Avovaimo itse aina ensin provosoi minua ja sitten kun suutun, olen paha ihminen
Tänään taas tästä yksi hyvä esimerkki. Unohdin tuoda kaupasta oliviiöljyn, jota hän olisi tarvinnut salaatin teossa. Voi hitto mikä mäkätys siitä alkoi ja voivottelu, kun nyt ei salaatista saa oikeanlaista. Minä yritin rauhoittaa tilannetta, että eihän tämä mikään maailmanloppu ole, sillä salaatin olisi voinut tehdä ilman sitä öljyäkin. Mutta ei.. Voivottelu jatkui ja lopulta tuli pohja vastaan ja räjähdin. Sitten olin tietty entistä pahempi ihminen.
Miksi näinkin pienen asian ei voi vain antaa olla? Tämä ei ollut edes ainoa esimerkki vastaavista jutuista, vain yksi niistä.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, kuinka ihmiset ovat muka aina niin huolissaan mm. ilmastoasioista. Täällä silti moni on sitä mieltä, että olisi pitänyt lähteä uudestaan kauppaan sen yhden oliiviöljyputelin takia. Todella ekologista xD
Kaikki ei lösähdä autoon perse leveänä niin kuin sinä. Aina voi kävellä tai pyöräillä. Tekisi varmaa sullekin ihan hyvää.
Kummallakaan ei mennyt putkeen.
1. Vaimo oli kohtuuton. Harmituksensa pitää voida tuoda ilmi, mutta siihen jumiin jääminen ja toisen jatkuva syyttäminen inhimillisestä unohduksesta ei ole enää ok.
2. Mies unohti vaimolle tärkeän ostoksen. Tarina ei kerro, pyysikö mies heti unohdustaan anteeksi. Miehen "nalkutuksen sietokyky" ei ollut riittävällä tasolla ja aikansa sitä kuunneltuaan, seurasi räjähdys. Mies sovelsi suoraviivaista strategiaa "parempi kerta rytinä, kuin ainainen kitinä", josta jäi paha mieli ensin naiselle, sitten miehelle.
Yhteenvetona: riitely on taitolaji, ja teillä on pariskuntana kehitettävää sillä saralla, koska noin pienestä asiasta - inhimillisestä unohduksesta - onnistuitte tekemään suurta draamaa.
Huvittavaa, kuinka ihmiset ovat muka aina niin huolissaan mm. ilmastoasioista. Täällä silti moni on sitä mieltä, että olisi pitänyt lähteä uudestaan kauppaan sen yhden oliiviöljyputelin takia. Todella ekologista xD