Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi viikko ruokabudjetti 50e

28.06.2023 |

Miten voisin pärjätä 15 päivää 54eurolla kun tuo ruokajonoon meneminen on niin nöyryyttävää?

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla saa tehtyä itse pizzaa, jos löytyy kaapista vehnäjauhoa ja kuivahiivaa. Ostaa halvimman tomaattimurskan, kinkkusuikaleita, ananastölkin ja jotain halpaa juustoraastetta. Tai sitä kanaakin voi heittää pizzan päälle.

Vierailija
142/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi AP ei heitä työkeikkaa?

Työstä kuulemma saa rahaa. Niin kertovat.

Ainakin itsellä on tilipäivä taas perjantaina.

Totta, niin on.

Parin viikon lomarahat, niin 5500€ tulee tilille, jee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täähän on se sama trolli joka 9li muka ostamassa taloa ja sitten raivostui kaikista kommenteista, ette kai te ota tosissanne?

En ole varma mitä ketjua tarkoitat, mutta mä olen tehnyt pari aloitusta talon ostamisesta. En ole tämän ketjun ap enkä ole trolli. Mua vain alkoi ottamaan päähän kun te kuvittelette, että en tiedä mitä on asua omakotitalossa ja kuvittelette ettei mun rahat riitä.

Vierailija
144/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pidät hernekeitosta, niin se on erittäin halpa ruoka ja myös helppo tehdä. Kuivahernepussi (500g) maksaa Citymarketissa 1,15€ ja Lidlissä varmaan sitäkin vähemmän.

Laita kuivaherneet illalla veteen likoamaan. Kaada aamulla liotusvesi pois ja lisää herneiden kaveriksi kattilaan uutta, puhdasta vettä 2 litraa. Lisää joukkoon 1-1,5 teelusikallista suolaa ja keitä 2-3 tuntia hiljaisella tulella. Sekoittele keitttoa aina välillä, ettei se pala pohjaan. Sitten on valmista, ja keittoa riittää kuudelle aterialle.

Tämä ohje vaatii 3 litran kattilan. Jos sinulla ei ole niin isoa kattilaa, niin jaa kaikki ainekset kahdella, eli laitat 250g herneitä, 1 litra vettä ja 0,5-0,75 teelusikallista suolaa.

Jos taas haluat käyttää rahaa hiukan enemmän, niin voit ostaa myös paketin jauhelihaa, paistaa sen, ja lisätä hernekeiton joukkoon.

Ja vieläkin helpommalla pääsee, kun ostaa valmiin savukinkku hernari purkin, maksaa jotain 70 senttiä.

On kaiken lisäksi parempaakin.

Vierailija
145/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täähän on se sama trolli joka 9li muka ostamassa taloa ja sitten raivostui kaikista kommenteista, ette kai te ota tosissanne?

En ole varma mitä ketjua tarkoitat, mutta mä olen tehnyt pari aloitusta talon ostamisesta. En ole tämän ketjun ap enkä ole trolli. Mua vain alkoi ottamaan päähän kun te kuvittelette, että en tiedä mitä on asua omakotitalossa ja kuvittelette ettei mun rahat riitä.

Luulisin että useimmat kommentoijat eivät kuvitelleet tietäväsi sun taloustilannetta ja tietämisiä, vaan keskustelivat asiasta yleisellä tasolla.

Vierailija
146/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei mitään kahvia tai röökiä tarvitse ostaa, niin ei pitäisi olla mikään ongelma. Parilla eurolla per päivä saa loihdittua safkat, ei se tietysti mitään juhlaa ole, eikä välttämättä kaikista terveellisintä ruokaa, mutta onnistuu helposti. Ja jos sulla on yhtään mitään kaapeissa niin sitten ei varsinkaan ole ongelma. Extrasta, K-menusta, Pirkasta, Rainbowsta ja Kotimaisesta toki kauppalista lähinnä koostuu, mutta niillä on ihan ok tuotteita.

Tv. kokoomuslainen

Miten sait tämän käännettyä poliittiseksi asiaksi?

Tuo kyllä kertoo sinusta ja vasemmistolaisista näkemyksistäsi aika paljonkin.

-eri

Vierailija
147/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun opiskelu aikaan rahat oli tiukalla, tein herne keittoa. Vaihdoin naudan lihan sika-nautaan et halvempi.

Herneitä, sipulia ja sika-nautaa. Vähän pippuria ja suolaa.

Siis missä sanotaan, että hernekeitossa pitäisi olla nautaa? Se nyt voi olla mitä tahansa lihaa tai vaikka ilman lihaa.

Kun oli rahasta pula, niin halvempi sai kelvata. Sitä tarkoitin. Pitää sopeutua.

Sisäfileen voi vaihtaa ulkofileeseen, jos on tiukkaa.

148/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulkekaa tämä ketju

Vierailija
149/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvalla saa tehtyä itse pizzaa, jos löytyy kaapista vehnäjauhoa ja kuivahiivaa. Ostaa halvimman tomaattimurskan, kinkkusuikaleita, ananastölkin ja jotain halpaa juustoraastetta. Tai sitä kanaakin voi heittää pizzan päälle.

Ja tonnikalaa, se on halpaa ja todella hyvää pitsassa.

Vierailija
150/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkoa, kevätkaali on nyt halpaa

Vierailija
151/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et tuosta selviä niin sietääkin kuolla nälkään tai häntä koipien välissä häpeillen kävellä sinne ruokajonoon. Mikä nyt oikeasti on ongelma? Mitä sinä normaalisti syöt? Mitä löytyy kaapista?

No anteeksi että kävin siellä olen pahoillani. Mikä sun ongelma että pitää tulla irvimään. Täällä ei kannata sanoa yhtn mtn.

Se on kuule ihan sun oma asenne mikä saa ihmiset ärsyyntymään suhun. Sulle ei kelpaa edes asialliset neuvot.

Niin on todella asiallista lässyttää että tarvin jotain kaljaa. Että on täällä muutakin ollut kuin asiallista

Ihan turhaan kiukuttelet koska auto päätä kaikille vaikka saisit heiltä asiallisia neuvoja. Totuus kun on se, että yksi aikuinen ihminen saa kyllä 50 eurolla ruoat tuolle ajalle. Netti on täynnä helppoja ruokaohjeita. Tulevaa ajatellen on parempi vain opetella sitä ruoanlaittoa, niin säästää kuluissa.

Tulevaa ajatellen en ikinä kirjoita tänne enää. Se on ainoa mitä pitää muistaa. No jos olen niiiiiiin paska älkää kommentoiko täydelliset ihmiset yhtn mtn

Allu ei kirjoita tänne ikinä enää. Saiskohan ylikseltä miehekkäitä ruokavinkkejä, jos mankuu oikein hellyttävästi - tai muuten en enää tykkää teistä, pojat?

Vierailija
152/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riippuvaisuuksia eikä rahan käyttöä hallitse niin silloin kun rahaa tulee, käy hamstraamassa kuivakaappiin ja pakastimeen kuukauden ruuat jos joltain ystävältä, naapurilta tai omaiselta saa autokyydin jollei omaa autoa ole tai edullista ruuan kotiinkuljetusta. 

Tekee kauppa listan ihan perusaineksista jolla pärjään kuukauden. Ostin pakastimeen jauhelihaa jotta sain joka viikko tehtyä jonkun makaroonilaatikon tai hernekeittoa isomman satsin ja kolme päivää söin sitä samaa. Leivoin itse sämpylät.

Minä opettelin nuorena niin toimimaan koska rahaa ei ollu paljoa eikä se tahtonut oikein näpeissä pysyä ja sitten oli kamalaa loppu kuukausi kun kaapeissa ei ollut mitään eikä rahaa. 

Vierailija
153/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, tuolla summalla saa Lidlistä niin paljon ruokaa, ettei kerralla jaksa kantaa. Itse päätin ostaa 50 eurolla varastoon ruokaa. Oli tosiaan vaikeuksia saada ne sapuskat autoon, kun niitä oli niin paljon, enkä saanut edes käytettyä koko rahaa. 

Avutonta touhua!

Vierailija
154/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tonnikalaa, se on halpaa ja todella hyvää pitsassa.[/quote

Ei ole enää tonnikala halpaa. Halvin on melkein 15e/kg ja paistijauhelihakin on halvempaa n. 10e/kg

Vierailija
155/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoipia 3 kpl ja riisiä n. 5e

Iso pussi omenia ja porkkanoita ja terttu banaaneja n. 6 e

Perunoita keittoon + keittovihanneksia ja nakkeja n. 6, 5 e

Maitojauhetta n 5,5 e tai maitoa 4 l n 4 e

Kaurahiutaleita 1 e + herukoita n. 2 e

Perunoita lohkoperunoiksi n. 1 e ja kalapuikkoja n 2 e

Näkkäriä 2 e

Margista 0, 7 e

Ryynimakkaraa 2 e ja puolukoita n. 0,9 e sen kanssa riisiä

Kahvia n 5 e (xtran kavi 3 e) tai cappuccino 3 tai tee 2,5 e

Rypsiöljy n. 1 e

Vehnäjauho . 1,5 e

Kuivahiiva 1 e

Sokeri 1 e (voit leipoa leipää tai pullaa)

Wc paperi 4 e muissa kaupoissa edullisempi

Saippuapala 1 e siteet 1 e muissa kaupoissa

Noin kymmenen  aterian tarvikkeet ja kaksi viikkoa pitäisi pärjätä.

Syöt ehkä mua isompia annoksia. Laskin, että tossa olisi 12 päivän ruuat ja sillä oli kanaa ja puuroa lisäksi. Ehkä voisi syödä puuroa sen 13 päivän tai ostaa vaikka hernaripurkin tai tonnikalaa 1,3 e, tomaattimurskan 0,4, sipulin 0,15 e ja spakettia 1,19 ja tehdä spgettia ja pastakastiketta. On kyllä niin perseestä tämä kirjoittelija, ettei ansaitse mitään neuvoja.

Vierailija
156/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi pahoillani, että olet noin vaikeassa paikassa. Hyvä, että kävit hakemassa ruokakassin! Kuulostaa siltä, että sulla on voimat tosi lopussa nyt, enkä ihmettele yhtään, ettei ole jaksuja opetella uusia reseptejä. Pari viikkoa selviät vaikka makaronilla, margariinilla ja ketsupilla. Ei se hääviä ole, mutta ei siihen toisaalta kuolekaan.  

Mieti, mitkä on niitä ruokia, jotka auttaa sua jaksamaan eteenpäin. Esim. jos tykkäät kurkusta tai banaanista, hommaa niitä makaroniannosten oheen, esim. 1 banaani per päivä tai 1/3 kurkkua per päivä. Jos se on juusto, osta halvinta mahdollista. Älä tuhlaa rahoja sellaiseen, mitä et osaa käyttää tai et kuitenkaan syö. 

Vierailija
157/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on riippuvaisuuksia eikä rahan käyttöä hallitse niin silloin kun rahaa tulee, käy hamstraamassa kuivakaappiin ja pakastimeen kuukauden ruuat jos joltain ystävältä, naapurilta tai omaiselta saa autokyydin jollei omaa autoa ole tai edullista ruuan kotiinkuljetusta. 

Tekee kauppa listan ihan perusaineksista jolla pärjään kuukauden. Ostin pakastimeen jauhelihaa jotta sain joka viikko tehtyä jonkun makaroonilaatikon tai hernekeittoa isomman satsin ja kolme päivää söin sitä samaa. Leivoin itse sämpylät.

Minä opettelin nuorena niin toimimaan koska rahaa ei ollu paljoa eikä se tahtonut oikein näpeissä pysyä ja sitten oli kamalaa loppu kuukausi kun kaapeissa ei ollut mitään eikä rahaa. 

Ei se ala, viiti eikä jaksa eikä syö tollasta muutenkaan.

Vierailija
158/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ap sille isälles ja pyydä tuomaan lahjakortin sijasta sapuskaa.

159/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoipia 3 kpl ja riisiä n. 5e

Iso pussi omenia ja porkkanoita ja terttu banaaneja n. 6 e

Perunoita keittoon + keittovihanneksia ja nakkeja n. 6, 5 e

Maitojauhetta n 5,5 e tai maitoa 4 l n 4 e

Kaurahiutaleita 1 e + herukoita n. 2 e

Perunoita lohkoperunoiksi n. 1 e ja kalapuikkoja n 2 e

Näkkäriä 2 e

Margista 0, 7 e

Ryynimakkaraa 2 e ja puolukoita n. 0,9 e sen kanssa riisiä

Kahvia n 5 e (xtran kavi 3 e) tai cappuccino 3 tai tee 2,5 e

Rypsiöljy n. 1 e

Vehnäjauho . 1,5 e

Kuivahiiva 1 e

Sokeri 1 e (voit leipoa leipää tai pullaa)

Wc paperi 4 e muissa kaupoissa edullisempi

Saippuapala 1 e siteet 1 e muissa kaupoissa

Noin kymmenen  aterian tarvikkeet ja kaksi viikkoa pitäisi pärjätä.

Syöt ehkä mua isompia annoksia. Laskin, että tossa olisi 12 päivän ruuat ja sillä oli kanaa ja puuroa lisäksi. Ehkä voisi syödä puuroa sen 13 päivän tai ostaa vaikka hernaripurkin tai tonnikalaa 1,3 e, tomaattimurskan 0,4, sipulin 0,15 e ja spakettia 1,19 ja tehdä spgettia ja pastakastiketta. On kyllä niin perseestä tämä kirjoittelija, ettei ansaitse mitään neuvoja.

No lopettakaa se neuvominen.

Vierailija
160/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tonnikalaa, se on halpaa ja todella hyvää pitsassa.[/quote

Ei ole enää tonnikala halpaa. Halvin on melkein 15e/kg ja paistijauhelihakin on halvempaa n. 10e/kg

Sellanen purkki maksaa muistaakseni vähän yli euron, eli halpaa se on.

Niitä kaksi-kolme pellilliseen ja juusto päälle, toki muitakin täytteitä voi laittaa, mutta tuollakin pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän