Imma Tataranni, paras sarja pitkään aikaan
Kommentit (95)
Uusin kausi (kolmonen) jäi taas silleen kesken, että jatkoa lienee luvassa?
Vierailija kirjoitti:
Alkua katsoin, kauhea akka ja kauhea sarja
Petyitkö, kun Imma ei heilunutkaan "Pieni Talo Preerialla" -tyyliin kotona essu edessä nyrkin ja hellan välissä?
Vierailija kirjoitti:
Uusin kausi (kolmonen) jäi taas silleen kesken, että jatkoa lienee luvassa?
Oli tosi vähän jaksoja kolmoskaudessa. Odotin enemmän...
Tuo nimi vain on niin kamala. Minulla syntyy usein korkea kynnys, jos kirjailijan, esiintyjän, filmin tai tv-sarjan nimi on jostain syystä erityisen vastenmielinen. Joo, tiedän, ei kannattaisi antaa vaikuttaa, mutta kun on vara valita. Joskus testaan sietorajoja ja saatan yllättyä.
Kiinnostavaa olisi tietää, miksi joku nimi kuulostaa minusta niin kamalalta. Nimien lisäksi aistin herkästi hyvin pieniä eroja esim. värien sävyissä, jos sisustuksessa taittuu joku vivahde väärään suuntaan, menee vaihtoon. Ja muuten olen ihan rento tyyppi, uskokaa vaan.
Miksi Imman ja Calogiurin lähentyminen piti jättää ihan viime minuutille? Kysyy nimimerkki pettynyt. Toivottavasti jatkoa on luvassa!
Vierailija kirjoitti:
Tuo nimi vain on niin kamala. Minulla syntyy usein korkea kynnys, jos kirjailijan, esiintyjän, filmin tai tv-sarjan nimi on jostain syystä erityisen vastenmielinen. Joo, tiedän, ei kannattaisi antaa vaikuttaa, mutta kun on vara valita. Joskus testaan sietorajoja ja saatan yllättyä.
Kiinnostavaa olisi tietää, miksi joku nimi kuulostaa minusta niin kamalalta. Nimien lisäksi aistin herkästi hyvin pieniä eroja esim. värien sävyissä, jos sisustuksessa taittuu joku vivahde väärään suuntaan, menee vaihtoon. Ja muuten olen ihan rento tyyppi, uskokaa vaan.
Mitä kamalaa siinä on? MInusta Immacolata Tataranni on mahtava nimi! :D Ja sopii tuohon persoonaan kuin nenä naamaan. Vanessa Scaleri vetää roolin niin hyvin, ettei siihen voi ketään muuta enää kuvitellakaan. Muutenkin casting on tässä sarjassa tosi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Puvustajalle pitäisi myöntää Oscar-palkinto. Imman asut ovat aivan huippuja! :D
Kieltämättä tekisi mieli itsekin alkaa revitellä kasarityyliä leopardilla höystettynä tämän sarjan innoittamana.
Vierailija kirjoitti:
Se Imman sihteerikkö on kuuma.
Diana on epävarma nössö. Naisistuu vasta kolmoskaudella.
Mä tykkään, mahtavia henkilöhahmoja ja tarinoitten juonet ei ole liian ennalta-arvattavia. Ja kaudesta toiseen jatkuva taustatarina on koukuttava.
Pietro parka yrittää nyrkkeilyllä miehistyä :) Hartiat korvissa köpöttää portaita ylös Rocky-tyyliin :D
Mietityttää, että miksei se Pietron kaikkeen sekaantuva yli-innokas mamma voisi hoitaa Imman äitiä? Aikaa olisi ja energiaa.
Minne katosi se Valentinan komea vaaleahiuksinen poikaystävä? Häntä jäin kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta älämölöä toi kieli
Minusta on kiva kuulla vähän erilaista ääntämystä ja murretta eikä aina sliipattua kirjakieli-italiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta älämölöä toi kieli
Calogiuri saisi lukea minulle vaikka puhelinluetteloa väärin päin ja se olisi musiikkia korville.
Tosi hyvä sarja.
Löysin vähän myöhään, mutta katsoin kaikki kaudet. Ajattelin katsoa jossain vaiheessa myös uudestaan. Sarjahan on jännittävyyden ohella sangen humoristinen.
Wikipedian mukaan Etelä-Italiassa sijaitseva tapahtumapaikka, Materan kaupunki, on valittu Euroopan kulttuuripääkaupungiksi 2019. Materan vanhakaupunki Sassi di Matera on Unescon maailmanperintökohde. Sen kallioon louhitut asumukset ja kirkot ovat olleet käytössä vuosituhansia.
Maisemat ovat mahtavia ja eteläitalialaisuus ah, niin kuumaa ja temperamenttista. Ruokaa laitetaan ja syödään hyvin, välillä koko suvun ja naapuruston voimin. Jossain jaksossa masentunut Imma kuori läjittäin perunoita johonkin lohturuokaan. Jäi häiritsemään se veitsellä kuoriminen. Rehellinen suomalainen kuorimisveitsi olisi ollut tarpeen.
Puvustajalle pitäisi myöntää Oscar-palkinto. Imman asut ovat aivan huippuja! :D