tai lapsia. Se vaatii paljon suhteen toiselta osapuolelta ja kaikista einsiihen todellakaan ole. Valitkaa lapsettomia mies- , naisystäviä, jos kantti ei kestä.

Eli jos on lapsia, niin mielestäsi ei tarvitse pitää mistään sovituista asioista kiinni? Vai mitä oikein sönkötät?

Vierailija
820/1000 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin eron vastaavassa tilanteessa. Ehdittiin siis naimisiin, kun typeryyksissäni kuvittelin, että lapset muuttuvat mukavimmiksi, miehen exä aikuismaisemmaksi ja mies kasvattaa selkärangan. Mitään noista ei tapahtunut. Lapset muuttuivat nyrpeämmiksi teini-ikää lähestyessään, miehen exä kieltäytyi edes puhumasta minulle ja miehestä tuli lastensa palvelija, jota lapset pompottelivat kaikessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän