Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi viikko ruokabudjetti 50e

28.06.2023 |

Miten voisin pärjätä 15 päivää 54eurolla kun tuo ruokajonoon meneminen on niin nöyryyttävää?

Kommentit (206)

Vierailija
81/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hankalaa, kun Lidlin hintoja ei löydä netistä. Olisiko kovin vaikea laittaa ne sinne? Vai muuttuvatko ne myymälävastaavan mielen mukaan pilvisyyden tai tuulensuunnan perusteella, ettei mitään hinnastoa voi laittaa näkyviin? Va saako ne näkyviin jollain kanta-asiakkuudella?

Itse suunnittelen kauppareissuni usein sen perusteella, mitä kauppojen sivuilta löytyy. Eli Cittarin tarjoukset (myös ne kohdistetut), Prisman S-kaupan kautta hinnat. Tokmannille menen katsomaan punalaputetut, siellä on joskus hyviä löytöjä (juuri tänään keitin mannapuuroa Tokmannilta ostetuista 0,20€ täysjyvämannasuurimoista).

Mutta mikään tästä kirjoituksesta ei kyllä liity ap:n ongelmiin.

82/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joskus elänyt myös tuolla budjetilla välissä. Se on mahdollista tilapäisesti kärsimättä nälästä! Tein esim. papupataa riisin kanssa tai pastan kanssa, sinne rypsiöljyä että saat rasvoja, ja sopivasti mausteita. Unohda lihan syöminen siksi aikaa jos vain pystyt syömään esim. papuja, koska liha on aika kallis proteiinin lähde.

Mutta kannattaa rohkaistua ja käväistä siellä jonossa, jos tuntuu että nälkä rupeaa kurnimaan. Ei hätää, siellä käy kaikenlaisia, eri tilanteessa olevia ihan tavallisia ihmisiä. 

No kävin siellä.. ja oli siellä pussissa jtn mitä syön. En ole koskaan syönyt papuja. Eikä mua kiinnosta edes selviänkö vai en. Te ootte oikeessa en osaa mtn.. haukkukaa vain.. antaa tulla.. olen muutenkin täysin kykenemätön.. onneksi nukuttaa paljon nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä syön mitäs vittua teille kuuluu.. ja mitä väliä rumalla ämmällä. Sitähän mieltä te olette. !!! Ainiin kauniit eivät tee itse ruokaa.

Vierailija
84/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

No siis mulla on tuo lahjakortti vaan lidliin. Eli ei mulla rahana sitä ole. Kanaa on mutta tänään menee vanhaksi. Makaronia on pari pussia, ja keittovihanneksia. Muutama kananmuna kananmunat voi olla vanhoja. Mausteita on kaapissa. Pikapuurohiutaleita on . En vain ole mikään ruuanlaittaja.

No nyt on aika opetella. Muutama resepti kannattaa opetella niin pärjäät jatkossakin jos tulee tiukka paikka.

Paista vaikka jauhelihaa 400g, lisää suolaa ja mausteita ja kaksi rkl vehnäjauhoja, sekoita, kaada sekaan vettä 6 dl. Keittele sekoitellen kunnes jauhot kypsyy ja näyttää kastikkeelta, ehkä noin 15 min. Keitä perunat. Bingo, sulla on moneksi päiväksi lämmin ruoka. Lisukkeena porkkanaraaste ja leipää.

Vierailija
85/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävin siellä.. ja oli siellä pussissa jtn mitä syön. En ole koskaan syönyt papuja. Eikä mua kiinnosta edes selviänkö vai en. Te ootte oikeessa en osaa mtn.. haukkukaa vain.. antaa tulla.. olen muutenkin täysin kykenemätön.. onneksi nukuttaa paljon nykyään.[/quote]

Älä huoli, et kuole nälkään kahdessa viikossa, vaikka söisit vain makaroonia ketsupilla ja karkkia. Ei kaikkien tarvitse kokkailla, jos ei kiinnosta. Tosin kokkailu helpottaisi köyhän elämää kummasti.

Niin ja syödään voi porukoillasi tai kavereillasikin ehkä.

Vierailija
86/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

No siis mulla on tuo lahjakortti vaan lidliin. Eli ei mulla rahana sitä ole. Kanaa on mutta tänään menee vanhaksi. Makaronia on pari pussia, ja keittovihanneksia. Muutama kananmuna kananmunat voi olla vanhoja. Mausteita on kaapissa. Pikapuurohiutaleita on . En vain ole mikään ruuanlaittaja.

No nyt opettelet laittamaan ruokaa tai näet nälkää. Tai sit vaan hankit rahaa tavalla tai toisella. Kyllä toi raha riittää.

Vierailija
87/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanankoipia 3 kpl ja riisiä n. 5e

Iso pussi omenia ja porkkanoita ja terttu banaaneja n. 6 e

Perunoita keittoon + keittovihanneksia ja nakkeja n. 6, 5 e

Maitojauhetta n 5,5 e tai maitoa 4 l n 4 e

Kaurahiutaleita 1 e + herukoita n. 2 e

Perunoita lohkoperunoiksi n. 1 e ja kalapuikkoja n 2 e

Näkkäriä 2 e

Margista 0, 7 e

Ryynimakkaraa 2 e ja puolukoita n. 0,9 e sen kanssa riisiä

Kahvia n 5 e (xtran kavi 3 e) tai cappuccino 3 tai tee 2,5 e

Rypsiöljy n. 1 e

Vehnäjauho . 1,5 e

Kuivahiiva 1 e

Sokeri 1 e (voit leipoa leipää tai pullaa)

Wc paperi 4 e muissa kaupoissa edullisempi

Saippuapala 1 e siteet 1 e muissa kaupoissa

Noin kymmenen  aterian tarvikkeet ja kaksi viikkoa pitäisi pärjätä.

Vierailija
88/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ruokarajoitteita ? Jos ei niin otappa esimerkkiä minusta ; ostin 60 prossan alesta Vaasan ruisleipää kaksi isoa pakettia. Hintaa yhdelle leipäpaketille tuli n. 80 senttiä. Eikä tarvinnut mennä leipäjonoon, josta toki saa leipää ainakin meidän paikkakunnalla yllin kyllin.

Pakastevihannekset on halpoja ja esim. perunasipulisekoitus. Joskus oon lämmittänyt mikrossa siitä annoksen ja vähän oivariinia päälle = nam !

Kattele netistä, josko joku haluaa lahjoittaa esim. raparperia. Siitä voi tehdä vaikka uunipaistoksen kaurahiutaleitten kera- nam !

Nyt on varhaiskaali halpaa. Se on paitsi raikasta ja rapeaa, siinä on todella paljon ravinteita.

Kananmunat on hyvä proteiinin lähde, ne on kyllä kallistunut vähän.

Käy läheisten luona kans syömäs jos sulla sellasia on .

Älä mee paniikkiin. Loppujen lopuksi 50 eurolla saa jo vaikka mitä, eikä nälkää tarvitse nähdä.

Vierailija
89/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letut ovat halpoja.

Ohje:

Vaikka puoli litraa maitoa, 2 kananmunaa , ruokalusikallinen sokeria, puoli teelusikkaa suolaa, vehnäjauhoja niin että on sopivan tymäkkää ja notkeaa taikinaa.

Paista paistinpannulla vaikka oivariinirasvalla.

Lähtee nälkä ja on herkullista.

Vierailija
90/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi halvimmista ruoista on papupata. On hyvänmakuistakin. 

91/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te näköjään vain vittuilette !!!! Mitä vittua teen teidän vaikeilta ohjeilla . Raivostuttaa vaan enemmän

Vierailija
92/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä äärettömän tyhmä ihminen.

Toivottavasti sut tapetaan 😂😂😂😂 sut voisin tappaa ilomielin.. saatanan kusipää

Olet sairas.

Vierailija
93/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla eläkkeellä mielenterveysongelmien vuoksi.

94/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole.

95/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas.

Mitä vittua tuo haukkuu mua äärettömän tyhmäksi 🤬 vain koska en tee ruokaa

Vierailija
96/206 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidät hernekeitosta, niin se on erittäin halpa ruoka ja myös helppo tehdä. Kuivahernepussi (500g) maksaa Citymarketissa 1,15€ ja Lidlissä varmaan sitäkin vähemmän.

Laita kuivaherneet illalla veteen likoamaan. Kaada aamulla liotusvesi pois ja lisää herneiden kaveriksi kattilaan uutta, puhdasta vettä 2 litraa. Lisää joukkoon 1-1,5 teelusikallista suolaa ja keitä 2-3 tuntia hiljaisella tulella. Sekoittele keitttoa aina välillä, ettei se pala pohjaan. Sitten on valmista, ja keittoa riittää kuudelle aterialle.

Tämä ohje vaatii 3 litran kattilan. Jos sinulla ei ole niin isoa kattilaa, niin jaa kaikki ainekset kahdella, eli laitat 250g herneitä, 1 litra vettä ja 0,5-0,75 teelusikallista suolaa.

Jos taas haluat käyttää rahaa hiukan enemmän, niin voit ostaa myös paketin jauhelihaa, paistaa sen, ja lisätä hernekeiton joukkoon.

Vierailija
97/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas.

Mitä vittua tuo haukkuu mua äärettömän tyhmäksi 🤬 vain koska en tee ruokaa

Kyllä se johtuu ihan sun kirjoituksista, että sua pidetään tyhmänä ja mielenterveysongelmaisena.

Vierailija
98/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin varmaan paljon perunaa ja makaroonia, ja ison paketin jauhelihaa. Lisäksi porkkanoita, omenia ja kaalia.

Tekisin jätti-jauhelihakastikkeen, mihin raastaisin porkkanaa joukkoon, ja pakastaisin sen annoksina.

Söisin sitten sitä, ja välillä järsisin kaalia, että saisin vitamiineja.

Vierailija
99/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki7 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole.

No sitten kuuluisit olla.

Vierailija
100/206 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin varmaan paljon perunaa ja makaroonia, ja ison paketin jauhelihaa. Lisäksi porkkanoita, omenia ja kaalia.

Tekisin jätti-jauhelihakastikkeen, mihin raastaisin porkkanaa joukkoon, ja pakastaisin sen annoksina.

Söisin sitten sitä, ja välillä järsisin kaalia, että saisin vitamiineja.

Ihan turha ap:lle on antaa mitään vinkkejä koska ei hänelle mikään kelpaa. Raivoaa vain ja uhkaa tappaa ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän