Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuuliviirinä pyörivät tunteet. Löpinää...

10.12.2006 |

Välistä tuntuu että sitä tulee oikeasti ihan hulluksi.

Tämä puoli vuotta on ollut ihan hirveetä aikaa mun pään sisällä, vaikkakin

siihen on kuulunut monia kauniitakin asioita, mm. toisen lapsen syntyminen.

Kaikki sai alkunsa kun mies petti kesällä, olin juuri jäämässä äitiyslomalle töistä silloin. No, kaipa se asia on silleen puitu, että tajuan, ettei sitä

tekemättömäksi saa ja yritän olla sitä ajattelematta.

Mutta mitäs sitten kun se asia tulee edelleen mieleen, varsinkin kun olen väsynyt... Öisin huomaan itkeväni sitä kun syötän vauvaa ja on todella vaikeaa saada se pois mielestä. Välillä pyörin sängyssä yli tunnin kun ajatuksia en saa millään pois siitä.

Kaikki pienetkin asiat, " virheet" , mitä mies tekee, otan heti vihjeenä siitä, etten ole haluttu ja rakastettu. Vaikka hän on ollut todella ihana minulle, tunnen taas itseni nätiksi hänen silmissään ja muutenkin, niin ei tarvi kuin

pieni asia hänen tehdä / jättää tekemättä, niin olen vaipua epätoivoon.

Ja epäuskoon.

Oon täällä kirjotellu noihin pettäjä-viesteihin, että hyvä kun sain tietää siitä. Juu siis hyvä niin, että miehellä oli siitä niin huono omatunto että kertoi sen, mutta... ehkä olisin kuitenkin valinnut sen entisen, iloisen oman itseni... Tarkoitan, etten ole koskaan ollut niin surullinen ja voimaton. Ja on äärettömän vaikea olla silloin, kun ne tunteet tulee näin puolen vuoden jälkeenkin.

Olen varmasti nykyään 70% vainoharhaisempi kuin ennen.

Välillä inhoan koko miestä, hän tuntuu vastenmieliseltä. Tekis mieli lyödä sitä, potkia. Ja välillä taas hän on niin turvallisen tuntuinen, etten parempaa paikkaa tiedä...

Tietääkö joku, miltä tämmönen tuntuu?

Mua vituttaa se, että en enää pysty käsittelemään sitäkään, että jos miehellä on paha päivä ja se on pahalla tuulella, niin otan sen heti itseeni. Mietin, että mitä nyt oon tehnyt. Ja seuraavaksi ajattelen, että kui se kehtaa täällä kotona mulle vittuilla jostain tyhmistä asioista, eikö se tajua, mitä on saanu aikaan, että ei mulle tolleen sanota...

Saakohan tästä kukaan mitään selvää...

Tarkoitan vain, että musta tuntuu, että ainoa mulle hyväksyttävä mies on iloinen, reipas ja haliva mies. Yksikin paha päivä tarkoittaa nykyään minulle sitä, että kohta taas paskat kaatuu niskaan.

Minä taas kiukuttelen ja itkenkin tyhjänpäiväsistä asioista ja oletan, että miehen täytyy jaksaa niitä kuunnella...

Voi, milloin sitä voi antaa menneiden olla ja keskittyä tähän päivään? Vai voiko sitä tälläsessä tapauksessa edes tehdä?

En uskalla rakastaa, ellen tiedä varmasti, että minuakin rakastetaan. Ja jos en uskalla näyttää, että tykkään, en uskalla siis tykätä, niin olen vain hiljaa istuja, mumisija, hälläväliämeemihinmeetihansama-ihminen.

Enhän voi kaikista asioista syyttää kesän tapahtumia, ymmärränhän minä sen. Ja välistä tuntuu, että oikein haluan rypeä itsesäälissä.

Ei päivät kuitenkaan surusta täyty, ne on parit pienet hetket öiseen aikaan väsyneenä tai miehen sanoista väännettynä. Haluaisin vain olla kuitenkin aina se entinen minäni, jolla itsetunto sopivasti kohdillaan ja hyvä olo pohjimmiltaan. Enkä mä ennen ole mustasukkanen ollut. Nyt en kestä edes, että mies katsoo jotain Anna Eriksonia telkkarista. Tajuatteko miten tyhmää? Teeveestä!!! No, toivottavasti se oli vain niitä menkkojen sivuvaikutuksia...

No mitä tähän nyt sitten oletan että vastataan tai kirjoitetaan takasin?

Enpä tiedä. Ehkä jotain kokemuksia. Ja ehkä jos joku tietää jotain lääkkeitä millä sais nämä tunteet menemään vaakasuoraa viivaa eikä ylös, alas ja oikein ylös ja tooosi alas :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

En osaa hirveesti sinua auttaa, mutta ymmärrän hyvin nuo ailahtelevat tunteesi ja sen miten se väsyttää ittekin. Neuvoisin sinua hakemaan apua. Sano esimerkiksi neuvolassa että haluaisit puhua omista asioistasi jonkun ammattihenkilön kanssa. Kenties jo neuvolan tädin kanssa puhuminen helpottaa, mutta parempi vois olla ihan psykologin juttusilla käyminen. Se, että miehesi on pettänyt, ja vaikka olet antanut anteeksi, ei ole varmasti helppo juttu palata " normaaliin" elämään. Ei ole ollenkaan pieni syy hakea ammattiapua. On yllättävää, miten paljon monet ihmiset saavat helpotusta kun voivat jutella asiantuntijoiden kanssa omista ongelmista. Muutama käyntikerta voi jo riittää. Ei tarvitse olla sen " sairaanpi" että hakee apua!

Toivon sinulle paljon voimia elämääsi ha uskoa että palaudut normaaliksi omaksi itseksesi!

Vierailija
2/3 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin tullut petetyksi ja sellainen asia ei kyllä helpolla unohdu kun kesästä ei todellakaan vielä ole niin paljoa aikaa! yritä saada puretuksi tunteitasi jollekin, vaikka hyvälle kaverille joka ymmärtää ja yritä saada itseluottamusta korkeammalle niin vahvistut! tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kuullut avioliittoneuvojan suusta, että n. kolme vuotta voi mennä aikaa, ennen kuin petetyksi tulemisen haava on ummessa. Ja silloinkin asia on vaatinut paljon työstämistä suhteessa. Pariterapia ei olisi varmaan teille pahaksi, luulenpa että miehesi tarvitsee apua ja tukea vähintään yhtä paljon kuin sinäkin. Toivottavasti hän on ymmärtänyt tekonsa vakavuuden ja sen, kuinka paljon se on sinua loukannut. Oletko kertonut vaikeudestasi päästä asian yli hänelle? Pettäminen ei ole mikään pikku juttu, josta toisen voi olettaa pääsevän muutamassa viikossa " kuiville" . Asiat kannattaa puida läpi, syine ja seurauksineen, vaikka se onkin rankkaa ja entistä rankempaa, kun on pieniä lapsia. Mutta jos ei muuten, niin juuri heidän takiaan.

Jos miehesi ei halua lähteä hakemaan apua, niin hae ainakin itsellesi keskusteluapua. Oman jaksamisesi vuoksi se on oleellista.

Voimia asian työstämiseen!