Kesä ja paljailla jaloilla vierailevat
Mitä mieltä olet: vierailla on kesäkuumalla sandaalit tai vastaavat ilman sukkia tietenkin ja kun tullaan sisälle, osa lampsii paljain jaloin. Toisilla taas mukanaan ohuet sukat, jotka laittavat jalkaan. Minusta tämä jälkimmäinen on mukavampi tapa. Itse en mene kylään paljain jaloin. Toisinaan jengillä on myös todella p*skaiset jalat tai varpaankynnet siinä kunnossa etteivät kestä päin valoa, mutta niin vaan ollaan paljain jaloin kylässä 🤦
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä millaisia jalkoja teidän tuttavapiirissä on... mua ei ällötä toisten jalat. Enemmän ne jalat hikoaa sukissa ja umpikengissä kuin avojaloin sandaalissa. Näen muutenkin kesäisin lähinnä hoidettuja jalkoja. Omituisia ällötyksiä Ihmisillä.
Yllättävän siistin näköisillä ja "varakkaasti" pukeutuneilla saattaa olla aivan järkyttävät jalkapohjat ja varpaankynnet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävelen ulkonakin paljailla jaloilla vaan kesälle, koska haluan tuntea sen maayhteyden mikä siitä tulee. Se myös rentouttaa todella paljon jossain rannalle mieltä kun joudut katsomaan mihin astut, se pakottaa pysähtymään.
Tätäkin monet pitää outona, tervetuloa länsimaalaiseen askakulttuuriin ! :)
Aska?
nurmella varsinkin on hyvä kävellä, jalat tykkää, sitten täytyy pestä jalat
jalkasilsa tarttuu jos jollakin on
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia aikaisemmin kodeissa oli tupa tai salonki, jossa otettiin vastaan vieraita. Vieraat eivät oleskelleet asuintiloissa.
Juuri näin, juuri jalkasienen ja paljaiden jalkojen takia. Vai miten se nyt meni.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, että Suomessakin pidettäisiin kenkiä sisätiloissa. Talvella tohvelit. Vieraille vierastohvelit. Sukkasillaan on likaisempaa.
Jatkuva kenkien pitäminen ei ole terveellistä. Ihmisen olisi hyvä liikkua silloin tällöin ulkonakin paljasjaloin.
Riippuisi ehkä miten hikiset varpaat on;) mutta ballerinasukat tms ottaisin mukaan kyläilyä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, että Suomessakin pidettäisiin kenkiä sisätiloissa. Talvella tohvelit. Vieraille vierastohvelit. Sukkasillaan on likaisempaa.
Jatkuva kenkien pitäminen ei ole terveellistä. Ihmisen olisi hyvä liikkua silloin tällöin ulkonakin paljasjaloin.
Senkus liikutte, mutta tehkää se muualla kun mun lattialla. Sitä paitsi sukat on niin ohuet, että vertautuu paljasjaloin liikkumiseen lihasten kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senkus liikutte, mutta tehkää se muualla kun mun lattialla. Sitä paitsi sukat on niin ohuet, että vertautuu paljasjaloin liikkumiseen lihasten kannalta.
Älä sure, en ole sinun luoksesi tulossa kylään. Minulla on ystäviä jotka ei nipota tuollaisista pikkuasioista.
Laita sellasia sinisiä muovisia suojapusseja ovenpieleen ja nyrpistele nenää koko vierailun ajan. Vilkuile kelloa ja sano lopulta vieraille että riisuvat muovisuojat sitten vasta poistuttuaan ovesta.
Onneksi pian kielletään laissa paljain jaloin olo. Ah milloin saavut maailman herra joka vahdit jokaista liikettämme ja vartioitset kaikkea materiaa mitä sallit meille käyttää.
Nii pitäs uskaltaa sanoa että ei tiedä jos ei vaikka itse tiedä onko sieni jo kytemässä jaloissa muttei näy vielä ja että sukat pitäis olla mutta se tilanne voi tulla liian nopeasti ja ne lampsii jo pitkälle sisälle.
miksi joku menee kylään jollekin nillittävälle nirppanokalle, joka ei jaksa pitää kodistaan huolta? lattiat pestään kerran viikossa.
Itse kuljen koko kesän varvassandaaleissa, mutta laukussa on aina mukana sukkapari. Ei tulisi mieleenkään mennä toisen kotiin paljain jaloin! 🥶
Mun kotiin ei ole kenelläkään asiaa ilman sukkia!! Tosin en pyydä koskaan ketään kylään. 😏😊
Parempi paljaat jalat kuin paljas perse.
Joko olet paljonkin parantunut ap siellä viime käynnilläsi hullujenhuoneella?
No alahan seuraavaksi valittaa siitä, kun ihmiset tulevat paljain käsin kotiin! Hui kauhistus.
Vessanpytyn desinfioin missä istutaan jos joku on ollut