Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä paritaloa tai rivitaloa, jossa asuu eläkeläisiä

Vierailija
26.06.2023 |

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/94f87250-bec1-47e6-b5e9-38b…

Näillä eläkeläisilla ei oikeasti ole mitään muuta kuin aikaa. Se arki, jota eläkeläinen elää, ei todellakaan sovi yhtene kiireisen lapsiperhearjen kanssa. Nämäkin oikeudenkäyntikulut taitanevat mennä ulosottoon.

Kun ei ole mitään muuta tekemistä eikä sisältöä elämässä, alkaa tuo kyttääminen. Itse en koskaan ostaisi paritaloa, jonka toisella puolella asuu eläkeläisiä. Tulee olla about saman ikäisiä ihmisiä. Sama juttu rivareissa. Ei ikänä.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Änkyröitä löytyy kaikista ikäluokista. Minä ottaisin naapuriksi mieluummin hiljaa hissuttelevan eläkeläisen kuin riehuvan lapsiperheen.

Kuulostat änkyrältä joka ei siedä normaaleja lasten ääniä.

Mikä on normaali lasten ääni?

Sellainen ääni mitä pidit kun olit itse lapsi.

Vierailija
62/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo osake kaksiossa asun. Helppo asumismuoto. Velaton koti.

Sinulla ei sitten ole kirkujia naapurissa, meillä on. Puoli tuntia katkeamatonta kirkumista moneen otteeseen kuukauden sisään, kyllä sen kakaran täytyy jollakin tavalla olla vammainen, eivät normaalit lapset tuollaisia ole. Mutta meidän alakerran naapuriinpa sellainen viime kuussa muutti. Hohhoijaa.

Oikein puoli tuntia. Voi hirveää! Lapsi kun saa raivarin niin se voi kyllä huutaa, vaikka ei olisi "vammainen". Itse varmasti aina istuit 3-vuotiaana hiljaa nurkassa ja luit raamattua. Kyllä se siitä loppuu ja lapset kasvavat nopeasti.

Minulla oli ihan toisenlaiset satukirjat.

Leikin paperinukeilla ja barbeilla ja luin, koska opin lukemaan ennen neljättä syntymäpäivääni. Jos oli tarvis riehua, menin ulos. Mutta minullapa olikin hyvät vanhemmat, niitä ei nykylapsilla enää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Änkyröitä löytyy kaikista ikäluokista. Minä ottaisin naapuriksi mieluummin hiljaa hissuttelevan eläkeläisen kuin riehuvan lapsiperheen.

Kuulostat änkyrältä joka ei siedä normaaleja lasten ääniä.

Mikä on normaali lasten ääni?

Sellainen ääni mitä pidit kun olit itse lapsi.

Eli nykylapset ovat kaikki vähintään ADHD-tapauksia, jos ei vielä pahemmin vammaisia. Kiitos, kun vahvistit käsitykseni.

Vierailija
64/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei sitten ole kirkujia naapurissa, meillä on. Puoli tuntia katkeamatonta kirkumista moneen otteeseen kuukauden sisään, kyllä sen kakaran täytyy jollakin tavalla olla vammainen, eivät normaalit lapset tuollaisia ole. Mutta meidän alakerran naapuriinpa sellainen viime kuussa muutti. Hohhoijaa.

Oikein puoli tuntia. Voi hirveää! Lapsi kun saa raivarin niin se voi kyllä huutaa, vaikka ei olisi "vammainen". Itse varmasti aina istuit 3-vuotiaana hiljaa nurkassa ja luit raamattua. Kyllä se siitä loppuu ja lapset kasvavat nopeasti.

Minulla oli ihan toisenlaiset satukirjat.

Leikin paperinukeilla ja barbeilla ja luin, koska opin lukemaan ennen neljättä syntymäpäivääni. Jos oli tarvis riehua, menin ulos. Mutta minullapa olikin hyvät vanhemmat, niitä ei nykylapsilla enää ole.

Ja varmasti olit aina täysin hiljaa etkä koskaan itkenyt. Ja jos näit yöllä vaikka pahaa unta ja aloit huutamaan äitiä niin äiti tuli heti ja laittoi tyynyn suun eteen ja suoneen rauhoittavia.

Vierailija
65/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut paritalossa yli 15 vuotta. Siihen on mahtunut monenlaista vaihetta mutta pahin oli kieltämättä kun omat lapseni olivat pieniä. Ilmeisesti heidän äänensä kuului tosi häiritsevästi naapuriin ja naapuri olisi halunnut katsoa televisiota kaikessa rauhassa. Ja kun se hermo menee niin se sitten menee. Joskus meillä ei tapahtunut mitään muuta kuin että joku meni vessaan niin naapuri koki sen häiritsevänä ja pyrki seinästä läpi hakkaamalla tai tuli oven taakse raivoamaan. Yritin ehdottaa erilaisia ratkaisuja kuten ihan katselmusta jossa selvitetään mitä asialle voisi tehdä (onhan se kohtuutonta molemmille osapuolille jos täysin normaali elämä kuten vessassa käyminen aiheuttaa niin pahan äänihäiriön että naapuri on hermoromahduksen partaalla) mutta mikään ehdottamani ei naapurille kelvannut.

Jos joku ostaisi, olisin myynyt jo kauan sitten. Mutta vähän huonot on näkymät. Tilanne on onneksi rauhoittunut lasteni kasvaessa. Tätä nykyä kun eivät enää leiki muuta kuin kännyköillään omissa huoneissaan.

Vierailija
66/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tällä hetkellä kerrostalossa jossa keski-ikä on varmaan reilusti yli 80 vuotta mutta en voisi paremmin viihtyä. :D Mukavaa porukkaa, ei häiritse mua enkä mä niitä.

N31

Vierailija
67/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nauranut meidän yhtiön kolaaja-pappoja. Lähtevät joukolla hinkkaamaan pihaa heti kun hiutaleita alkaa taivaalta tulla. Hienoa toki että piha on aina siisti mutta samalla haukuvat huoltoyhtiön että "nekään ei koskaan ole ajoissa" ja naapurit "ei ole paljon nuoria jalkoja auttamassa". Sekä huoltoyhtiö ja muut asukkaan kyllä lumitöitä hoitaisivat jos papat antaisivat vaan mahdollisuuden. Ruohonleikkuu esim hoituu ilmaan ongelmia huoltoyhtiöltä ja on hyvässä kunnossa vaikka papat ei nurtsia hinkuta.

Vierailija
68/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen pitäisi maksaa enemmän kirjoitti:

Epäreilua on, että 6 henkinen perhe maksaa yhtä paljon vesimaksuja kuin 2 henkinen perhe.

Pikkuisen kun sijoittaa, niin saadaan kumpaankin asuntoon vesimittarit ja kas, niin saadaan maksu todellisen kulutuksen mukaan kummallekin asunnolle.

Vierailija
69/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla niin usein kuvitellaan, että hullun hulluus tai kusipään kusipäisyys johtuisi jostain väestöryhmätason ominaisuudesta, kuten iästä, sukupuolesta tms? Aikooko AP siis itsekin muuttua hulluksi kusipääksi eläkeiän saavutettuaan?

Kyllä vanhan iän otsalohkovaivat ja orastava dementia yms. saavat aikaan hyvinkin kummaa ja joskus agressiivista käytöstä.

Ei meistä kukaan etukäteen tiedä miten pahasti alkaa hihna luistaa ja tekee mieli pistää rähinä pystyyn mitä mielikuvituksellisemmista asioista.

Näin se on ja väestön ikääntyessä eläkeläisten määrä kasvaa räjähdysmäisesti. Lapsiperheet sen sijaan ovat katoava luonnonvara.

Vierailija
70/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meidän naapurin pihalla räkyttää koiralauma - voi juma sitä ulinaa ja räksytystä.

Ihan kauheeta.

Vierailija
71/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme kerrostalossa ja yläpuolellamme asuu yksinäinen mummeli. Kaikesta valittaa ja kun ei enää saa revittyä mistään mitään sanomista niin keksii päästään. Ihan ihme juttuja valehdellut meistä ja mustamaalaa muille naapureille. Laiha lohtu että moni täällä kyllä on tietoinen ettei mummeli käy ihan täysillä. Pitäisi olla erikseen taloja vanhuksille, nuorille ja lapsiperheille. Sama elämäntilanne yhdistää ja ymmärrystä riittää ihan eri tavalla.

Vanha on ollut nuori kerran, mutta nuori ei ole ollut vanha.

Vanhalla on kyllä edellytyksiä ymmärtää nuoriakin.

Jotkut hlöt vanhenee ihan siihen katkeruus moodiin, nolife ja elämä kapenee koti nurkkiin fyysisesti ja henkisesti.

Vierailija
72/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla niin usein kuvitellaan, että hullun hulluus tai kusipään kusipäisyys johtuisi jostain väestöryhmätason ominaisuudesta, kuten iästä, sukupuolesta tms? Aikooko AP siis itsekin muuttua hulluksi kusipääksi eläkeiän saavutettuaan?

Kyllä vanhan iän otsalohkovaivat ja orastava dementia yms. saavat aikaan hyvinkin kummaa ja joskus agressiivista käytöstä.

Ei meistä kukaan etukäteen tiedä miten pahasti alkaa hihna luistaa ja tekee mieli pistää rähinä pystyyn mitä mielikuvituksellisemmista asioista.

Näin se on ja väestön ikääntyessä eläkeläisten määrä kasvaa räjähdysmäisesti. Lapsiperheet sen sijaan ovat katoava luonnonvara.

Tuleekin sitten autuaalinen olotila määrätylle sukupolvelle, ei rääkyviä lapsia eikä vanhoja knääkkiä ihan vain omasta seurastaan saa nauttia hamaan hautaan asti.

Vierailija
73/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele siellä läävässäsi edes kirjoittamaan. Yhdyssanat!

Kerrostaloläävä on karmein asumismuoto mitä on.

Hyi!

Vierailija
74/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi paritaloon tai mihinkään vastaavaan jaettuun  kimppamökkejä myöten juuri tuon takia. Tosin en usko eläkeläisyyden olevan tässä se määräävä piirre. Samanlaisia nipopirkkoja ja -pettereitä on missä ikäluokassa hyvänsä, ja niin toisalta on myös hälläväliähannoja ja -heikkejä.

Vierailija
75/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin. 

Minua taas pelkkä ajatus kerrostaloon muuttamisesta ahdistaa, sukua niissä läävissä asuu, jatkuvaa sotaa ja tappelua, meluhaitat, jopa kusemisen ääni naapurista kuuluu, ihmeellisiä sääntöjä, kyttääjiä kymmeniä, hyi hitto.

Olen viettänyt elämäni omakotitaloissa, kun eläkeikä lähestyi ostin rivarista päätykolmion, tykkään kuin hullu puurosta. Asujina vain aikuisia, kaikki omistajia, osa eläkkeellä, naapureita näen pihalla ehkä kerran viikossa. Naapurista ei koskaan kuulu mitään, yhteistä seinää meillä n. metri, naapurin pihalle ei näy. Kaikki hoituu huoltoyhtiön toimesta, alhaiset asumiskulut kaukolämpötalossa. Oi tämä on ihanaa yksinäiselle naisihmiselle.

Ei mun kerrostalo ole läävä, ihan rauhallinen on. Tuota ihmettelen miksi yksinäinen naisihminen ei selviäisi pihatöistä? Ainakin minä olen selvinnyt, omakotitalossakin. Olen vaan laiska, ei kiinnosta, kerrostalo helppo.

Kaikki kerrostalot on lääviä, kauhea hinta pikkukopeista, ei ikinä sellaiseen.

Vierailija
76/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin. 

Siksi pitää ostaa asunto kalliista rivarista. Kunhan rivari on max. 5v vanha ja kaikki asunnot vähintään puoli miljoonaa, saa laadukkaat naapurit.

Vierailija
77/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuttiin hetki väliaikaisasunnossa rivitaloyhtiössä, jossa pihatyöt tehtiin talkoilla ja asukkaat lähinnä eläkeläisiä. Meni hermot siihen meteliin, mikä niistä mummoista ja vaareista lähti, jos työpäivän aikana satoi kolme hiutaletta lunta. Olisi työssä käyvän pitänyt kesken päivän rientää kotiin lumitöihin. Jos et ollut näissä "yhteistalkoissa", voit olla varma, että oma parkkiruutu oli täytetty lumella, sitä oli varmaan haettu naapuristakin, jos ei pihassa riittänyt. Riemulla jätimme sen asunnon taaksemme ja päätimme, ettei enää koskaan rivitaloon. Omakotitalossa lumityöt saa tehdä omaan tahtiin tai jättää tekemättä, jos siltä tuntuu.

Me asumme omakotitalossa. Naapurin eläkeläismuori myös omaa pihaa kihnutti päivät pitkät lumilapiolla ja kesät haravoi.

Ei riittänyt, että omaa pihaa kiillotti. Olin juuri keväällä haravointi meidän pihan, niin eikö jonku ajan päästä muori ollut haravoinassa meidän pihaa, kun hänen mielestä en haravoinut tarpeeksi siistiksi.

Muutakin kyttäämistä oli paljon. Kurkki verhojen raosta meille ja tuli sitten ulos kyselemään, että minne olit menossa ja miksi yms

Onneksi sairastui alzheimeriin ja makaa nyt jossain hoivakodissa mistään mitään tajuamatta ja talo on tyhjillään, kun lapset ei saa myydä sitä. Nyt on piha rempallaan ja kukaan ei leikkaa nurmikkoa ja haravoi

Vierailija
78/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheen pitäisi maksaa enemmän kirjoitti:

Epäreilua on, että 6 henkinen perhe maksaa yhtä paljon vesimaksuja kuin 2 henkinen perhe.

Pikkuisen kun sijoittaa, niin saadaan kumpaankin asuntoon vesimittarit ja kas, niin saadaan maksu todellisen kulutuksen mukaan kummallekin asunnolle.

Jutussa lukee, että kummallakin on oma vesimittari

Vierailija
79/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi pitää ostaa asunto kalliista rivarista. Kunhan rivari on max. 5v vanha ja kaikki asunnot vähintään puoli miljoonaa, saa laadukkaat naapurit.

Mieluusti maksoin rivarista, jossa edulliset asumiskulut, oma ovi, ei ällöttäviä porraskuiluja, ei kalliita hissejä, ei inhottavia yhteistiloja. Mitään ei kuulu naapurista, huoltoyhtiö hoitaa kaiken. Pieni taloyhtiö, omistajat itse asuvat.

Kerrostaloon en lähde, kuolen mieluummin kuin niihin lääviin muutan.

Vierailija
80/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun mummotalossa (rivarissa) ja en voisi olla tyytyväisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän