Kasvissosekeitto on hyvää ja halpaa
Itse sain juuri valmiiksi kasvissosekeiton ja laitoin kilon broccolipakastesekoitusta, perunaa ja porkkanaa. Purkillisen 4% kermaa. Monesti käytän kookosmaitoa. Eihän tuo pelkästään nälkää kauan pidä, itse laitan raejuustoa päälle proteiiniksi.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Laita (pahvi)tölkkipapuja tai -linssejä niin on ruokasampaa.
Hyvä idea, kiitos. Olen laittanut monesti pakastepapuja joukkoon. ap
Teen usein kasvissosekeittoa tuoreista juureksista. Linssit on tosiaan hyvä lisä.
Kermaa ei löydy ap:n mainitsemalla prosenteilla.
Voi olla halpaa mutta sitä pitää syödä 5 litraa kerralla että lähtee nälkä
Meillä uunijuuresten jämistä, paahdetusta myskikurpitsasta ja mausteista ihanaa soppaa tänäänkin!
2-4 viikossa lounaaksi erilaisia kasvissosekeittoja
Joo kun kerran pieraisee niin taas on nälkä
Tuollaisesta ei lähde nälkä, vaan saattaa käydä vain päinvastoin eli tuollaisen syöminen vain kasvattaa nälkää. Tuohon kuuluvalla rahalla saisi varmasti jo jotain oikeasti täyttävää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta ei lähde nälkä, vaan saattaa käydä vain päinvastoin eli tuollaisen syöminen vain kasvattaa nälkää. Tuohon kuuluvalla rahalla saisi varmasti jo jotain oikeasti täyttävää ruokaa.
Me olemme niin tottuneet tähän että todellakin lähtee. Eikä olla mitään keijuja, minä painan 72kg ja mies 96kg
Nyt kello 13 söimme sopan, mies otti lisäksi 1 ruisleipäsiivun.
Seuraavan kerran nälkä 18 maissa (risottoa) ja illalla ehkä 1 hapankorppu tai jugurtti tms ennen nukkumaanmenoa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähtee. Työpaikkalounaalla oli niin hyvää kasvissosekeittoa, että menin ottamaan toisen lautasellisen. En meinannut millään jaksaa sitä syödä, tuli niin täyteen.
Halpaa se on mutta ei hyvää. Sitä paitsi minulla on ehjät hampaat ja tykkäään pureskella ruokaani.
Sosekeitot on parasta!
Palstalla on aina jotain ihme tyyppejä jotka tarvitsee älyttömän paljon ruokaa. 5l soppaa! Mihin ne sen ruoan varastoi?!
Vierailija kirjoitti:
Laita sulatejuustoa.
Minäkin laitan sulatejuustoa soseutusvaiheessa.
Juureksia laitan mitä jääkaapissa on: yleensä perunaa, porkkanaa, sipulia, purjoa ja lisäksi ostan bataattia ja/tai parsakaalia.
Sosekeiton päälle laitan esim. raejuustoa, keitettyä kananmunaa tai savukalaa.
En pysty syömään tuollaisia mössöruokia. Hirveä lapioiminen että saa kylläisyyden tunteen, eikä mitään tekstuuria. Kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä kumpaakaan. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Kermaa ei löydy ap:n mainitsemalla prosenteilla.
Iso ongelma !
Laita auringonkukansiemeniä proteiinin lähteeksi.
No hyvä kun tajusit ettei siinä ole energiaa eikä proteiinia.Puolet tuosta 100€/kk ruokaketjusta ei olisi tajunnut.