Imma Tataranni, paras sarja pitkään aikaan
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Minne katosi se Valentinan komea vaaleahiuksinen poikaystävä? Häntä jäin kaipaamaan.
Todistajainsuojeluohjelmaan, kun otti siitä mafiososta kuvia ja melkein jäi kiinni.
Kyllähän muuallakin tehdään hyviä sarjoja. Tämä on kyllä kiva piristys.
Ylellä ei ole varmaan rahaa ostaa enempää sarjoja?
Vierailija kirjoitti:
Sata kertaa parempi sarja kuin kaikki kanadalaiset, joita on tullut iltapäivisin!
No todella. Kuka niitä kaameita kanadalaisia ohjelmia oikein ostaa Ylellä, ja miksi? Ne on toinen toistaan huonompia.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta älämölöä toi kieli
Varmasti Pohjois-Savossa on kaikki paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Imma Tataranni on niin kaksimielinen nimitys tuolle. Sehän tarkoittaa "In my tataranni", eli... noh, "mun siellä minne aurinko ei paista", jos tiedätte mitä tarkoitan.
Kielten oppitunneilla olet tainnut nukkua tai räplätä kännykkää. Immacolata on hyvinkin puhdas ja siveellinen nimi.
Italiattaret on kuumia ja tulisia!
Katsoin aikanaan ekan jakson eikä vakuuttanut. Etenkin se Tatarannin naiskollega, joka tylytti sitä nuorta miestä koko ajan. Ilmeisesti Italiassa misogynia on niin normaalia, että sen vastine on ihmisistä ihan ok. Minua tuo nyppi niin paljon, että sarjan katsominen sai jäädä yhteen jaksoon. (Olen muuten nainen.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paras sarja!
paras sarja on Neiti Scarlet ja Herttua
No heh heh, ei ole. En jaksanut tätä katsoa edes ensimmäistä jaksoa.
Miksi verrata historiasarjaa ja täysin eri kulttuuria edustavaa omaan aikaamme sijoittuvaa sarjaa.
Lontoon 1800-luvun sumut ja 2000-luvun kuuma Matera eivät ole aivan helposti vertailtavissa keskenään.
Tykkäsin kyllä molemmista, mutta Imma Tatarannin jaksan katsoa uudestaankin. Makuasioita.
Vierailija kirjoitti:
Imma Tataranni on niin kaksimielinen nimitys tuolle. Sehän tarkoittaa "In my tataranni", eli... noh, "mun siellä minne aurinko ei paista", jos tiedätte mitä tarkoitan.
Italian sanakirjan kertomaa: immacolato = puhdas, tahraton, moitteeton; l'immacolata Concezione = saastaton sikiäminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi kausi nyt Areenassa! Ja joo katsoin jo :)
Calogiuri is back - hotimpana kuin koskaan!
Minusta hän on hämmästyttävän seksitön mies, vaikka ihan nätti onkin. Ei mitään kuumuutta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Imman ja Calogiurin lähentyminen piti jättää ihan viime minuutille? Kysyy nimimerkki pettynyt. Toivottavasti jatkoa on luvassa!
Teinkin hiljattain aloituksen siitä, että sarja menee yleensä alamäkeen, kun taas siellä dekkarit kuhertelee. Toisekseen noiden välillä ei ole tippaakaan kiimaa.
Aluksi piti katsoa väkisin, mutta sittemmin alkoi sujumaan ja jäin koukkuun.
Imma Tataranni ehkä onkin tarkoitettu astetta älykkäämmille kuin LaPromesaa seuraavat ovat. Immaa näyttelevällä on niin moni-ilmeiset kasvot ja muutekin tosi osaava näyttelijä. Ihanan näköinen kaupunki tuo Imman kotikaupunkia esittävä. Italian kieli on kaunista kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sata kertaa parempi sarja kuin kaikki kanadalaiset, joita on tullut iltapäivisin!
No todella. Kuka niitä kaameita kanadalaisia ohjelmia oikein ostaa Ylellä, ja miksi? Ne on toinen toistaan huonompia.
Eikö ne myydä aina nipuissa? Eli levitysyhtiö myy pari huippuleffaa ja sarjaa ja samalla joutuu ostamaan muutamia c-luokan sarjoja esitysoikeuksineen.
Minä tykkään. Siihen Imman elämän tarinaan jää koukkuun ja usein enemmän odotan niitä tapahtumia kuin mitä rikostutkinnassa tapahtuu, vaikka kivaa on sekin. On myös mukava kuulla italiaa ja nähdä vähän erilaista kulttuuria kuin brittidekkarien. Voisin kuvitella, että Imman anopin ilmeinen tuohtumus Imman urasta (sen sijaan että paapoisi miestään) on Italiassa ehkä vieläkin ajankohtainen teema, en tiedä?
Mä oon katsonut joka jakson, erilainen ja hyviä henkilöhahmoja
Tuo Imman kotikaupunk Matera on maailman kolmanneksi vanhin jatkuvasti asuttu kaupunki. Vanhin on Syyrian Aleppo ja toiseksi vanhin Palestiinan Jeriko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne katosi se Valentinan komea vaaleahiuksinen poikaystävä? Häntä jäin kaipaamaan.
Todistajainsuojeluohjelmaan, kun otti siitä mafiososta kuvia ja melkein jäi kiinni.
Toivottavasti hän palaa vielä...
Monk ja LaPromesa myös hyviä.