Tulen kohta hulluksi terveyskeskuksen takaisinsoittojärjestelmän kanssa!:(
Kun en saa sieltä ketään langan päähän aamulla/aamupäivällä. Iltapäivällä minulla ei ole yksinkertaisesti aikaa vartoa, jos soittaisivat tunnin tai kolmen päästä, koska teen yötyötä ja olen "yöunillani" päiväs aikaan. Vaikka soittaisin aamulla aikaisin juuri, kun terveyskeskus aukeaa niin soittoa ei kuulu koko aamuna, lopulta en pysty enää valvomaan, vaan on mentävä nukkumaan. Missasin jo nukkuessani yhden heidän puhelunsa klo 15 aikaan iltapäivällä. Mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (59)
No mulle kävi myös niin, että kun ei ikinä vastattu sieltä numerosta, johon minun piti soittaa (sairaalaan), niin turvauduin sitten tähän takaisin soittoon, että pääsin tekemään muutakin kuin vain istua ja painella numeroita.
No, tunnit kuluivat ja lopulta oli pakko lähteä koiran kanssa ulos ja otin sitten tietysti kännykän mukaan toivoen kyllä, että ei juuri silloin soitettaisi.
Ja juuri silloinhan se soitto tuli. Oli kyllä enemmän kuin hankalaa siinä tienposkessa koiranhihna toisessa kädessä seisoa ja selvitellä asioitaan ja varsinkin sopia ajanvarauksesta, kun ei voinut kuin muistella työvuorojaan ja muita menojaan.
Kerran olen odottanut yhtä tarkasti sovittua lääkärin soittoa koko päivän, otin sitä varten puoli päivää töistä vapaaksi, kun oli erittäin tärkeästä asiasta kyse. Sitä ei tullut koko päivänä.
Sitten soitettiin seuraavana aamuna, kun istuin bussissa menossa töihin. Siinä koululaisten hälinässä ja metelissä sitten yritin parhaani mukaan saada selvää mitä minulle puhuttiin ja sopia jatkotoimista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mulla oli kirurgin puhelinaika kello 8-14. Istuin kello 8-11 puhelin kädessä. Sitten piti mennä suihkuun. Hän oli soittanut enkä kuullut sitä.
Yritin soittaa takaisin, ei vastannut.
Laitoin Maisassa viestiä kun mulla olisi ollut kysyttävää leikkaushaavasta.
Tikit poistin itse, koska terveyskeskuksesta ei saanut aikoja kuin liian pitkälle.
Joo, 6 tuntia on kyllä aika pitkä aika siihen, ettei saisi tehdä hetkeäkään mitään, mikä estää puhelimen ääressä päivystämisen. Sehän on jo melkein työpäivän verran aikaa, keskellä arkipäivää.
Aika harva arkinen aktiviteetti on sellainen, että estää tyystin puhelimeen vastaaminen. Työ, vessa, suihku, autolla ajaminen, kaupoilla käynti, kotityöt, treeni, koiralenkki, syöminen, nukkuminen jne. Kaikissa onnistuu pitää puhelimessa äänet päällä ja puhelin kuuloetäisyydellä ja keskeyttää tekeminen puhelun ajaksi.
Kokonaan estävä aktiviteetti on lähinnä kooma, magneettikuva, puhelimen rikkoutuminen, puhelimen unohtuminen tai katoaminen ja jääräpäisyys ja yleinen ruikuttaminen.
Mulle soittaa tänään gynekologi. Toivon sormet ristissä ettei silloin, kun olen bussissa eikä silloin, kun jaan ruokaa potilaille. Katsotaan kuinka käy.
Oon unen pöpperössä vastannut puhelimeen, kun soittivat heti seuraavan päivän aamulla kun olin vielä nukkumassa. Meni itse asiassa ihan hyvin, kun selitin niin rauhassa asiani.
Joo nykyajan ongelmia, mutta takaisin soitot on kyllä hirveitä. En osaa tehdä mitään rennosti kun odotan puhelua. En taatusti uskaltaisi käydä suihkussa, bussista pitäisi varmaan hypätä ulos kesken kaiken :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mulla oli kirurgin puhelinaika kello 8-14. Istuin kello 8-11 puhelin kädessä. Sitten piti mennä suihkuun. Hän oli soittanut enkä kuullut sitä.
Yritin soittaa takaisin, ei vastannut.
Laitoin Maisassa viestiä kun mulla olisi ollut kysyttävää leikkaushaavasta.
Tikit poistin itse, koska terveyskeskuksesta ei saanut aikoja kuin liian pitkälle.
Joo, 6 tuntia on kyllä aika pitkä aika siihen, ettei saisi tehdä hetkeäkään mitään, mikä estää puhelimen ääressä päivystämisen. Sehän on jo melkein työpäivän verran aikaa, keskellä arkipäivää.
Aika harva arkinen aktiviteetti on sellainen, että estää tyystin puhelimeen vastaaminen. Työ, vessa, suihku, autolla ajaminen, kaupoilla käynti, kotityöt, treeni, koiralenkki, syöminen, nukkuminen jne. Kaikissa onnistuu pitää puhe
Niin on, mutta ei ihminen mielellään toisten ihmisten läsnäollessa kerro sosiaaliturvatunnuksiaan (esim. Työ, julkinen liikenne) Pitäisi olla enemmän sellaisia puhelin koppeja kuin Japanissa
No kiva kun teillä sentään soitetaan takas jopa saman vuoden puolella. Usein ottaa päähän nää "kyllä tosta olis pitänyt mennä lääkäriin jo..." ainakaan Helsingissä ei pääse "lääkäriin". Piste. Päivystykseen voi kokeilla jos on pää kainalossa, mutta jos se kainalo on oma, niin asia 634ei ole riittävän kiireellinen
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ratkaissut asian niin, että menen aina tarvittaessa aamusta terkkariin ja varaan ajan siellä.
Ainahan se ei ole mahdollista, mutta jos on, niin suosittelen, ettei tarvitse kytätä soittoa monta päivää. Ennen soittivat sentään saman päivän aikana, nykyään ei voi tietää.
Osan asioista voi myös hoitaa Maisa-viesteillä.
En tiedä millä paikkakunnalla tällainen toiminta onnistuu. Esim. omalla paikkakunnalla Pirkanmaalla edellytetään, että ihminen soittaa ensiksi terveyskeskukseen. On tapauksia, että potilas on mennyt sinne luukulle fyysisesti, hänen on käsketty soittaa. Tällöin eräskin meni oven ulkopuolelle ja soitti sitten sieltä. Ei kaikissa paikoissa suvaita, että sinne mennään kyttäilemään aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset aikaa?
Miksi olet tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se haittaa jos välillä nukkuukin hieman vähemmän. Ei kai maailmasi siihen kaadu? Puhelimen äänet täysille kun menet nukkumaan että varmasti heräät puheluun. Laita viestit äänettömälle niin et ainakaan niihin herää. Ongelmasta ei kannata itse tehdä suurempaa kuin se oikeasti onkaan😊
Kyllä se kaatuu, kun pitää seuraavakin yö valvoa töissä
Eikö AP:lle kuulu työterveys, kun käy kertomansa mukaan töissä?
Takaisinsoitto järjestelmässä suurin ongelma on että ne soittajat eivät käsitä, että se puhelin ei ala piristä siellä toisessa päässä samaan aikaan, kuin soittajan korvassa. Yleensä puhelin ehtii soida 2-3 kertaa, kun katkaisevat soittamisen. Eli on oltava se puhelin kädessä koko ajan. Todella stressaavaa ja turhauttavaa.
Miksi ne soittaa aina takaisin kun olet kakalla tai vaihtamassa tamponia? KIva niillä just pildessä olleilla verisillä sormilla vastata ja puhua perse paljaana. Tai kun kakka plompsuu pyttyyn ja varmaan kuuluu sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se haittaa jos välillä nukkuukin hieman vähemmän. Ei kai maailmasi siihen kaadu? Puhelimen äänet täysille kun menet nukkumaan että varmasti heräät puheluun. Laita viestit äänettömälle niin et ainakaan niihin herää. Ongelmasta ei kannata itse tehdä suurempaa kuin se oikeasti onkaan😊
Eikö AP:lle kuulu työterveys, kun käy kertomansa mukaan töissä?
Ei monellakaan ole mitään työterveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään elämä ei romahda siihen että työskentelee yhden työvuoron vähemmillä unilla. Teet nyt ihan itse asian ongelmaksi itsellesi. Mietipä niitä joilla on unettomuutta.
Enpä tosiaan toivo, että vastaan tulee vähemmillä unilla töihin lähtenyt rekkakuski.
Olen tehnyt niin, että jos soittoa odottaessa on pitänyt tehdä jotain muuta tärkeää, olen vain sammuttanut hetkeksi puhelimen. Terkkarin soittaja kuulee vain, että ; Valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä. Saavat luulla, että olen katvealueella tms. Eli heidän on yritettäva uudestaan, koska ei ole mun syy ettei heidän puhelimensa pelitä.
Vierailija kirjoitti:
No mulle kävi myös niin, että kun ei ikinä vastattu sieltä numerosta, johon minun piti soittaa (sairaalaan), niin turvauduin sitten tähän takaisin soittoon, että pääsin tekemään muutakin kuin vain istua ja painella numeroita.
No, tunnit kuluivat ja lopulta oli pakko lähteä koiran kanssa ulos ja otin sitten tietysti kännykän mukaan toivoen kyllä, että ei juuri silloin soitettaisi.
Ja juuri silloinhan se soitto tuli. Oli kyllä enemmän kuin hankalaa siinä tienposkessa koiranhihna toisessa kädessä seisoa ja selvitellä asioitaan ja varsinkin sopia ajanvarauksesta, kun ei voinut kuin muistella työvuorojaan ja muita menojaan.
Kerran olen odottanut yhtä tarkasti sovittua lääkärin soittoa koko päivän, otin sitä varten puoli päivää töistä vapaaksi, kun oli erittäin tärkeästä asiasta kyse. Sitä ei tullut koko päivänä.
Sitten soitettiin seuraavana aamuna, kun istuin bussissa menoss
Minäkin odotin yli tunnin vastausta, koska "olet seuraavana jonossa". Minä hölmö kuvittelin, että siellä ne puhuvat edellisen soittajan kanssa ja vastaavat minulle seuraavana jonossa olevalle heti kun puhelu päättyy. Sitten minulle selvisi, että ei siellä puhelin edes soi. Sinne tulee vaan ilmoitus, että on soitettu, vaikka ei ole painettu sitä näppäintä, jolla valitaan takaisinsoitto.
Mulla oli joskus vaiva, joka ei kuulu työterveyden piikkiin hoidettavaksi. Yritin päästä julkiselle. Onnistuin soittamaan vähän ennen klo 11, kun pääsin lähtemään työpaikalta, joka katvealueella niin ettei puhelimella ole yhteyttä verkkoon, sellaiseen paikkaan jossa jonkinlainen kuuluvuus. Sitten vain päivystämään päiväksi, että koskahan soittavat takaisin.
Koko päivänä ei voinut tehdä mitään! Ei voinut mennä vessaan, ei koiraa ulkoiluttamaan, ei voinut aloittaa ruoanlaittoa, piti hätistellä muut soittajat linjoilta...
Lopulta oli pakko lähteä töihin takaisin sinne katvealueelle. No silloinhan toki tuli se soitto sieltä terkkarista, mutta ei siitä puhelusta mitään tullut.. ku.. pä.t.ki..ni...in...ette..i...mit...ään..tol...k..ku..a saanut.
Ja seuraavana päivänä uusi yritys...
Lääkärit varaavat jonkun ajan töidensä välissä soittoihin. Kyllä se turhauttaa, jos ei vastata, kun sitten pitää usein lähettää kirje asiakkaalle. (vaikka ne asiat ovat myös omakannassa) Eivät ne voi potilastapaamisten aikana ottaa puheluita vastaan.
Hoitajien numeroon pääsee yleensä helpommin ja he kyllä osaavat neuvoa useissa asioissa tai sitten kysyvät lääkäriltä tarvittaessa.
Monet ei uskalla edes vastata niihin puheluihin, kun ne tietenkin tulevat siinä mielessä tuntemattomasta numerosta, että ei sinne ovi soittaa takaisin.
On joo vaikeutunut yhteydenotot lähes kaikkialla. Yksityisille klinikoille saa heti yhteyden ja ajan, suosittelen ja vakuutusta taustalle, jos on varaa (päädyin itse sairauskuluvakuutukseen). HUS:lla ei ainakaan ole käytännössä työterveyshuoltoa. Jos ei ole kiire, viestipalvelut on helpoin ratkaisu, ei tarvitse odottaa soittoa.
Olen itse terveydenhuollossa töissä. Ennen yksi sh oli päivän puhelin ja viestipalvelun parissa, ei ollut takaisinsoittoa mikä tietysti hankalaa kun useampi soittaa samaan aikaan.
Nykyään on todella paljon potilaita kenelle ei ole tarjota aikaa, tilanteet huononee ja hätäratkaisuna etäsäätämiseen kuluu aikaa myös, ylitöitä riittää. Lisäksi paljon työtä hidastava järjestelmä (kaikki ne miljoona pikku täppäystä kun muuntuu kymmeneksi niin ajankulu on valtava). Hoidetaan soittoja kun ehditään potilastyön lomassa. Potilaat joutuu ensin selittämään asian keskitetyn palvelun sihteerille, joka ohjaa toivottavasti oikeaan yksikköön pyynnön. Minusta täysin turha väliporras, ennen puhelut tuli suoraan kohdeyksikköön. Surkea suunta.
Minulle soitettiin, kun olin töistä kotimatkalla ruuhkajunassa keskellä matkustajia. Eipä siinä kaikkien kuullen halunnut naisten vaivojaan kuvailla. Piti pyytää uusintasoittoa. Sitä saikin taas odotella.