Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö mikään kahvinkeitin lähellekään moccamasterin laadukkuutta?

Vierailija
27.06.2023 |

Ei taida päästä. Ellei sitten ole joku monen tonnin keitin

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään niin ollut rikki kuin Moccamaster.Kannun kannen pitimet katkeavat ja tippalukon osat katoavat jollei tarkkana ja kahvimitta aivan susi väärällä muovilaadulla ja pienet kytkimet raivostuttaa ja miksi ihmeessä jo ole sitten päivitetty 80-luvulta jo tähän päivään?

:) Miten ostinkin juuri tänään kannun, kun oli se kannenpidikelirpake taas murtunut.

Lisäisin vielä: kone seisottaa vanhaa vettä sisuksissaan ja se kannen muovipilli on ihan perseestä tiskata erikseen pulloharjalla.

Mikä olisi laadukas keitin, jossa pääosin käytetty muovin sijasta metallia, toimiva tippalukko jne?

Vierailija
22/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee. Ja siks toisekseen, mä ihmettelen kun olen ny kattellut vähän noita nettikirpputoreja, niin joku myy parilla kympillä mokkamasteriaan.. Onkohan pöllitty vai miksi? Lopetti kahvin juomisen?

Tuolla turkulaisessa hienossa sairaalassa on yks tietty ammattiryhmä, jolla on jokaisessa työhuoneessa käytössä oma mokkamasteri... Ovat vissiin kimppatilauksen tehneet... Siitä sitten vaan kahvia juomaan....

Minä vein oman täysin ehjän kierrätyskeskukseen, eli annoin ilmaiseksi, kun ostin uuden erilaisen kahvikoneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccasteri on tehty kestäväksi. On ollut sama käytössä jo 2000 luvun alusta asti ja vielä keittää hyvin ja laadukkaasti ilman ongelmia. Joku halpiskeitin hajoaa puolessa vuodessa

Vierailija
24/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ketun kauhee vehje, missä vesisäiliötä ei saa putsattua muuten kuin vaihtamalla laitteen uuteen.

Vierailija
25/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALLELLELLUYIAA!

Ainakin paremman makuista  kahvia saa useimmalla  halpiskeittimellä.

Ja se on muuten techniworm

Vierailija
26/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut neljä Mocca Masteria. Yhdessäkään ei ole tippalukko toiminut.

Mihin hemmettiin sitä tippalukkoa yleensä tarvitsee? Moccis suodattaa kahvin sen verran nopeasti, että kyllä aikuisen pitää kyetä odottamaan helposti se aika. Jos ei kykene, silloin on hermojen hallinnassa jo jotakin pahasti vialla.

Siis se tippalukkohan on sitä varten, että jotkut kahvilaadut olisi hyvä valuttaa hitaammin. Ja jos keittää pienen määrän, niin siinäkin hitaampi suodatus takaa paremman maun. Kyllä mulla on aikaa odottaa.

Vierailija
27/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤭 Niin mullakin. Silti ostan aina uuden moccamasterin.

Vierailija
28/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut kaksi eikä kummassakaan ole toiminut tippalukko, uudemassa jopa toimii väärin päin, kun pannu on paikallaan kahvi jää suodatinpussiin, muyta kun pannun ottaa pois kahvi alkaa tippua.

Käytän nykyään kahvikuppia pannun tilalla koska keitän kuitenkin vain kupillisen silloin tällöin.

Vierailija
29/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kallis kapselikahvinkeitin ja kaikki ovat kehuneet, että miten laadukasta kahvia, voittaa kuulemma pakettikahvit mennentullen ja kilpailee parhaimpien kahviloiden kahvista.  ITse en ota kantaa, kun en juo kahvia.

Vierailija
30/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moccasteri on tehty kestäväksi. On ollut sama käytössä jo 2000 luvun alusta asti ja vielä keittää hyvin ja laadukkaasti ilman ongelmia. Joku halpiskeitin hajoaa puolessa vuodessa

Samat täällä. 2002 ostimme ja samalla keittimellä edelleen mennään. Ei ole ollut mitään vikaa. 👍👍👍Meiile mieluista kahvia tiputtaa ja tippalukko toimii. Ihmettelen, kun moni valittaa sen toimimattomuutta.

Vierailija
31/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras se on ja ei pidä olla niin kovakourainen.

Keittää kuumaa kahvia.

Mulla ollut kallis Jura ja sekä muita härpäkkeitä.

Vierailija
32/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Movcamaster on hinta-laatusuhteeltaan 1/5. Kannujen nokat muotopuoleksi valettuja kuseskelijoita, tippalukot jumittavat, osien sopivuus sinne päin, vaikea puhdistaa vesisäiliöitä jne Muoviosat kestävät huonosti konepesua. Työpaikalla on tällainen monen sadan susi.

Kaipa se sitten tiputtelee tuulipukukansan makuun iskevää vaaleaa Kulta-Katriinaa niin erinomaisesti, että on joillekin lähes uskonnollinen kulttiesine.

Vierailija
33/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moccamaster on tavallisista suodatinkeittimistä ihan ehdottomasti paras. Joitain osia on itselläni hajonnut (mm muoviletku sisältä) ja takuu on korvannut ne. Tippalukko on hieman rimpula, mutta ei se haittaa.

Vierailija
34/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä on kallis kapselikahvinkeitin ja kaikki ovat kehuneet, että miten laadukasta kahvia, voittaa kuulemma pakettikahvit mennentullen ja kilpailee parhaimpien kahviloiden kahvista.  ITse en ota kantaa, kun en juo kahvia.

Joo, mullakin on yksi kapselikeitin, mutta on ihan helvetin kallista juoda aina niitä kapseleita vs suodatinkahvi tai pavut. Joten ostin ihan oikean ja kalliin kahvikoneen (jauhavan), sillä saa maukasta kahvia myös. Itselle mieluisien kahvipapujen etsimiseen on mennyt aikaa.

Vierailija
35/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ALLELLELLUYIAA!

Ainakin paremman makuista  kahvia saa useimmalla  halpiskeittimellä.

Ja se on muuten techniworm

Et selvästi tiedä kahvista mitään. Halpiskeittimet keittävät veden ja tulee kitkerää kahvia. Pirkka kahvisikin on parempaa mocalla. Kokeileppa joskus. 

Vierailija
36/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat täällä. 2002 ostimme ja samalla keittimellä edelleen mennään. Ei ole ollut mitään vikaa. 👍👍👍Meiile mieluista kahvia tiputtaa ja tippalukko toimii. Ihmettelen, kun moni valittaa sen toimimattomuutta.

Noissa malleissa on eroja. Yhden mallin tippalukot ei toimi kunnolla. Muut toimii.

Vierailija
37/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keittimet keittää samanlaisen kahvin.

Vierailija
38/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Movcamaster on hinta-laatusuhteeltaan 1/5. Kannujen nokat muotopuoleksi valettuja kuseskelijoita, tippalukot jumittavat, osien sopivuus sinne päin, vaikea puhdistaa vesisäiliöitä jne Muoviosat kestävät huonosti konepesua. Työpaikalla on tällainen monen sadan susi.

Kaipa se sitten tiputtelee tuulipukukansan makuun iskevää vaaleaa Kulta-Katriinaa niin erinomaisesti, että on joillekin lähes uskonnollinen kulttiesine.

No kulta-Katriina ja Moccamaster ei sovi kyllä mitenkään yhteen :D Vähän kuin Teslaa ajava söis hk-blöötä.

Vierailija
39/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki keittimet keittää samanlaisen kahvin.

Sanoo Katja lähiöstä.

Vierailija
40/49 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä? Et sitten kerrasta - tai edes kahdesta - oppinut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän