kysymys vauvavanhemmille ??
minua kovasti kiinnostaisi tietää milloin te muut
olette lähteneet ekaa kertaa juhlimaan vauvan syntymän jälkeen tai muuten ulos niin että vauva on yökylässä siis hoidossa??
meillä kävi meinaa niin että kun lähdimme nyt kun meidän tyttö oli 3.5kk
(nyt 4kk) ja tyttö hyvässä hoidossa yön yli,
ikävä kyllä tulkinta asiassa menikin nyt sitten niin eräiden tuttavien/ystävien kantilta että miten me nyt jo näin aikaisin..?????
siksi kiinnostaa kovasti miten muut äidit ja iskät on lähtenyt tuulettumaan ihan kaksin..
en minä sitä enää tuota toisten mielipiteiden kantaa ole miettinyt mutta aluksi täytyy kyllä sanoa että se kirpasi :(
tuli alkuun sellanen olo että ei tarttte näköjään mihinkään kotoansa lähtee ja varsinkaan mihinkää viihteelle, mutta sitten taas toinen ääripää olis et jos ei koskaan missään kävis niin puhuttaisi että ei nekään missään koskaan käy..
ja mainittakoon että asutaan aika pienellä paikkakunnalla joten tapa ihmisillä tietty puhua toisista..ja pähkäillä......
mutta olis kiva saada muilta kommentteja, ja raaátkin mielipiteet ihan sallittuja , kaikkihan me erilaisia ollaan ja ajatellaan joskus asioista hyvinki erilailla :)
kirjoitelkaa
Kommentit (45)
Meillä meni esikoinen yökylään jo ennen ristiäisiä, mutta ei sen takia että lähdimme viihteelle. Meillä oli sen verran univelkaa. MUtta mielestäni jokainen tekee kun itse haluaa.
Mun mielestä ette ole tehnyt mitään väärää. Elämässähän on niin paljon muutakin asiaa mistä voi nauttia. Ja varmaankin isovanhemmat oli onnesta soikea kun sai hoitaa pienokaista, ja yleensähän ne sanovat että " siitä niin monta vuotta kun meillä oli näin pieniä" .
Meidän kuopus ei ole ollut hoidossa vielä ja on 4kk mutta en ota siitä stressiä.
Mutta sitten on sellaisia tapauksia kun lapsi ei suostu mennä hoitoon jos on koko ajan ollut vaan kotona. Sillä tarkoitan jo useita vuosia kotona.
Eiköhän jokainen tekee niin kuin parhaaksi näe. Harmi vaan että aina muilla on aina niin paljon sanottavaa asiasta.
Meillä on nykyisellä kotipaikkakunnalla aika heikot tukiverkot. Isovanhemmat asuvat 500 ja 600km päässä, eikä muitakaan sukulaisia asu edes samassa maakunnassa. Anoppi käy muutaman kerran vuodessa pistäytymässä, mutta aina hänellä on kiire jonnekin, joten lastenhoitoapua häneltä ei saa, ei edes kaupassakäynnin ajaksi (aivan oikein, pientä katkeruutta ilmassa). Omalla äidilläni taas on niin paha reuma, ettei hän pysty edes nostamaan vauvaa, joten hänestä ei paljon apua ole, vaikka tahtoa löytyisikin. Joten 4v tyttö on ollut vain kerran yöhoidossa (1v3kk) ja 8½kk veljensä ei kertaakaan. Pari kertaa tyttö on ollut siskoni luona hoidossa, kun olemme olleet miehen kanssa ulkona. Silloinkin olemme aamuyöllä menneet siskolleni yöksi.
Täytyy tunnustaa, kyllä mielelläni päästäisin ainakin tytön yökylään, jos siihen mahdollisuus olisi.
Meillä poika oli ekan kerran hoidossa 6 kk ikäisenä kun oltiin miehen kanssa teatterissa miehen työkavereiden kanssa. Meillä oli silloin siskoni meillä kotona hoitamassa ja tultiin kyllä aamuyöstä kotiin. Poika oli hieman vierastavainen siihen aikaan ja olikin huutanut ensimmäisen tunnin hoitoon jäätyään, mutta sitten oli ilta jo mennyt mukavasti ja nukahtikin helpolla nukkuen koko yön. Muuten ei ole ollut hoidossa kuin jonkun tunnin silloin tällöin mökillä mummin kanssa, kun itse olen ollut saunassa ja mies kalassa.
Meillä ei kyllä edes ole mitään halua lähteä juhlimaan. Jo ennen pojan syntymää eivät ravintolat juuri kiinnostaneet. Tuollainen tunti, pari on kyllä hauska joskus viettää ihan itsekseen.
olen lukenut miten muissa perheissä on tehty.
ja kiva että moni jaksoi vastata,
vaikka ei se tietty omiin päätöksiin sillai vaikuta miten muut tekee jne.
minusta edelleen vaikka meillä nyt oli tyttö hoidossa(3.5kk) ja kävimme tuulettumassa niin mielestäni ihan olemme kunnollisia ja hyviä vanhempia lapsellemme.
ja jos nyt joku ajattelee että useinko...niin vastaus ei, ei todellakaan.
mutta kyllä vanhemmatkin kuitenkin joskus vaikka lapsi onkin syntynyt perheeseen niin voi käydä kaksin jossain, kun lapselle on turvallinen ja hyvä hoito/hoitaja järjestettynä.
missä nyt kukakin sitten käy ja tykkää käydä, eikös näin.
kiitän vastanneita ja kiva että näin monia vastauksia tuli kysymykseen :)
oli ilo lukea muidenkin tavoista toimia ja ajatella..
Ihanaa Joulunaikaa perheille
t:ansku
Meidän poika oli kolmen viikon iässä ensimmäisen kerran yön mummulassa kun me oltiin miehen kanssa ystäviemme häissä. Senkin jälkeen on ollut yökylässä molemmissa mummuloissa kun mummut oikein pyytävät hoitoon. Hienosti menee meillä kyläilyt. Poika ei vierasta kumpaakaan mummua ollenkaan. Viihteellä ei kuitenkaan olla yhdessä käyty kun pari kertaa ja nekin lyhyen kaavan mukaan. Viimeksi kuun alussa poika oli mummulla ja me vietettiin koti-ilta ja nukuttiin hyvin. Meillä siis todella huono 7,5kk nukkuja... (paitsi mummulassa veteli niin hyvät yöunet viimeksi, ettei kotona vielä koskaan...)