Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
581/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän viimeisten sivujen ap:n kirjoitustyyli on kyllä aivan erilainen kuin ketjun aloittajan, mahtaako olla edes sama ihminen? Tainnut trolli ottaa koko ketjun haltuunsa.

Ajattelin aivan samaa!

On nyt jotenkin erilaista tuo ulosanti ollut näillä viimeisillä sivuilla, kun vertaa ketjun alkupäähän... 🤔

Vierailija
582/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Edelleenkään reissu ei tietenkään ole sellainen, mitä alunperin suunnittelimme ja mitä odotin. Mutta uskon, että tästäkin voi tulla hyvä reissu.

Barcelonassa mennään enemmän meidän aikuisten toiveiden mukaan ja kierretään tärkeimmät nähtävyydet. Loppulomalla sitten välillä enemmän tytön ehdoilla

Ap

Ei, kyllä te menette koko loman tytön ehdoilla. Kuten kerroin tuolla aiemmin, ystäväni otti yllättäen meidän etelänmatkalle 14 v tyttönsä mukaan. 

Kyllä se niin vain on, että vähänkään vastuulliset aikuiset huomioi alaikäisen joka tilanteessa. Kun istutaan illalla terassilla, ei sen lapsen voi odottaa yksin huoneessaan nyhjäävän, eikä edes toivokaan. Hänkin on etelän ihanassa illassa lämmöstä ja lomasta nauttimassa. Ei voi odottaa innostuvan oikeasti samoista ravintoloista, eikä nälässä olevan. Tarkkaillaan nuoren mielialaa, viihdytetään, osoitetaan huomiota, jutellaan, kysellään, ollaan aikuisia.

Niin se vain menee. Eikä siinä ole ehdottomasti ole mitään vikaa, että haluat joustaa nyt yhdessä lomassa. Kunhan teet sen tosiasiat tunnustaen ja silmät avoinna. Olethan sinä itsekin ollut kahden teinin äiti, joten älä nyt hupsuttele millään "vähän tytön ehdoilla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"johon minä, että sitten kyllä saamme unohtaa ne ihanat kiireettömät illat kylpyammessa skumpan kanssa

johon mies, että minä korvaan sen sinulle sitten varaamalla jonkun ihanan kylpyläreissun

jne jne

Eli EI mies ole minulta kysymättä mitään luvannut. Mutta jotenkin tuntuu, että jokaiseen minun argumenttiin hänellä on vasta-argumentti

Ap"

Eli Ap on itse antanut periksi, suostunut kylpylähyvitykseen ja viikko-vaihtoon. Nyt ei auta kuin syödä oma keittämä soppa. Mä kyllä skippaisin kylpylän ja pyytäisin rahana seuraavaan 2 hengenmatkaan.

Sivutolkulla kauhistellaan miestä, joka antoi lapselle periksi. Mutta se olikin Mirkku 48 v, joka ei osannut sanoa EI KÄY tällä kertaa, ehkä seuraava reisu suunnitellaan kolmelle.

Lappiin, ei kylpylään ollaan nyt menossa.

Vierailija
584/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea muutamaa kommenttia enempää, mutta en suostuisi lapsen mukaan tulemiseen, koska reissu on alunperinkin suunniteltu ja myös ajoitettu niin, että se on sinun ja miehen kahdenkeskinen reissu!

Haiskahtaa taas niin tyypillseltä lapsen mielen mukaan menemiseltä, eihän sitä nyt jestas sentään voi lapselle "ei" sanoa, ettei vain tule toiselle paha mieli jne.

Voi 🤮🤬!

Sanot miehelle, lapselle ja lapsen äidille noin, ja piste. Jos ei silti mene perille niin sitten mies lähtee ilman sinua, lapsensa kanssa.

T. Vaka-alalla ja 2 varhaisaikuisen äiti

Vierailija
585/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla teidän lorun lopun alkua nyt. Mies on täysin väärä sinulle ap ja sinä väärä hänelle. Lapsia omaavien ei kannata ikinä alkaa suhteeseen lapsettoman kanssa, koska lapsettomilla ei ole hajuakaan siitä millaista on olla isä tai äiti. Jos tulee tilaisuus lähteä lapsen kanssa reissuun niin tietenkin niin tehdään.

Ensinnäkin: aplla on kaksi lasta, jo parikymppisiä. Toiseksi: miksi mies ei siis alun perin suunnitellut matkaa ja lähtenyt sinne lapsen kanssa?

Aivan outoa, suorastaan sekopäistä, "tilaisuus lähteä reissuun lapsen kanssa" tapahtuu suunnittelemalla parisuhdeloma uuden naisystävän kanssa.

Mutta sellaisia te perhehullut olette.

Niinpä. Kun miehen erosta on kulunut jo kuusi vuotta, niin hänellä on ollut kuusi vuotta aikaa reissata yhdessä lapsensa kanssa. Nyt hän haluaa lapsen mukaan ensimmäiselle reissulle naisystävän kanssa.

Niinno, yhtälö tässä taitaa olla alakoulutasoa. Lapsi on viimeksi ollut ulkomailla 5 vuotiaana, erosta on nyt noin 6 vuotta, lapsi on nyt 12 v, mies ei osaa kieliä, eikä sen vuoksi tahdo matkustaa.

Eli todennäköisesti molempien edellinen ulkomaanmatka, miehen ja lapsen, on tehty perheenä lapsen äidin kanssa.

Joten kyllä, tilaisuus lähteä reissuun tuli, kun matka suunniteltiin naisystävän kanssa.

Minä tekisin tästä kyllä pidemmällekin meneviä laskutoimituksia. Että mitähän muuta meidän suhteemme oletetaan tarjoavan miehelle ja lapselle.

Kyllä, matematiikkasi toimii moitteettomasti.

Mies on ollut viimeksi ulkomailla ex:nsä kanssa. Myöskään äiti ei ole lapsensa kanssa matkustanut sen jälkeen (on tietääkseni tehnyt pari reissua ilman lasta).

Sen sijaan mies on reissannut tyttönsä kanssa pitkin Suomea. Milloin Kalajoella, milloin pitkin rengasreittiä, milloin Saariselällä, milloin Tahkolla jne

Ei ulkomailla reissaaminen ole ainoa tapa lomailla

Ap

Ei toki olekaan. Mutta se on nyt ilmeisesti tytölle toivottu tapa reissata, kun mukaan haluaa. Ja sinä olet ilmeisesti ensimmäinen, joka sen mahdollistaa.

Mä vain sanon.

Vierailija
586/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että seksiä ei sillä reissulla ole yhtään. Mies voi varata ja maksaa teille uuden reissun kahdestaan, se on sopiva korvaus tästä reissusta.

Pidä reissussa puolesi eli jos lapsi vänkää Mäkkäriin syömään, älä lähde mukaan vaan mene kunnon ravintolaan. Mene aina sinne, minne haluat vaikka ne ei olisi lapsille sopivia kohteita. Ehkä saisit hotellista oman huoneen itsellesi?

Ei sitä varmaan tarvitse edes erikseen sanoa. :( mua kyllä harmittaisi, että seksi olisi kokonaan pois kuvioista lomareissulla. Myös kaikki romanttiset illalliset, viinilasilliset. Se niistäkin. Mun kiinnostus lomaan kyllä hiipuisi. Mulla on siis omiakin lapsia ja muistelen seurusteluaikojen reissuja. Nythän reissut on vain lastenhoitoa eri osoitteessa ja ainoa ilo on ettei tarvitse kokata.

Vierailija
587/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä valitsit miehen jolla on lapsi ja se on asia jonka kanssa sinun pitää oppia elämään, jos miehen kanssa sen tulevaisuuden haluat. 

Ja varsinkin, kun mies näyttää olevan niin innoissaan, kun tyttärensä tulisi mukaan. Minä kyllä soisin sen ilon miehelle.

Vierailija
588/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään reissu ei tietenkään ole sellainen, mitä alunperin suunnittelimme ja mitä odotin. Mutta uskon, että tästäkin voi tulla hyvä reissu.

Barcelonassa mennään enemmän meidän aikuisten toiveiden mukaan ja kierretään tärkeimmät nähtävyydet. Loppulomalla sitten välillä enemmän tytön ehdoilla

Ap

Ei, kyllä te menette koko loman tytön ehdoilla. Kuten kerroin tuolla aiemmin, ystäväni otti yllättäen meidän etelänmatkalle 14 v tyttönsä mukaan. 

Kyllä se niin vain on, että vähänkään vastuulliset aikuiset huomioi alaikäisen joka tilanteessa. Kun istutaan illalla terassilla, ei sen lapsen voi odottaa yksin huoneessaan nyhjäävän, eikä edes toivokaan. Hänkin on etelän ihanassa illassa lämmöstä ja lomasta nauttimassa. Ei voi odottaa innostuvan oikeasti samoista ravintoloista, eikä nälässä olevan. Tarkkaillaan nuoren mielialaa, viihdytetään, osoitetaan huomiota, jutellaan, kysellään, ollaan aikuisia.

Niin se vain menee. Eikä siinä ole ehdottomasti ole mitään vikaa, että haluat joustaa nyt yhdessä lomassa. Kunhan teet sen tosiasiat tunnustaen ja silmät avoinna. Olethan sinä itsekin ollut kahden teinin äiti, joten älä nyt hupsuttele millään "vähän tytön ehdoilla".

No ehkä sanavalinta oli huono

Ekat päivät Barcelonassa kierretään niitä nähtävyyksiä, joita me aikuiset haluamme nähdä. Mutta tietysti ohjelmaa muokataan nuorellekin sopivaksi. Ja TIETYSTI hän esim istuu ja syö meidän seurassa. Mitään muuta minäkään en hyväksyisi. Emme tietenkään jätä nuorta hotellihuoneeseen kun lähdemme ulos syömään. Ei kai nyt kukaan niin toimisi

Loppureissu tehdään vielä enemmän tytön ehdoilla, mutta emme täysin unohda omia toiveitammekaan.

Olen reissannut omien lasteni kanssa sen verran, että tiedän kyllä mitä se on

Ap

Vierailija
589/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äitinä nostan tolle miehelle hattua. Äiti/isäpuolia tulee ja menee.

Ap tulevaisuudessa jos teet mukulan tälle miehelle niin tiedät että lapsenne menee tulevien h.rojen edelle.

Vierailija
590/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä valitsit miehen jolla on lapsi ja se on asia jonka kanssa sinun pitää oppia elämään, jos miehen kanssa sen tulevaisuuden haluat. 

Ja varsinkin, kun mies näyttää olevan niin innoissaan, kun tyttärensä tulisi mukaan. Minä kyllä soisin sen ilon miehelle.

Mutta miksi oi miksi tämä mies ei reissua suunnitellessa sanonut, että olisi ihanaa lähteä kanssasi parisuhdelomalla, mutta koska tyttäreni ei ole pitkään aikaan päässyt lomalle, niin tuntuu, että tahtoisin ottaa hänetkin mukaan ja tyttö varmaan tosi innoissaan lähtisi??

Miksi oi miksi tämä vuoden isä ei tullut lemmenlomaa suunnitellessaan ajatelleeksi, että hänen ihan itsensä pitää muistaa, että elämässään on tytär ja ottaa se jo suunnitteluvaiheessa huomioon??

Näin ap olisi voinut tehdä rehellisen päätöksen siitä, millaisen loman tahtoo viettää ja jos tytär olisi mukaan otettu, se olisi tehty aidosti iloisesti eikä puolipakolla ja lähes huijauksella.

Joka tulee kyllä apn mieleen jokaisena loman harmillisena tai vaikeampana hetkenä. Että niin, minähän en tätä halunnut tai päättänyt.

Vierailija
591/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla tulee hyvä tilaisuus jututtaa tyttöä. Monesko äitipuoli olet j n e. Todennäkösesti mies on tosissaan sun kanssa koska saatte tän yhteisen lomaviikon.

Jos reissulla temppuilet tytärtä kohtaan niin saattaa hyvinkin sanoa että ei jatkoon.

Harvinaisen viisas mies jos ei anna alapäänsä viedä itseään.

Vierailija
592/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äitinä nostan tolle miehelle hattua. Äiti/isäpuolia tulee ja menee.

Ap tulevaisuudessa jos teet mukulan tälle miehelle niin tiedät että lapsenne menee tulevien h.rojen edelle.

Edelleenkään meille ei yhteisiä lapsia koskaan tule. Minä olen omat lapseni jo kasvattanut aikuisiksi.

Seuraavaksi sitten joskus höösään omia lapsenlapsiani. Mutta siihen menee toivottavasti vielä jokunen vuosi

Ap

Vierailija
593/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ehkä sanavalinta oli huono

Ekat päivät Barcelonassa kierretään niitä nähtävyyksiä, joita me aikuiset haluamme nähdä. Mutta tietysti ohjelmaa muokataan nuorellekin sopivaksi. Ja TIETYSTI hän esim istuu ja syö meidän seurassa. Mitään muuta minäkään en hyväksyisi. Emme tietenkään jätä nuorta hotellihuoneeseen kun lähdemme ulos syömään. Ei kai nyt kukaan niin toimisi

Loppureissu tehdään vielä enemmän tytön ehdoilla, mutta emme täysin unohda omia toiveitammekaan.

Olen reissannut omien lasteni kanssa sen verran, että tiedän kyllä mitä se on

Ap

Noin mäkin ajattelin, että noooo ei kai se 14 v haittaa, isokin jo on, joten varmaan jaksaa meidän kanssa kierrellä ja ravintolassa istua.

Mutta katsos, kun se lapsi ei ole oma. Niin sille et kivahdakaan, että istut alallasi siinä ja annat aikuisten jutella. Älä marise, me käydään vielä tuolla.

Ei, vaan fiksuna empaattisena ihmisenä huomaat ehdottelevasi, että eihän meidän enää tonne kannata mennä, kun huomaat nuoren kyllästyvän ja väsyvän. Aivan kuin omana ideanasi havaitsetkin, että mutta tossahan on kivan näköinen paikka, hampurilaisia ja ranskalaisia näyttää olevan.

Epäilen näin vahvasti käyvän myös sinulle, kun et tunnu olevan tyyppiä, joka ohittaa kevyesti toisten toiveet, sanoisin enemmänkin päinvastoin.

Vierailija
594/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään

Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutos

Ja kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.

Ap

Ymmärrän täysin. En todellakaan myöskään haluaisi lasta mukaan jos puhe on ollut aikuisten yhteisestä laatuajasta ja lomareissusta. Mies ei ilmeisesti osaa yhtään miettiä asiaa sinun kannaltasi. Kysy että eikö hän sen lapsen kanssa voi tehdä jotain muuta reissua?

Vierailija
595/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä kateellista porukkaa.

Varmaan aloittajalla on paljon mitä ilkeillä kommentoijilla ei ole. Tuoreehko rakkaussuhde. Kumppani, joka välittää myös lapsestaan. Kummallakin kyky neuvotella vähän höhlästi viistoon mennyt suunnitelma hyväksi. Aloittaja saa yhden loman sijaan peräti kaksi. Ja, jos lapsi ei ole ihan hirviö, hän voi olla mitä mainioin matkaseura. Kaikki palstamammat ei ehkä ole vieneet lapsiaan nähtävyyksiin tai museoihin, mutta voin kertoa, että lasten ja nuorten silmät voi auttaa aikuistakin näkemään asioita ohan uusin tavoin.

Hyvää reissua! Muistakaa matkavakuutus ja aurinkovoide.

Vierailija
596/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin sanoit, että lapsi on aina huoneessaan kun menet tapaamaan hänen isäänsä ja nyt hän yhtäkkiä haluaa samalle lomalle sinun kanssa. Luulenpa että lomalle päästyänne sinulle on se varavuode ja lapsi nukkuu isänsä vieressä.

Vierailija
597/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro pettymyksesi miehelle. Sano, että asiat on sovittava etukäteen, jotta sinun on mahdollista sopeutua tilanteeseen vapaa ehtoisesti. Nythän olet pakon edessä. Miehen on opittava puhumaan.

Tyttöä ei saa ottaa mukaan tälle reissulle. Se on väärin tyttöäkin kohtaan.

Teidän pitää harjoitella uusioperhe elämää. Tämä on nyt se hetki, joka ratkaisee tulevaisuutenne.

Kasvu ei tapahdu pakolla, vaan sille on annettava mahdollisuus.

Rakjautta teidän perheelle.

Tuo suhde - AP:n ja tuon hänen miesystävänsä - on jo ratkaistu.

Mies ratkaisi (ja katkaisi, lopullisesti) sen siinä tilanteessa kun tämä ensimmäisen kerran kertoi haluavansa entisestä suhteestaan olevan tyttärensä mukaan.

AP, "Hit the road". Kyllä meressä kalaa riittää.

Vierailija
598/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli tosi pahoillaan siitä, miten tämä meni. Ymmärtää täydellisesti miksi minä en suunnitelmien muuttumiseen ollut tyytyväinen. Mutta oli vaan jotenkin tytön innostuessa innostunut itsekin. Ja vasta jälkikäteen oikeastaan tajunnut miten paljon se vaikuttaa meidän suunnitelmiin.

...

Ja nyt samalla varasimme jo syksylle parhaimpaan ruska-aikaan 3vrk reissun Lappiin oikein kunnon sviittiin. Ja sille reissulle lähdemme ihan kahdestaan, se on minulle luvattu.

Mies palasi kotiin kertomaan tytölle hyvät uutiset

Ap

Ennustan ensi syksylle av-aloitusta:

"Syyslomareissu pilalla

Miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan. Mitä voin tehdä?"

Vierailija
599/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin sanoit, että lapsi on aina huoneessaan kun menet tapaamaan hänen isäänsä ja nyt hän yhtäkkiä haluaa samalle lomalle sinun kanssa. Luulenpa että lomalle päästyänne sinulle on se varavuode ja lapsi nukkuu isänsä vieressä.

Kun menen käymään miehen luona, tytär on suurimman osan ajasta huoneessaan: tekee läksyjään, katselee Youtube-videoita, pelaa jotain pelejä netissä kavereidensa kanssa. Tulee kyllä meidän kanssa syömään, kun ruoka on valmis ja saattaapa joskus istua ja katsoa meidän kanssa tv:tä.

Omat lapset on jo vanhempia, mutta väittäisin että tuo kaikki on aika normaalia 12- vuotiaalle

Ap

Vierailija
600/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Juuri näin! Kyllä mä tyttöystävänä mielellään lähtisin jonnekin lyjyelle lomalle lapsenkin kanssa jos olisi myös niitä kahdenkeskisiä aikuisten lomia. Se että mies sun näkökulmasta pilaa ekan yhteisen loman näin on kyllä todella ajattelematonta. Toki jos ei kielitaitoa niin haluaisi ehkä että olet mukana matkalla mikä ok mutta ei kysymättä ja ekalla matkalla!

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään

Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutos

Ja kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.

Ap

Teillä on vielä suht. tuore ja uusi suhde, plus olet joutunut säästämään monta kuukautta. Tuossa tilanteessa kertakaikkiaan peruisin reissun ja sanoisin miehelle että menee kahdestaan tyttärensä kanssa. Te kaksi menette sitten joskus myöhemmin.

Ymmärrän erittäin hyvin että jos on koko ajan puhuttu romanttisesta reissusta kahdestaan, koko matkan luonne muuttuu jos 12-vuotias tulee mukaan. 

Jos lähdet niin lomasi menee pilalle, olet katkera, vihainen ja pettynyt.

Ja ihan vinkkinä seuraavaa kutulomaa varten, älkää kertoko lapselle ja hänen äidilleen etukäteen mitään. Näin meillä lapsen isä on toiminut jo kymmenen vuotta. Jälkeenpäin Facebookista lapsi näkee et iskä on taas ollut matkoilla tyttöystävänsä kanssa. Matkailu kahdestaan on ihan ok, mutta hyvä isä järjestää myös lapselle matkoja, joko kaksin tai porukalla, tyttöystävän huomioiden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi