Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein?

Vierailija
10.12.2006 |

Olen ehkä pikkumainen, mutta harmittaa :-(

Vanhempani antavat tänä jouluna lahjat rahana, jotta voimme sitten itse ostaa, mitä tarvitsemme. Antoivat saman summan minulle ja veljelleni. Minulla on kolme lasta, veljelläni ei yhtään.

Eihän isovanhempien ole mikään pakko antaa mitään lahjaa lapsenlapsilleen, tai edes lapsilleen, mutta aikaisempina vuosina olemme kuitenkin saaneet kivat lahjat kaikille lapsille. Vanhempani aina painottavat sitä, miten haluavat olla tasapuolisia lapsiensa kohtelussa. Nyt sitten sanoivat antavansa rahan meidän kaikkien lahjoihin, joten ei tuo kyllä ihan reilua ole mielestäni. Lapsiani ei ole kuitenkaan otettu huomioon summassa mitenkään. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sallittua ja ymmärrettävää, mutta lähdet käsittelemään aihetta hiukan väärästä suunnasta, jostakin oikeutuksesta omaan rahalahjaasi, eihän sinulla toki ole oikeutta määritellä sinulle annettavan lahjan suuruutta

Vierailija
22/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mummo antaa aina lastenlapsilleen saman summan perhettä kohti, oli sitten yksinäinen poikamies tai kolmen lapsen äiti, ei ole koskaan tullut mieleen että serkkupoikahan saa enemmän, hyvä että huomautit. Minä nousen kapinaan mummoa vastaan kohtelee minua epätasa-arvoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit saanut enemmän voisi veljesi ottaa nokkiinsa. Jos ajattelee ihan perimysjärjestystä, peritte te vanhempanne puoliksi, oli teillä yhtä paljon lapsia tai sitten ei.

Tätä noudatten vanhempasi olivat oikeudenmukaisia.

Ymmärrän kyllä myös sinun näkökulmasi.

Ei ole vanhempienkaan helppo olla tasapuolinen. Teki niin tai näin, aina joku kärsii.

Vierailija
24/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos veljesi perhe onkin silloin jo suurempi kuin sinun, niin kuuluuko veljellesi suurempi perintö?

Ja entä jos kuvittelet mielikuvituksellisen tilanteen, että veljelläsi olisikin nyt enemmän lapsia kuin sinulla. Miten toivoisit rehellisesti sanottuna lahjarahojen jakautuvan?

Vierailija
25/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksinelävän on vaikeampi saada laskuja maksettua kuin kahden ansiotyötä tekevän, vaikka olisikin lapsia.

Vierailija
26/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani itse sanoivat antavansa tämän rahan meidän kaikkien lahjoihin. Jos kaikkina niinä jouluina, joina ovat antaneet lahjoja, ovat ostaneet kaikille lahjat ja siksi käyttäneet paljon enemmän rahaa meihin kuin veljeeni, niin miksi nyt lapsia ei sitten huomioida, kun lahjat annetaan rahana? Siksi ihmettelen.

Eikä tässä nyt ole mistään perinnöstä kyse. En minä koe olevani oikeutettu saamaan enemmän lasteni takia, vaan luulin, että vanhempani haluaisivat antaa lahjat myös lapsilleni eikä vain minulle. Jos veljelläni olisi enemmän lapsia kuin minulla, niin tottakai olettaisin hänen saavan heidän lahjoihinsa enemmän rahaakin. Saimme muuten mummoltanikin rahaa, minä tuplasti enemmän kuin veljeni. Se oli veljestäni luonnollista.

Ap

Vierailija
27/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempasi tietäisivät että valitat täällä, julkisesti netissä, niin et varmaan saisi latin latia.

Vierailija
28/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi huutaa. Syytön minä sinun ongelmiisi olen.

Tottakai olen lahjoista aina kiitollinen. Se, ettei lapsiani otettu huomioon, on ainoa asia, mikä harmittaa. He eivät siis periaatteessa saa lahjaa isovanhemmiltaan tänä jouluna.

Ap

Vierailija
29/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sinä voit huomioida ne muksusi ihan itse niistä rahoista!

Vierailija
30/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kyllä tautisen typerä ihminen.

Vierailija
31/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että periaatteessa eivät saa lahjaa isovanhemmilta. Periaatteessa siksi, että lahjathan ovat sitten minulta, jos ne omista lahjarahoistani ostan. Kuten tuossa aloitusviestissäni jo totesinkin, ei mitään lahjanostopakkoa ole kenelläkään, joten tuo lahja-automaatti -heitto oli aika turha. Sitä tässä olen yrittänyt painottaa, että ihmettelen sitä vanhempieni tasapuolisuus-periaattetta tässä asiassa, koska eihän tämä nyt ole tasapuolista.

Olen sitten " tautisen typerä" , whatever.

Ap

Vierailija
32/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä mieltä te olette?

Vierailija
33/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö, kun en ole vastaajien kanssa samaa mieltä? Päinvastoin, tämähän on varsin kiintoisaa ;)

Ap

Vierailija
34/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostat ne vanhempiesi antamalla rahalla, jonka he sanoivat olevan koko perheelle. Lahjaraha ei ollut sinulle, vaan koko perheelle. Lahjat lapsillesi eivät ole sinulta, vaan isovanhemmilta, jotka rahat ovat antaneet. Ja sinä et osta lahjoja saamallasi lahjarahalla, koska sinä et saanut rahaa, vaan koko perhe sai.

Vierailija
35/35 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista ja lapsille voi sanoa, että se oli lahja mummilta.