Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi viikko ruokabudjetti 50e

28.06.2023 |

Miten voisin pärjätä 15 päivää 54eurolla kun tuo ruokajonoon meneminen on niin nöyryyttävää?

Kommentit (206)

Vierailija
181/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin sun tilanteen. Muakin vituttaa tämä ainainen kausijuuresten tyrkytys, joita vihaan. On hirvittävää syödä jotain keittoa monta pv aamusta iltaan. Tuohon tarvitsee myös mausteita jne.

Itse ostaisin paketin rasvaa, suolaa, juustoa ja makaronia. Epäterveellistä, mutta ei muutakaan voi.

Eläisin noilla niin kauan mitä rahaa riittää. Sen jälkeen yrittäisin lainata sukulaisilta rahaa. Lainaavat kyllä, koska olen aina maksanut takaisin.

Kaikkea hyvää sinulle.

Meitä on paljon.

Vierailija
182/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täähän on se sama trolli joka 9li muka ostamassa taloa ja sitten raivostui kaikista kommenteista, ette kai te ota tosissanne?

En ole varma mitä ketjua tarkoitat, mutta mä olen tehnyt pari aloitusta talon ostamisesta. En ole tämän ketjun ap enkä ole trolli. Mua vain alkoi ottamaan päähän kun te kuvittelette, että en tiedä mitä on asua omakotitalossa ja kuvittelette ettei mun rahat riitä.

Luulisin että useimmat kommentoijat eivät kuvitelleet tietäväsi sun taloustilannetta ja tietämisiä, vaan keskustelivat asiasta yleisellä tasolla.

Kyllä kovasti väittivät, että en tiedä mitä on asua omakotitalossa ja että mun tulot ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin sun tilanteen. Muakin vituttaa tämä ainainen kausijuuresten tyrkytys, joita vihaan. On hirvittävää syödä jotain keittoa monta pv aamusta iltaan. Tuohon tarvitsee myös mausteita jne.

Itse ostaisin paketin rasvaa, suolaa, juustoa ja makaronia. Epäterveellistä, mutta ei muutakaan voi.

Eläisin noilla niin kauan mitä rahaa riittää. Sen jälkeen yrittäisin lainata sukulaisilta rahaa. Lainaavat kyllä, koska olen aina maksanut takaisin.

Kaikkea hyvää sinulle.

Meitä on paljon.

184/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää sinulle.

Meitä on paljon.

Niin.. annetaan kaikki nyt tämän aiheen olla. Jos en jaksa sitten en jaksa. En ole kellekään teille yhtään mtn tai kukaan tuttu. Kuolla pitäisi. Heihei.

185/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita asuinalueesi Facebook ryhmään ilmoitus, että rahat ja ruoka vähissä seuraavat kaksi viikkoa. Saat tod näk kutsuja valmiiseen ruokapöytään.

Älä nyt herran jumala tuollaista ehdota! Ei ap:n kaltaista sekopäätä kenenkään kotiin riehumaan! Hänhän jo tässä ketjussa uhkasi tappaa yhden kirjoittajan ja sä olet tuollaista laittamassa viattomien ihmisten kotiin!

Ap:lla selkeästi mielenterveysongelmia ja mahdollisesti myös älyllinen vajavuus. Mahtaa olla raskasta hänen vanhemmilleen kun pitää tuollaisen perään katsoa. Joku tuettu asuminen tai jopa hoitokoti taitaisi olla paras vaihtoehto ap:lle.

😂 Mun on ihan pakko nauraa . Mitä mun perään katsoa. En edes asu vanhempien luona. On todella loukkaavaa selittää että mulla on älyllinen vajavuus. Sulla ei taida olla hajuakaan mitä helvetin rotankoloja ne on. Ja kuinka alhaisia ne paikat on. Pelkkiä säilöjä.

Vierailija
186/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä tuollainen kituutuskoe?

Minulla on peliriippuvuus. Olen saanut lahjakortin isältä , ainiin te vittuilette kun joku avustaa edes ruokaa saamaan.. kun pitäis nähdä vaan nälkää. Tässä että yritän olla pelaamatta on jo aivan tarpeeksi kestämistä niin lopettakaa toi ivaaminen. Ja miksette anna jo olla. Ainiin te ootte hyeenoita.

Peliriippuvaisen kannattaa ottaa yhteyttä tukijärjestöön. Peluuri tai sentapainen Peliongelmainen tarvitsee psykologista tukea. Riippuvuudesta ei pääse irti noin vain. Oma päättäväisyys ei auta. Onelmapelaamisessa  on kyse siitä, että henkilö kuvittelee etukäteen miten hän voittaa jotakin (paljon rahaa) ja sitten jännitys kasvaa voimakkaasti. Jännityksen tunne aiheuttaa mielihyvää. Sitten tulee pettymys, kun rahat katosivat peleihin eikä tullutkaan  voittoa. Mutta ei hätää, laitan kohta uudet panokset ja silloin varmasti voitan...Ja noidankehä jatkuu, jos ei hae apua. Jos uskot jumalaan, pien iltarukous olisi myös hyvä. Se ei ainakaan pahenna asioita.

187/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tehdä tuollainen kituutuskoe?

Minulla on peliriippuvuus. Olen saanut lahjakortin isältä , ainiin te vittuilette kun joku avustaa edes ruokaa saamaan.. kun pitäis nähdä vaan nälkää. Tässä että yritän olla pelaamatta on jo aivan tarpeeksi kestämistä niin lopettakaa toi ivaaminen. Ja miksette anna jo olla. Ainiin te ootte hyeenoita.

Peliriippuvaisen kannattaa ottaa yhteyttä tukijärjestöön. Peluuri tai sentapainen Peliongelmainen tarvitsee psykologista tukea. Riippuvuudesta ei pääse irti noin vain. Oma päättäväisyys ei auta. Onelmapelaamisessa  on kyse siitä, että henkilö kuvittelee etukäteen miten hän voittaa jotakin (paljon rahaa) ja sitten jännitys kasvaa voimakkaasti. Jännityksen tunne aiheuttaa mielihyvää. Sitten tulee pettymys, kun rahat katosivat peleihin eikä tullutkaan  voittoa. Mutta ei hätää, laitan kohta uudet panokset ja silloin varmasti voitan...Ja noidankehä jatkuu, jos ei hae apua. Jos uskot jumalaan, pien iltarukous olisi myös hyvä. Se ei ainakaan pahenna asioita.

En usko Jumalaan. Uskon vain saatanaan. Olen koukussa häviämiseen. Ja olen luopunut jo kaikesta. Joku päivä tulee että tajuan ettei tässä ole järkeä ja tapan itseni. Aikanaan kaikkea on yritetty. Ei musta ole mihinkään. Täällä ihmiset ovat paljon parempia kuin minä. Joten lopetan tähän. Pyydän ettette lässytä enää yhtn mistään hoitokodeista tai älykkyydestä. Mutta ette kuuntele tiedän sen.

Vierailija
188/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää tästä ketjusta niin lopeta lukeminen. Me tykätään täällä keskustella halvoista ruoista ja pienistä ruokabudjeteista.

Vierailija
189/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täähän on se sama trolli joka 9li muka ostamassa taloa ja sitten raivostui kaikista kommenteista, ette kai te ota tosissanne?

En ole varma mitä ketjua tarkoitat, mutta mä olen tehnyt pari aloitusta talon ostamisesta. En ole tämän ketjun ap enkä ole trolli. Mua vain alkoi ottamaan päähän kun te kuvittelette, että en tiedä mitä on asua omakotitalossa ja kuvittelette ettei mun rahat riitä.

Luulisin että useimmat kommentoijat eivät kuvitelleet tietäväsi sun taloustilannetta ja tietämisiä, vaan keskustelivat asiasta yleisellä tasolla.

Kyllä kovasti väittivät, että en tiedä mitä on asua omakotitalossa ja että mun tulot ei riitä.

No aloit vaikuttaa vähän hölmöltä kun suutuit normaaleista vastauksista.

Vierailija
190/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita asuinalueesi Facebook ryhmään ilmoitus, että rahat ja ruoka vähissä seuraavat kaksi viikkoa. Saat tod näk kutsuja valmiiseen ruokapöytään.

Älä nyt herran jumala tuollaista ehdota! Ei ap:n kaltaista sekopäätä kenenkään kotiin riehumaan! Hänhän jo tässä ketjussa uhkasi tappaa yhden kirjoittajan ja sä olet tuollaista laittamassa viattomien ihmisten kotiin!

Ap:lla selkeästi mielenterveysongelmia ja mahdollisesti myös älyllinen vajavuus. Mahtaa olla raskasta hänen vanhemmilleen kun pitää tuollaisen perään katsoa. Joku tuettu asuminen tai jopa hoitokoti taitaisi olla paras vaihtoehto ap:lle.

😂 Mun on ihan pakko nauraa . Mitä mun perään katsoa. En edes asu vanhempien luona. On todella loukkaavaa selittää että mulla on älyllinen vajavuus. Sulla ei taida olla hajuakaan mitä helvetin rotankoloja ne on. Ja kuinka alhaisia ne paikat on. Pelkkiä säilöjä.

Sen näkee sun teksteistä, että ei kaikki ei ole ok. Olen hoitoalalla töissä ja eräskin pieni yksikkö mielenterveys- ja päihdekuntoutujille ei todellakaan ole mikään rotankolo. Mukava paikka missä jokaisella omat kivat huoneet sekä iso yhteinen tila ja pystyy ulkoilla. Osa käy kaupassa yksin, osa hoitajan kanssa. On retkiä eläinpuistoon yms. 

Vierailija
191/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aloit vaikuttaa vähän hölmöltä kun suutuit normaaleista vastauksista.

Ei vaan suutuin siitä kun ei uskottu mua vaan jankutettiin, että en tiedä enkä pärjää. Kyllä mä nyt itse sen tiedän parhaiten.

192/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee sun teksteistä, että ei kaikki ei ole ok. Olen hoitoalalla töissä ja eräskin pieni yksikkö mielenterveys- ja päihdekuntoutujille ei todellakaan ole mikään rotankolo. Mukava paikka missä jokaisella omat kivat huoneet sekä iso yhteinen tila ja pystyy ulkoilla. Osa käy kaupassa yksin, osa hoitajan kanssa. On retkiä eläinpuistoon yms. 

Vaikka ei olisikaan. Älä yritä mua tollaseen enää.Mun kokemukset ovat mitä ovat. Se miten sinä hoitajana koet ei ole ainoa kokemus. Kurkkua kuristaa pelkkä ajatus mitä siellä oli. Mikä helvetti se oli. Anteeksi. Etten kykene olemaan samaa mieltä.

Vierailija
193/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei olisikaan. Älä yritä mua tollaseen enää.Mun kokemukset ovat mitä ovat. Se miten sinä hoitajana koet ei ole ainoa kokemus. Kurkkua kuristaa pelkkä ajatus mitä siellä oli. Mikä helvetti se oli. Anteeksi. Etten kykene olemaan samaa mieltä.

Ammattiapua sä kuitenkin tarvitset edelleen. Sitä on turha kieltää. Etkä sä tiedä jokaista hoitokotia tai tuettua asumista. Taisi ahdistaa vain se, että siellä olikin säännöt eikä huonoa käytöstä hyväksytty.

194/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiapua sä kuitenkin tarvitset edelleen. Sitä on turha kieltää. Etkä sä tiedä jokaista hoitokotia tai tuettua asumista. Taisi ahdistaa vain se, että siellä olikin säännöt eikä huonoa käytöstä hyväksytty.

No olen ollut aika monessa. ja sulla ei ole hajuakaan mitä helvettiä se lääkitys on . Niin ja onneks kukaan paskapää sitä mulle enää tule tyrkyttämään. Siellähän ei hyväksytty omia mielipiteitäkään. Ja minä olen rikosoikeudellisessa vastuussa eikä mulla ole mitään mielenterveydellisiä diagnooseja. Olen kurkkuani myöten täynnä tätä osoittelua. Lopeta helvetti soikoon.

195/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puhukaa niistä ruuista älkää naurettavista olettamuksista.

Vierailija
196/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on niin on, että tässä mielensäpahoittajien maassa jokaista tuetaan kyllä sen verran ettei nälkää tarvitse nähdä. Se on jokaisen oma valinta mihin ne rahat käyttää ja turha sitten uhriutua jos ei ole ruokaa niillä ole ostanut. Syyllinen löytyy peilistä. Mutta kyllähän se tietty yhteiskunnan vika on, eikö niin?

Vierailija
197/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Sä itse aiheutat ja ylläpidän sen keskustelun olettamuksesta, etkö ymmärrä. Et ole meille tilivelvollinen.

Neuvon käyttämään aikaasi tästä ketjusta ahdistuksen sijaan vaikka ruoanlaiton opetteluun. Vaikka et uskokaan. Tämä ei ole vittuilua vaan järkevä neuvo.

Vierailija
198/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on niin on, että tässä mielensäpahoittajien maassa jokaista tuetaan kyllä sen verran ettei nälkää tarvitse nähdä. Se on jokaisen oma valinta mihin ne rahat käyttää ja turha sitten uhriutua jos ei ole ruokaa niillä ole ostanut. Syyllinen löytyy peilistä. Mutta kyllähän se tietty yhteiskunnan vika on, eikö niin?

Hänellä on kyllä oikeita ongelmia, mikö ei ole yhteiskunnan vika mutta ei hänen itsensäkään. Vai haluaisitko itse olla noin sekaisin?

199/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui kenenkään viasta 🤦 ei kukaan. Ja kyllä osaan syyllistää itseäni. Joten anna sinäkin nyt vain olla. Kiitos.

200/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Sä itse aiheutat ja ylläpidän sen keskustelun olettamuksesta, etkö ymmärrä. Et ole meille tilivelvollinen.

Neuvon käyttämään aikaasi tästä ketjusta ahdistuksen sijaan vaikka ruoanlaiton opetteluun. Vaikka et uskokaan. Tämä ei ole vittuilua vaan järkevä neuvo.

No minä teen kuten haluan. Voin vaikka olla syömättä. Tai nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme