Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi hallitus: Perintövero pois

Vierailija
27.06.2023 |

Mitä tilalle?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa antaa lapsille rahaa ja kertoa että säästävät sen

Vierailija
62/67 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintovero menee vain toosi rikkailta.  Olikohan niin, että jos saa yli 15 ooo euroa.  Olen katkera että olen köyhästä perheestä.  Nyt hallitus ottaa niiltä ketkä on köyhiä loputkin pois.  Rikkaat rikastuu.  Terveydenhoito kuuluu vain rikkaille yksityisellä puolella-me köyhät taistellaan hoidosta maahan luvatta tulleiden kanssa ja ukrainalaisten kanssa.

Mulla on kyllä vähän eri käsitys toosi rikkaista.

Esimerkiksi kerrostalokaksion periminen Helsingissä vaikkapa neljän sisaruksen kesken saattaa tuoda perintöä 70 000€/nuppi. Eli jos sun mielestä 15 000€ periminen jo tekee ihmisestä rikkaan, niin huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran ansiotonta tuloa voi saada verotta. Nähtävästi kaikki.

Vierailija
64/67 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että perintöveron mahdollinen poisto ja muuttaminen myyntivoiton verotukseksi hyödyttäisi ennen kaikkea suuria omaisuuksia periviä. Heitä, jotka jättävät omaisuuden myymättä ja ottavat omaan käyttöönsä. Tai laittavat vuokralle. Myyntivoiton verotus ei myöskään tuo valtion kassaan samaa summaa kuin perintövero, joten kysymys kuuluu: mitä veroa silloin nostettaisiin?

Vierailija
65/67 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostetaan bensan, sähkön ja ruuan alvia jotta päästään toisten perintöjä maksamaan.

Ne on kuule jo kertaalleen maksettu! Vasemmistolaisen kateus on kaunista.

Vierailija
66/67 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kieltäytyy perinnöstä siirtyy perintö automaattisesti lapsille jos sellaisia on joten verot täytyy aina jonkun maksaa  : )

Vierailija
67/67 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöttömäksi voi jäädä myös jos eloonjäänyt vanhempi joutuu hoitokotiin ja näinollen omaisuuden joutuu realisoimaan jotta saa maksut maksettua.

Parhaassa tapauksessa toinen sisaruksista on jo saanut ennakkoperinnön ja toinen jää näinollen ilman perintöä, tiedä sitten onko oikeudenmukaista mitä röyhkeämpi lapsi sen enemmän saa  : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan