Mistä tulee etunimi Mikko?
Mikko on vanha, jo keskiajalta tunnettu suomalainen muoto Mikaelista. Mikael on alkuaan hepreankielinen nimi, jonka merkitys on 'kuka on Jumalan kaltainen'.
Kommentit (17)
Evert tulee merkityksestä "kova kuin karju".
Kuule Mikko, se ei ole mikään keskustelu, jossa itse kysyy ja vastaa.
Oliko sinulla jotain asiaa?
Arkkienkeleitä oli neljä: Mikael, Gabriel, Rafael sekä Satanael, tuo langennut arkkienkeli.
Arkkienkeleitä oli toki ne neljä, muuta meitä oli viisi. Timo, Juhani, Teppo, Kalle sekä Olavi.
Mikko Repolainen? Minkälainen eläinhahmo ominaisuuksiltaan?
Ja miten Repolainen sopii sitten yhteen arkkienkeli Mikaelin kanssa, joka on taivaallisten sotajoukkojen johtaja ja loppupeleissä johtamassa noita sotajoukkoja kun Saatana syöstään pois vallastaan? Saatana pitää koko maailmaan hallussaan ja hänelle kuuluu mammona eli rahakin ja haluaa varmaan että maailma täyttyisi hänen jälkeläisillään eli jonkulainen seksin maailma...
Mikko-nimisiä tuntuu olevan valtavat määrät. Milloin tätä nimeä on annettu pojille niin paljon? Ketä Mikkoja sinä tunnet? Voisi ihan tehdä listaa. Hyvä, että joku toi tämän nimen tapetille. Minkälainen poliisivoima ja sotajoukkojen johto olisi jos poimittaisiin kaikki maan Mikot tätä tehtävää hoitamaan? Paranisiko poliisi- ja oikeuslaitos? Jeesukset toimivat asianajajina siinä hommassa, mutta Jeesuksia täällä ei juuri taida olla jos eivät ole jotain ulkomailta tänne muuttaneita. En edes tiedä mikä Jeesus olisi suomeksi, mutta Kristuksia - Christerit, Christianit ja Ristot sitten kait lähinnä... Tunnetteko ketään noita?Viliseekö näitä joka nurkassa muitakin kuin joku Risto Räppääjä? Nämä ovat sitten kait jotain kristittyjä - Christian people? Baarimikot ja juomanlaskijatko - tarjoamassa taivaallista viiniä, vai?
Muinoin minua ärsytti perheenisä Mikko joka seurusteli teinityttö Candyn kanssa ja kirjoitti blogia ja porukat kuolasivat ton blogin perään. YÖK!
Vierailija kirjoitti:
Hullu😂
Kuka muka on hullu? Tämä on joku ikivanha ketju josta voi kysyä, että miten ja miksi se tänne nyt pommas. Joku Mikko itse asialla kun haluaa kuulla olevansa joku taivaallisten sotajoukkojen johtaja. Ei kyllä kuulosta aivan vähäpätöiseltä pestiltä kaiken maailman asiantuntijatehtäviinkään verrattuna nykyaikana puhumattakaan jostain lekureista.
Tulee baarista... baarimikko.