Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä paritaloa tai rivitaloa, jossa asuu eläkeläisiä

Vierailija
26.06.2023 |

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/94f87250-bec1-47e6-b5e9-38b…

Näillä eläkeläisilla ei oikeasti ole mitään muuta kuin aikaa. Se arki, jota eläkeläinen elää, ei todellakaan sovi yhtene kiireisen lapsiperhearjen kanssa. Nämäkin oikeudenkäyntikulut taitanevat mennä ulosottoon.

Kun ei ole mitään muuta tekemistä eikä sisältöä elämässä, alkaa tuo kyttääminen. Itse en koskaan ostaisi paritaloa, jonka toisella puolella asuu eläkeläisiä. Tulee olla about saman ikäisiä ihmisiä. Sama juttu rivareissa. Ei ikänä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme mummorivarin naapurissa omakotitalossa ja jo tämäkin ärsyttää.

Siellä riittää eläkeläisukkelia pätemässä ihan kaikesta ja säätämässä ja remppaamassa.

Meidän yhteistå väliaitaa alkoivat purkaa eräs lauantaiaamu kello 7. Moottorisaha vain lauloi.

Aamuvirkku, illan torkku. Se tapa talon pitää. Aamutorkku, illan virkku. Se tapa talon hävittää.

Vierailija
22/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä paritaloa. Huonoin asumismuoto. Naapuri voi tehdä elämästä ihan helvettiä, etkä pääse eroon, kun se mulkero voi estää myynninkin kiusanteollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin eläkeläiset kuin lapsiperhe.

Samaa mieltä. Eläkeläispariskunnan luona käy lapsenlapsia ja hitsit niistä lähtee meteliä. 

Vierailija
24/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhe mieluummin. Ne ei nukahda joka ilta television ääreen äänien huutaessa niin lujaa, että pahaa tekee naapurissakin.

Vierailija
25/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin. 

Minua taas pelkkä ajatus kerrostaloon muuttamisesta ahdistaa, sukua niissä läävissä asuu, jatkuvaa sotaa ja tappelua, meluhaitat, jopa kusemisen ääni naapurista kuuluu, ihmeellisiä sääntöjä, kyttääjiä kymmeniä, hyi hitto.

Olen viettänyt elämäni omakotitaloissa, kun eläkeikä lähestyi ostin rivarista päätykolmion, tykkään kuin hullu puurosta. Asujina vain aikuisia, kaikki omistajia, osa eläkkeellä, naapureita näen pihalla ehkä kerran viikossa. Naapurista ei koskaan kuulu mitään, yhteistä seinää meillä n. metri, naapurin pihalle ei näy. Kaikki hoituu huoltoyhtiön toimesta, alhaiset asumiskulut kaukolämpötalossa. Oi tämä on ihanaa yksinäiselle naisihmiselle.

Ei mun kerrostalo ole läävä, ihan rauhallinen on. Tuota ihmettelen miksi yksinäinen naisihminen ei selviäisi pihatöistä? Ainakin minä olen selvinnyt, omakotitalossakin. Olen vaan laiska, ei kiinnosta, kerrostalo helppo.

Vierailija
26/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi milloinkaan mennä pari- tai rivitaloon, koska vaikka naapurissasi ei asuisi muuttohetkellä eläkeläisiä, niitä voi muuttaa sinne myöhemmin. 

Minua taas pelkkä ajatus kerrostaloon muuttamisesta ahdistaa, sukua niissä läävissä asuu, jatkuvaa sotaa ja tappelua, meluhaitat, jopa kusemisen ääni naapurista kuuluu, ihmeellisiä sääntöjä, kyttääjiä kymmeniä, hyi hitto.

Olen viettänyt elämäni omakotitaloissa, kun eläkeikä lähestyi ostin rivarista päätykolmion, tykkään kuin hullu puurosta. Asujina vain aikuisia, kaikki omistajia, osa eläkkeellä, naapureita näen pihalla ehkä kerran viikossa. Naapurista ei koskaan kuulu mitään, yhteistä seinää meillä n. metri, naapurin pihalle ei näy. Kaikki hoituu huoltoyhtiön toimesta, alhaiset asumiskulut kaukolämpötalossa. Oi tämä on ihanaa yksinäiselle naisihmiselle.

Minua ei myöskään kerrostaloläävään saa millään ilveellä. Hirveää tappelua, just juhannuksena kaveri kysyi, että saako tuloa yhdeksi yöksi meille, että saa nukkua, meno hienostotalossa Helsingin keskustassa kuulema ihan hirveää. Juu, sopii hulluille, ei fiksuille, kerrostalokolhoosi.

En malta odottaa että päästään pois kerrostalosta. Tosiaan kokoajan tuntuu olevan jotain kränää joillain ja seiniin teippaillaan toinen toistaan typerämpiä heippalappuja. Lähdettiin perjantaina mökille ja lähtiessä katsottiin kun osa talon asukkaista istui pihan grillipaikalla. Riehuva lapsilauma ja pienelle grillille jonoa että pääsee paistamaan muutaman makkaran. En ole hetkeen taas ankeampaa näkyä kyllä nähnyt. Sääliksi käy lapsiakin jotka viettävät lapsuutensa kerrostalossa. Ei tietysti ole kaikilla muuta vaihtoehtoa mutta silti.

Vierailija
27/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo meillä on ja hankaluuksia myydä, koska tuo kääpä on nyt sitten tiedotellut ostajille ja välittäjille, että asunnossamme on vikaa ja hän on vetämässä meitä oikeuteen siitä ettei ole korjattu vikoja. Vika on hänen päässään. Ostajille oli tiedottanut ottaen rekkarista yhteystiedot talteen ja kertoen homeista joita meillä kuulemma on. Ostajat sitten kertoneet välittäjälle. Katkera ukko. Tuo haastetta saada tämä myytyä kun herää epäilys vioista tässä. 

Viekää käräjille jos totta.

Vierailija
28/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhe mieluummin. Ne ei nukahda joka ilta television ääreen äänien huutaessa niin lujaa, että pahaa tekee naapurissakin.

Ei varmaan, kun itse pitävät sellaista mekkalaa.

Trampalla hillutaan yöhön asti, ja kohtapa onkin sitten vuorossa mopojen aika. Sitä pörinää saa sitten kuunnella ja käryä haistella monta vuotta.

Vierailija
29/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun kerrostalo ole läävä, ihan rauhallinen on. Tuota ihmettelen miksi yksinäinen naisihminen ei selviäisi pihatöistä? Ainakin minä olen selvinnyt, omakotitalossakin. Olen vaan laiska, ei kiinnosta, kerrostalo helppo.

Riippuu niin paljon siitä mitä muuta elämässä on. Selviää kyllä mutta on ihan eri asia onko kyse töissä käyvästä ja muutenkin menevästä ihmisestä vai työttömästä joka ei oikein muuta tee kuin istuu kotona

Vierailija
30/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo meillä on ja hankaluuksia myydä, koska tuo kääpä on nyt sitten tiedotellut ostajille ja välittäjille, että asunnossamme on vikaa ja hän on vetämässä meitä oikeuteen siitä ettei ole korjattu vikoja. Vika on hänen päässään. Ostajille oli tiedottanut ottaen rekkarista yhteystiedot talteen ja kertoen homeista joita meillä kuulemma on. Ostajat sitten kertoneet välittäjälle. Katkera ukko. Tuo haastetta saada tämä myytyä kun herää epäilys vioista tässä. 

En minä ainakaan ostaisi asuntoa, virheetöntäkään, jos jo ennen ostoa kävisi ilmi, että naapuri on noin hankala!

Vierailija
31/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä riittää eläkeläisukkelia pätemässä ihan kaikesta ja säätämässä ja remppaamassa.

Meidän yhteistå väliaitaa alkoivat purkaa eräs lauantaiaamu kello 7. Moottorisaha vain lauloi.

Aamuvirkku, illan torkku. Se tapa talon pitää. Aamutorkku, illan virkku. Se tapa talon hävittää.

Ei pidä paikkansa.

Vierailija
32/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällä palstalla niin usein kuvitellaan, että hullun hulluus tai kusipään kusipäisyys johtuisi jostain väestöryhmätason ominaisuudesta, kuten iästä, sukupuolesta tms? Aikooko AP siis itsekin muuttua hulluksi kusipääksi eläkeiän saavutettuaan?

Vierailija
33/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luhtitaloyhtiössä asuu aika paljon eläkeläisiä. Lisäksi tässä on myös yksiöitä, joiden omistajilla ei ole mitään intressejä mihinkään pihatalkoisiin tai muihin yhteishommiin. Esim. lumityötkin on sitten tehty aika lailla vimpan päälle aina, joskus on jopa melkin oven edustakin lakaistu. Ja siis palvelu on ostettu huoltoyhtiöltä.

Vierailija
34/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuipa missä vain niin ei siinä itsessään välttämättä ole mitään vikaa, mutta ne naapurit. Jotkut ovat naurettavan riidanhaluisia ja päällepäsmäreitä ettei vain voi tulla toimeen vaikka mitä tekisi. Elämäntilanteet ja ihmiset voivat olla niin erilaisia ettei vierekkäin asuminen vain onnistu.

Vierailija
35/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah haa, ei kyetä asumaan edes rivitalon pätkässä, sietämään naapuria missään.

Kansa on halunnut EU:n pikkuperheeseen ja Natoon. Voi miten suloista, me kaikki yhdessä hoidamme asioitamme tässä pienessä perheessä, meillä on yhteinen kassa ja yhteinen pyssy.

Kyllä meidän kelpaa😜 😜 🤪

Vierailija
36/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen pitäisi maksaa enemmän kirjoitti:

Epäreilua on, että 6 henkinen perhe maksaa yhtä paljon vesimaksuja kuin 2 henkinen perhe.

Luetaan niitä artikkeleita ennen kommentointia. Sieltä selviää että vesimaksut menevät mittarin mukaan ja kyse kinan alussa on ollut veden lämmityskustannuksesta.

Siitäkin olen kyllä samaa mieltä että onhan toi tasajako vähän epäreilu. Mutta jos on tehnyt epäreilun sopimuksen ja sitoutunut siihen niin näkisin että uuden sopimuksen hedelmällinen neuvottelu EI ala sillä, että ryhdytään lähettelemään perusteettomia laskuja toiselle sopijapuolelle.

Eläkejäärän olisi pitänyt hattu kädessä reilusti PYYTÄÄ naapuria pöytään neuvottelemaan lämmityssopimus uusiksi. Mutta eläkeukot tietäen pyytäminen noin yleensäkin on heille täysin vierasta käytöstä.

Vierailija
37/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla niin usein kuvitellaan, että hullun hulluus tai kusipään kusipäisyys johtuisi jostain väestöryhmätason ominaisuudesta, kuten iästä, sukupuolesta tms? Aikooko AP siis itsekin muuttua hulluksi kusipääksi eläkeiän saavutettuaan?

Eihän se toki niin ole, mutta ei ole mikään tuulesta temmattu juttu sellainen stereotyyppinen eläkeläinen naapurina. Niistä on monelle paljon harmia.

Vierailija
38/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuseiskalta viikonloppuaamuna ei ole soveliasta päristellä.

Nousem arkisin viideltä. Viikonloppuaamuina myös mutta en tod ala jotain pihatöitä heti tekemään. Pesukoneen kyllä käynnistän ja siivoilen.

Eikä sitä yhteistä aikaa saa omin luvin alkaa vain purkaa. Soitimme poliisit paikalle.

Vierailija
39/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhan iän otsalohkovaivat ja orastava dementia yms. saavat aikaan hyvinkin kummaa ja joskus agressiivista käytöstä.

Ei meistä kukaan etukäteen tiedä miten pahasti alkaa hihna luistaa ja tekee mieli pistää rähinä pystyyn mitä mielikuvituksellisemmista asioista.

Vierailija
40/81 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kaksi tapausta, jossa eläkeläisen on pyydetty ostamaaan kuulokkeet, ja näin tapahtunut. Toinen oli eksän mummo ja toinen kaverini äiti. Ei mitään ongelmia enää, kun he ottivat kuulokkeet käyttöön. Pitää vaan uskaltaa sanoa asiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän