Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos suomalainen keskimäärin säästää 2000 euroa / vuosi, saatko sinä yli vai alle tuon?

Vierailija
25.06.2023 |

167 euroa kuukaudessa tuntuu aika pieneltä vai tuntuuko?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 200€ kuussa säästöön. Lasten ollessa pieniä ei jäänyt mitään säästöön.

Vierailija
22/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei aktiivisesti säästetä ollenkaan. Puolison kanssa yhteiselle tilille tulevista tuloista jäi ennen reilu tonni kuussa käyttämättä, nykyään asuntovelattomana pari tonnia. Sit sieltä maksetaan reissuja, remontteja tms. välillä isommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeellä ja parista asunnosta vuokratuloja lisäksi. Oma kerrostalokaksio velaton sekä toinen sijoitusyksiö myös velaton. Säästöön saan kuukaudesta riippuen 500-700e toisinaan joskin harvoin 1000e. Laitan säästöön tuotto- osuuksiin. Pärjään hyvin ja reissaan pari kolme kertaa vuodessa.

Sinkkutalous

Vierailija
24/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoitus lasketaan säästöksi niin noin 700 e menee siihen joka kuukausi. Tilillä on vain pieni puskuriraha.

Vierailija
25/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty säästämään mitään.n. 3000 tulee käteen joka kuukausi (samoin miehellä) ja kaikki menee mikä tulee.

Vierailija
26/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että on paljon niitä, joilla ei jää mitään säästöön ja se laskee tuota keskiarvoa. Omani on viimevuosina vaihdellut 500 - 1000 eurossa / kk, mutta toki nyt on asumisen ja elämisen kulut nousseet niin paljon että säästösumma siirtynee jonnekin 0 - 500 euroon kuukaudessa. :F

Vierailija
27/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 300€/kk rahastoihin säästöön. Kunhan taas pääsen saikulta takaisin töihin ja palkka alkaa juoksemaan, niin sitten lisään säästösummaa tulojen mukaan. Aiemmin siirsin joka kuukausi matka- ja lainatilille oman osuuteni ikkunaremonttilainasta, mutta se on jo maksettu, joten ainakin tuon saman summan ajattelin jatkossa siirtää matkoja varten talteen.

Vierailija
28/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty säästämään mitään.n. 3000 tulee käteen joka kuukausi (samoin miehellä) ja kaikki menee mikä tulee.

Olen ihan varma, että pystyt, jos vain haluat. Se vaatii vain vähän suunnitelmallisuutta.

Vierailija
29/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa kuulla minkälaisia kuluja teillä on. Esim. kuinka monta ja minkälaiset autot? Maksatteko asuntolainoja (minusta se on oikeasti säästämistä) jne.

Vierailija
30/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon osa-aikaeläkkeellä, eli kuntoutustuella, ja teen töitä vain 18h/vko. Mun säästö on siinä, että nostan aina veroprosenttiani, jotta saan palautuksia. Tänäkin vuonna tulossa 2200€. Meillä on velaton talo ja talous, puolisoni ihan keskipalkkainen yrittäjä. Kyllä kuiteskin helpotan kahden opiskelijan elämää silloin tällöin, mieluusti lahjoitan heille rahaa, itse en tarvitse.

Vierailija
31/80 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50-700€/kk Teen sellaista työtä, että tulot vaihtelee paljon. Tällä hetkellä remppaan taloa ilman lainaa, joten säästöt hupenee kyllä sitten siihen. Ei ne pitkään tilillä makaa.

Vierailija
32/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan enemmän, aina joku vähimmäissumma. Elän köyhyysrajalla.

Vierailija
33/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te säästätte? En minä ainakaan koe mielekkäänä laittaa syrjään suuria summia vuodesta toiseen. Mulla on muutama kymppitonni ja mielestäni se riittää.

Vierailija
34/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kk säästötilille 200, rahastoihin 300, erilliseen eläkesäästöön 100. Lisäksi käyttötilille jää joinain kuukausina myös ylimääräistä.

Periaatteena on, että jos käyttötilillä ei oo rahaa nii sit ei shoppailla vaatteita, käydä ravintoloissa yms turhaa.

Vierailija
35/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei jää säästöön, kun jatkuvasti pitää köyhille, työttömille, sairaille, eläkeläisille ja muille vähätuloisille antaa.

Meininki ollut tämä niin kauan kuin olen työelämässä ollut.

Ainainen laulu, "sulla kun on keskituloisena varaa".

Sitä olen ihmetellyt, että mistä muut keskituloiset saa sellaisia housuja joissa on pohjattomat taskut?

M44

No, jospa sinä piakkoin sairastut ja jäät työttömäksi, niin pääset saamapuolelle. Pidän peukkuja sinulle.

Vierailija
36/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te säästätte? En minä ainakaan koe mielekkäänä laittaa syrjään suuria summia vuodesta toiseen. Mulla on muutama kymppitonni ja mielestäni se riittää.

Minä säästän asunnonvaihtoon. Jos se ei toteudu, niin sitten ostan rahalla palveluja, kun olen vanha. Jos kupsahdan sitä ennen äkillisesti, saa lapset perintöä.

Vierailija
37/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa. Jossain kohtaa keittiöremontti, kylpyhuoneremontti, talon maalaus yms

Vierailija
38/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin siihen että säästetään 200-400e kuukaudessa.  Raha tuo mielenrauhan kuitenkin ja sitä tärkeämpää ei olekaan.

Vierailija
39/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eläkeläisen tai varsinkaan työkyvyttömyyseläkeläisen pitäisi säästää koko ajan? Ymmärrän että säästetään johonkin hankintaan tai lomaan ja sitten käytetään ne säästöt. Ja 2-3kk nettotulot on hyvä pitää puskurina yllätyksiin ja sairastumiseen+ vakuutukset pitää olla kunnossa. Mutta miksi kuoleman hetkellä pitää olla eniten rahaa elämässä/ miksi pitää kerätä perintöä? Suomessa ei kertakaikkiaan saada ikinä työpaikkoja palvelualoille eikä taloutta pyörimään jos ihmisten missio on säästää, säästää ja säästää vielä vähän enemmän. Ja ihanne on elää minimalistisen kurinalaisesti poimien metsästä marjat, rempaten asunnot itse, kulkien kierrätysvaatteissa ja metsästäen roskalava löytöjä kaverin leikkaamissa hiuksissa ja naapurin sähköasennusten varassa. En käsitä

Vierailija
40/80 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli. Siirrän taloustilille kuukausittain tonnin, siitä menee lainanlyhennyksiin ja maksuihin osaltani (puolet talouden kuluista) n. 600-700 euroa ja loppu kerryttää ns. remontti/hätävararahastoa. Lisäksi jätän henkilökohtaiselle sivutilille tai sijoitan kuukaudesta riippuen jonkun summan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän