Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluavatko noin 50 vuotiaat miehet enää normaalia parisuhdetta?

Vierailija
26.06.2023 |

Olen nyt tapaillut jo pari vuotta erästä keski-ikäistä miestä. Tapaamme harvakseltaan ehkä noin kerran viikossa. Hän kertoo, että tunteita on, mutta silti minua häiritsee se, että tapaamme mielestäni harvoin. Itse haluaisin vielä kunnon parisuhteen tässä iässä. Olen muutaman vuoden miestä nuorempi. Onko se mahdottomuus tässä iässä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sitten on "normaali" parisuhde? Yhteenmuuttaminen ja suunnilleen kaiken tekeminen yhdessä pl. "oma aika"? Vaikea sanoa, mitä tyypillinen 50-vuotias haluaa, mutta luulisin hajonnan olevan suurta. Joku saattaa haluta vielä perheen, mutta suurin osa tuskin enää. Ja jos nainen on suunnilleen samanikäinen ei se oikein onnistuisikaan.

Kannattaisi kyllä kysyä sitä mieheltä suoraan. Jos ei parissa vuodessa ole muuttanut yhteen, niin tuskin miehellä on sen suuntaisia aikomuksiakaan.

Vierailija
22/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä sitten on väliä mitä nuo haluaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni mies ei tuossa iässä halua. Syy on yksinkertainen: He ovat useimmiten olleet "normaalissa parisuhteessa" yhdessäasumisineen ja avo/avioliittoineen. Ovat päättäneet, kun eroon ovat päätyneet, että enää ei ikinä tuota lajia.

Ohjeet parisuhteen kipinän säilyttämiseksi:

1. Pidä seurustelu seurusteluna, älä muuta yhteen.

2. Jos kuitenkin muutat yhteen, älä mene naimisiin.

#. Jos kuitenkin muutat yhteen ja menet naimisiin, älä ihmettele kadonnutta parisuhteen kipinää.

Ei se kipinän katoaminen sormuksesta tai yhteisestä asunnosta katoa vaan kahdesta ihmisestä siinä parisuhteessa. 

Poikakaverin sukat ei haise. Poikakaveri ei purista hammastahnatuubia väärästä kohtaa. Poikakaverin ei tarvitse täyttää astianpesukonetta, joten täyttö ei mene ikinä väärin. Poikaystävä ei kuorsaa (koska seksin jälkeen nainen nukkuu niin sikeästi ettei kuule sitä).

Mutta:

Aviomiehen sukat haisevat, ei osaa täyttää oikein tiskikonetta, puristaa väärin hammastahnatuubia. Koska edelläluetellut asiat ärsyttävät, illalla koskee päähän eikä ole seksiä. Tästä johtuen rouva nukkuu huonommin jolloin käy ilmi että aviomies kuorsaa.

Sehän se unen ja elämän laatua parantaakin...

Vierailija
24/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se taitaa olla, että parisuhdetta haluavat miehet haluavat naisen, jonka kanssa saada vielä (uusio)perhe. Vanhemmat naiset käyvät vain tilapäiseksi seuraksi. Masentavaa olla vanhempi nainen.

Nuorempi nainen ja pienet lapset osoittavat ja lisäävät miehen elinvoimaa. Vanhempi nainen sen sijaan ei lisää ja miehen on vaikea innostua seksiin ryppyisen mummelin kanssa. Siksikin tahtoo nuoren naisen loppuelämän taipaleelle. Nuori nainen on myös omaishoitajana kätevä sitten aikanaan. Vanhempi nainen epävarma koska terveys rapautuu samaa vauhtia kuin samanikäisellä miehellä.

Vastaavasti se vanhempi mies joutuisi jatkuvasti todistelemaan omaa henkistä nuorekkuuttaan ja fyysistä terveyttään eikä se nuorempi nainen jakaisi samanlaisia elämänkokemuksia vaikkapa puhuttaessa aiemmista vuosikymmenistä. Esimerkiksi jos toinen on syntynyt samana vuotena kun toinen on valmistunut maisteriksi yliopistosta.

Vierailija
25/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vanhojen ukkojen haluilla? Hautaan menevää porukkaa.

Vierailija
26/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä vanhojen ukkojen haluilla? Hautaan menevää porukkaa.

Sinne hautaan sitä ennen pitkää päätyy itse kukin...

Vierailija
27/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se taitaa olla, että parisuhdetta haluavat miehet haluavat naisen, jonka kanssa saada vielä (uusio)perhe. Vanhemmat naiset käyvät vain tilapäiseksi seuraksi. Masentavaa olla vanhempi nainen.

Nuorempi nainen ja pienet lapset osoittavat ja lisäävät miehen elinvoimaa. Vanhempi nainen sen sijaan ei lisää ja miehen on vaikea innostua seksiin ryppyisen mummelin kanssa. Siksikin tahtoo nuoren naisen loppuelämän taipaleelle. Nuori nainen on myös omaishoitajana kätevä sitten aikanaan. Vanhempi nainen epävarma koska terveys rapautuu samaa vauhtia kuin samanikäisellä miehellä.

Minä aikanani kuuntelin sivusta, kun eräs viisikymppinen mies voivotteli nuorten miesten kohtaloa siitä, että heidän pitää kestää nuoria naisia. Kuulemma vasta nelikymppinen nainen lopettaajatkuvsn kiukuttelun.

Tämä muisto tuli jälleen mieleen, kun luin tällä viikolla hesarin jutun neuroottisuudesta. Naiset ovat neuroottisempia kuin miehet, mutta se alenee iän myötä. Viisikymppinen mainen on yhtä vähän neuroottinen kuin mies.

Ylläoleva mies taisi puhua samasta asiasta.

Vierailija
28/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätettäviä naisia on suomi täynnä.. jos nainen on rikas niin sitten on hyvä

Vierailija
29/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50nen mies ei välttämättä pysty harrastamaan täysipainoista seksiä kuin 2-3 kertaa viikossa, siis sellaista sessiota, mistä kumpikin saisi jotain irti. Mutta 50llä miehellä on nykyään varaa käydä 1-2 kertaa viikossa hoitamassa tuo homma jonkun kunnon instahottiksen kanssa. Ilman viikottaisia itkuvirsiä. Kas siinäpä valinta.

Kuolo tulee jokatapauksessa yksin. Nykynaiset ei jää katselemaan.

Vierailija
30/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saattaa myös pitää varalla. Kun se ns. "parempi" tulee vastaan niin sä saat lähteä. En tuhlaisi aikaa tällaiseen mieheen. Itselle tulisi hyväksi käytetty olo. Hylkääminen on nykyään niin yleistä.

Vierailija
31/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos asiat loksahtaa paikalleen, tuntuu ns. oikealta .

Asumisjärjestelyt ovat sitten toinen asia, ja taloudet voi tietysti pitää erillään.

Itse olen 50- vuotias nainen, ja haluaisin tällä hetkellä hieman helleseksiä ja hauskanpitoa :).

Vierailija
32/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan itse tehdä ruuat, siivota, harrastaa ja urheilla.

Olen myös täysin tauditon.

Kyllä naisista on mennyt maku.

Vierailija
33/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kiinnosta parisuhde tai haluavat paljon nuoremman naisen. 60+ miehistä voi löytää puolison.

Vierailija
34/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ajat meni jo, viihdyn paremmin yksinäni.

M56

Sama täällä.

M50

Vierailija
35/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan enää jaksa ns. kokonaista kunnon parisuhdetta saati yhteen muuttoa / kihloja ja vielä vähemmän avioliittoa.

Itsekin olen miettinyt, että jos ja kun jään leskeksi keski-ikäisenä (mies on 12 vuotta vanhempi), tai jos jostain syystä ero tulisi, niin en kyllä enää uutta miestä vaivoikseni ota. Haluan kerrankin päättää itse kaikista omista asioistani, enkä jatkuvasti taipua kompromisseihin ja ottaa kaikessa toinen osapuoli huomioon, ja hyväksyä hänen oikut ja omalaatuiset tavat kodissa, joka on myös minun.

En missään tapauksessa halua uutta passattavaa ukkoa helmoihini. Ja jos ei ole passattava niin jatkuvaa ihailua ne miehet kaikki odottaa. En vaan jaksa kuunnella silmät säihkyen kiinnostuneena kun mies kertoo sadannnen kerran sen saman tarinan suuruutensa päiviltä.

Haluan elää ja tehdä kuten haluan.

Ja näin luulen että moni mies ajattelee myös: ei enää akkaa vaivoiksi. Akkaa joka nalkuttaa ja komentaa, eikä ole koskaan tyytyväinen.

Minulle sopisi oikein hyvin kerta viikkoon tapaamiset. Ja sellaisella vaihtokaupalla, että mies tekee miesten töitä ja sen päälle saa seksiä. Mihinkään teatteriin ei tartte lähteä kunhan vaikka kärrää multaa tai tyhjää rännit lehdistä.

Vierailija
36/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin että MGTOW on jo voittanut!

Vierailija
37/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran näette toisianne vain kerran viikossa ja mielestsi se on sulle liian vähän niin älä jää kattelemaan tuollaista. Vaikuttaa siltä ettei mies halua mitään vakavaa. Tuskin tulee haluamaankaan. Vaikuttaa hyväksikäyttö suhteelta. Voi tapailla myös muita naisia samalla. En itse hyväksyisi jos mies pettäisi muiden kanssa. Mä haluan olla ainut ja rakas miehelle. En jaa miestäni muiden naisten kanssa. Olen ehkä vanhanaikainen mutta kyllä naisen täytyy arvostus itseään sen verran ettei suostu mihinkään peleihin. Pelimiehet ovat naisten satuttajia.

Vierailija
38/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahtoohan se vähän näinkin olla. Toki jos hyviä kohtuualkoholinkäyttöön pystyviä naisia olisi, niin mikä ettei. Mutta harvassa on hyvä vapaa nalkuttamaton nainen jonka kanssa vois olla alkeellisella mökillä, koirailla ja sit taas bilettää välillä ulkomailla...

Ja joka ei itkis siitä, että mies on liian lyhyt, köyhä tms. Jos mulla taas olis enemmän pituutta ja rahaa, niin noita nuorempia tyrkkyjä olis pitempi jono. Seksiähän saa exiltä ku ei kolmekymppisten parisuhteet kestä.

(M54, eronnut)

Vierailija
39/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pah. Ne on steriloitu, ei ne mitään lapsia enää saa.  Putket on laitettu jo silloin poikki kun vaimo ei aikanaan lopettanut lisääntymistä muulla tavoin.

Vierailija
40/82 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä miehillä.

Samoin kuin naisilla. Jos ja kun mies ihastuu ja jopa rakastuu, hän kyllä haluaa pysyvän parisuhteen.

Mutta esim. pitkään yksin elänyt mies, joko eron takia, tai muista syistä, ei todellakaan ole innokas yhteenmuuttoon jms.

Samaan se on useilla naisillekin.

On totuttu omiin tapoihin, itsenäisyyteen, vapauteen olla ja elää yksin, ilman toisen holhousta, ohjeita, neuvoja, suuria vaatimuksia ja muuta vastaavaa.

On hyvä olla yhdessä vkonloput, lomilla, mökillä, matkoilla, ja tapahtumissa.

Ja kumpikin välittää toisistaan, muita suhteita ole.

Kuitenkin voi tarvita sitä omaa itsenäisyyttä, ikiomaa aikaa omissa oloissaan, niin paljon,. ettei valmiutta esim. yhteen muuttoon enää myöhemmällä ei ole.

Täysin ymmärrettävää introverteilla ja elämää monipuolisesti kokeineilla ihmisillä.

Eivät ole läheisriippuvaisia, vaan vahvoja ja itsenäisiä ja henkisesti riippumattomia miehiä ja naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme