Olkkarissa nukkujat, rohkaiskaa mua ja kertokaa jotain positiivista järjestelystä
Mun pitäisi viimein vapauttaa toistaiseksi yhteinen mh teinille omaksi huoneeksi ja muuttaa itse olkkariin.
Kommentit (25)
En valvota kumppaniani unettomuudellani. Siinä ne positiiviset puolet taisivatkin tulla.
Kaikkeen tottuu. Ei tämä niin paha juttu ole.
Voit vaikka pingotettavilla verhotangoilla rajata itsellesi oman sopen. Verhot auki päivällä ja yöksi kiinni. Tai huonekaluilla teet jonku nurkkauksen, jos tilaa.
Petaat sängyn kivaksi päivisin.
Mulla ei ees oo sohvaa olkkarissa. Pelkkä sänky mikä toimii myös sohvana.
Mä laitoin kattoon verhotangot ja nätit verhot niihin. Oli oikiasti kiva, vaikkei tietenkää kauhia yksityinen paikka.
Olkkarissa asuminen on ihan mukavaa. Yleensä tuuletan illalla ennen nukkumaan menoa, niin tulee raikkaampi ku koko illan tässä kuitenkin oleskellut. Ja sängyssä en oo ku vain silloin kun nukun, muuten sohvalla. Lisäksi sit sen makkarin oven voi vaan pistää kiinni jos lapsosen sotkut alkaa nyppiä.
Saa aamulla herätä aikasin eikä häiritse toisia. Minä laitan aina vieraat makkariin nukkumaan ja nukun itse olkkarin sohvalla.
Olohuoneessa on yleensä hyvä ilmanvaihto. Omassa makkarissani ei esim. ole lainkaa tuuletuskanavaa, joten on tunkkainen. Olohuoneessa ilma kiertää.
Olen nukkunut 1,5v olohuoneessa. Ei mitään ongelmaa. Verhot on tilanjakana, kun ei oikein mikään sermi tms. tuohon sovi.
Itse en tarvitse omaa huonetta nukkumiseen. Teinit taas kaipaavat omaa tilaa ja rauhaa. Tilanne on kuitenkin tilapäinen.
Ainut miinus on, että eihän tänne ketään miestä voi yökylään kutsua kun lapset on kotona, mutta onneksi voi kyläillä miesystävän luona
Olkkarissa nukkuminen voi olla toimiva ratkaisu. En kuitenkaan nukkuisi pitkäaikaisesti sohvalla.
Ostin laadukkaan joustinpatjan ja petauspatjan. Patja on helppo kantaa, sillä se on puolikova. Nostan yön jälkeen patjan teinin sänkyyn. Hyvin toimii. Teini tykkää patjastani ja makaa tyytyväisenä sen päällä päivisin. Illan saapuessa patja nostetaan olkkariin. Olohuone on aivan vieressä. Plussana hyvät näkymät olohuoneen televisiolle.
Olkkari on ilmava ja parhaiten sisustettu, joten on kiva nukahtaa ja herätä siitä ympäristöstä.
keittiö ja vessa lähempänä. isoin tv aina olkkarissa. olkkarissa on usein muutenkin turhaa tilaa - käytännöllistä myös.
Kyllä tähän tottuu. Olen jakanut olohuoneen makuuhuoneeksi ja olohuoneeksi tilajärjestelyin.Tästä on myös käynti parvekkeelle joten minulla on myös kesäisin extra huone parvekkeesta. Teini ei katso televisiota joten tämä on kokonaan minun tilaani. Olohuoneessa on myös ovi joka lisää yksityisyyttä. Keittiö on sitten paikka missä voi tavata talouden ulkopuolisia ihmisiä. Toiminut tosi hyvin. Eletään kuin kämppikset
Jos muuttaa niin että on oma makkari. Ja kaikilla makkari. Ei kukaan asu olohuoneessa loputtomasti, jos kaipaa makkaria.
Olen harkinnut kaappisänkyä. Niitä saa myös vaakatasoon tehtyinä. Silloin se voisi toimia tilanjakajanakin. Joissain hienoimmissa kaappisängyissä olen nähnyt kiinteän valaisimen, hyllyn ja muuta varustelua. Käsistään taitava voisi tehdä kaappisängyn itsekin.
Ollaan nukuttu aikanaan monta vuotta olkkarissa, parisänky vaatekomeroiden takana jotka toimivat tilanjakajana, kaikki toimi hyvin ja normaalisti, mistään ei tarvinnut tinkiä.
Mä olen vuoden päivät nukkunut olkkarissa yöelämäni takia. Mies sai makkarin ja teini pysy omassa huoneessa.
Ostin patjan ja petarin, ne saa sohvan taakse pystyyn päiväksi. Petivaatteet divaanin sisään.
Mä oikeastaan ihmetellyt, että miksei tätä aikasemmin tajuttu.
Alkuun oli jäykkää nousta, mutta niin on akka vetreytynyt. Nukun paljon paremmin. On tilaa nukkua. Tosiaan huone on paljon viileämpi kuin makkari. Yläkertaan ostettiin kyllä nyt ilmanvaihtosysteemi.
Ja mä olen yökukku, saan temmeltää vaikka koko yön omissa jutuissa. Voin tehdä töitä - naputella rauhassa, leipoa, puuhastella taimieni kanssa, pelata... Ainiin, ne pyykit on laittamatta. Nyt kun kukaan ei odota viereensä ja ärsyynny siitä, että onko pakko kukkua!?
Mulla alkoi aivan uusi elämä. Oonhan mä käynyt yöllä lenkilläkin, enkä oo häirinnyt ketään.
Mieskin on tyytyväisenä, kun on usein aamupala valmiina, kun nousee.
Siis onko teillä yks makkari, missä ootte koko perhe nukkunu? Isompaan kämppään ei voi muuttaa koska..?
Onhan se nyt kuiten ittellekki kivempi nukkua eri huoneessa kun teinit. Teinit voi käskeä jo omaan huoneeseen ja jäädä itse katsomaan tvtä.
Verhotanko kattoon kiinni ja kauniit pitkät verhot lattiasta kattoon. Mitä paksumpaa materiaalia sitä enemmän yksityisyydentunnetta ja sitä paremmin sänky jää piiloon. Ohuet verhot on toisenlainen sisustus, kevyempi, mutta ei tarjoa yksityisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos muuttaa niin että on oma makkari. Ja kaikilla makkari. Ei kukaan asu olohuoneessa loputtomasti, jos kaipaa makkaria.
Makkarissa nukutaan. Tämän tajusin, kun lapset pieniä.
Meille pienin huone, johon sänky mahtu. Lapset saivat suurimman makkarin leikkihuoneekseen ja nukkuivat toisessa.
Omasta sopesta alkoi puhumaan esikoinen seiskan puolivälissä. Sitten tehtiin uusi järjestys. Me aikuiset siirryttiin nukkumaan olkkariin, että esikoinen sai oman huoneen ja nuoremmilla vielä leikkihaluja piisas.
Pari vuotta noin ja seuraava halus yksityisyyttä. Sitten sai omat soppensa kukin.
Iso makkari pidettiin edelleen lasten käyttöä varten. Kunkin musavehkeet ja pelit ja pensselit mahtu hyvin.
Jos asutte vuokralla niin muuta mielummin kolmioon. Omistusasunnossa tutkisin mahdollisuutta jakaa huone kevytrakenteisella seinällä.