Pääseekö mikään kahvinkeitin lähellekään moccamasterin laadukkuutta?
Ei taida päästä. Ellei sitten ole joku monen tonnin keitin
Kommentit (49)
Minun 15e halppis house- merkkisellä keittimellä tulee paremmat kahvit kuin moccamasterilla .
Jokaisesta ostamastani keittimestä menee aina lopulta pilalle se lämpölevy. Pinta kuluu. Olen monellakin työpaikalla nähnyt jopa 20 vuotta vanhoja mokkamastereita, jossa levy on edelleen ehjä. Ostan siis itsekin sellaisen seuraavaksi ja toivon, etten joudu uusimaan keitintä enää ikinä!
Meillä on töissä sekä Mocca Master että kapselikahvikone. Niinpä vertailukohtaa löytyy. Ei mitään makunautintoja kummastakaan vempeleestä!
Kotona saan parasta kahvia pressopannulla.
Vierailija kirjoitti:
Minun 15e halppis house- merkkisellä keittimellä tulee paremmat kahvit kuin moccamasterilla .
Mulla on Prisman valikoimasta porvarimallin 30€ Braun. Kahvi on ihan samaa, mutta käytettävyys ja kestävyys parempi. Moccamaster on vielä mökillä, kun en henno heittää roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Moccamasterilla saa ihan parasta suodatinkahvia. Meillä oli sellainen vuosikausia. Mutta sitten ajattelin, että haluan kokeilla sellaista konetta, mikä jauhaa pavut ja keittää niistä tuoreeltaan kahvit. Nyt meillä on delonghin keitin. Sillä saa parempaa kuin mokkiksella. Parasta on se, kun ei tarvitse joka kerta mittailla aineksia ja voi keittää yhden kupin, eikä ikinä tarvitse heittää mitään hukkaan. Mokkiksella pienin määrä oli aina ihan laimeeta, kuten varmaan kaikilla suodatinkeittimillä. Delonghi maksoi muistaakseni about 200 e tarjouksessa ja olen kyllä hirmuisen tyytyväinen hankintaan.
Mulla kans Delongin kone. Joka aamu napin painalluksella tuoretta, mun makuun jauhetuista pavuista tehty kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut neljä Mocca Masteria. Yhdessäkään ei ole tippalukko toiminut.
Mihin hemmettiin sitä tippalukkoa yleensä tarvitsee? Moccis suodattaa kahvin sen verran nopeasti, että kyllä aikuisen pitää kyetä odottamaan helposti se aika. Jos ei kykene, silloin on hermojen hallinnassa jo jotakin pahasti vialla.
Kahvin karkeus vaikuttaa suodatuksen kestoon. Normaalit kahvit valuvat läpi suht nopeasti, mutta ostappa Lidlin halvinta moskaa, joka on jauhettu lähes tomuksi. Ei valu vesi todellaakaan nopeasti läpi.
Silloin voi käyttää sitä vajaa pannu -toimintoa, joka ei ole tippalukko. Meillä on tippalukoton Moccis ja tuollaisilla kahveilla tehdään niin, että suodatetaan kahvi kahdessa erässä peräkkäin ja hyvä tulos tulee. Täysin joutava toiminto koko tippalukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut neljä Mocca Masteria. Yhdessäkään ei ole tippalukko toiminut.
Neljä? Et sitten kerrasta - tai edes kahdesta - oppinut?
Oppinut mitä? Millä keittimellä tulee parempaa kahvia?
En tiedä miten laadukkaita nykyään ovat, kaikkea kun heikennetään, mutta meillä on käytössä Moccamaster vuodelta 1996, ja toimii edelleen kuin uusi. Toki vuosien kuluessa ollaan vaihdettu siihen muoviset osat pari kertaa (vesisäiliön kansi, suodatinpussin suppilo +kansi, kannun kansi) ja yhdesti metallinen putkilo, joka siirtää veden säiliöstä suodattimeen ja kerran kannu hajosi, kun vahingossa kolautin sen kivitason reunaan. Teen säännöllisesti kalkin poiston parin kuukauden välein. Mutta on tuo hintansa arvoinen ollut hyvinkin, vaikka silloin nuorena olikin kallis hankinta.
Ei siis poikkea mitenkään parin kympin pressopannulla valmistetusta kahvista.