Ei ikinä paritaloa tai rivitaloa, jossa asuu eläkeläisiä
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/94f87250-bec1-47e6-b5e9-38b…
Näillä eläkeläisilla ei oikeasti ole mitään muuta kuin aikaa. Se arki, jota eläkeläinen elää, ei todellakaan sovi yhtene kiireisen lapsiperhearjen kanssa. Nämäkin oikeudenkäyntikulut taitanevat mennä ulosottoon.
Kun ei ole mitään muuta tekemistä eikä sisältöä elämässä, alkaa tuo kyttääminen. Itse en koskaan ostaisi paritaloa, jonka toisella puolella asuu eläkeläisiä. Tulee olla about saman ikäisiä ihmisiä. Sama juttu rivareissa. Ei ikänä.
Kommentit (81)
Paritalo on ihan vihoviimeinen asumisvaihtoehto. Siinä jos naapurin kanssa menee sukset ristiin, ei käy hyvin. Rivitalossa on sentään useampia ihmisiä ja mielipiteitä.
Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin.
Asumme mummorivarin naapurissa omakotitalossa ja jo tämäkin ärsyttää.
Siellä riittää eläkeläisukkelia pätemässä ihan kaikesta ja säätämässä ja remppaamassa.
Meidän yhteistå väliaitaa alkoivat purkaa eräs lauantaiaamu kello 7. Moottorisaha vain lauloi.
Joo meillä on ja hankaluuksia myydä, koska tuo kääpä on nyt sitten tiedotellut ostajille ja välittäjille, että asunnossamme on vikaa ja hän on vetämässä meitä oikeuteen siitä ettei ole korjattu vikoja. Vika on hänen päässään. Ostajille oli tiedottanut ottaen rekkarista yhteystiedot talteen ja kertoen homeista joita meillä kuulemma on. Ostajat sitten kertoneet välittäjälle. Katkera ukko. Tuo haastetta saada tämä myytyä kun herää epäilys vioista tässä.
"Miehen kirjanpidon mukaan hän oli tehnyt syyskuusta 2017 kesäkuun alkuun 2021 pihatöitä yhteensä 312 tuntia. Naapuri puolestaan vain 36 tuntia."
On siis kyylännyt ikkunassa ajastimen kanssa :D Ei voi muuta kuin nauraa.
Olen itse eläkeläinen ja minulla on paljon harrastuksia, mutta kyttääminen ei siihen kuulu.
En lähtisi itsekään paritaloon asumaan, ihan yhtä lailla joku nuorempi asukas voisi olla hankala tai häiritsevä naapuri.
Tällä herralla on varmaan vanhan ajan ahkeruus sisäsyntyistä, eikä hän ymmärrä rennompaa elämäntapaa.
Ikävää kyllä, jos mennään siihen, että eri ikäiset ihmiset asuisivat eri taloissa. Sukupolvien kuilua ei pitäisi syventää, vaan oppia ymmärtämään eri ikäisiä ihmisiä.
Esim. minusta on kivaa, että lähistöllä asuu iloisia leikkiviä lapsia. Se piristää.
Epäreilua on, että 6 henkinen perhe maksaa yhtä paljon vesimaksuja kuin 2 henkinen perhe.
Asuttiin hetki väliaikaisasunnossa rivitaloyhtiössä, jossa pihatyöt tehtiin talkoilla ja asukkaat lähinnä eläkeläisiä. Meni hermot siihen meteliin, mikä niistä mummoista ja vaareista lähti, jos työpäivän aikana satoi kolme hiutaletta lunta. Olisi työssä käyvän pitänyt kesken päivän rientää kotiin lumitöihin. Jos et ollut näissä "yhteistalkoissa", voit olla varma, että oma parkkiruutu oli täytetty lumella, sitä oli varmaan haettu naapuristakin, jos ei pihassa riittänyt. Riemulla jätimme sen asunnon taaksemme ja päätimme, ettei enää koskaan rivitaloon. Omakotitalossa lumityöt saa tehdä omaan tahtiin tai jättää tekemättä, jos siltä tuntuu.
Kyllä noita työinnokkaita on työssäkäyvissäkin, ei pidä yleistää.
Minä olen sanonut rivitalon yhtiökokouksessa, että ehdotan huoltoyhtiön palkkaamista, koska en ehdi tehdä talkootöitä. Sitä ei ole kannatettu, joten tehköön työt sitten muut, jotka haluavat. Teen tietenkin jotain, mutta en en ota siitä paineita etten kovin paljon ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin.
Minua taas pelkkä ajatus kerrostaloon muuttamisesta ahdistaa, sukua niissä läävissä asuu, jatkuvaa sotaa ja tappelua, meluhaitat, jopa kusemisen ääni naapurista kuuluu, ihmeellisiä sääntöjä, kyttääjiä kymmeniä, hyi hitto.
Olen viettänyt elämäni omakotitaloissa, kun eläkeikä lähestyi ostin rivarista päätykolmion, tykkään kuin hullu puurosta. Asujina vain aikuisia, kaikki omistajia, osa eläkkeellä, naapureita näen pihalla ehkä kerran viikossa. Naapurista ei koskaan kuulu mitään, yhteistä seinää meillä n. metri, naapurin pihalle ei näy. Kaikki hoituu huoltoyhtiön toimesta, alhaiset asumiskulut kaukolämpötalossa. Oi tämä on ihanaa yksinäiselle naisihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Asuttiin hetki väliaikaisasunnossa rivitaloyhtiössä, jossa pihatyöt tehtiin talkoilla ja asukkaat lähinnä eläkeläisiä. Meni hermot siihen meteliin, mikä niistä mummoista ja vaareista lähti, jos työpäivän aikana satoi kolme hiutaletta lunta. Olisi työssä käyvän pitänyt kesken päivän rientää kotiin lumitöihin. Jos et ollut näissä "yhteistalkoissa", voit olla varma, että oma parkkiruutu oli täytetty lumella, sitä oli varmaan haettu naapuristakin, jos ei pihassa riittänyt. Riemulla jätimme sen asunnon taaksemme ja päätimme, ettei enää koskaan rivitaloon. Omakotitalossa lumityöt saa tehdä omaan tahtiin tai jättää tekemättä, jos siltä tuntuu.
Höpö,höpö.
Asun pienkerrostalossa eläkeläisten kanssa. Meillä on mennyt tosi hyvin. He ovat usein matkoilla ja olen yksin koko talossa ja piha on melkein aina vain minun käytössä koirani kanssa. Eilen eläkeläispariskunnan lapset lapsineen tulivat kylään ja he grillasivat tuossa pihalla. Sitten sinkkueläkeläinen ei koskaan käytä tuota pihaa.
Toi laskun jakaminen on ihan hööpöhöpöä, mutta kyllä mä periaatteessa ymmärrän mielipahan talon töiden jakautumisen osalta. Itse asuin paritalossa, missa toinen osapuoli ei hirveästi jaksanut töihin osallistua. Aamuisin mun oli tehtävä lumityöt, että pääsin autolla lähtemään. Naapurit kulki busille töihin, joten se ei ollut heidän päänvaivansa. Jos he joskus iltapäivällä lumityöt tekivätkin, niin ne oli sellaiset kolan mittaiset kävelykaistat, eli ne oli pakko tehdä itse kunnolla. Ruohoa eivät jaksaneet leikata ennen kuin se oli jo liian pitkää. Piha oli pitkään kuin heinäpelto. Eikä edes ulkoistettu palvelu ole usein mikään ratkaisu. Ei ne lumi-infernossa keskity mihinkään paritaloihin ja pienyhtiöihin. Se että ne olisi tulleet klo 07 kolaamaan meidän pihan lumesta, että olisin päässyt töihin, on aika utopiaa. Muutettiin sitten omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas pelkkä ajatus kerrostaloon muuttamisesta ahdistaa, sukua niissä läävissä asuu, jatkuvaa sotaa ja tappelua, meluhaitat, jopa kusemisen ääni naapurista kuuluu, ihmeellisiä sääntöjä, kyttääjiä kymmeniä, hyi hitto.
Olen viettänyt elämäni omakotitaloissa, kun eläkeikä lähestyi ostin rivarista päätykolmion, tykkään kuin hullu puurosta. Asujina vain aikuisia, kaikki omistajia, osa eläkkeellä, naapureita näen pihalla ehkä kerran viikossa. Naapurista ei koskaan kuulu mitään, yhteistä seinää meillä n. metri, naapurin pihalle ei näy. Kaikki hoituu huoltoyhtiön toimesta, alhaiset asumiskulut kaukolämpötalossa. Oi tämä on ihanaa yksinäiselle naisihmiselle.
Minua ei myöskään kerrostaloläävään saa millään ilveellä. Hirveää tappelua, just juhannuksena kaveri kysyi, että saako tuloa yhdeksi yöksi meille, että saa nukkua, meno hienostotalossa Helsingin keskustassa kuulema ihan hirveää. Juu, sopii hulluille, ei fiksuille, kerrostalokolhoosi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut rivitalon yhtiökokouksessa, että ehdotan huoltoyhtiön palkkaamista, koska en ehdi tehdä talkootöitä. Sitä ei ole kannatettu, joten tehköön työt sitten muut, jotka haluavat. Teen tietenkin jotain, mutta en en ota siitä paineita etten kovin paljon ehdi.
Kun omakotitaloasumista jälkeen ostin rivarista kolmion ilmoitin ensimmäisessä yhtiökokouksessa, että talkoita en tee. Silloin taloyhtiö otti huoltoyhtiön palvelut, nykyään kaikki kiittelee, että oikea ratkaisu oli.
Asumme kerrostalossa ja yläpuolellamme asuu yksinäinen mummeli. Kaikesta valittaa ja kun ei enää saa revittyä mistään mitään sanomista niin keksii päästään. Ihan ihme juttuja valehdellut meistä ja mustamaalaa muille naapureille. Laiha lohtu että moni täällä kyllä on tietoinen ettei mummeli käy ihan täysillä. Pitäisi olla erikseen taloja vanhuksille, nuorille ja lapsiperheille. Sama elämäntilanne yhdistää ja ymmärrystä riittää ihan eri tavalla.
Mieluummin eläkeläiset kuin lapsiperhe.
Ei kannata yleistää. Minä ole 76-v ja asun rivi
talossa. Minua ei kiinnosta pätkän vertaa muiden elämä. Meillä pihoja hoitaa huoltoyhtiö. Jos joku vapaaehtoisesti kuopsuttaa yhteistä pihaa, niin siitä vain, eikä siitä mitään korvata.