Vaihdatko usein korvakoruja ja otatko korvikset yöksi pois?
Tylsyyspäissäni tässä ajattelin kysellä, että kuinka usein muut vaihtelevat korvakoruja? Itselläni on usempi lävistys korvalehdissä ja rustossa ja aiemmin pidin aina samoja koruja. En ole koskaan ottanut yöksi pois korviksia. Nyt on tullut joku korvisinnostus ja vaihtelen koruja aika usein. Oli mulla vuosia korvisreiät ilman korujakin.
Korukaupassa myyjä sanoi, että "yöksi pitää muistaa ottaa korvikset pois". En kehdannut kysyä, että miksi niin pitää tehdä. Enkä ole kyllä totellut. Ajattelin että varmaan joku korujen mahdolliseen vääntymiseen liittyvä juttu. Minkälaisia korviksia käytätte?
Kommentit (28)
Otan korvakorut aina yöksi pois. Käytän lähinnä kullatusta hopeasta valmistettuja renkaita ja nappeja, joskus harvoin roikkuvia korvakoruja.
Annoin reikien kasvaa umpeen, ei enää putsaamista eikä tarvitse varoa pesussa ja pukeutumisessa. Helppoa!
Vierailija kirjoitti:
Annoin reikien kasvaa umpeen, ei enää putsaamista eikä tarvitse varoa pesussa ja pukeutumisessa. Helppoa!
En ole ikinä putsannut korviksiani / reikiäni ja olen saanut ne 5-vuotiaana ja nyt olen 45 v. Kuolenkohan tähän vai mikä funktio pesussa on?
Aina korvissa, käytän labret mallisia lävistyskoruja kunnon materiaalista enkä mitään rihkamaa, mitä järkeä niitä olisi ottaa yöksi pois?
Vaihdan muutaman kerran vuodessa. En ota pois yöksi. Sehän olisi hullun hommaa, joka kerta, kun vaihdan, käytän desinfiointiainetta ihon ja myös korvisten joka osan puhdistukseen.
Jos korvassa on joku sairaus, tulehdus tai vaikka syyhy tms, niin silloin kannattaa olla tietenkin pysyvästi ilman korviksia, kunnes on kunnolla parantunut.
Otan aina korvikset pois yöksi. Ja tykkään vaihdella korviksia, mutta on myös päiviä, jolloin en laita korviksia ollenkaan. Esim. nyt ei ole korviksia korvissa. Käytän niin nappeja kuin isoja roikkuvia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi reikiä pitäisi varoa pesussa ja pukeutumisessa?
Vierailija kirjoitti:
Otan aina korvikset pois yöksi. Ja tykkään vaihdella korviksia, mutta on myös päiviä, jolloin en laita korviksia ollenkaan. Esim. nyt ei ole korviksia korvissa. Käytän niin nappeja kuin isoja roikkuvia.
Miksi ihmeessä otat ne pois? Eikö tuo ole järjetön rumba ihan turhan takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne korvikset painaa, jos jätän ne korviin. En pysty nukkumaan korvisten kanssa.
otan yöksi pois. kylkinukkujana korvikset painaa ikävästi päähän tai sitten nukkuessa käsi osuu korvaan ja pyyhkäisee korviksi, joka sitten voi aiheuttaa kipua. Lisäksi on muutenkin tapna huuhtaista korvikset iltaisin juoksevan veden alla (korvareiät eivät ole steriilejä, eli sielläkin on bakteereja, kuten tietysti niitä kertyy sitten korvisten korvalehden sisällä oleviin osiin) ja samalla tietysti on helpompi putsata korvat muutenkin, kun ei tarvi korviksia varoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis mikä järjetön rumba? Korvisten (2kpl, eli kummassakin kirvassa 1) poistoon menee muutama sekunti.
En ota yleensä pois yöksi, yksinkertaisia pieniä kultarenkaita käytän. Otan suihkun ajaksi pois ja pesaisen renkaat ja korvareiät suihkun jälkeen laitan takaisin.
Otan aina pois. Käytän lähinnä vähän isompia korviksia, jotka valitsen vaatetuksen tai menojen mukaan. Usein myös en käytä ollenkaan, esim lenkillä tai luontoretkellä.
Mulla on toisessa korvassa kolme ja toisessa kuusi reikää. Kaikissa muissa paitsi alimmissa on pienet mustat renkaat, joita en koskaan ota pois. Alimpiin vaihdan joka päivä korvikset, käytän aina erilaisia, mulla on niitä kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan muutaman kerran vuodessa. En ota pois yöksi. Sehän olisi hullun hommaa, joka kerta, kun vaihdan, käytän desinfiointiainetta ihon ja myös korvisten joka osan puhdistukseen.
Jos korvassa on joku sairaus, tulehdus tai vaikka syyhy tms, niin silloin kannattaa olla tietenkin pysyvästi ilman korviksia, kunnes on kunnolla parantunut.
Kasvaa umpeen. Olin ilman korviksia muutaman viikon ja en saanut kuin runnomalla läpi ja tulehtui.
Sitä ennen korvikset oli ollu 30 vuotta.
Otan yöksi korut pois, koska en halua korvalehtien repeytyvän. Kerran siis niin on käynyt, että pieni nappikoru meni korvasta läpi nukkuessa.
Suihkuun mennessä otan myös pois, ettei korut huku lattiakaivoon. En usko, että pesu- ja hoitoaineetkaan on niille hyväksi.
En ota yöksi pois, paitsi jos pidän ekoissa reiissä isoja koukkukorviksia, ne otan yöksi pois. Mulla siis molemmissa korvissa 4 alhaalla ja 3 ylhäällä+ tragukset.
Saunaan mennessäni otan kaikki muut pois, paitsi tragukset, seuraavana aamuna laitan ne takaisin, ja vaihdan siinä vaiheessa aina mieleisesi setin.
Otan aina korvarenkaat pois. Nehän menee pilalle muodoltaan muuten.
En pysty nukkumaan korvikset korvassa, eli otan ne aina yöksi pois (mulla on aika jämäkkä tyyny ja nukun kyljelläni, joten korvikset painaisivat yöllä).
Vaatteiden ja hiustyylin mukaan vaihtelen korviksia. Esim. jos hiukset ovat kiinni ja asuun sopii roikkuvat, laitan sellaiset, muuten yleensä sitten nappikorvikset. Mulla on korviksia ehkä vähän liikaakin.
En ole koskaan ottanut pois, pidän aina samoja tyyliin kolme tai viisi vuotta putkeen kunnes kyllästyn malliin. Nyt esim. pienet aidot helmikorvikset, sitä ennen oli pienet kultaiset renkaat ja sitä ennen taisi olla joku ihan kultainen pallero. Mutta se on tärkeää ettei se takatappi ole liian pitkä ja paina ihoa esim. nukkuessa