Paljasta Suomen kaunein, luonnonläheisin, viihtyisin, hiljaisin, sivistynein ja jalankulkijaystävällisin idylli! Halutaan pois Helsingistä, ...
Mistä Suomesta löytyisi tällainen?
- kauniita, vanhoja rakennuksia
- ei liikennemelua, pyörällä ja jalkaisin helppo kulkea
- harrastusmahdollisuuksia, taidetta, ravintoloita
- koskematonta luontoa, metsiä ja mielellään meri lähellä
- Suomen parhaat koulut
- korkeakoulutetut, sivistyneet asukkaat
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Valkeala, Kouvolassa. Tosin täällä ei ole "kuin järviä ja joki". Eikä joka nurkalta löydy vanhoja rakennuksia. Mutta muuten huippupaikka. Olen asunut lukuisilla eri paikkakunnilla ja toistaiseksi ei parempaa ole tullut vastaan. Talot maksaa kyllä enemmän kuin jossain muissa landekylissä. Täällä kun on paljon yrittäjiä ja tulotasot korkeammat.
Ei taida olla kovin jalankulkijaystävällinen, vaikka nätti paikka onkin.
Vierailija kirjoitti:
Porvoo
Tämä!
t. porvoolainen
Vierailija kirjoitti:
Kristiinankaupunki, Parainen, Tammisaari
Käsittääkseni siellä on rasismia ja syrjintää suomenkielisiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toki mietityttää myös muissa rannikkokaupungeissa, kuten Porvoossa.
Hämeenlinna. Pysähtyykö pendolino enää siellä? Tampereen ja Helsingin kulttuurielämä lähellä ja luontoa ympärillä. Onhan siellä omaakin kulttuurielämää. En ole kyllä koskaan siellä asunut.
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinna. Pysähtyykö pendolino enää siellä? Tampereen ja Helsingin kulttuurielämä lähellä ja luontoa ympärillä. Onhan siellä omaakin kulttuurielämää. En ole kyllä koskaan siellä asunut.
Kyllähän siellä näköjäön pysähtyy runsaasti junia. En tiedä asukkaiden sivistystasosta. Sieltä lähtöusin ovat olleet Vexi Salmi, Irwin, Markku Veijalainen ja Kuju Hyttinen, joten ei kovin huonosti. Vexin keräämää taidetta on siellä taidemuseossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toki mietityttää myös muissa rannikkokaupungeissa, kuten Porvoossa.
Koulutettu ihminen osaa kai ruotsia?
Valitettavasti on pakotettu osaamaan, mutta on eri asia alistua käyttämään sitä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymys:
Miksi pidätte itseänne koulutettuina ja sivistyneinä, jos tietämyksenne Suomesta on noin surkeaa?
Mitäs surkeaa on kysyä vinkkejä ja kokemuksia?
Porvoo.
Fiskars on ihan kuollut talvella. Samaten Tammisaari ja Hämeenlinna. Vaikka sinällään kivoja ovatkin.
Lohja on mainettaan parempi mutta vanhat talot sieltä purettiin 70-luvulla melkein kaikki. Joitakin alueita on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkeala, Kouvolassa. Tosin täällä ei ole "kuin järviä ja joki". Eikä joka nurkalta löydy vanhoja rakennuksia. Mutta muuten huippupaikka. Olen asunut lukuisilla eri paikkakunnilla ja toistaiseksi ei parempaa ole tullut vastaan. Talot maksaa kyllä enemmän kuin jossain muissa landekylissä. Täällä kun on paljon yrittäjiä ja tulotasot korkeammat.
Tämän täytyy olla vitsi.
Tätä olin tulossa sanomaan.
Maalta en noilla spekseillä löydä. Olen pahoillani. Yritimme puolisoni kanssa samaa koronan alussa, mutta palasimme tänä vuonna takaisin. Ei siitä mitään tullut. Maaseutukulttuuri ei vaan toimi.
Helsinki ainoa vaihtoehto suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Maalta en noilla spekseillä löydä. Olen pahoillani. Yritimme puolisoni kanssa samaa koronan alussa, mutta palasimme tänä vuonna takaisin. Ei siitä mitään tullut. Maaseutukulttuuri ei vaan toimi.
Minne muutitte?
Vierailija kirjoitti:
Suomen parhaat koulut ovat pk-seudulla ja merkittävin akateeminen keskittymä Tapiolassa. Muutenkin annettu lista on kovin ristiriitainen.
Ei ole. T. Opesijainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen parhaat koulut ovat pk-seudulla ja merkittävin akateeminen keskittymä Tapiolassa. Muutenkin annettu lista on kovin ristiriitainen.
Ei ole. T. Opesijainen
Missä sijaitsevat mielestäsi Suomen parhaat koulut?
Rauma!
Koulujen tasoa en tiedä, mutta muuten vastaa aika hyvin toivomaasi.
Vanha merimieskaupunki on yllättävänkin kansainvälinen ja tapahtumarikas, mutta silti hyvin suomalainen, varsinkin Helsinkiin verraten.
"Rauman giältä" ei kannata pelätä, ei sitä täällä juuri kukaan enää osaa/puhu.
Olen itse muualta muuttanut, joten tämä ei ole vain synnyinseutujen kehumista.
Onko olemassa sellaista maaseutupaikkaa tai pientä kaupunkia, jossa olisi kävely- ja pyöräteitä? Kulttuurielämää ja ravintoloita en itse kaipaa, pärjään ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. T. Opesijainen
On. Paras peruskoulu on SYK E-Haagassa. Parhaat lukiot (SYK, Ressu, Norssi, Etis, KSYK, Otaniemi, Kunkku) ovat Helsingissä ja Espoossa. Parhaat yliopistot ovat HY ja Aalto.
Vaasa. Täyttää kaikki nuo ehdot.