Tulen kohta hulluksi terveyskeskuksen takaisinsoittojärjestelmän kanssa!:(
Kun en saa sieltä ketään langan päähän aamulla/aamupäivällä. Iltapäivällä minulla ei ole yksinkertaisesti aikaa vartoa, jos soittaisivat tunnin tai kolmen päästä, koska teen yötyötä ja olen "yöunillani" päiväs aikaan. Vaikka soittaisin aamulla aikaisin juuri, kun terveyskeskus aukeaa niin soittoa ei kuulu koko aamuna, lopulta en pysty enää valvomaan, vaan on mentävä nukkumaan. Missasin jo nukkuessani yhden heidän puhelunsa klo 15 aikaan iltapäivällä. Mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mulla oli kirurgin puhelinaika kello 8-14. Istuin kello 8-11 puhelin kädessä. Sitten piti mennä suihkuun. Hän oli soittanut enkä kuullut sitä.
Yritin soittaa takaisin, ei vastannut.
Laitoin Maisassa viestiä kun mulla olisi ollut kysyttävää leikkaushaavasta.
Tikit poistin itse, koska terveyskeskuksesta ei saanut aikoja kuin liian pitkälle.
"Piti mennä suihkuun".. miten sä oot tuolla ongelmanratkaisukyvyllä pysynyt hengissä?
Tuleeko yllärinä että myös eri tavoin muuten vajavaiset välillä joutuvat leikkauksiin?
Joo piti mennä koska piti lähteä helteellä kello 12 terapiaan jossa ratkon juurikin näitä ajankäytön pulmia. Kyseessä on neuropsykiatrinen kuntoutus ADHD-oireyhtymään.
On ollut hyvin haastavaa pysyä hengissä tämän kanssa, mutta jotkut ei edes usko, että ADHD on olemassa ja aiheuttaa haittaa muun muassa ajantajuun, työmuistiin yms.
Kerrankin joku oikein tunnustaa, että miten sen kanssa edes pysyy hengissä. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mulla oli kirurgin puhelinaika kello 8-14. Istuin kello 8-11 puhelin kädessä. Sitten piti mennä suihkuun."
Niin? Ihan oma syy. Miksi et mennyt suihkuun ennen 8? Lääkäri soitti aikana joka oli sanottu.
Siksi että en siedä vettä heti herättyäni. Enkä ääniä enkä paljoa mitään muutakaan. Oli tarpeeksi tuskaa herätä kello 7 sitä puhelua varten kun kärsin mm. Uniapneasta ja muistakin uniongelmista.
Lisäksi mun piti lähteä terapiaan kello 12 ja helteellä hiki olis ehtinyt tulla kello 7-12 uudestaan.
Oletin että kuulen suihkuun asti jos puhelin soi, mutta lapsi taisi metelöidä niin kovaa juuri silloin enkä kuullut.
Muutenkin mitä merkitystä sillä on, kenen vika tämä on? Jälkiviisaus on helppoa. Ihmiset tekee virheitä ja sitä tämä systeemi ei ota huomioon.
Olisiko pitänyt vastata silloinkin jos vaikka juuri on kakalla tai oksentamassa? Tai jos lapsi on juuri satuttanut itsensä ja pitää lohduttaa, laastaroida tms?
Elämässä sattuu kaikkea ja pitää olla aikaa vastata sillä lääkärilläkin, kun soitin lähes heti takaisin.
Tai sitten vaikka uusi aika. Mutta hän oli kirjannut, että puhelussa oli käsitelty jalkahermon sairaus vaikka mitään puhelua ei ollut!
Joo moni tekee virheitä ja toimii ajattelemattomasti, kirurgisi nyt ei kuitenkaan tehnyt niin vaan kuten oli sovittu. Sinä tulit tähän ketjuun kuitenkin valittamaan hänen toiminnastaan.
Jos vaikka lapsi huutaa siinä tai olet vessassa niin vastaat ja sanot että anteeksi, voisitko soittaa hetken päästä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mulla oli kirurgin puhelinaika kello 8-14. Istuin kello 8-11 puhelin kädessä. Sitten piti mennä suihkuun. Hän oli soittanut enkä kuullut sitä.
Tikit poistin itse, koska terveyskeskuksesta ei saanut aikoja kuin liian pitkälle.
"Piti mennä suihkuun".. miten sä oot tuolla ongelmanratkaisukyvyllä pysynyt hengissä?
Mietin samaa. Noh, epäilen, että ei olekaan ottanut osaa tuohon Mensa-ketjuun 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mulla oli kirurgin puhelinaika kello 8-14. Istuin kello 8-11 puhelin kädessä. Sitten piti mennä suihkuun."
Niin? Ihan oma syy. Miksi et mennyt suihkuun ennen 8? Lääkäri soitti aikana joka oli sanottu.
Siksi että en siedä vettä heti herättyäni. Enkä ääniä enkä paljoa mitään muutakaan. Oli tarpeeksi tuskaa herätä kello 7 sitä puhelua varten kun kärsin mm. Uniapneasta ja muistakin uniongelmista.
Lisäksi mun piti lähteä terapiaan kello 12 ja helteellä hiki olis ehtinyt tulla kello 7-12 uudestaan.
Oletin että kuulen suihkuun asti jos puhelin soi, mutta lapsi taisi metelöidä niin kovaa juuri silloin enkä kuullut.
Muutenkin mitä merkitystä sillä on, kenen vika tämä on? Jälkiviisaus on helppoa. Ihmiset tekee virheitä ja sitä tämä systeemi ei ota huomioon.
Olisiko pitänyt vastata silloinkin jos vaikka juuri on kakalla tai oksentamassa? Tai jos lapsi on juuri satuttanut itsensä ja pitää lohduttaa, laastaroida tms?
Elämässä sattuu kaikkea ja pitää olla aikaa vastata sillä lääkärilläkin, kun soitin lähes heti takaisin.
Tai sitten vaikka uusi aika. Mutta hän oli kirjannut, että puhelussa oli käsitelty jalkahermon sairaus vaikka mitään puhelua ei ollut!
Joo moni tekee virheitä ja toimii ajattelemattomasti, kirurgisi nyt ei kuitenkaan tehnyt niin vaan kuten oli sovittu. Sinä tulit tähän ketjuun kuitenkin valittamaan hänen toiminnastaan.
Jos vaikka lapsi huutaa siinä tai olet vessassa niin vastaat ja sanot että anteeksi, voisitko soittaa hetken päästä uudestaan.
Anteeksi mutta missä kohdassa sanoin, että kirurgi toimi väärin?
Ei hän toiminut väärin, vaan tämä takaisinsoittojärjestelmä/puhelinaikajärjestelmä on huono ja liian joustamaton.
Ja mitä eroa on sillä, että vastaa että voisitko soittaa takaisin ja sillä että ei vastaa, mutta yrittää heti soittaa takaisin kun pystyy?
Ei sillä kirurgilla ole kummassakaan tapauksessa aikaa näköjään. Kello 8-14 oli aika jolloin soittaa ja yritti soittaa sinä aikana kerran eikä enää ehtinyt vastata kun minä soitin takaisin. Kritisoin sitä, että hoitoalalla on noin kiire. Ei se sen kirurgin vika ole.
Tai sitten hän soitti juuri silloin takaisin, kun toinen ihminen soitti mulle. Mun puhelin ei näytä sitä.
En edes vastannut siihen toiseen puheluun, vaan laitoin perään viestiä että nyt kiire, soitan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa. Noh, epäilen, että ei olekaan ottanut osaa tuohon Mensa-ketjuun 😂
En olekaan, en. Mun älykkyysosamääräni on 132 mutta työmuisti ja ajantaju huonoja. ADHD ei vaikuta älyyn, vaan aiheuttaa dopamiinin ja noradrenaliinin vajetta aivoissa. Ne säätelevät mm. Sisäistä kelloa.
Sitten käy niin että keskittyy ihan muuhun kännykkä kädessä ja yhtäkkiä huomaa, että kello on jo 11, tulee kiire suihkuun ja terapiaan.
Älykkäät ihmiset eivät naura vajavaisille tai " tyhmille " ja kiusaa. Että mene sä " Sherlock " muualle virnuilemaan äläkä täytä tätä ketjua yhden ihmisen solvaamiseen.
Annetaanpa tilaa muillekin kertoa omista kokemuksistaan! Ei tämä ketju minun ole.
Kiitos ja näkemiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta missä kohdassa sanoin, että kirurgi toimi väärin?
Ei hän toiminut väärin, vaan tämä takaisinsoittojärjestelmä/puhelinaikajärjestelmä on huono ja liian joustamaton.
Ja mitä eroa on sillä, että vastaa että voisitko soittaa takaisin ja sillä että ei vastaa, mutta yrittää heti soittaa takaisin kun pystyy?
Ei sillä kirurgilla ole kummassakaan tapauksessa aikaa näköjään. Kello 8-14 oli aika jolloin soittaa ja yritti soittaa sinä aikana kerran eikä enää ehtinyt vastata kun minä soitin takaisin. Kritisoin sitä, että hoitoalalla on noin kiire. Ei se sen kirurgin vika ole.
Tai sitten hän soitti juuri silloin takaisin, kun toinen ihminen soitti mulle. Mun puhelin ei näytä sitä.
En edes vastannut siihen toiseen puheluun, vaan laitoin perään viestiä että nyt kiire, soitan myöhemmin.
Kirurgin soittoaika on pikkasen eri asia kuin kuin joku ajanvaraussysteemi. Sillä on monta muutakin asiakasta ja sellainen palkka ettei voida hommata useampia kirurgeja siksi, että joku ei voi käydä suihkussa aamulla vaan juuri sovittuun soittoaikaan.
Hoitajia ajanvaraukseen ym pitäisi kyllä saada lisää, terkkariin pitäisi ehdottomasti saada helpommin yhteys.
Ajanvarauksen takaisinsoitto on ainakin ihan tuskaa. Viimeksi soitin perjantaina aamusta ja nauhoite kertoi, että soittavat takaisin. Soitto tuli maanantaina iltapäivällä juuri samaan aikaan kun puhuin toista puhelua, enkä ehtinyt vastata vaikka koputuksen kuulinkin (työpuhelu, eli pakko vastata siihenkin). Soittivat sitten tiistaina uudelleen, onneksi ongelma oli siihen mennessä ratkennut eikä muuttunut pahemmaksi. (Lapsen alkava silmä- ja korvatulehdus)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten suihkusta märkänä tullessa koittanut vastata älyluuriin kosketusnäytöllä, voi olla venka kokemus kun vettä tippuu näytölle.
En ole, koska osaan kuivata ne ennen vastaamista. Ihan oikeasti äly hoi älä jätä!
Omaolon kautta mulle varattiin aika nopeammin kuin mitä terveyskeskuksesta soitettiin takaisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten suihkusta märkänä tullessa koittanut vastata älyluuriin kosketusnäytöllä, voi olla venka kokemus kun vettä tippuu näytölle.
Riittää kun kuivaa käden pyyhkeellä, pyyhkäisee puhelun auki ja puhelu hoituu kajarin kautta. Äänikomennoilla voisi mennä ilman kuivaustakin, mutta niitä en ole ottanut käyttöön. Jos pitää olla tavoitettavissa, niin minulla on kylppärissä puhelin pyykkikoneen päällä.
Olisitko sitten ap mieluummin jonottanut pitkään puhelimessa? Kuvitteletko, että jonotussysteemillä pääsisit paremmin läpi?
No onhan tuo hyvinvointialueeen takaisinsoittorumba ihan järjetön. nettisivutkin ihan päin honkia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, 6 tuntia on kyllä aika pitkä aika siihen, ettei saisi tehdä hetkeäkään mitään, mikä estää puhelimen ääressä päivystämisen. Sehän on jo melkein työpäivän verran aikaa, keskellä arkipäivää.
Tuttavani (jo iäkäs ihminen) kyttäsi puhelua aamusta iltapäivään. Soitto sentään tuli, mutta vaikka hän oli puhelimen lähellä, ei hän ehtinyt vastaamaan, kun puhelimesta kuului vain pari pirausta. En olisi itsekään ehtinyt tuossa ajassa. Sitten tuli viesti, että se oli juuri tämä takaisinsoittojuttu. Tuttavan ei auttanut kuuin uudelleen alkaa pyydystää soittoaikaa.
Eikö voisi antaa sen puhelimen hälyttää edes muutaman kerran, kun vanhat ihmiset tai liikuntarajoitteiset, eivät ehdi vastata. Tuli kyllä mieleen, että ehdäänkö tätä tahallaan?
Olen itse ratkaissut asian niin, että menen aina tarvittaessa aamusta terkkariin ja varaan ajan siellä.
Ainahan se ei ole mahdollista, mutta jos on, niin suosittelen, ettei tarvitse kytätä soittoa monta päivää. Ennen soittivat sentään saman päivän aikana, nykyään ei voi tietää.
Osan asioista voi myös hoitaa Maisa-viesteillä.
Kolme vuorokautta vähintään pitää valvoa. Eivät sitä ennen soita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muuten suihkusta märkänä. tullessa koittanut vastata älyluuriin kosketusnäytöllä, voi olla venka kokemus kun vettä tippuu näytölle.
Mulla on pyyhkeitä. Älyluuriin toimii hyvin esim harso. Imee hyvin ja kuuluu läpi. Näyttökin toimii kankaan läpi. Ei kastu liikoja.
Takaisinsoittosysteemi hyvä työllistäjä. Netissä ei ole varausaikoja. Soitat. Odotat takaisinsoittoa 3 vrk. Ei ole aikoja. Katso netistä. Ei ole aikoja. Soita. Ei ole aikoja. Tätä rumbaa kaksi kk. Työllistänyt soitoillani yhden ihmisen monia kertoja. Ennen yksi soitto olisi riittänyt ja asia edennyt. Mikä on tämän systeemin tehokkuus. Ohjaus yksityisille palveluille. Pitääköhän ambulanssiakin tulevaisuudessa odottaa vuorokausia tai jopa kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko sitten ap mieluummin jonottanut pitkään puhelimessa? Kuvitteletko, että jonotussysteemillä pääsisit paremmin läpi?
Ei takaisinsoittoa. Ei jonotusta, vaan riittävästi henkilökuntaa. Aikoinaan puheluun vastattiin heti.
Ei se ole omituista vaan väärin. Mitoitus on liian tiukka. Ja miten nyt sitten? Kun omaa typeryyttäni ja vajaavaisuuttani missasin tuon puhelun? Jätetäänkö tämä hoitamatta?