Haluavatko noin 50 vuotiaat miehet enää normaalia parisuhdetta?
Olen nyt tapaillut jo pari vuotta erästä keski-ikäistä miestä. Tapaamme harvakseltaan ehkä noin kerran viikossa. Hän kertoo, että tunteita on, mutta silti minua häiritsee se, että tapaamme mielestäni harvoin. Itse haluaisin vielä kunnon parisuhteen tässä iässä. Olen muutaman vuoden miestä nuorempi. Onko se mahdottomuus tässä iässä?
Kommentit (82)
Luottamus on mennyt .. ei naiset anna hellyyttä mitä miehet kaipaa .. joutuu mennä Thaimaahan
No, en minäkään kyllä keski-ikäisenä naisena enää haluaisi parisuhdetta. En halua enää olla ilmaissiivooja ja kokki.
Miksi siivoaisin miehen talon, kun se menee perinnöksi hänen lapsilleen.
Vapaa-ajalla haluan levätä ja harrastaa omia juttuja.
Nykyään on myös hirveän paljon sukupuolitauteja yök.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voin tapailla ikäisiäni naisia jos on mukavia tyyppejä, mutta parisuhdetta en näe mahdolliseksi jos naisella ei ole kykyä ja halua saada yhteisiä lapsia.
Ja minä en haluaisi olla yh-isän kanssa. Omat lapset on jo hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voin tapailla ikäisiäni naisia jos on mukavia tyyppejä, mutta parisuhdetta en näe mahdolliseksi jos naisella ei ole kykyä ja halua saada yhteisiä lapsia.
Ja minä en haluaisi olla yh-isän kanssa. Omat lapset on jo hoidettu.
Saa nukkua yöt eikä tarvitse kuunnella uhmaikäisen kiukuttelua.
Olen 57v mies, eronnut 11v sitten. Ero oli sopuisa, kipinä suhteesta katosi ja ex-puoliso löysi uuden rakkaan. Mitä sitä pitkittämään. Kaikki puoliksi ja minä lähdin, ex jäi uuden miehen kanssa omakotitaloon. Ensimmäiset 6 kk olin shokissa, oliko minut huiputettu ja potkittu talostani pois...
No, elämä on mitä on, me olemme eläimiä siinä missä muutkin nisäkkäät. Seksikin veti puoleensa, mutta en missään nimessä halunnut sitoutua. 55-vuotiaana tuli sydäri, siihen loppui seksi, kirjaimellisesti. On sellaiset lääkkeet ollut nyt kolmatta vuotta, että ei ota eteen.
Mutta en masentunut vieläkään, ostin viime syksynä kesämökin, jossa nytkin kirjoittelen tätä ajankuluksi. On tuolla pihanna viiskymppinen nainenkin kasvimaata kitkemässä. Tämä suhde, ei tämäkään ole sitova, en halua enää sitovaan suhteeseen. Nainen antaa lämpöä, tekee ehkä ruuan, minä yritän olla enemmän hyvä ystävä, olen suoraan sanonut sen tuolle naiselle. Vielä se tontillani kävelee ja yöksi viereen tulee.
Moni 50v mies on saanut elämänilonsa takaisin, kun on eronnut vanhasta kurpastaan ja ottanut tilalle 20-30v nuoremman aasialaisen naisen.
Suomalaiset naiset eivät ymmärrä pitää miehistänsä huolta..pitää saada omaa aikaa
Olen 49v. ja omasta mielestä ihan parhaimmillani. Duunikuviot, talous, muksu jne. Tottakai haluan vielä parisuhteen. Mitä ihmeen muumioita teidän mielestänne viiskymppiset on? Itse soitan bändissä, skeittaan, pelaan fudista, ohjaan nuorisoteatterissa.
Muutenkin 6-pack, pitkät hiukset, enkä ole huomannut halujenkaan vähentyneen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset eivät ymmärrä pitää miehistänsä huolta..pitää saada omaa aikaa
Suominaiset ovat rumia, ilkeitä ja lihavia. En mene lähellekään kun pääsin entisestä eroon. Seksiä saa riittämiin Virosta ja Thaimaasta, se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni yli 50-vuotias mies on jo tyytyväinen ja hyväksyy elämäänsä sinkkuna eikä halua luopua vanhoista tavoista ja tottumuksistaan kenenkään naisen takia. Sinkkuna voi päättää ajan ja rahan käytöstä haluamallaan tavallaan ja riittää että elättää itsensä. Sosiaalisista syistä on toki mukava jutella erilaisten ihmisten kanssa mutta ei enää kaipaa mitään suuria tunnedraamoja tosielämässä. Sitä varten voi katsoa vaikka romanttisia komedioita, jotka päättyvät onnellisesti.
No en minä ainakaan haluaisi miehen luopuvan tavoistaan mun takia enkä elättävän mua. Enkä kaipaa draamaa.
Älä valehtele! Heti kun muutatte yhteen, ne miehen ostamat verhot menee roskiin, miehen pitää alkaa täyttää tiskikone sinun tavallasi jne.
Ei sitä enää kolmivitosen jälkeen saati sitten viidessäkymmenessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se taitaa olla, että parisuhdetta haluavat miehet haluavat naisen, jonka kanssa saada vielä (uusio)perhe. Vanhemmat naiset käyvät vain tilapäiseksi seuraksi. Masentavaa olla vanhempi nainen.
Nuorempi nainen ja pienet lapset osoittavat ja lisäävät miehen elinvoimaa. Vanhempi nainen sen sijaan ei lisää ja miehen on vaikea innostua seksiin ryppyisen mummelin kanssa. Siksikin tahtoo nuoren naisen loppuelämän taipaleelle. Nuori nainen on myös omaishoitajana kätevä sitten aikanaan. Vanhempi nainen epävarma koska terveys rapautuu samaa vauhtia kuin samanikäisellä miehellä.
Aika karmea kohtalo tuolla nuorella naisella.
Itse hän sen valitsee. Tuskin valitsisi, jos ei kokisi saavansa jotain vastineeksi.
Olen pari vuotta tapaillut yli 50 vuotiasta miestä (nyt 53). Itse olen alle 50. Mies on ollut seksuaalisesti ihanan aktiivinen. Ei kuitenkaan halunnut muuttaa kanssani yhteen. Ja nyt kahden vuoden jälkeen on alkanut tuntua, että mies on kyllästynyt minuun. Meillä on ollut kahden kuukauden tauko tapaamisissa, vaikka olemme kyllä aktiivisesti soitelleet, vaikka sekin nyt uhkaa hiipua. Harmittaa, olisin mielelläni jatkanut suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen pari vuotta tapaillut yli 50 vuotiasta miestä (nyt 53). Itse olen alle 50. Mies on ollut seksuaalisesti ihanan aktiivinen. Ei kuitenkaan halunnut muuttaa kanssani yhteen. Ja nyt kahden vuoden jälkeen on alkanut tuntua, että mies on kyllästynyt minuun. Meillä on ollut kahden kuukauden tauko tapaamisissa, vaikka olemme kyllä aktiivisesti soitelleet, vaikka sekin nyt uhkaa hiipua. Harmittaa, olisin mielelläni jatkanut suhdetta.
Sillä on jo uusi, joten ala sinäkin jo katselemaan uutta.
Voisin seurustella vain talvella. Kesällä haluan ryypätä rauhassa suurimman osan ajasta.
kyklä itsellenikin kelpaisi 16v neitsyt öapsien äidiksi. eivät vain ota suatana!
Vain noin 1 % 50-vuotiasta naisista on enää sopivia parisuhteeseen. Naisen pitää olla huomattavasti nuorempi, jotta kannattaa alkaa seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vain noin 1 % 50-vuotiasta naisista on enää sopivia parisuhteeseen. Naisen pitää olla huomattavasti nuorempi, jotta kannattaa alkaa seurustella.
Mutu- tuntumalla sanon että tuo on huuhaata. Aivan varmasti on paljonkin fiksuja, mukavia 5- kymppisiä ja 6- kymppisiä naisia jotka A) itse haluaisivat suhdetta, mutta syystä jostakin heillä ei sellaista ole, ja B) olisivat oikein hyviä ja rakastettavia seurustelu- ja suhdekumppaneita.
Osa 5- ja 6- kymmpisistä naisista ei halua (enää) seukata, ja se heille suotakoon, mutta aivan samoin on tilanne miehissäkin. Osa tuon ikäisistä on heittänyt jo pyyhkeen kehään.
Olen tuohon ikäryhmään kuuluva mies, ja en koe että mahdollisen tulevan seurustelukumppanin pitäisi olla itseäni huomattavasti nuorempi. Oma ikä plusmiinus jotain on ihan okei.
Hyvin pitkälti samanmoiset ajatukset. Erona vain se että olen mies, kuusissakymmenissä, ja olen matalapalkkainen. Niin ja naisen kanssa voisin olla ilman yhdessä asumista parisuhteessa, jos hyvän jostakin löytäisin. Ellei sitten löytyisi niin totaalihyvää mummoa joka veisi jalat alta kertakaikkiaan. silloin joutuisi vakavammin harkitsemaan. tuskin kokonaan yksiin muuttaisin silloinkaan. Minäkin opin itsestäni asioita avioliiton aikana.