Tietääkö kukaan, mistä tulee puhelu, jos numero alkaa 043 ja edessä Suomen maakoodi?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Älkää herran tähden vastatko niihin, huijarit vie rahanne!
Huijari vie rajat vasta sen jälkeen kun kerrot hänelle pankkitilisi tunnukset ja vahvista siirtopyynnöt puhelimellasi hänen antamiensa ohjeiden mukaan. Onko sinulla tapana aina tehdä niin, eli luovuttaa tunnukset, kun tuntematon soittaja käskyttää?
Pelkkä vastaaminen ei maksa mitään etkä menetä rahoja. Suljet vaan puhelun kun sen luonne selviää.
Takaisin ei tuntemattomaannumeroon kannata soittaa ikinä. Se voi maksaa paljon.
043-alkuinen numero on Suomessa käytössä oleva matkapuhelin- tai erityisverkon suuntanumero. Alun perin se oli Finnet-ryhmän käytössä, ja nykyisin sen sarjoja on jaettu eri operaattoreille (kuten DNA ja virtuaalioperaattorit) sekä yritysten ja laitteiden välisiin yhteyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Huijarit voi laittaa minkä tahansa numeron näkymään, kun soittavat.
Tämän sanoi minulle poliisi (Joka on erikoistunut huijauksiin. Mies meni antamaan etäkäyttöoikeuden ties minne)
Poliisi (Joka on erikoistunut huijauksiin) 😨
Kuka soitti -sivustolta voi etsiä. Esim. +358432301245-numeroa etsineet ovat kommentoineet: "043-alkuinen numero Suomessa kuuluu usein automaattisille roboteille, koneiden välisille yhteyksille tai kyseessä saattaa olla huijaus- tai kalastelupuhelu."
Ja varokaa myös Kroatiasta tulevia huijauspuheluita. Alkaa +385.
Vierailija kirjoitti:
Jos tästä numerosta tulee jatkuvasti soittoyrityksiä, tehkää poliisille ilmoitus! Se voidaan käsitellä tietosuojamurtona!
Mä näin kerran livenä kun autossa istuva pariskunta suoritti huijaus puhelua esiintyen pankkivirkailijana räkäisessä transiitissa. Soitin häkeen ja ne sanoi "on puhelimeen vastaajan vastuulla, jos huijataan".
Ei poliisia todellakaan kiinnosta jos ilmoitat että nyt soitti outo numero.
Kultaa sanovat ostavansa. Mulle soittelevat usein illalla kun yleensä myyjät soittelevat päivisin.