Imma Tataranni, paras sarja pitkään aikaan
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paras sarja!
paras sarja on Neiti Scarlet ja Herttua
No heh heh, ei ole. En jaksanut tätä katsoa edes ensimmäistä jaksoa.
Miksi verrata historiasarjaa ja täysin eri kulttuuria edustavaa omaan aikaamme sijoittuvaa sarjaa.
Lontoon 1800-luvun sumut ja 2000-luvun kuuma Matera eivät ole aivan helposti vertailtavissa keskenään.
Tykkäsin kyllä molemmista, mutta Imma Tatarannin jaksan katsoa uudestaankin. Makuasioita.
No miksi vetää Scarlet -sarjaa tähän ketjuun mukaan, kun sillä ei ole Tatarannin kanssa mitään tekemistä. Case closed. Jatketaan Tatarannista tähän ketjuun ja avatkaa Scarletille oma jos ei jo ole avattu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nimi vain on niin kamala. Minulla syntyy usein korkea kynnys, jos kirjailijan, esiintyjän, filmin tai tv-sarjan nimi on jostain syystä erityisen vastenmielinen. Joo, tiedän, ei kannattaisi antaa vaikuttaa, mutta kun on vara valita. Joskus testaan sietorajoja ja saatan yllättyä.
Kiinnostavaa olisi tietää, miksi joku nimi kuulostaa minusta niin kamalalta. Nimien lisäksi aistin herkästi hyvin pieniä eroja esim. värien sävyissä, jos sisustuksessa taittuu joku vivahde väärään suuntaan, menee vaihtoon. Ja muuten olen ihan rento tyyppi, uskokaa vaan.
Imma Tataranni kuulostaa jotenkin epämiellyttävän pehmeän tutisevalta, ihan kuin joku märkä makaroni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi kausi nyt Areenassa! Ja joo katsoin jo :)
Calogiuri is back - hotimpana kuin koskaan!
Minusta hän on hämmästyttävän seksitön mies, vaikka ihan nätti onkin. Ei mitään kuumuutta.
Hyvä on, ettei kaikkiin vetoa. Minä olisin ihan sulaa vahaa... ;)
Vierailija kirjoitti:
Puvustajalle pitäisi myöntää Oscar-palkinto. Imman asut ovat aivan huippuja! :D
Allekirjoitan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään. Siihen Imman elämän tarinaan jää koukkuun ja usein enemmän odotan niitä tapahtumia kuin mitä rikostutkinnassa tapahtuu, vaikka kivaa on sekin. On myös mukava kuulla italiaa ja nähdä vähän erilaista kulttuuria kuin brittidekkarien. Voisin kuvitella, että Imman anopin ilmeinen tuohtumus Imman urasta (sen sijaan että paapoisi miestään) on Italiassa ehkä vieläkin ajankohtainen teema, en tiedä?
Sama, muakaan ei nuo rikokset niinkään innosta ja aika "heppoisesti" ne tässä sarjassa käsitelläänkin. Esimerkiksi yksikään kiinni jäänyt syyllinen ei ole heittäytynyt aggressiiviseksi, vaan kaikki rauhallisesti jutellen tunnustavat ja kertovat a:sta ö:hön mikä heidät johdatti turmion tielle... aika epärealistista. Imman perhe- ja suhdekuvioita on paljon mielenkiintoisempaa seurata - työ siinä sivussa.
Imman esimies-pikku-ukko keramiikkapatsaineen on hauska :D
Neljättä kautta aletaan tehdä aivan näinä päivinä. Olen todella kova Imma-fani.
Kukaan ei tainnut vielä mainita sarjan upeata musiikkia, jonka tekijää en nyt muista. Kappaleet kuvaavat hyvin esimerkiksi tunnetiloja.
Toisella kaudella Pietron jazzklubin avajaisissa oli upea Perdiamoci-kappale, joka kuultiin vain silloin. Siinä on ihanat sanat, esimerkiksi pilvistä, jotka katsovat toisiaan ennen kuin alkavat sataa. Giooglettamalla löytyy niin esitys kuin lyriikkakin.
Imman ja Calogiurin työtoveruus ja vetovoima - apua, miten ihanaa. Vaikka kyllä Pietrostakin löytyi uusia ihania puolia kolmannella kaudella - niin kuin myös Dianasta, jota en aiemmilla kausilla edes oikein nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi kausi nyt Areenassa! Ja joo katsoin jo :)
Calogiuri is back - hotimpana kuin koskaan!
Minusta hän on hämmästyttävän seksitön mies, vaikka ihan nätti onkin. Ei mitään kuumuutta.
Sama. Mua häiritsee juuri se että hän on liian nätti. Ei mitään särmää kasvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Imma Tataranni ehkä onkin tarkoitettu astetta älykkäämmille kuin LaPromesaa seuraavat ovat. Immaa näyttelevällä on niin moni-ilmeiset kasvot ja muutekin tosi osaava näyttelijä. Ihanan näköinen kaupunki tuo Imman kotikaupunkia esittävä. Italian kieli on kaunista kuunneltavaa.
Rakastan molempia sarjoja yli kaiken, kieltä, miljöötä, näyttelijöiden karisma. Ah, niin ihania.
Visuaalisesti sarjana ylivoimainen. Kun katsoo vaikka rakennusten ikkunajakoja ja muita detaljeja niin voi todeta että parasta maailmassa. Muutenkin Italia on maailman kaunein maa. Kauniita ihmisiä. Kaunis kieli. Autoja eivät osaa tehdä jotain Ferraria ja Lamborghinia lukuunottamatta.
P.S. briit osasivat vielä takavuosina kameratyön sarjoissaan. Eivä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paras sarja!
paras sarja on Neiti Scarlet ja Herttua
No heh heh, ei ole. En jaksanut tätä katsoa edes ensimmäistä jaksoa.
Inhosin sitä aluksi, mutta jatkoin katsomista ja sitten jäin koukkuun siihenkin. Hahmot kehittyy seuraavilla kausilla vähemmän ärsyttävämpään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo nimi vain on niin kamala. Minulla syntyy usein korkea kynnys, jos kirjailijan, esiintyjän, filmin tai tv-sarjan nimi on jostain syystä erityisen vastenmielinen. Joo, tiedän, ei kannattaisi antaa vaikuttaa, mutta kun on vara valita. Joskus testaan sietorajoja ja saatan yllättyä.
Kiinnostavaa olisi tietää, miksi joku nimi kuulostaa minusta niin kamalalta. Nimien lisäksi aistin herkästi hyvin pieniä eroja esim. värien sävyissä, jos sisustuksessa taittuu joku vivahde väärään suuntaan, menee vaihtoon. Ja muuten olen ihan rento tyyppi, uskokaa vaan.
Imma Tataranni kuulostaa jotenkin epämiellyttävän pehmeän tutisevalta, ihan kuin joku märkä makaroni.
Minulle riitti se mainos mitä siitä on tullut missä valitetaan, että on ihan kauhea akka. Joten oleta että sarja on täynnä sovisnistien kauhistelua ja mussutusta.
Imman hahmosta on tehty tosi inhimillinen. Ihminen. Aiheesta, ehkä joskus aiheettakin on ilkeä mutta seuraavaksi taas rakastava ja empaattinen. Todella kaunis nainen. Ihanan itsepäinen. Vauhti päällä koko ajan. Sydän hänelle hahmona ja näyttelijänä.
Imma olisi tosielämässä hankala ja haastava työtoverina ja perheenjäsenenä, mutta sarjaan hänen luonteensa tuo väriä. Ne romanssijutut viime jaksoissa olivat mielestäni tylsiä. En kaipaa niitä. Mutta makuasia sekin. Musiikkii ja visuaalinen puoli ovat hyviä. Isovanhempien jutut hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Imman hahmosta on tehty tosi inhimillinen. Ihminen. Aiheesta, ehkä joskus aiheettakin on ilkeä mutta seuraavaksi taas rakastava ja empaattinen. Todella kaunis nainen. Ihanan itsepäinen. Vauhti päällä koko ajan. Sydän hänelle hahmona ja näyttelijänä.
Juuri näin! Imma on todella empaattinen ja osoittaasen myös kehonkielellään esimerkiksi laittamalla lyhyesti käden hartialle tai käden päälle. Hän osoittaa ymmärtämystä myös nuorille.
Toisella kaudella hän oli musertua vanhan luokkatoverinsa murhaa selvittäessään. Juoni kaikkineen oli ehkä paras sarjassa. Syvästi inhimillinen. Tuli vielä toinenkin kuolema, jonka vaiheet olivat koskettavat. On vielä mainittava jakson loppu. Imma istuu käytävällä epätoivoinen ilme kasvoillaan. (Näyttelijän kasvot ovat kyllä hyvin ilmeikkäät ja kauniit.). Calogiuri istuu vieressä ja ottaa vaivihkaa Imman käden käteensä. Kaunis ja herkka toveruutta (ja rakkautta) kuvastava kohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin! Imma on todella empaattinen ja osoittaasen myös kehonkielellään esimerkiksi laittamalla lyhyesti käden hartialle tai käden päälle. Hän osoittaa ymmärtämystä myös nuorille.
Toisella kaudella hän oli musertua vanhan luokkatoverinsa murhaa selvittäessään. Juoni kaikkineen oli ehkä paras sarjassa. Syvästi inhimillinen. Tuli vielä toinenkin kuolema, jonka vaiheet olivat koskettavat. On vielä mainittava jakson loppu. Imma istuu käytävällä epätoivoinen ilme kasvoillaan. (Näyttelijän kasvot ovat kyllä hyvin ilmeikkäät ja kauniit.). Calogiuri istuu vieressä ja ottaa vaivihkaa Imman käden k
Kiinnostavaa, koska minusta hän on sangen kova ja piikikäs. Välillä kyllä osaa osoittaa empatiaakin. Tietysti hänen ammatissaan on oltava kova.
Katsonut nyt kaikki. Immaa näyttelevä Vanessa Scalera on aivan loistava. Eleet ja ilmeet puhuvat huikeat.
Joku sanoi että niin italialaista että hirvittää. Joo, sanoisin että niin etelä-italualaista että hirvittää. Mutta sarkasmiahan tämä koko sarja täynnä.
https://www.lagazzettadelmezzogiorno.it/news/cultura-e-spettacoli/13593…
Mä oon jo ihan kyllästynyt La Promesaan. Sitäpaitsi se on espanjalainen ja muutenkaan näitä ei voi verrata.