Onko tämä normaalia 18-vuotiaan pojan käytöstä?
Kulkee vanhempansa perässä koko ajan ja höpöttää omista mielenkiinnonkohteistaan (kaksi asiaa). Ei osaa lukea tilanteita, esim. että kuuntelijoita ei kiinnosta ja että voisi olla hetken hiljaa ja keksiä jotain muuta tekemistä kuin perässä kulkeminen.
Onko tämä normaalia?
Kommentit (64)
Minulla on autisti ADHD ystävä, nainen. Vetää kevyesti vaikka 4h monologin omista mielenkiinnon kohteistaan, huolistaan, elämästään jne. vaikka ei saisi vastaukseksi muuta kuin "Joo, hmmm... Aivan.... Niin.."
Hänellä ei myöskään ole sosiaalista ymmärrystä sen suhteen, että mitä voi jakaa ja kenelle. Työkavereille saattaa ensimmäisen viikon aikana höpötellä kaikki elämänsä salaisimmat ja suurimmat haaveet kuin luotettaville sydänystäville. On usein sosiaalisesti ongelmissa ihmisten kanssa eikä oikein ystävysty kenenkään kanssa.
Me ollaan pidetty yhtä kohta 30 vuotta, mutta epäilen itsekin olevani kirjoilla. Minulla ei esimerkiksi ole kasvotusten tavattavia ystäviä, vaan kaikki ystävät ovat netissä. Olen kuitenkin jo keski-ikäinen täti enkä 18v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lapsi siis oikeasti liiku ollenkaan jodin ulkopuolella, vaan haluaa ain jutella isälleen koko ajan päivästä toiseen? Eikä kyse ole vaan jostain mökkireissusta, jossa ei ole muuta tekemistä, kuin jutella. Pysähtyykö isä koskaan kuuntelemaan lastaan? Kyselemään vähän lisää tuosta mielenkiinnonkohteesta?
Eipä oikeastaan liiku paitsi näissä penkkiurheilutapahtumissa ja isänsä kanssa sitten milloin missäkin, mutta yksin ei lähde mihinkään. Kyllä isä ja poika ihan keskustelevatkin ja isä kuuntelee, mutta hyvin usein on tätä perässä kävelyä ja höpötystä. Isä tuntuu olevan pojan paras kaveri. Kiva sinänsä, mutta itsenäistyäkin pitäisi ja muuta elämää aloitella.
-ap
Ei kuulu sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kuinka ulkopuolinen olet? Asutko samassa huushollissa?
Ei kaikki äitipuoletkaan ole huonoja.
En asu samassa huushollissa, mutta olen hänen isänsä puoliso, joten sillä lailla kuitenkin aika läheisissä yhteyksissä kun esim. mökkeillään yhdessä. Mieheni saa kasvattaa lapsensa miten haluaa, mutta pakkohan mun on vähän yrittää pehmeästi jeesata, koska pojasta ei muuten tuota menoa tule omatoimista kun hyvin moni asia passataan valmiiksi eteen. Omat lapseni olen jo omatoimisiksi pärjääviksi aikuisiksi kasvattanut.
-ap
Miten voit olla yhdessä ihmisen kanssa, joka ei kasvata omia lapsiaan?
Jos olisin kriteerilistalleni laittanut vielä lastenkasvatustaidot niin vielä vaikeampaa olisi ollut hyvän miehen löytäminen. Tekee varmasti parhaansa, mutta on ilmeisesti ajatellut että mitä enemmän tekee niin sen parempi, mutta eihän se niin enää tuossa vaiheessa nuoren elämää ole.
-ap
Kiinnostaapa toisten asiat. Ei taida omia olla?