Kesä ja paljailla jaloilla vierailevat
Mitä mieltä olet: vierailla on kesäkuumalla sandaalit tai vastaavat ilman sukkia tietenkin ja kun tullaan sisälle, osa lampsii paljain jaloin. Toisilla taas mukanaan ohuet sukat, jotka laittavat jalkaan. Minusta tämä jälkimmäinen on mukavampi tapa. Itse en mene kylään paljain jaloin. Toisinaan jengillä on myös todella p*skaiset jalat tai varpaankynnet siinä kunnossa etteivät kestä päin valoa, mutta niin vaan ollaan paljain jaloin kylässä 🤦
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, että Suomessakin pidettäisiin kenkiä sisätiloissa. Talvella tohvelit. Vieraille vierastohvelit. Sukkasillaan on likaisempaa.
Jatkuva kenkien pitäminen ei ole terveellistä. Ihmisen olisi hyvä liikkua silloin tällöin ulkonakin paljasjaloin.
Senkus liikutte, mutta tehkää se muualla kun mun lattialla. Sitä paitsi sukat on niin ohuet, että vertautuu paljasjaloin liikkumiseen lihasten kannalta.
Itse asiassa, yleensä sukat rajoittavat varpaiden luonnollista asentoa laittamalla niitä yhteen
Otan mukaan sukat jos vierailen kesällä sandaaleissa tms.
En ottaisi kotiimme ketään paskavarvasta edes sisälle 🤮
Mä en ole nähnyt koululaisiani koko lomalla sukat jalassa kotona. En kyllä käytä itsekään kotona edes talvella. Vieraatkin saavat tulla sellaisena kuin ovat. Töissä käytän sukkia, lisäksi lenkkarissa ja kumpparissa.
Itse Hankein vieras tossut aikoinaa.Pieni kaunis kori eteiseen narikkaan ja oven avatessa vieraille ojensin korin heti kun astuivat asuntoni sisälle eteinen.En suvaitse paljasjalkoja kotiini kävelee tai kengissä.
Minulla sukat mukana aina. Ne jalkaan kuistilla ja tietysti puhtaat jalat muutenkin =) lapset juoksee likasilla jaloilla , näkyyhän se lattioissa , mutta lähtee kun illalla pyyhkäsee lattiat.
Miten huolehdit vieras tossujen puhtaudesta 😀 ??
Hej, outoja vieraita sulla. Ehkä asut maalla? Siellä oli ennen tapana pitää vesivatia ennen rappusia, jossa jalat huuhdeltiin ennen sisääntuloa. Ehkä voisit ottaa tavan jälleen käyttöön ja opastaa vieraasi siihen?
Me kaupungissa emme likaannu samalla tavalla ja useimmat pitävät korissa vierastossuja, joita saa käyttää. Käytön jälkeen ne pestään pyykkikoneessa.
Suurimman osan vuotta en käytä sukkia. Joten kylässä, kun kengät riisutaan, olen tietysti paljain jaloin. Jalat on puhtaat ja siistit. Eipä tätä kukaan ole koskaan arvostellut tai kieltänyt. Jos on oudompi paikka, niin toki kysyn, että saanko olla paljain varpain. Aina on saanut olla. Talvella on toki ollut tilanteita, joissa paljaat jalat herättävät hilpeyttä. Sillai positiivisesti.
Kotona meillä ollaan paljain jaloin kesät talvet. Teinit tosin käyttää jostain syystä sukkia. Vieraat riisuvat kengät ja ovat sitten sisällä sukissa tai paljain jaloin. Ihan miten haluavat. Lattiat ja matot on puhtaat ja jalkasilsat yms. ei täällä leviä.
Taidatte olla mummikäisiä, joilla on kynsisieni ja kovettumia. Ei minulla ainakaan ole mitkään keltaiset kynnet tai paukamia. Minulla on siistit, lakatut kynnet, eikä minkäänlaisia kuivettumia tai kovettumia. Kun harrastaa liikuntaa, on normaalipainoinen ja hoitaa itseään niin jalatkin pysyy kunnossa.
Miten sukat muka tekee jaloista yhtään sen puhtaampia? Hiki se niihinkin samalla tavalla imeytyy ja lattiaan myös. Ihme moraalista sievistelyähän tuo vain on.