Ei ikinä paritaloa tai rivitaloa, jossa asuu eläkeläisiä
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/94f87250-bec1-47e6-b5e9-38b…
Näillä eläkeläisilla ei oikeasti ole mitään muuta kuin aikaa. Se arki, jota eläkeläinen elää, ei todellakaan sovi yhtene kiireisen lapsiperhearjen kanssa. Nämäkin oikeudenkäyntikulut taitanevat mennä ulosottoon.
Kun ei ole mitään muuta tekemistä eikä sisältöä elämässä, alkaa tuo kyttääminen. Itse en koskaan ostaisi paritaloa, jonka toisella puolella asuu eläkeläisiä. Tulee olla about saman ikäisiä ihmisiä. Sama juttu rivareissa. Ei ikänä.
Kommentit (81)
Miten tuo öljysopimus on tuollainen, että toinen maksaa naapurin kulutuksesta...? Aika outo.
Pihatyö-asiassa ymmärrän molempia osapuolia. Ei ole minulle sopiva asumismuoto tuo eikä tule olemaan...
Änkyröitä löytyy kaikista ikäluokista. Minä ottaisin naapuriksi mieluummin hiljaa hissuttelevan eläkeläisen kuin riehuvan lapsiperheen.
Muuten, jutun osapuolet olivat kumpikin keränneet yksinkertaisessa riitajutussa 15.000 euron oikeudenkäyntikulut. Käsittämätöntä, miten tuollaisessa kiistassa saa aikaan niin paljon asiantuntija-arvioita ja -työtä että kulut nousevat noin korkeiksi.
Kerrostalo osake kaksiossa asun. Helppo asumismuoto. Velaton koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumme mummorivarin naapurissa omakotitalossa ja jo tämäkin ärsyttää.
Siellä riittää eläkeläisukkelia pätemässä ihan kaikesta ja säätämässä ja remppaamassa.
Meidän yhteistå väliaitaa alkoivat purkaa eräs lauantaiaamu kello 7. Moottorisaha vain lauloi.
Aamuvirkku, illan torkku. Se tapa talon pitää. Aamutorkku, illan virkku. Se tapa talon hävittää.
Varmaan ahdasmielisellä 70-luvulla sanottiin näin. Nyt elämme 2020-lukua.
Vierailija kirjoitti:
Hah haa, ei kyetä asumaan edes rivitalon pätkässä, sietämään naapuria missään.
Kansa on halunnut EU:n pikkuperheeseen ja Natoon. Voi miten suloista, me kaikki yhdessä hoidamme asioitamme tässä pienessä perheessä, meillä on yhteinen kassa ja yhteinen pyssy.
Kyllä meidän kelpaa😜 😜 🤪
Itä-Suomessa on tilaa, ei häiritse nikkaroiva naapuri, eikä ruohonleikkaaja robotti. Pikkasen kuuluu rapinaa kun maali ripisee lahojen talojen seinistä.😜 Äkkiä sinne ennekuin naapuri ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin eläkeläiset kuin lapsiperhe.
Syntyvyys vähenee, niin hiljenee aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin.
Sama juttu muuten lapsiperheiden kanssa. Koskaan ei voi tietää milloin kirkujat pakkaavat päälle.
Vierailija kirjoitti:
Paritalo on ihan vihoviimeinen asumisvaihtoehto. Siinä jos naapurin kanssa menee sukset ristiin, ei käy hyvin. Rivitalossa on sentään useampia ihmisiä ja mielipiteitä.
Paritalo voi olla myös yhtiömuotoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin.
Sama juttu muuten lapsiperheiden kanssa. Koskaan ei voi tietää milloin kirkujat pakkaavat päälle.
Meillä ei lapset ainakaan räksytä jatkuvasti kuten teidän turhat koirat. Eivätkä pasko ja kuse mihin sattuu.
Ihan hyvä, että kytätään. Moni meilläkin rivariyhtiössä tuntuu kuvittelevan, että tämä on joku ok-talo, missä voi tehdä mitä huvittaa - vaikka porata ulkoseinät täyteen reikiä.
Vierailija kirjoitti:
Änkyröitä löytyy kaikista ikäluokista. Minä ottaisin naapuriksi mieluummin hiljaa hissuttelevan eläkeläisen kuin riehuvan lapsiperheen.
Kuulostat änkyrältä joka ei siedä normaaleja lasten ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei sitten ole kirkujia naapurissa, meillä on. Puoli tuntia katkeamatonta kirkumista moneen otteeseen kuukauden sisään, kyllä sen kakaran täytyy jollakin tavalla olla vammainen, eivät normaalit lapset tuollaisia ole. Mutta meidän alakerran naapuriinpa sellainen viime kuussa muutti. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata yleistää. Minä ole 76-v ja asun rivi
talossa. Minua ei kiinnosta pätkän vertaa muiden elämä. Meillä pihoja hoitaa huoltoyhtiö. Jos joku vapaaehtoisesti kuopsuttaa yhteistä pihaa, niin siitä vain, eikä siitä mitään korvata.
Näin on. Asun rivitalossa. Naapureinani on eläkeläisiä, itse olen työelämässä. He ovat aivan ihania naapureita: ystävällisiä ja hiljaisia. Mitään kyttäämustä en ole kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on normaali lasten ääni?
Meillä on uudessa rivitaloyhtiössä 20 asuntoa ja alusta asti ollut paljon lapsiperheitä. Ehdottomasti suurin häiriönlähde on aina nuo v***n koirat joiden terävä räksytys tunkee asuntoihin sisälle eikä sille mahda mitään.
On niitä ärsyttäviä eläkeläisiä kerrostaloissakin. Miten ehtivätkin mihin vurokauden aikaan tahansa kyttäämään kaikkien asukkaiden elämää, tekemiset ja tekemättä jättämiset sekä tiedottavat kuulemansa ja näkemänsä koko talolle ja joskus myös talon ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei sitten ole kirkujia naapurissa, meillä on. Puoli tuntia katkeamatonta kirkumista moneen otteeseen kuukauden sisään, kyllä sen kakaran täytyy jollakin tavalla olla vammainen, eivät normaalit lapset tuollaisia ole. Mutta meidän alakerran naapuriinpa sellainen viime kuussa muutti. Hohhoijaa.
Oikein puoli tuntia. Voi hirveää! Lapsi kun saa raivarin niin se voi kyllä huutaa, vaikka ei olisi "vammainen". Itse varmasti aina istuit 3-vuotiaana hiljaa nurkassa ja luit raamattua. Kyllä se siitä loppuu ja lapset kasvavat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on normaali lasten ääni?
Saako tähän vastauksen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut rivitalon yhtiökokouksessa, että ehdotan huoltoyhtiön palkkaamista, koska en ehdi tehdä talkootöitä. Sitä ei ole kannatettu, joten tehköön työt sitten muut, jotka haluavat. Teen tietenkin jotain, mutta en en ota siitä paineita etten kovin paljon ehdi.
Asun rivarissa, jossa huoltoyhtiö hoitaa yhteiset piha-alueet ja lipun nostot. Se oli minulle yksin asuvana, työtä paljon tekevänä naisena yksi ostokriteeri.
Tämähän on monesti se alkuperäinen ongelma mistä asiat alkavat paisua. Jos toisen käytöksessä häiritsee jokin niin ei sitten millään voi ottaa asiaa puheeksi hyvässä hengessä vaan aletaan samantien riehua ja raivota. Ei todellakaan tee mieli joustaa tai tulla asiassa toista vastaan jos toinen alkaa heti riehua.