Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomalla, enkä osaa tehdä mitään

Vierailija
27.06.2023 |

Loma alkoi, teinit ovat kesätöissä ja mies töissä. Olen käynyt kuntosalilla ja hieronta on varattuna. Nyt keittelen kahvia ja kastelen kukkia. Mitähän tässä sit tekisi? Uuden kirjan aloitin eilen. Meni nihkeästi. Pohdin elämää, asuinpaikkaa, nuorison elämää ja tulevaisuutta. Rauhaton olo. Ja mainitsinko että olen lomalla. Ei ole kesäpaikkaa mihin mennä ja lapsetkin niin isoja ettei mökille edes haluaisi.

Ikävää etteivät ole saaneet kasvaa mökkikesien kanssa. Veneilyäkään ei harrasteta. Meidän lapsien kesät on olleet läheinen uimaranta ja kotikulmat.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin vaikeeta.

Vierailija
22/28 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt toista viikkoa lomalla. Yksi reissu tehtynä (yksin), toiselle lähden huomenna (puolison kanssa), sitten heinäkuun puolivälin jälkeen vielä yksi matka yksin. Nautin. Kuuden viikon lomastani vietän kotona alle kaksi viikkoa. En tänä kesänä laittanut edes kasvihuoneeseen mitään kasvamaan, jotta ei tarvitsisi hankkia kastelijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen keski-ikäinen. Ei koskaan tarvinut miettiä mistä itse pitää, menty ja tehty aina lasten ehdoilla kaikki. No nyt on sitten aikaa miettiä mistä tykkäät Itse, ei mies eikä lapset vaan SINÄ. Siinä mielessä olen onnekas kun en ole saanut lapsia, koska todellakin näin 40v tiedän mistä pidän ja mitkä jutut on kesälomalla kivoja. Lähden telttailemaan Pohjois-Norjaan tai kesämökille uimaan, saunomaan, pitämään kasvimaata, mutta ennen kaikkea istumaan pitkiä viini-iltoja naapureiden kanssa. Koska ei ole lapsia on tullut sosiaalisia suhteitakin pidettyä yllä ja arvostettua. Eli josko vaikka soittaisi niille sun lapsuuden ystäville oisko muita samassa tilanteessa olevia ja lähtisin sitä kautta rakentaan? 

Vierailija
24/28 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on pyörä, katso kotipaikkakunnaltasi joku meno, esim. kasvitieteellinen museo tai joku muu, ja suunnittele pyörälenkki sinne. Ja lisäksi päätä uida joka päivä. Pakkaa pyyhe ja uikkarit mukaan noille pyöräreissuille, ja pysähdy syömään ex tempore minne tahdot. IHanaa kesää :)

P.S. Tunnut olevan mökki-ihmisiä, joten mikään ei estä sua vuokraamasta tai jssk vaiheessa vaikka hankkimasta mökkiä ihan itseäsi varten. Olen itse 58 ja muutin asumaan mökille. Näen täällä kaikki vuodenajatkin. Rakastan tätä paikkaa.

Vierailija
25/28 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ahdistuneelta, kun rauhattomuutta ja märehtimistä siitä mitä ei ole. Opettele olemaan paikoillasi itsesi kanssa ja chillaa 

Vierailija
26/28 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vaihdevuosilta... saamattomuus

Vierailija
27/28 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomaa pidä suorittaa. Mulla tavoite liikkua päivittäin kunnon lenkki, kuunnella keskusteluja you tubesta, lukea, nukkua välillä ihan hervottomasti ja kummallisiin aikoihin (asun yksin ja lomalla voi valvottaa yllättävästi). Koetan vaan nauttia siitä että voin rauhassa ajatella kaikenlaista. Unia näen, painajaisia ja mukavampia, niitäkin mietin. Näytän eläväni ihan toista elämää unissani ja monia ikiä, Jung taisi ymmärtää ihmisyydestä jotakin? Eikä syvyys ole välttämättä yhtään hauskaa. 

Voisin juosta tuolla toki pää kolmantena jalkana paitsi etten ole koskaan osannut sitä. Miten sellaisesta edes palkitaan? Saat kuulla olevasi normaali?

Vierailija
28/28 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku mukaan rannalle tms. Esim. ystävä. sisko, äiti, työkaveri...tai voittehan lähtee kauemmas, laivaristeiy tai ostosreissu lähikaupunkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme