Lomalla, enkä osaa tehdä mitään
Loma alkoi, teinit ovat kesätöissä ja mies töissä. Olen käynyt kuntosalilla ja hieronta on varattuna. Nyt keittelen kahvia ja kastelen kukkia. Mitähän tässä sit tekisi? Uuden kirjan aloitin eilen. Meni nihkeästi. Pohdin elämää, asuinpaikkaa, nuorison elämää ja tulevaisuutta. Rauhaton olo. Ja mainitsinko että olen lomalla. Ei ole kesäpaikkaa mihin mennä ja lapsetkin niin isoja ettei mökille edes haluaisi.
Ikävää etteivät ole saaneet kasvaa mökkikesien kanssa. Veneilyäkään ei harrasteta. Meidän lapsien kesät on olleet läheinen uimaranta ja kotikulmat.
Kommentit (22)
Mieti mitä on se mitä nyt hakuaisit tehdö, mistä olet eniten lomillasu nauttinut ja miten toteuttaisit lähimaille sen, jos ei kokonaan pysty toteuttamaan.
Teineillä on varmaan jo omat jutut. Mitä sinä haluat tehdä lomalla? Lähde jonnekin reissuun. Voi että mä kadehdin sua just nyt, omat lapset 2 ja 4v joten ei tietoakaan että vielä vuosiin saisin viettää loman juuri niin kuin haluan.
Jos mulla ois loma ilman perhettä ja mökki veden äärellä, istuisin siellä ongella aamusta iltaan huurteisten kanssa ja illalla laittaisin saunan päälle.
Eihä silloin mitään pidä tehdä kun on loma, Lomaile.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ois loma ilman perhettä ja mökki veden äärellä, istuisin siellä ongella aamusta iltaan huurteisten kanssa ja illalla laittaisin saunan päälle.
Luetun ymmärtäminen. Ap.han kertoi olevansa surkimus ilman mökkiä.
Kaupunkikesä siis? Eikä mökkiä? Mee nyt vaikka itsekin uimaan ja ainakin sikakalliille jätskille jäätelökioskille. Sit käyt shoppailemassa (ei ole pakko ostaa mitään) ja ehkä jopa museossa, galleriassa jne. Ja pyörällä, tietysti. Ja nyt istut alas ja mietit, mitä oli sellaisia projekteja, jotka olit ajatellut tehdä kunhan loma alkaa.
Olis jo korkea aika opetella elämään itsesi kanssa
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä siis mökki? Ei sulla kiinnosta sinne yksin mennä?
Ei ole mökkiä ja lasten kannalta myöhäistä enää edes hankkia. Mies ei ole kiinnostunut mökkihommasta lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin tekisin, jos Siis olisi se mökki
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mökkiä ja lasten kannalta myöhäistä enää edes hankkia. Mies ei ole kiinnostunut mökkihommasta lainkaan
Voi lapsiparkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin tekisin, jos Siis olisi se mökki
Ap
Vuokraa pariksi yöksi leirintämökki. Siellä sitten toteutat nuo.
Lomalla on ihan ok olla vaan, antaa ajatusten tulla ja mennä, olla levotonkin.
Mutta, älä vietä ihan koko lomaa noin. Tee JOTAIN, mistä nyt tykkäätkin. Vuokraa se mökki pariksi yöksi. Lähde johonkin vieraaseen kaupunkiin, haahuile siellä, käy syömässä, museossa, lenkillä. Päiväseltään, tai yöksi-pariksi. Lähde vaikka Tallinnaan tai pidemmällekin.
Leiki turistia kotipaikkakunnalla. :)
Tapaa ystäviä, käy vaikka joku päivä lounaalla ulkona, ota kirja mukaan ja mene vaikka rannalle tai puistoon sitä lukemaan, pyöräile, käy uimassa tai mikset vaikka mene ihan toiseen kaupunkiin ja yövy hotellissa jne.
Kyllä on outoja ihmisiä olemassa, kun lomalla stressaa eikä osaa olla tekemättä mitään.
Lomalla kannattaa juuri olla tekemättä mitään, se on loman idea.
Itse haluaisin olla lomalla ilman velvoitteita, joten nauti ihmeessä. Mene kahvilaan tai lasilliselle, kierrä kaupoissa ilman, että ostat mitään. Hieroja, kasvohoito tai kampaaja. Kuulokkeet korviin ja sinne veden äärelle puiston penkille jätskin kanssa. Katsele ihmisiä ilman sen kummempaa ajatusta. Sateen sattuessa suoratoistona muutama hyvä sarja.
Osta sup-lauta ja mene suppailemaan. Mahtuu tyhjänä mukavasti autoonkin ja kaupoista löytyy täyttöä varten kompuroita, toimii autojen "tupakasytyttimestä".
Minä olen aloittanut loma-aamuni lenkillä, suppailulla ja uinnilla. Mökkioloissa tämä käy toki vaivatta. Ihanammin ei aamut vois alkaa.