Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi viikko ruokabudjetti 50e

28.06.2023 |

Miten voisin pärjätä 15 päivää 54eurolla kun tuo ruokajonoon meneminen on niin nöyryyttävää?

Kommentit (206)

161/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita ap sille isälles ja pyydä tuomaan lahjakortin sijasta sapuskaa.

Mitä vittua .. en soita yhtään mihinkään. Mä kyllä meen ite kauppaan. Ja piste. Ja ostan mitä ostan. Näitä saatanan neuvoja on liikaakin tässä ketjussa

162/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on riippuvaisuuksia eikä rahan käyttöä hallitse niin silloin kun rahaa tulee, käy hamstraamassa kuivakaappiin ja pakastimeen kuukauden ruuat jos joltain ystävältä, naapurilta tai omaiselta saa autokyydin jollei omaa autoa ole tai edullista ruuan kotiinkuljetusta. 

Tekee kauppa listan ihan perusaineksista jolla pärjään kuukauden. Ostin pakastimeen jauhelihaa jotta sain joka viikko tehtyä jonkun makaroonilaatikon tai hernekeittoa isomman satsin ja kolme päivää söin sitä samaa. Leivoin itse sämpylät.

Minä opettelin nuorena niin toimimaan koska rahaa ei ollu paljoa eikä se tahtonut oikein näpeissä pysyä ja sitten oli kamalaa loppu kuukausi kun kaapeissa ei ollut mitään eikä rahaa. 

Ei se ala, viiti eikä jaksa eikä syö tollasta muutenkaan.

Niin en jaksakaan hankkia autokyytiä 400 m kauppamatkalle. Ja leipä on sen verran halpaa etten ala tekemään sämpylöitä. Ja kyllä syön jauhelihaa. Mutta kiitos kiitos kiitos ettet antanu edes mun vastata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua .. en soita yhtään mihinkään. Mä kyllä meen ite kauppaan. Ja piste. Ja ostan mitä ostan. Näitä saatanan neuvoja on liikaakin tässä ketjussa

Itsehän sinä niitä neuvoja pyysit? 🤣

Vierailija
164/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pussillinen kuivattuja herneitä, keitä kattilallinen hernesoppaa. Riittää 2-3 päiväksi.

Osta kaali ja keitä kattilallinen kaalisoppaa, riittää 2 - 3 päiväksi. Kaalisoppaa ja hernekeittoa ei kuitenkaan peräkkäin, jos vatsa reagoi kaasuna.

Osta 2 pussia makaronia ja 5 tonnikalapurkkia, tee niistä tonnikalamakaronia, riittää noin 5 päiväksi.

Osta perunoita ja porkkanoita, ehkä myös kesäkurpitsaa ja lanttua. Tee kasviskeittoa, riittää 3 päiväksi.

Vierailija
165/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelma yhden hengen pärjätä kahta viikkoa viidelläkympillä, eikä tarvitse pelkällä perunalla ja makaroonilla elää, ei käydä ruokajonossa eikä leipomaankaan ryhtyä. Kanamakaronilaatikko jo olemassaolevista aineksista on hyvä idea. Lisäksi haet kaupasta vaikka paketin jauhelihaa ja tomaattimurskaa kastiketarpeiksi. Siinä on sulle jo viikoksi tarpeet lämpimään ruokaan kerran päivässä. Porkkanoita, salaattia, kurkkua, tomaattia ja hinnan mukaan halpoja hedelmiä. Leipää, halpaa margariinia, ehkä litran jugurttipurkki, ja jos budjetti kestää kinkkua tms leivän päälle.

Ensi viikolla leivät, hedelmät, vihannekset samaa settiä, ruuaksi vaikka perunaa, iso pussi sekavihanneksia ja nakkipaketti, keitoksi. Ruokakermaa, kanaa, riisiä toiseksi ruuaksi. Kananmunista saat munakasta tai keittettynä leivän päälle. 50,- riittää hyvin.

50e riitti noihin ehkä joskus, mutta ei enää tänä päivänä kun ruuan hinta on niin kallistunut...

Pikaisesti laskemalla kyllä riittää, ekan viikon ostokset maksaisivat noin 20 € ja tokan viikon noin 25€ ja jäljelle jäisi vielä vitonen.

166/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sinä niitä neuvoja pyysit? 🤣[/quote

No enkö saa sanoa että kiitos tämä oli tässä. Kyllä saan ja sanon]

167/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta pussillinen kuivattuja herneitä, keitä kattilallinen hernesoppaa. Riittää 2-3 päiväksi.

Osta kaali ja keitä kattilallinen kaalisoppaa, riittää 2 - 3 päiväksi. Kaalisoppaa ja hernekeittoa ei kuitenkaan peräkkäin, jos vatsa reagoi kaasuna.

Osta 2 pussia makaronia ja 5 tonnikalapurkkia, tee niistä tonnikalamakaronia, riittää noin 5 päiväksi.

Osta perunoita ja porkkanoita, ehkä myös kesäkurpitsaa ja lanttua. Tee kasviskeittoa, riittää 3 päiväksi.

Etkö osaa lukea kiitos riittää . En halua näitä enää.

Vierailija
168/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä neuvot voivat auttaa joitakin muita samassa tilanteessa olevia, joten ap:n on turhaa hermostua.

Et vaan lue kommentteja enää, jos ei kiinnosta.

169/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos minä en hyödynnä näistä mtn. Minulla ei ole mitään jättiläisuunivuokaa. Eikä uunivuokia laisinkaan..

Te ette ymmärrä etten kykene nyt oikein harjoittelemaan mtn. Antakaa minun olla. Minä pyydän. Kiitos.😔😔😔

170/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä neuvot voivat auttaa joitakin muita samassa tilanteessa olevia, joten ap:n on turhaa hermostua.

Et vaan lue kommentteja enää, jos ei kiinnosta.

Niin joilla on voimavaroja.

Vierailija
171/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse alunperin kirjoitit aloituksen ja pyysit vinkkejä.

Jännää, että sitten niitä neuvoja annetaan. Voi sentään, aivan ennenkuulumatonta.

Vierailija
172/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita asuinalueesi Facebook ryhmään ilmoitus, että rahat ja ruoka vähissä seuraavat kaksi viikkoa. Saat tod näk kutsuja valmiiseen ruokapöytään.

173/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse alunperin kirjoitit aloituksen ja pyysit vinkkejä.

Jännää, että sitten niitä neuvoja annetaan. Voi sentään, aivan ennenkuulumatonta.

Ja vittuilua. Sitähän suurin osa täällä on. Jos kerran kysyn niin sama oikeus mulla on sanoa että kiitos riittää.

Vierailija
174/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hyvä ihminen neuvoja vastaan äläkö ole ylimielinen. Olethan itse priorisoinut ruokarahasi toisaalle.

175/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita asuinalueesi Facebook ryhmään ilmoitus, että rahat ja ruoka vähissä seuraavat kaksi viikkoa. Saat tod näk kutsuja valmiiseen ruokapöytään.

Miks vittuilet? Siellä sanottais mee ruokajakoon jossa jo olin. Jonne menen viikon päästä uudestaan. Syön sieltä mitä syön. Ja ostan kaupasta mitä ostan. En osta näitä mitä te ehdotatte koska en halua. Ja piste. Ei sitä tarvitse alapeukuttaa.

Vierailija
176/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että ruokaa pitäisi saada, mutta itse ei jaksa tehdä sen eteen mitään 🙂 Ihminen on sinut eläinlaji, joka tähän pystyy. Tsemppiä.

Vierailija
177/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalan kilohinta on nykyään huima. Mutta yksittäinen purkki maksaa euron hujakoilla edullisimmillaan, ja siitä kuitenkin saa jo aterian tai useammankin. Tonnikalaa kun ei syödä ihan samanlaisia määriä kuin vaikkapa makkaraa tai jauhelihaa, johtuneeko sitten vahvasta mausta?

Mutta aika edulliseksi tulee esimerkiksi tonnikala-pastavuoka (opiskelijatyttäreni bravuuri): tölkki tonnikalaa öljyssä, valkosipulinkynsiä, mausteita, purkki tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia, 250g pastaa, ruokakermaa ja jos on, niin juustoa raasteena. Valkosipulia kuullotetaan tonnikalan öljyssä, sekaan mausteita (paprikajauhetta, pippuria, kurkumaa, chiliä, yrttejä - mitä nyt onkaan ja mistä tykkää), tonnikala siihen kuumentumaan ja sitten tomaattimurska päälle+suolaa. Uunivuokaan keittämätön pasta, tomaattikastike päälle (kannattaa vähän sekoitella), sitten kaadetaan se ruokakerma siihen päälle, ja uuniin 200 astetta ja noin puoli tuntia. Loppuvaiheessa voi ripotella sitä juustoraastetta.

178/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt hyvä ihminen neuvoja vastaan äläkö ole ylimielinen. Olethan itse priorisoinut ruokarahasi toisaalle.

Lopeta syyllistäminen. Mene sinä viettämään sun upeeta elämääs muualle. Minä tiedän mutta antakaa jo olla. Osaan kyllä itseni alentaa ilman teitäkin

Vierailija
179/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla ongelma yksinasuvalle aikuiselle.

180/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi olla ongelma yksinasuvalle aikuiselle.

Jo tämä vastaus olisi riittänyt. Kiitos. Ei olekaan . Pärjään kyllä. En tee teidän neuvoilla mtn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi