Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan, mistä tulee puhelu, jos numero alkaa 043 ja edessä Suomen maakoodi?

Vierailija
27.06.2023 |

?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan tuntemattomiin numeroihin Haloo! Ja soittaja esittelee itsensä. Jos ei esittele, niin isken luurin kiinni.

Vierailija
2/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta numero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää, kun vastaat puhelimeen. Ei täällä voida kenenkään numeroita tietää. 

Vierailija
4/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi olla vaikka mun mummo. Tai sitten joku muu. 

Vierailija
5/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vastaan tuntemattomiin numeroihin Haloo! Ja soittaja esittelee itsensä. Jos ei esittele, niin isken luurin kiinni.

Samoin. Ihmisillä on nykyisin ihmeellinen pelko puhelimeen vastaamista kohtaan. Ihan kuin sieltä heti voisi tyhjentää pankkitilin tms. jos linjan avaa :D

Vierailija
6/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin ja tuli ranskankielisen tekstiä.

Vierailija
7/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille oli viikon sisääntullut puheluita just tollaisista numeroista, Suomen maatunnus ja muka 043-alkuinen numero. Oli ollut ulkomaankielistä puhetta ja toisessa puhelussa pelkkää call centerin hälinää.

Vierailija
8/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarit voi laittaa minkä tahansa numeron näkymään, kun soittavat.

Tämän sanoi minulle poliisi (Joka on erikoistunut huijauksiin. Mies meni antamaan etäkäyttöoikeuden ties minne)

Vierailija
9/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän sanoi minulle poliisi (Joka on erikoistunut huijauksiin. Mies meni antamaan etäkäyttöoikeuden ties minne)

Hurjaa. Nyt varmaan luovut kokonaan puhelimesta, kun "mies" voikin olla huijari eikä miehesi :D

Vierailija
10/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en tosiaan osaa sanoa kuka sulle soitti, anteeksi nyt vielä kerran.

Vierailija
11/13 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurjaa. Nyt varmaan luovut kokonaan puhelimesta, kun "mies" voikin olla huijari eikä miehesi :D

Täh

Se puhelinnumero näytti suomalaiselta, johon käskettiin soittaa. Se meni ehkä Intiaan

Tietokone stoppasi ja ruudussa luki, että pitää soittaa tiettyyn numeroon.

Vierailija
12/13 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itselläni on käytössä pari 043200-alkuista puhelinliittymää (+35843200...). Toivottavasti näitä ei sekoiteta ko huijaussoittoihin, sillä nämä ovat ihan tavallisia suomalaisia liittymiä. Hieman harmittaa, että esim Iltasanomien artikkelissa, jossa kerrottiin Suomessa käytössä olevista suuntanumeroista, oli jätetty nämä pois. 043-alkuisia numeroita jaettiin 20 v sitten Tele2:n prepaid-liittymiä varten. Tele2 lopetti Suomessa muutaman vuoden jälkeen, mutta numerot jäivät käyttöön. Liittymät ovat vuosien saatossa olleet useamman operaattorin hoidossa, omistani toinen tällä hetkellä on Telian ja toinen Elisan. Eli suomalainen 043-alkuinen numero todnäk on ihan tavallinen suomalainen liittymä - ja soittajakin saattaa olla ihan normaali :-)

Vierailija
13/13 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gsm suomella oli myös sama 043 alku