Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdota minulle hyvää kirjaa!

Vierailija
27.06.2023 |

Genre vapaa, kaipaan nimenomaan sellaisia kirjoja joita ei itse tulisi valittua :D Eli kerro minulle kaikkien aikojen lempikirjasi tai muuten vaan kirja, jota haluat kehua!

Aloitan itse ehdottamalla Margaret Mitchellin Tuulen viemää. Ihan mieletön.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rex Stoutin tuotanto

Vierailija
22/36 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu  evankeliumit

kertoo  totuuden  maailmastamme-

kaikki  muu  on  valetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotari kirjoitti:

Bohumil Hrabal: Tarjoilin Englannin kuninkaalle

Maria Fagyas: Paholaisen luutnantti

E.L Doctorow: Maailmannäyttely

Bryce Courtenay. Yksin kaikkia vastaan

Philippe Claudel: Harmaat sielut

Siinä top 5 lukuromaaneja

Miksi alapeukut? Etkö tykännyt lukemastasi vai etkö osaa lukea?. Saa sitten ehdottaa parempia, pelkkä alapeukuttaminen tämän kaltaisissa kysymyksissä on henkisesti alamittaisten touhua.

Vierailija
24/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chimamanda Ngozi Adichie - Puolikas keltaista aurinkoa. Kertoo Nigerian sisällisodasta ja on varmaan yksi parhaista romaaneista, mitä viime vuosina olen lukenut. Todella taitavaa tarinankerrontaa.

En ole lukenut kyseistä kirjaa, vaikka olis mielenkiintoista lukea afrikkalaisia tai aasialaisia kirjoja. Sisällissota aiheena kun tuntuu aika masentavalta.

Vierailija
25/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Richard Osmanin dekkarit on hyviä. Teksti on sujuvaa ja tarinat tarpeeksi muttei liian todentuntuisia. Ei mitään yritystä järkyttää lukijaa esim. väkivallalla mässäilyllä tai vast.

Slap oli hyvä kirja. En valitettavasti muista kirjailijan nimeä. Mutta mieleen jäi se jännitteen jatkuva kasvu. Yritin lukea kirjailijan muita teoksia, mutta ne ei olleet Slapin tasoisia ollenkaan.

What Alice forgot oli hyvin rakennettu teos. Eikä ollut mikään jenkkimössö loppu.

Vierailija
26/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viivi Luik: Seitsemäs rauhan kevät

Teos kuvaa elämää sodanjälkeisen Neuvosto-Viron maaseudulla pienen tytön näkökulmasta. Ihastuttava kuvaus siitä, miten lapsi näkee isot ja pienet asiat, rivien välissä tietysti virolaisille niin tyypillistä ironiaa.

Vierailija
27/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liza Marklund: Uutispommi

Dekkariosastoa, mökkihyllystä poimittu kirja teki aikanaan positiivisen yllätyksen. Myöhemmin luin muutkin Marklundit, mutta ehkä ennakkoluuloton uutuudenviehätys oli syynä että tuo Uutispommi on ylitse muiden.

Vierailija
28/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa ottaessa luin just Schindlerin listan. Jostain syystä en ole sitä aiemmin lukenut vaikka olen nähnyt sen elokuvana vaikka kuinka monta kertaa. Tosi hyvä sekä kirjana että elokuvana. Yleensä luen enimmäkseen elämäkertoja.

Vierailija
29/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen muuttolintu

Vierailija
30/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat itkeä, niin : Paljain jaloin! Kirjoittajan nimeä en muista, kotimainen kuitenkin.

Vierailija
31/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on dekkarien aikaa, joten suositukseni:

Alexander McCall Smith: Mma Ramotswe -sarja. Sijoittuu Botswanaan, kiva ja kepeähkö yhdistelmä ihmissuhteita, paikallisuutta ja inhimillisä rikostarinoita.

Fred Vargas: Adamsberg sekä evankelistat -sarjat. Etenkin Adamsberg sarjassa viehättää epämääräinen sumea hämyisyys, joka lopulta kiteytyy terävän loogiseksi loppuratkaisuksi.

Vierailija
32/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat itkeä, niin : Paljain jaloin! Kirjoittajan nimeä en muista, kotimainen kuitenkin.

Laura Saven kirjoittama, ei siis mikään runoteos.

Vierailija
33/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen king hohto. Menee ihon alle. Löytyy antikvariaateista ja kirjastoista .

Vierailija
34/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haruki Murakami: Värittömän miehen vaellusvuodet.

Jotenkin meditatiivinen lukukokemus. Tunnelmasta tuli mieleen taidenäyttely jossa oli pimeässä mustalla maalatussa huoneessa iso valaistu jääkimpale.

Plus Suomi mainittu.

Vierailija
35/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runokirjat, jossa kirjailija kirjoittaa sarkastisia ja iloisia runoja juutalaisesta äidistään. Harvoin olen hihitellyt runoja lukiessani ääneen. Kuvaavat myös kaikkia muita äitejä ja äiti-aikuinen lapsi suhteita.

Nimeä en muista.

Vierailija
36/36 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runokirjat, jossa kirjailija kirjoittaa sarkastisia ja iloisia runoja juutalaisesta äidistään. Harvoin olen hihitellyt runoja lukiessani ääneen. Kuvaavat myös kaikkia muita äitejä ja äiti-aikuinen lapsi suhteita.

Nimeä en muista.

Näin runon ja suven päivänä yks runokirja mikä pisti ääneen tyrskähtelemään oli Antti Holman Kauheimmat runot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi