Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteismökki erimielisyydet

Vierailija
26.06.2023 |

Tiedän, huono idea oli tämä yhteismökki, mutta onpahan sellainen kuitenkin. Jokaisella omat vuorot.

Kun menemme mökille, meillä on aina itseämme varten ne aineet ja tavarat mitä tarvitsemme. Esimerkiksi WC paperi, tiskiaine, tiskirätit, kuivaruoka, pesuaine jne.

Sitten kun seuraavat menee sinne niin tulee valitusta kun ei ole sitä ja ei ole tätä. Valitusta tuli toisilta, että tiskiaine oli loppu. Ei se ollut loppu, vaan me käytimme omaa ainetta , jonka otimme mukaan.

Mökin kustannukset jaetaan toki yhdessä, mutta en minä koe, että mun täytyy jättää sinne täysi paketti tiskiainetta tms , koska en tiedä milloin itse sinne taas tulen ja onko niitä enää jäljellä kun tulen. eipä ole mua varten koskaan jätetty WC paperia. Logiikka?

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei siis ole sovittu mitään pelisääntöjä asian suhteen?

Vierailija
2/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuo viesti noille muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei siis ole sovittu mitään pelisääntöjä asian suhteen?

Niin se on vähän kun kaikilla on oma tyyli mökkeillä... Mä en itse pidä siitä, että mökillä säilötään ruokatavaraa, koska talvella ei oikeastaan käytetä. Turhaa hiiren ruokaa.

Sellaiset säännöt toki on , että siistiin kuntoon jätetään seuraaville jne

Vierailija
4/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä pitää sopia.

Vierailija
5/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää nettiin lista mihin luetteloitte kaikki yhteisesti hankittavat, pvm ja hinta aina kun ostaa ja tilannepäivitys määristä silloin kun lähtee.

Vierailija
6/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin loogista jos yhteismökillä käytetään yhteisiä vessapapereita, pesuaineita, ja sellaisia koska ne eivät maksa kaupassa montaa euroa mutta niitten raahaaminen edestakaisin on aika työlästä.

Siitä pitää kuitenkin olla selkeä sopimus mikä on kimpassa hankittavaa ja miten niitten hankinta tehdään kimpassa. Teillä on ilmeisesti ongelma että teiltä puuttuu se sopimus.

Vierailija
7/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on vielä pieniä erimielisyyksiä. Meillä on mm. sistusta vaihdettu poissaollessamme, saatu ruohonleikkuri rikki kertomatta siitä meille mitään kun olimme tulossa ja kaadettu iso tammi tuosta pihalta kysymättä meiltä.

Vierailija
8/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin loogista jos yhteismökillä käytetään yhteisiä vessapapereita, pesuaineita, ja sellaisia koska ne eivät maksa kaupassa montaa euroa mutta niitten raahaaminen edestakaisin on aika työlästä.

Siitä pitää kuitenkin olla selkeä sopimus mikä on kimpassa hankittavaa ja miten niitten hankinta tehdään kimpassa. Teillä on ilmeisesti ongelma että teiltä puuttuu se sopimus.

Niin, siksi juuri pitäisi joku sopimus tehdä, koska jos toisia varten ei ole ikinä mitään jätetty niin ei sekään oikein ole, että toiset ostaa aina aineet ja muut. Kaikki maksaa

Vierailija
9/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraisuus on just jees. Ei se että ei ole edes vessapaperia mutta se avuttomuus ettei joku muu ole sitä hoitanut ja jättänyt käytettäväksi eikä sittenkään osata käyttää luonnonpyyhkimisvälineitä.

Vierailija
10/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin erimielisyyttä tulee paljon siitä, mikä ostetaan yhdessä ja mitä ei. Esim mä olen viikon kesässä mökillä niin mua ei kiinnosta ostaa kesäkukkia, joten en koe , että niihin pitää osallistua.

Samaan kategoriaan menee mökin sisustus. Ei oo mun prioriteettina

Vierailija
11/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono idea tollanen yhteismökki koska lokkeja ja kusipäitä riittää. Ihan selkeesti jokainen tekee pihatyöt ja siivoaa ja muuten käyttää omia tavaroitaan. Miten joku voi edes tulla mökille ilman tarvikkeita?

Vierailija
12/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerran esimerkiksi olin vienyt 2 pkt pyykkiainetta. Sitten kun tulin itse mökille, mitään ei ollut jäljellä saati hankittu. Tämän jälkeen olen kuljettanut omaa pesuainetta mukana.

Vierailija
13/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono idea tollanen yhteismökki koska lokkeja ja kusipäitä riittää. Ihan selkeesti jokainen tekee pihatyöt ja siivoaa ja muuten käyttää omia tavaroitaan. Miten joku voi edes tulla mökille ilman tarvikkeita?

Meillä kesäaika on kaikkein ärsyttävintä. Piha jätetään hujan hajan , välillä grilli ollut pesemättä. Mökkeily alkaa siivoamalla toisten jälkiä.

Sitten aina yhtä ihanaa on veljen perheen muksuilta jääneet täytetyt uimalelut. Ne on jätetty meidän iloksi. Mielestäni voisivat tyhjätä.

Vierailija
14/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran teillä on eriävät mielipiteet siitä, miten mökillä pitäisi olla (noiden asioiden suhteen siis), ei auta muuta kuin sopia asia kirjallisesti. Eli joko päätätte miten yhteisiä päivittäistavaroita hankitaan ja päivitetään tai sovitte, että kaikki tuovat sellaiset mukanansa mökkeillessään. Mutta joka tapauksessa asia pitää sopia.

Vierailija
15/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa ehdottaisin, että jokainen osakas maksaa 50e, ja siitä rahasta ostetaan vessapaperia, talouspaperia, rättejä ja tiskiainetta. Sitten maksetaan lisää, kun raha loppuu.

Vierailija
16/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ei. tuo on typerin temppu, mitä ihminen voi tehdä: hankkia kimppa-jotakin. ei ole koskaan onnistunut, eikä koskaan tule onnistumaan. ja varsinkaan köyhien kanssa, jos pitää kaikki käyttötavara jakaa/lahjoittaa. yleensä toki se kiukuttelu johtuu siitä vaalittajan puolisosta, joka on vain niin laiska, ettei edes tiskiainetta jaksa kaupasta kantaa. sitten syytetään puolisoa, joka ei jaksa lomalla nalkutusta ja raivoaa sitten syyttömille. tämä on nähty kuvio. tilanne johtaa väistämättä siihen, että joka asiasta tulee sota. huusin tyhjennys, laiturin nosto ja lasku, korjaus ja huoltotyöt, ihan kaikesta tulee itkua. ukkoni kävi muuraamassa naapurin kimppamökille hienon grillin omista tarvikkeistaan. joku kimppalaisista laskutti muita ja jäi kiinni. arvatkaas jatkuiko kimppakämppäily. ei jatkunut. mutta onnea valintaanne ja hyvää kesää.

Vierailija
17/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin vieraina mökillä, joka oli kolmen sisaruksen yhteisessä omistuksessa oleva mökki.  Siellä oli ruutuvihko, johon mökin omistajat laittoivat, mitä olivat tuoneet ja milloin. Heillä oli myös jokin yhteinen mökkikassa, johon laittoivat perheen henkilöluvun mukaan rahaa yhteisiä hankintoja ja remontteja varten.  Etukäteen sopivat myös kunkin perheen "omista mökkivuoroista", joskin aika usein ovat siellä myös koko porukalla.  Kyseessä iso mökki  jossa jokaisella perheellä oma huone tai aitta,  ja k un kaikki toimivat yhteisten sääntöjen mukaan, ei riitoja tule. 

Vierailija
18/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: Muuttakaa mökki kiinteistöyhtiöksi, joka alkaa kerätä omistajilta vastiketta. Vastikerahoilla hankitaan sitten perustavarat kuten tiskiaineet, vessapaperit ja kuiva-ainekaapin tarvikkeet kaikkien käyttöön.

Vierailija
19/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tuo on pieni ongelma. Yhteismökkeilyssä voi syntyä paljon pahempiakin.

Vierailija
20/89 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näissäkin on usein se, että jonkun mielestä jauhot pitää olla kaikille ja jonkun mielestä ei. Siis jos mä menen mökille ja haluan tehdä lettuja , tajuan ostaa itse jauhot. En oleta, että mulle on munat ja jauhot siellä odottamassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan