Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lontoon matka, jännittää miten Heatrown lentokentällä löytää oikeat paikat,

Vierailija
25.06.2023 |

Kun se on niin valtava. Entä miten kaupungista kannattaa mennä lentokentälle? Junalla, taksilla vai jotenkin muuten?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika iso kenttä, mutta kyllä kaikkialla pärjää kun tsekkaa netistä ensin lentoaseman kartan. Printtaa vaikka se mukaan jos olet ihan ummikko ja tosi epävarma, niin tein itse ekalla kerralla kun siellä seikkailin. Mutta kyllä siellä opasteetkin on ja aina voi kysyä. Mutta kyllä se aina vähän auttaa kun etukäteen tsekkaa tosiaan niitä karttoja ja yrittää hahmottaa itselleen mitä löytyy mistäkin suunnasta. 

Ei tarvi printata nappaa vaan kuva kännyyn:)

Vierailija
22/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se aika iso kenttä, mutta kyllä kaikkialla pärjää kun tsekkaa netistä ensin lentoaseman kartan. Printtaa vaikka se mukaan jos olet ihan ummikko ja tosi epävarma, niin tein itse ekalla kerralla kun siellä seikkailin. Mutta kyllä siellä opasteetkin on ja aina voi kysyä. Mutta kyllä se aina vähän auttaa kun etukäteen tsekkaa tosiaan niitä karttoja ja yrittää hahmottaa itselleen mitä löytyy mistäkin suunnasta. 

Taidat olla 70v? Printattu kartta, reps..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hyvät opasteet.

Jollet tiedä minne pitää mennä, nin kysy.

Vierailija
24/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on tosi kätevä, mukavampi kuin ruudulta katsoa.

Vierailija
25/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naura vaan jos helpottaa. :D Ihan olen kolmekymppinen ja aika paljon jo reissannutkin (23 maata), mutta minulla on vähän hahmottamisen kanssa hankaluuksia, joten joskus iso printti on vaan selkeämpi kun näen enemmän kerralla / isompana.

t. sama

Vierailija
26/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se printti (jopa paperinen kartta!) vaan on kätsympi reissussa, vaikka itsekin olen muutoin ihan digiajan lapsi. 

Vierailija
27/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentillä kyllä pärjää ilman kentän karttaakin. Seuraa vaan opasteita. Käyn työn vuoksi usein oudoilla kentillä ensimmäistä kertaa ja aina olen pois löytänyt opasteiden avulla. Tutustu etukäteen millä tavalla jatkat matkaa niin ei tarvita siellä arpoa. Itse lähden metrolla tai junalla riippuen hotellin sijainnista.

Vierailija
28/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heatrowlta menee metro Lontoon keskustaan. Osta Oyster card, siellä on kyllä asiakaspalvelijoita auttamassa sua. Itse selvisin siellä tosi hyvin jo 18-vuotiaana ummikkona.

Turha ostaa Oysteria (ellei ole mukana ale-lapsia) on hankkia, lähimaksu kortti ajaa saman asian.

Lentokentällä on hyvät opasteet, niiden avulla löytää Piccadilly-linen asemalle..

Mitä tarkoitat lähimaksukortilla? 

ohis

Vierailija
29/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ei koskaan päässyt pois. Emme ole kuulleet hänestä sen jälkeen kun kertoi sinne menevänsä. Ei päässyt Suimeenkaan. Jossain siellä se seikkailee edelleen. Reppanalta jäi perhe Suomee kaipaamaan.

Suimi-Suomee -rukka. :(

Vierailija
30/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heatrowlta menee metro Lontoon keskustaan. Osta Oyster card, siellä on kyllä asiakaspalvelijoita auttamassa sua. Itse selvisin siellä tosi hyvin jo 18-vuotiaana ummikkona.

Turha ostaa Oysteria (ellei ole mukana ale-lapsia) on hankkia, lähimaksu kortti ajaa saman asian.

Lentokentällä on hyvät opasteet, niiden avulla löytää Piccadilly-linen asemalle..

ohis

Mikä tahansa ulkomailla toimiva maksukortti, jossa lähimaksuominaisuus.

Vierailija
31/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

https://www.apu.fi/artikkelit/concierge-kannattaako-lontoon-oyster-card

Vierailija
32/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Apple pay ja Google pay toimivat myös hyvin

Mikä tahansa ulkomailla toimiva maksukortti, jossa lähimaksuominaisuus.

Vierailija
33/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näppärä oli varata hotelli Paddingtonin aseman lähialueelta. Sitten Heathrowlta otan sen Express-junan Paddingtoniin. Sieltä on helppo pienen lentolaukun kanssa rullata sinne hotelliin. Ja sama takaisinpäin sitten kun on kotiinlähtö.

Juna tulee todella kalliimmaksi, mutta liput voi varata etukäteen netissä, tietyin ehdoin niistäkin saa alennusta, samoin appia käyttämällä vähintään 10%. Eikä tarvitse kentällä ihmetellä millä maksaa matkan, vaan lipun saa valmiiksi älypuhelimeen.

Metrolla kulkiessa voi joutua kulkemaan ihmisjoukoissa ahtaissa tiloissa, raahaamaan matkalaukkua rappuja pitkin, kapeita käytäviä, yms. Ja vaihtaamaan metroa yms. Express-junalla kulkiessa, noita ongelmia ei yleensä ole.

Bussi taas juuttuu helposti ruuhkiin, toisin kuin juna.

Vierailija
34/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet. Suomesta ei lennetä Heatrow:lle, vaan päädyt Gatwick:lle. Ja se on aika pieni kenttä.

Vierailija
35/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse oyster cardia, lähimaksu toimi ainakin metrossa ja busseissa. Todella helppoa ja kätevää, eikä ollut edes kallista.

Vierailija
36/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit metro menee suoraan ja mihin vaan keskustaan ja laidoille

Vierailija
37/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin jännittäisi jos en osaisi edes kirjoittaa lentokentän nimeä oikein.

Vierailija
38/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on riskialttiimpaa menettää pankkikorttinsa kuin Oyster.

Osaako joku sanoa mistä Heathrowlla sen voi ostaa?

Vierailija
39/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu ei koskaan päässyt pois. Emme ole kuulleet hänestä sen jälkeen kun kertoi sinne menevänsä. Ei päässyt Suimeenkaan. Jossain siellä se seikkailee edelleen. Reppanalta jäi perhe Suomee kaipaamaan.

Voi ei!

On varmaan joutunut siihen nurkkaukseen, missä epätoivoisten, kentälle eksyneiden, turisiten luut lepäävät!

Olin itse joutua sinne, mutta onneksi älysin työntää pääni roskikseen ja sitten minut jo vietiinkin muualle.

Vierailija
40/72 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on riskialttiimpaa menettää pankkikorttinsa kuin Oyster.

Osaako joku sanoa mistä Heathrowlla sen voi ostaa?

Hyvä pointti. Siis matkalla mukana joko kaksi lähimaksukorttia, toinen jemmassa, toinen käytössä. Tai sitten hankit Oyster cardin.

Heathrowlla menet sinne metroasemalle (Tube station) ja siellä kassaluukulta kortin saa. Muistaakseni sen voi myös tilata etukäteen Suomeen.