Suomeen pitää saada vuokrakatto!
Aivan sikamaisia hintoja pyydellään. 35neliöinen asunto kaukana keskustasta 662 euroa. Ja rakennettu vuonna -97. Pienet koirankoppiyksiöt vuokrafirmoilta 550-600 euroa. Yksityisillä joskus vielä enemmänkin.
Tuet ei ole ongelma, vaan ahneus! Sijoitusasuntobisnes on sikamaista.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Asunnoilla on jo hintakatto ja sen se minkä ihmiset ovat valmiita maksamaan.
"Valmiita maksamaan" niin ettei joudu sillan alle. Ja valtio maksaa aika monen kitupiikkikokkareen sijoitusasunnot.
Kyllä!
Vuokranantajat ovat eläneet jo liian pitkään hyvää elämää meidän rahoilla. Mitä vanhempi talo, niin sitä pienempi vuokra ja tottakai neliöt vaikuttaisi myös. Max. 400 euroa 35 neliön asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pitäisi. Älä vuokraa sellaista, joka on mielestäsi liian kallis. Sillä tavalla se markkinatalous toimii.
Ahne sijoitusasuntomoguliko siellä? Mistäpä vuokraat halvan asunnon jos niitä ei ole?? Saati muuttaisitko itse keskelle narkkeja ja hörhöjä yksinäisenä naisena? Asuin kerran ja ei enää ikinä. Paloin melkein loppuun kun melulta ei saanut nukkua ja pelkäsin jatkuvasti milloin naapuri yrittää uudelleen ovesta läpi.
Osta oma, saat sellaisen kuin haluat.
Et naisvaltaisen alan palkalla osta. En saa lainaa vaikka on säästöjä.
Korkeintaan asumisoikeusasuntoon pääsen.Kuten sanoin, hoitakaa lapsenne itse.
ApJa kuka käski hakeutua heikosti palkatulle alalle? Aiotko siis jatkossakin syyttää kaikkia muita sinun itsesi tekemistä huonoista päätöksistä?
Vierailija kirjoitti:
Ja tätähän ei tietenkään ikinä tule koska tietyt puolueet tienaa tällä. Oksettavaa touhua. Eikä auta edes kimppa-asuminen koska sekin on kohtuuttoman kallista. Muutan saamari kohta mullan alle.
Kukaan ei estä muuttamasta mullan alle ja kaikki voi ostaa sijoitusasunnon tekemällä töitä.
Vuokrasääntely takaisin. Yrityksillä ja sijoittajilla oli tilaisuus näyttää pystyvänsä kohtuuteen, mutta eivät pystyneet vaan ahneus voitti joten tämä vapaus on otettava heiltä pois koska he eivät osaa käyttää sitä vastuullisesti.
Siis miksi kenenkään vuokranantajan pitäisi antaa hyväntekeväisyyttään asunto jollekin? Monella vastike on jo sama kuin vuokra.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi kenenkään vuokranantajan pitäisi antaa hyväntekeväisyyttään asunto jollekin? Monella vastike on jo sama kuin vuokra.
Älä osta sitten niin montaa asuntoa. Helppoa.
Mikä on kohtuullinen vuokra?
Asunto maksoi 100t, pelkkä vastike on 350 €/kk.
Pitäis sille 100 t saada jotain tuottoakin 4 % vuodessa on n. 330 €/kk. Lainan korko n. 100 €/kk. Tuosta tulee jo 780 €. No hyvässä lykyssä voi sen 650 € / kk saada vuokraa, joten unohdetaan se 4 % tuotto. Kyllä tällä rikastuu, tai sitte ei. Tuohonkun sattuu tyhjiä kuukausia, tai jotain hajoaa, niin siihen meni nekin tienestit. Alkaa olla parempi pitää asuntoa tyhjiltään ja käyttää perheen majoitukseen silloin tällöin kun on pakko käydä kyseisellä paikkakunnalla. Hotelli kun on kalliimpi.
Asunto tyhjiltään kirjoitti:
Pitäis sille 100 t saada jotain tuottoakin 4 % vuodessa on n. 330 €/kk. Lainan korko n. 100 €/kk. Tuosta tulee jo 780 €. No hyvässä lykyssä voi sen 650 € / kk saada vuokraa, joten unohdetaan se 4 % tuotto. Kyllä tällä rikastuu, tai sitte ei. Tuohonkun sattuu tyhjiä kuukausia, tai jotain hajoaa, niin siihen meni nekin tienestit. Alkaa olla parempi pitää asuntoa tyhjiltään ja käyttää perheen majoitukseen silloin tällöin kun on pakko käydä kyseisellä paikkakunnalla. Hotelli kun on kalliimpi.
Mihin sinäkin ahne pska niitä tarviit? Sikamaista ostella 100k murjuja ja pyydellä muka yli 650e vuokraa. Pyydä halvempaa vuokraa niin ehkä niitä vuokralaisia tulisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta itse asuntosi. Kukaan ei ala ainakaan minulle sanelemaan, mitä vuokraa pyydän omastani ja mitä en. Jos alkaa, lopetan vuokraamisen ja otan tilan omaan työhuonekäyttöön. En ala miksikään hyväntekeväisyyslafkaksi. Ala itse.
No älä vuokraa. Ei kukaan sulle maksaiskaan. Suomi on täynnä ahneita kokoomuspyrkyreitä. Mutku wääwää mun sijoitukset! Mun rahat! Mun kiskurihinnat! Wäää! Jätä ostamatta kerran vastike on niin korkea. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Vuokranantajat ovat eläneet jo liian pitkään hyvää elämää meidän rahoilla. Mitä vanhempi talo, niin sitä pienempi vuokra ja tottakai neliöt vaikuttaisi myös. Max. 400 euroa 35 neliön asunnosta.
Aika usein sama asunto on myynnissä mitä tarjotaan vuokrallekin ja sieltä näkee, että yksiön vastike on 120-150e nurkilla ja vuokra mitä pyytää on kolminkertaisesti tuo vastike joskus enemmänkin näistä kohteista.
Sori mutta asumisen tai veden tai sähkön ei kuuluisikaan olla mitään voitontavoittelua. 🤷🏼
Sijoituslainan korko on 100% verovähennyskelpoinen, joten siitä on turha ulista.
Valtio pakkolunastamaan ellei muut keinot auta. Ei pidä ostella niin paljoa sijoitusasuntoja jos ei ole varaa. Vaikka näyttääpä niillä tienaavan. Ei ole mitään 4% voittoja todellakaan, varsinkaan jos vuokralainen on siisti ja ei hajoita mitään. Tätähän te rikkaat hoette köyhille ja pienipalkkaisille. Sitä tehdään mihin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta itse asuntosi. Kukaan ei ala ainakaan minulle sanelemaan, mitä vuokraa pyydän omastani ja mitä en. Jos alkaa, lopetan vuokraamisen ja otan tilan omaan työhuonekäyttöön. En ala miksikään hyväntekeväisyyslafkaksi. Ala itse.
No älä vuokraa. Ei kukaan sulle maksaiskaan. Suomi on täynnä ahneita kokoomuspyrkyreitä. Mutku wääwää mun sijoitukset! Mun rahat! Mun kiskurihinnat! Wäää! Jätä ostamatta kerran vastike on niin korkea. Helppoa.
Pörssin inflaatiokorjattu pitkän aikavälin tuotto-odotus on n.7 %. Jos asunnoista ei saa enää edes paria prossaa, niin maan asuntokanta tulee rapistumaan käsiin. Kukaan järkevä ei halua enää lopulta sijoittaa asuntoihin.
Ahneet lestadiolaiset täälläkin ulisemassa.
Helpompi pitää tyhjänä kuin antaa tuollaisille vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
No pidä. Ja maksakin vastikkeesi itse. Mihinkään et näytä lisää rahaa tarvitsevan vaan ahneushan se siellä paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pidä. Ja maksakin vastikkeesi itse. Mihinkään et näytä lisää rahaa tarvitsevan vaan ahneushan se siellä paistaa.
Harmittaa, kun et jaksa tehdä kunnolla töitä? Muiden pitäisi maksaa asumisesi.
ihan jos voi vuokrata katon taloon