Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lontoon matka, jännittää miten Heatrown lentokentällä löytää oikeat paikat,

Vierailija
25.06.2023 |

Kun se on niin valtava. Entä miten kaupungista kannattaa mennä lentokentälle? Junalla, taksilla vai jotenkin muuten?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joku mennyt viime aikoina taksilla lentokentältä keskustaan? Mitä mahtoi maksaa?

No ei tuossa ole järkeä lainkaan kun Elizabeth line vie 13 punnalla suoraan keskustaan tai Piccadilly vielä halvempi 5,60 puntaa

Mun lontoolainen tuttu sai suunnilleen sydärin kun kerran mainitsin ottaneeni Helsinki-Vantaalta taksin kotiin. Maksoi muistaakseni 35 euroa. Lontoossa maksaa kuulema "an arm and a leg" eli huimasti. Muistaakseni sanoi että jotain 170-200 euroa, nyt ehkä enemmänkin.

Tunnin taksimatka Watford-Heathrow oli 90 Puntaa viime syksynä ja tunnin matka Kingston upon thamesista maksoi 50. Lontoolainen ystäväsi käyttää ilmeisesti sattumanvaraisesti sitä taksia, jonka lennosta nappaa.

Vierailija
62/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku mennyt viime aikoina taksilla lentokentältä keskustaan? Mitä mahtoi maksaa?

Mä meen usein mutta tilaan mä auton etukäteen, (itse käytän firmaa nimeltä Heathrow cars, hyvä ja luotettava) maksaa noin sadan punnan pintaan tänne keskustan länsipuolelle.

Uber on edullisempi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä kentältä poistuessahan ei ole niin kiire. Kannattaa vähän tsekata valmiiksi, miten paluulennolle sitten tullaan. Voi vähän arvioida kuinka paljon arvelee kentällä kuluvan ja miten tulee oikeaan terminaaliin jne.

Se on muuten hauska, kuinka ihmisiä jännittää juuri se lentokentällä paikkojen löytäminen, kun joku Victoria Station voi olla paljon sokkeloisempi ja huonommat opasteet jne. Kerran muistan kun *Turun* lentokentällä tulin Wizzairin koneella ja bussiin. Samaan bussiin tuli joku ulkomaalainen reppureissaaja paikallisoppaan avustamana, päivitteli kuinka ei olisi ikimaailmassa löytänyt bussia itse, kun se Wizzairin kone päästi matkustajat sinne pellolle latoon. (vuosi taisi olla 2008 tai jotain) Eli paikan pienuus ei takaa helppoutta, vaikka ehkä tuossa tapauksessa olisi voinut mennä joukon jatkona/kysyä apua.

Vierailija
64/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä meen usein mutta tilaan mä auton etukäteen, (itse käytän firmaa nimeltä Heathrow cars, hyvä ja luotettava) maksaa noin sadan punnan pintaan tänne keskustan länsipuolelle.

Uber on edullisempi

Siis oikeasti sata puntaa, vaikka ei tarvitse ajaa keskustaan tai sen läpi/ohi? Heathrowhan on lännessä.

Vierailija
65/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka ehdotit junaa, saako siellä laukun penkin viereen vai pitääkö se laittaa johonkin vartioimattomaan eteiseen/ matkalaukkutelineeseen?

Saa penkin viereen. Se juna on lentomatkustajia varten suunniteltu, eli otettu matkalaukut huomioon, on isot penkkien välit. Samoin kuin esim Roomassa. Heathrow Express on ehkä kalliimpi, muttei se nyt mikään ryöstöhinta ole kuitenkaan, kulkee nopeasti ja laiturille pääsee suoraan sisätiloissa. Mulla myös tapana ottaa hotelli jostain Paddingtonin aseman läheltä, niin siihen pääsee asemalta kätevästi kävellen.

Vierailija
66/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ajassa "kentälle hyvissä ajoin"?

Vierailija
67/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia paikkoja haluat löytää? Joitakin voisi olla siellä lentokentällä. Muista että juna lähtee Paddingtonin asemalta. Osta lippu etukäteen.

Vierailija
68/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heathrow ilmoittelee FB-sivuillaan tasaiseen tahtiin, että Euroopan lennoilla kentällä tulee olla 2h ennen ja kaukolennoilla 3h ennen eikä suositella, että tullaan aikaisemmin.

Vierailija
69/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 tuntia ennen lentoa. Varaa matkaan keskustan alueelta tunti, koska aina voi tulla jotain viivästyksiä.

Vierailija
70/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa luonnossa taxi kyyti. Säärtä pitkin kyytiä saat.

Vierailija
71/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heatrowlta menee metro Lontoon keskustaan. Osta Oyster card, siellä on kyllä asiakaspalvelijoita auttamassa sua. Itse selvisin siellä tosi hyvin jo 18-vuotiaana ummikkona.

Turha ostaa Oysteria (ellei ole mukana ale-lapsia) on hankkia, lähimaksu kortti ajaa saman asian.

Lentokentällä on hyvät opasteet, niiden avulla löytää Piccadilly-linen asemalle..

Mutta on riskialttiimpaa menettää pankkikorttinsa kuin Oyster.

Osaako joku sanoa mistä Heathrowlla sen voi ostaa?

Hyvä pointti. Siis matkalla mukana joko kaksi lähimaksukorttia, toinen jemmassa, toinen käytössä. Tai sitten hankit Oyster cardin.

Heathrowlla menet sinne metroasemalle (Tube station) ja siellä kassaluukulta kortin saa. Muistaakseni sen voi myös tilata etukäteen Suomeen.

Seuraa opasteita undergroundiin

Vierailija
72/72 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele englanniksi lähtevät ja saapuvat sanat. Seuraa sitä sanaa mihin olet menossa. Jos matkustat sieltä pois päin niin, lähtevä sana. Ota sanakirja mukaan laukkuun.