Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaisia äänestänyt, oletko tyytyväinen?

Eläkeläinen rakastelija
27.06.2023 |

Oletko tyytyväinen hallitusohjelmaan sillä sehän on myös Perussuomalaisten ajamaa politiikkaa ja kurjistaa myös suomalaisten oloja.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun vihervasemmisto kritisoi persujen pettäneen äänestäjät. Todellisuudessa persut olivat ainoa vastavoima kokoomukselle. Koska persut eivät saaneet yli 50% kansanedustajista, joutuvat he tekemään kompromisseja. Työläiset kuitenkin tästä hyötyvät enemmän kuin "maailman ihmisoikeuksiin" keskittyneistä, vihervasemmiston edustajista.

Mikä ihmeen vastavoima. Persut on oikeistopuolue, kuten kokoomuskin. Niiden tavoitteet on ihan samat.

Sinun kannattaisi seurata enemmän politiikkaa. Persut ajavat palkansaajien ja pienyritysten etuja. Kokoomus suuryritysten ja vihervasemmisto erilaisilla tuilla elävien.

Missä se persujen palkansaajaa tukeva politiikka näkyy?

Ulkomaisen työvoiman rahtaaminen suomeen 1300 euron kuukausipalkalla on se eniten esiin tullut. Tietenkin myös se, missä pyritää pääsemään tilanteeseen että palkansaaja voisi elää palkallaan, eikä tarvitsisi siihen tukia. Asumistuen porrastaminen on yksi lääke tuohon. 

Paljon muitakin.

no nyt se raja inflaatiokorjattiin 1600 euroon eli persujen kannalta pelkkä sumutus ääänestäjiä kohtaan

Tuo oli kova paikka RKP:lle, kokoomukselle sekä oppositiolle. Ilman persuja tuota ei olisi tullut.

ei kannata omia muiden tekoja itselleen. toisaalta siinä persut on valitettavan aktiivisia -aina kun joku muu ehdottaa tai tekee jotain niin eikö siellä olla kunniaa ottamassa itselle

Vierailija
82/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ja en. Pelottaa vähän miten ahtaalle kokoomus ja persut yhdessä monet ajavat.

Ja esim.tuo täälläkin ollut mietelmä siitä miten esim.hoitoalan ihmiset tulevat jatkossa työskentelemään kalliissa Helsingissä on ihan tärkeä kysymys.

Sen mietelmän kirjoitti julki Vasemmistoliiton tuore kansanedustaja, tohtori Minja Koskela.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain että moni perusduunari on äänestänyt ps ja sillä tavoin huononsivat omia elinolosuhteitaan. Lääkkeet kallistuu, asumistuki muuttuu, hinnat nousee entisestään ja helpommin voidaan irtisanoa.

Voin perusduunarina vastata, että juuri tätä haluan. Haluan saada töitä tekemällä paremman elintason kuin se, joka lusmuaa kotona. Haluan että töissä sluibaavat ja huonosti työnsä tekevät voidaan helpommin irtisanoa, koska nämä tuovat haittaa koko työyhteisölle.

No, itse taas ajattelen että kun ei ole selkeää tasapuolista irtisanomissuojaa se lähtijä voit olla myös sinä. Ja vaikka olisit kuinka ahkera ja tehokas.

Syynä voi olla vaikka tuo mielipiteesi joka vaan ärsyttää pomoa, pomon suosikkia tai vaikka pomon vaimoa.

Vierailija
84/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa kun vihervasemmisto kritisoi persujen pettäneen äänestäjät. Todellisuudessa persut olivat ainoa vastavoima kokoomukselle. Koska persut eivät saaneet yli 50% kansanedustajista, joutuvat he tekemään kompromisseja. Työläiset kuitenkin tästä hyötyvät enemmän kuin "maailman ihmisoikeuksiin" keskittyneistä, vihervasemmiston edustajista.

Mikä ihmeen vastavoima. Persut on oikeistopuolue, kuten kokoomuskin. Niiden tavoitteet on ihan samat.

Sinun kannattaisi seurata enemmän politiikkaa. Persut ajavat palkansaajien ja pienyritysten etuja. Kokoomus suuryritysten ja vihervasemmisto erilaisilla tuilla elävien.

Missä se persujen palkansaajaa tukeva politiikka näkyy?

Ulkomaisen työvoiman rahtaaminen suomeen 1300 euron kuukausipalkalla on se eniten esiin tullut. Tietenkin myös se, missä pyritää pääsemään tilanteeseen että palkansaaja voisi elää palkallaan, eikä tarvitsisi siihen tukia. Asumistuen porrastaminen on yksi lääke tuohon. 

Paljon muitakin.

Palkansaajan palkka ei mitenkään maagisesti kohoa siitä että häneltä viedään asumistuki ja sairasloma-ajalta osa palkasta. Mitähän taikuutta te odotatte että tuossa on?

Etkö ole lukenut aiheesta vai esitätkö ainoastaan yksinkertaista? Palataan aiheeseen viiden vuoden päästä ja katsotaan mikä on pääkaupunkiseudun vuokrahintataso silloin.

vai pk-seudun vuokrataso? Voit olla varma että selkeästi korkeampi kuin nyt, tekipä mitä teki

Vierailija
85/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä erikoista, persuja äänestää tyypillisemmin matalasti koulutettu ja pienituloinen. Ja sitten heidät laitetaan maksamaan ja rikkaat rikastuu ja jengi on kiitollinen?!

Suomessa on satoja tuhansia matalasti koulutettuja, jotka tulevat palkallaan toimeen ja kuuluvat keskiluokkaan.

Ei ole mitenkään poissuljettua, että esim. amiksesta työllistyy alalle, jossa palkka alkaa kolmosella.

Nämä ihmiset haluavat, että palkastaan jää enemmän heille käteen. Siksi äänestävät oikeistolaista duunaripuoluetta kuten PS.

Voi että, PS heikentää duunareiden asemaa.

Anna jotain konkretiaa miten sen kolme tonnia kuussa tienaavan duunarin asema heikentyy?

Se mitä PS on sanonut duunareista ja työnantajista on se, että ne eivät ole toistensa vihollisia. Yleensä molemmilla on intresseissä parhaat mahdolliset olosuhteet. Miksi työnantaja ei haluaisi hyvinvoivia työntekijöitä? Kerro nyt vastaus tähän, äläkä vain luo ideologista vastakkainasettelua.

Aika moni duunari ei muuten tienaa sitä kolmea tonnia, näillä on kusinen tilanne jos asuvat pk-seudulla ja saavat as. tukea tai soviteltua päivärahaa. Isompi tuloisiin tulee iskemään nämä ansiosidonnaisen leikkaukset ihan kunnolla, etenkin rakennusalalla rytisee jo.

Aika moni duunari ei kyllä nosta asumistukea tai soviteltua päivärahaa, taikka ansiosidonnaista.

Itse asiassa valtaosa duunareista ei pysty yhtymään noihin etuuksiin lainkaan, eikä niiden edistäminen aja heidän asiaa, vaan korkeintaan nostaa kokonaisverotaakkaa.

Etuuksia nostavat duunarit ovat vähemmistö duunareista. Lisäksi - miksi yrityksen palkanmaksu pitäisi ulkoistaa valtiolle ja tehdä julkisista varoista? Kerrohan nyt, tämäpä menee mielenkiintoiseksi.

Valtion todellakin kannattaisi tukea sitä että rakennustöihin palkataan suomalaisia. Suomalaisten palkkarahat jää Suomeen. Ulkomaalaisten raksatyöntekijöiden rahat siirtyy itä-Eurooppaan ja käyttävät täällä vain sen mitä elämiseen työmaakopissa pakosta menee.

Ihan kysymyksenä: miten tämä valtion tukeminen tapahtuisi?

Esimerkiksi siten että pidetään se ansiosidonnainen sellaisena kuin se on, niin että raksa-ala ei muodostu sellaiseksi riskiksi että suomalaiset ei siihen hakeudu. Työmaalla on töitä sen aikaa kun työmaa on käynnissä. Jos seuraava ei ala heti perään, niin siihen tulee työttömyysjakso väliin.

Tuo luo työnantajille painetta, tai pitäisi luoda. Ei hyviä työmiehiä haluta päästää käsistä, joten keikkaa on pakko yrittää ripotella tasaisemmin vuodelle.

Valtion ei pidä tukea pätkätöiden yleistymistä.

Et kyllä vaikuta tajuavan raksa-alasta hölkäsen pöläystä. Kyllä se raksafirma ottaa kaikki työt jotka se saa. Erittäin iloisia olisivat jos saisivat työmaita niin että heti edellisen jälkeen alkaisi seuraava. Mutta kun ei se ole niiden päätettävissä. Ala on erittäin kilpailtu, työmaista joutuu taistelemaan ja lisäksi rakentaminen on juuri taantumassa.

Vierailija
86/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lasken teot, en kauniita lupauksia. Persut ei ole tehneet mitään tavallisen duunarin hyväksi.

Vierailija
87/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vain että moni perusduunari on äänestänyt ps ja sillä tavoin huononsivat omia elinolosuhteitaan. Lääkkeet kallistuu, asumistuki muuttuu, hinnat nousee entisestään ja helpommin voidaan irtisanoa.

Jännä lähtökohta, että duunari saa asumistukea. Olen erittäin tyytyväinen, että äänestin perussuomalaisia. Yrittäjät pääsevät nyt saikuttajista helposti eroon. Maailma muuttuu. Jatkossa ei voi opiskella sitä "omaa juttua" mikä ei työllistä -tai joutuu puoli-ilmaiseksi töihin. Lääkkeiden omavastuu on 600e vuodessa / 50e/kk. "Aika" moni duunari pystyy maksamaan sen. Tuet kuuluvat vanhoille ja sairaille.

Olet ihan todella vastenmielinen. Noin paljon on empatiakykyä esim. pitkäaikaissairaille tai vammaisten lasten vanhemmille. Toisaalta osoitat perus-oikeistoäänestäjän stereotypian minulle todeksi.

Niin sinäkin. Vammaiset saavat nyt 100 miljoonaa euroa enemmän rahaa. Myös omaishoidontuki nousee. Eikö sulla ole miestä elättämässä perhettä?

Vierailija
88/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä lähtökohta, että duunari saa asumistukea. Olen erittäin tyytyväinen, että äänestin perussuomalaisia. Yrittäjät pääsevät nyt saikuttajista helposti eroon. Maailma muuttuu. Jatkossa ei voi opiskella sitä "omaa juttua" mikä ei työllistä -tai joutuu puoli-ilmaiseksi töihin. Lääkkeiden omavastuu on 600e vuodessa / 50e/kk. "Aika" moni duunari pystyy maksamaan sen. Tuet kuuluvat vanhoille ja sairaille.

Olet ihan todella vastenmielinen. Noin paljon on empatiakykyä esim. pitkäaikaissairaille tai vammaisten lasten vanhemmille. Toisaalta osoitat perus-oikeistoäänestäjän stereotypian minulle todeksi.

Niin sinäkin. Vammaiset saavat nyt 100 miljoonaa euroa enemmän rahaa. Myös omaishoidontuki nousee. Eikö sulla ole miestä elättämässä perhettä?

Niin naisethan ei tosiaan persuja kiinnosta kuin jonkun miehen omaisuutena. Naisvaltaisten alojen työehdoilla ei ole persuille mitään väliä. Persujen satumaassa mies elättää, missä se sitten lieneekään. Suomessa sitä tilannetta ei ole ollut koskaan, muuta kuin ihan ylimpien porvareiden piirissä. Suomessa naiset on aina käyneet töissä.

Vierailija
89/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin perusduunarina vastata, että juuri tätä haluan. Haluan saada töitä tekemällä paremman elintason kuin se, joka lusmuaa kotona. Haluan että töissä sluibaavat ja huonosti työnsä tekevät voidaan helpommin irtisanoa, koska nämä tuovat haittaa koko työyhteisölle.

No, itse taas ajattelen että kun ei ole selkeää tasapuolista irtisanomissuojaa se lähtijä voit olla myös sinä. Ja vaikka olisit kuinka ahkera ja tehokas.

Syynä voi olla vaikka tuo mielipiteesi joka vaan ärsyttää pomoa, pomon suosikkia tai vaikka pomon vaimoa.

Miksi ylipäänsä haluaisin olla töissä firmassa, jossa ärsyttävä mielipide on syy antaa hyvälle työntekijälle potkut? Tämähän olisi win-win.

Vierailija
90/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivän ongelma on vuokratyö ja sen takia ei vakituisia edes palkata. Moni paikka pyörii pelkällä vuokraväellä. Suurin osa ei silloin saa täysiä tunteja lainkaan, niin ei se elintaso silloin kohoa kun ei täysiä tunteja anneta. Tästä seuraa myös se että nämä henkilöt putoavat ansiosidonnaiselta kelan korvauksen piiriin ja joutuvat hakemaan niitä tukia pärjätäkseen.

Jos ei sinun pärstäsi esimiestä miellytä niin et sinäkään turvassa ole irtisanomiselta tai työpaikkakiusaamiselta. Ne sluibaavat perseennuolijat sensijaan jäävät sinne työpaikalle pilaamaan koko talon ilmapiirin.

Parilla työaikallani on ollut näitä ikäviä esimiehiä joiden kanssa ollut ongelmia kun on asioista heille rehellisesti sanonut. No nyt pitkässä juoksussa nämä eivät ole enää töissä kun on asiat selvinneet talon johdolle mutta minä olen. Menee vain pitkä aika että näistä esimies asemassa olevista narsisteista pääsee eroon.

Vierailija
91/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohtalaisen hyvätuloinen asiantuntija-ammatissa työskentelevä persujen äänestäjä. Joskus äänestänyt myös kokoomusta. Olen ihan tyytyväinen hallitusohjelmaan, enkä tiedä miksi en olisi.

Vierailija
92/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä haluaisin olla töissä firmassa, jossa ärsyttävä mielipide on syy antaa hyvälle työntekijälle potkut? Tämähän olisi win-win.

No, hyvä jos sulle löytyy uutta työtä. Kaikilla ei varmaan ole näin, joten pomoa pitää jatkossa nuoleskella. Ja aika paljon nykyisessä työnhaussa ( joka ei ole helppoa sekään videohakemuksineen) kysellään suosituksia edellisestä työpaikasta, että tiedä sitten mitä sinustakin sanoo..

Vierailija
93/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Miestä elättämässä. Siis onko näin ajattelevia "miehiä" vielä olemassa?! LOL.

Vierailija
94/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen persu! Viekää minulta oikeudet ja laittakaa minut maksamaan rikkaiden elämää. Minä haluan alistua mestarin tahtoon.

Vierailija
95/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja en. Pelottaa vähän miten ahtaalle kokoomus ja persut yhdessä monet

Aika näyttää. Usein persut ovat olleet oikeassa, mutta sen on vasta aika näyttänyt. Todennäköisesti taas käy niin. Siinä välissä länkytettään.

Koska ne on olleet oikeassa? Silloinko kun ne vaatinettä edellinen hallitus laskee bensan hinnan? Vai silloin kun ne toi 35 000? Vai silloin kun ne vaati Marinin I hallitusta ottamaan vastuuta niiden takaisinlähettämisestä?

Vierailija
96/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin persuja ja mielestäni hallitus ohjelma on paras minkä olen itse nähnyt,sinä aikana jona olen politiikkaa seurannut.

Vierailija
97/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohtalaisen hyvätuloinen asiantuntija-ammatissa työskentelevä persujen äänestäjä. Joskus äänestänyt myös kokoomusta. Olen ihan tyytyväinen hallitusohjelmaan, enkä tiedä miksi en olisi.

Mitäpä sitä muilla väliä, kun itsellä menee hyvin? Näin se oikeisto ajattelee.

Minäkin olen hyvätuloinen asiantuntija-ammatissa eikä tulisi mieleenkään äänestää persuja. En ole niin itsekäs ja lyhytnäköinen.

Vierailija
98/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hallitusohjelma ikinä. Persuja äänestin.

Vierailija
99/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En äänestänyt ketään koska vain aivopestyt lampaat luuli taaskin kerran että äänestämällä voi vaikuttaa,kauniit sanat merkitsee lammaskansalle enemmän kuin konkreettiset teot,se nähtiin jo viime kaudellakin, hyvä ulkonäkö,status ja persposaarauskuvat saivat kansan ihan villiksi,ei väliä miten kurjistetaan oloa,kunhan on tolvanoille mieleen hyvä ulkonäkö,muotivaatteet ja tietenkin poseerauskuvat.

Kyllä äänestämällä voit vaikuttaa. Nyt ovat vaikuttaneet hyvätuloiset kokkarit ja persujen ihmetekoihin

uskoneet. Jos viime hallitus ei miellyttänyt eikä miellytä tämäkään, niin ketä siellä mielestäsi pitäisi oikein olla että olisit tyytyväinen?

En olisi äänestänyt ketään, jos tuo koko rikollisjärjestö oltaisiin kaadettu ja oltaisiin tongittu perinpohjaisesti kuinka paljon perustuslakia rikottu ja aloitettu puhtaalta pöydältä niin ehkä sitten olisin äänestänyt, joku pienpuolue olis ollut ok.

Vierailija
100/101 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on patologinen valehtelija t, entinen äänestäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme