Kaksi viikko ruokabudjetti 50e
Miten voisin pärjätä 15 päivää 54eurolla kun tuo ruokajonoon meneminen on niin nöyryyttävää?
Kommentit (206)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jo nälkäkiukku.
No mitä vittua tuut siihen irvimään. Sulla taitaa olla joku vittuilukiukku.. painu helvettiin
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla jo nälkäkiukku.
No mitä vittua tuut siihen irvimään. Sulla taitaa olla joku vittuilukiukku.. painu helvettiin
Se on kuule ihan sun oma asenne mikä saa ihmiset ärsyyntymään suhun. Sulle ei kelpaa edes asialliset neuvot.
Kauden vihannekset/juurekset nyt halpoja. Niistä kesäkeitto.
Sit kasvisproteiinia. Esim: kotimainen hernis halpaa ja menee kanasta. Hernistä, pottuja siivuiks, kuohukermaa (voi jatkaa vedellä) isoon uunivuokaan. Syö monta päivää yht. alle 4e aineksilla.
Välipalaks tuorepuuroa rahkasta, kaurahiutaleista ja jos on edellisvuoden marjoja.
Leipää -30% ja siihen päälle joku edullinen leikkele.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et tuosta selviä niin sietääkin kuolla nälkään tai häntä koipien välissä häpeillen kävellä sinne ruokajonoon. Mikä nyt oikeasti on ongelma? Mitä sinä normaalisti syöt? Mitä löytyy kaapista?
No anteeksi että kävin siellä olen pahoillani. Mikä sun ongelma että pitää tulla irvimään. Täällä ei kannata sanoa yhtn mtn.
Se on kuule ihan sun oma asenne mikä saa ihmiset ärsyyntymään suhun. Sulle ei kelpaa edes asialliset neuvot.
Niin on todella asiallista lässyttää että tarvin jotain kaljaa. Että on täällä muutakin ollut kuin asiallista
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et tuosta selviä niin sietääkin kuolla nälkään tai häntä koipien välissä häpeillen kävellä sinne ruokajonoon. Mikä nyt oikeasti on ongelma? Mitä sinä normaalisti syöt? Mitä löytyy kaapista?
No anteeksi että kävin siellä olen pahoillani. Mikä sun ongelma että pitää tulla irvimään. Täällä ei kannata sanoa yhtn mtn.
Niin on todella asiallista lässyttää että tarvin jotain kaljaa. Että on täällä muutakin ollut kuin asiallista
Ihan turhaan kiukuttelet koska auto päätä kaikille vaikka saisit heiltä asiallisia neuvoja. Totuus kun on se, että yksi aikuinen ihminen saa kyllä 50 eurolla ruoat tuolle ajalle. Netti on täynnä helppoja ruokaohjeita. Tulevaa ajatellen on parempi vain opetella sitä ruoanlaittoa, niin säästää kuluissa.
Kananmunia, linssejä, soijarouhetta, papuja
kaurahiutaleita, jauhoja ja hiivaa
porkkanaa ja halpoja kauden vihanneksia
tomaattipyretuubi
perunaa ja makaronia
vielä on varaa kilohinnalta halvimpaan juustoon ja margariiniin
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan kiukuttelet koska auto päätä kaikille vaikka saisit heiltä asiallisia neuvoja. Totuus kun on se, että yksi aikuinen ihminen saa kyllä 50 eurolla ruoat tuolle ajalle. Netti on täynnä helppoja ruokaohjeita. Tulevaa ajatellen on parempi vain opetella sitä ruoanlaittoa, niin säästää kuluissa.
Tulevaa ajatellen en ikinä kirjoita tänne enää. Se on ainoa mitä pitää muistaa. No jos olen niiiiiiin paska älkää kommentoiko täydelliset ihmiset yhtn mtn
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaa ajatellen en ikinä kirjoita tänne enää. Se on ainoa mitä pitää muistaa. No jos olen niiiiiiin paska älkää kommentoiko täydelliset ihmiset yhtn mtn
Sä et vain tajua. Sä sait monta asiallista neuvoa, mutta ne ei vain kelpaa sulle.
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et vain tajua. Sä sait monta asiallista neuvoa, mutta ne ei vain kelpaa sulle.[/quote
Voi ei.. onneks sinä varmaan oot joku Michelin ravintola kokki. Olen helvetin pahoillani etten vain yksinkertaisesti osaa eikä mulla ole taitoa mihinkään linssisoppaan .. ehkä ostan vaan karkkia ja syön niitä pari viikkoa.
Ap on joku vajaaälyinen joka ei osaa edes makaronia keittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap on joku vajaaälyinen joka ei osaa edes makaronia keittää.
No mene sinä keittämään lihasoppaa kun niin siitä tykkäät.. väitinkö etten osaa keittää makaronia.. missä välissä😅😅😅. Jokainen syö mitä syö
Uuniriisipuuroa veteen tehtynä tai kaurapuuroa. Kaurahiutaleet ja tuo uuniriisipussi riittää useaan ruokaan.
Osta maapähkinäpussi kylkeen, riittoisaa ja siitä saat rasvaa/proteiinia/energiaa. Pakastemarjoja joku halpa pussi.
Perunasta jotain? Soijarouhepussi riittää pitkään. Esim halvaksi ruoaksi tulisi soijarouhe-makaronimössö. Pakastekasviksia saa halvalla tai jos tuoretta haluaa niin porkkanaa
Ap on kyllä äärettömän tyhmä ihminen.
Kerää ainakin villiyrttejä ja sieniä. Saat näistä ravinteita. Sämpylän päälle tai salaattiin.
Kaaliraastetta, salaatiksi. Sekaan vanhoja puolukoita. Camelina tai oliivi öljyä kastikkeeksi.
Kaalipataa, jossa juureksia ja jauhelihaa. Siitä syö monta päivää,
Liota kaurahiutaleita yön yli, aamulla maidon kanssa hyvää. Banaania voi pilkkoa päälle.
Leivo itse sämpylöitä.
Kananmunia proteiiniksi.
Jos saat jotain mieleistä -60%:lla ostettua, niin on lisänä.
Ainakin meillä kirkon ruoka paikat on kesällä kiinni. Vain lapset saavat puistossa aterian.
Täällä näyttää olevan hyviä ruoka ohjeita, kiitos kirjoittajille.
Kanankoipia 3 kpl ja riisiä n. 5e
Iso pussi omenia ja porkkanoita ja terttu banaaneja n. 6 e
Perunoita keittoon + keittovihanneksia ja nakkeja n. 6, 5 e
Maitojauhetta n 5,5 e tai maitoa 4 l n 4 e
Kaurahiutaleita 1 e + herukoita n. 2 e
Perunoita lohkoperunoiksi n. 1 e ja kalapuikkoja n 2 e
Näkkäriä 2 e
Margista 0, 7 e
Ryynimakkaraa 2 e ja puolukoita n. 0,9 e sen kanssa riisiä
Kahvia n 5 e (xtran kavi 3 e) tai cappuccino 3 tai tee 2,5 e
Rypsiöljy n. 1 e
Vehnäjauho . 1,5 e
Kuivahiiva 1 e
Sokeri 1 e (voit leipoa leipää tai pullaa)
Wc paperi 4 e muissa kaupoissa edullisempi
Saippuapala 1 e siteet 1 e muissa kaupoissa
Vierailija kirjoitti:
Kanankoipia 3 kpl ja riisiä n. 5e
Iso pussi omenia ja porkkanoita ja terttu banaaneja n. 6 e
Perunoita keittoon + keittovihanneksia ja nakkeja n. 6, 5 e
Maitojauhetta n 5,5 e tai maitoa 4 l n 4 e
Kaurahiutaleita 1 e + herukoita n. 2 e
Perunoita lohkoperunoiksi n. 1 e ja kalapuikkoja n 2 e
Näkkäriä 2 e
Margista 0, 7 e
Ryynimakkaraa 2 e ja puolukoita n. 0,9 e sen kanssa riisiä
Kahvia n 5 e (xtran kavi 3 e) tai cappuccino 3 tai tee 2,5 e
Rypsiöljy n. 1 e
Vehnäjauho . 1,5 e
Kuivahiiva 1 e
Sokeri 1 e (voit leipoa leipää tai pullaa)
Wc paperi 4 e muissa kaupoissa edullisempi
Saippuapala 1 e siteet 1 e muissa kaupoissa
Teetä on mutta en juo sitä. Ryynimakkaraan en koske. Kahvia en juo. Siteitä ja saippuaa on. Ja wcpaperia. En juo maitoa. En leivo. Asun yksin. Teillä varmaan niitä nussijoita piisaa
Itse olen joskus elänyt myös tuolla budjetilla välissä. Se on mahdollista tilapäisesti kärsimättä nälästä! Tein esim. papupataa riisin kanssa tai pastan kanssa, sinne rypsiöljyä että saat rasvoja, ja sopivasti mausteita. Unohda lihan syöminen siksi aikaa jos vain pystyt syömään esim. papuja, koska liha on aika kallis proteiinin lähde.
Mutta kannattaa rohkaistua ja käväistä siellä jonossa, jos tuntuu että nälkä rupeaa kurnimaan. Ei hätää, siellä käy kaikenlaisia, eri tilanteessa olevia ihan tavallisia ihmisiä.