Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avovaimo itse aina ensin provosoi minua ja sitten kun suutun, olen paha ihminen

Ilmeisen paha mies
24.06.2023 |

Tänään taas tästä yksi hyvä esimerkki. Unohdin tuoda kaupasta oliviiöljyn, jota hän olisi tarvinnut salaatin teossa. Voi hitto mikä mäkätys siitä alkoi ja voivottelu, kun nyt ei salaatista saa oikeanlaista. Minä yritin rauhoittaa tilannetta, että eihän tämä mikään maailmanloppu ole, sillä salaatin olisi voinut tehdä ilman sitä öljyäkin. Mutta ei.. Voivottelu jatkui ja lopulta tuli pohja vastaan ja räjähdin. Sitten olin tietty entistä pahempi ihminen.
Miksi näinkin pienen asian ei voi vain antaa olla? Tämä ei ollut edes ainoa esimerkki vastaavista jutuista, vain yksi niistä.

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ala nalkuttaa miehelleni, jos hän on unohtanut ostaa jonkin ostoslistalla olleen aineksen. Saatan kiukuta itsekseni pääni sisällä, mutta turhaahan sitä on toiselle yhtä kommenttia enempää äkäillä. Ei se tilanne siitä muutu. Enkä ole vaatimassa miestäni lähtemään uudelleen kauppaan vain yhden asian takia. Poislukien kriittiset tilanteet, esim. jos vessapaperi tai vauvan vaipat ovat lopussa ja mies unohti ostaa lisää. Silloin saatan sitten itse lähteä hakemaan niitä, ettei puolison tarvi käydä kahta kertaa kaupassa.

Vierailija
102/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset ette mene itse sinne kauppaan, koskaan? Jopa menkkasiteitä pitää miesten kantaa teille vapaamatkustajille, kun olette lasten tasolla?

Sinun kannattaa puhua asiasta naisesi kanssa, jos hän ei koskaan käy kaupassa. Vai onko sinulla edes naista?

Onnekseni en ole hetero ja joudu katselemaan sekopäisiä naisia. Mikä sinun ongelmasi oli sen kaupassa käymisen kanssa? Neuroosi estää?

Olet homo ja haukut täällä naisia, vaikka et päivääkän ole ollut parisuhteessa naisen kanssa? Mitä järkeä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit vain myöntänyt et mokasit, kun unohdit sen yhden ainesosan? Luulen et vaimosi suuttui siitä ettet tunnustanut virhettäsi ja pyytänyt anteeksi, vaan puolustelit itseäsi sillä, että salaatin voi tehdä ilmankin, eli sun unohdusmokasi ei nyt oikeastaan edes saisi suututtaa häntä. Sinä vieritit syyn vaimollesi, et hän oli pahis, ja vielä pahempi, kun ei tykännyt räjähdyksestäsi.

Itse ainakin lepyn heti kun aidosti pyydetään anteeksi. Ja tämän taidon osaan itsekin, se on onnellisen avioliiton yksi iso "salaisuus". Toinen se, et koittaa asettua toisen asemaan eikä aina ottaa defenssejä päälle.

Joutuu olemaan samaa mieltä

Vierailija
104/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset ette mene itse sinne kauppaan, koskaan? Jopa menkkasiteitä pitää miesten kantaa teille vapaamatkustajille, kun olette lasten tasolla?

Sinun kannattaa puhua asiasta naisesi kanssa, jos hän ei koskaan käy kaupassa. Vai onko sinulla edes naista?

Onnekseni en ole hetero ja joudu katselemaan sekopäisiä naisia. Mikä sinun ongelmasi oli sen kaupassa käymisen kanssa? Neuroosi estää?

Olet homo ja haukut täällä naisia, vaikka et päivääkän ole ollut parisuhteessa naisen kanssa? Mitä järkeä?

Etpä ole sinäkään jokaisen miehen kanssa seurustellut, mutta miehiä olet täällä vihaamassa kollektiivisesti

Vierailija
105/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on paha äititrauma, on kertonut siitä täällä.

Vierailija
106/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä ole sinäkään jokaisen miehen kanssa seurustellut, mutta miehiä olet täällä vihaamassa kollektiivisesti

En minä vihaa miehiä.

Vierailija
107/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä vihaa miehiä.

Juupa Juu. Et pääse kuitenkaan itse sinne kauppaan?

Vierailija
108/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mennyt itseltäkin hermot ap:n saappaissa. Ei tuollaista tyhjästä mäkättämistä jaksa kukaan kuunnella. Noin pieni asia pitäisi kuitata olankohautuksella puolin ja toisin.

Jos ap olisi unohtanut ostaa kaiken paitsi kaljat ja makkarat, olisi ollut aihetta sanoa pari valittua sanaa, mutta ihan yksi lysti joku oliiviöljy.

Vierailija
109/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokoon kuka mitä tahansa, niin ainoa mitä en hyväksy on sellaista älytöntä kilahtamista, vaikka toinen olisi ollut ärsyttävä, senkin ymmärrän, että joku kilahtaa jollain tapaa helpommin kun joku toinen, jos kokee että ärsytetään, mutta kyllä se vähän niin on,että sellainen aggressiivinen kilahtelu ei ole ikinä ok. Ei ärsytettynäkään. Ymmärtäisin jotenkin, jos on ärsytys jotain aivan ihmeellistä tai olisi se ärsyttävä itse raivonnut. Esim. tuossa taannoin puhuin miehen kanssa, että jos koukattaisiin paikassa xx jotta saisin xx tuotetta. Hän ei sanonut ei, vaan antoi ymmärtää että ihan ok. Hän on kyllä sen tyylinen että ei kannata muistuttaa, vaikka monesti kaipaa muistutusta ja saattaa monesti sanoa joo, vaikka ei ole varsinaisesti ehkä rekistereröinyt, mitä kysytään.

No kyselin sitten vähän ajan kuluessa, että ollaanko ajamassa sinne ja hän vastasi joo. Huomasin että emme olleet ja vähän ajan kuluttua kysyin uudelleen.. siinä vaheessa sain vähän ihme vastauksia ja tajusin että ei ole tajunnut edes mitä paikkaa tarkoitin.

Valitin siitä hänelle ja hän vähän hermostu. Koko tuo kuuntelemattomuus, ensin lupaaminen ja sitten kävi ilmi, että ei ollut edes kuunnellut sen verran häiritsi, että valitin vielä kun saavuimme kotiin. En huutanut enkä nimitellyt. Vähän vaan valitin että miksei voinut ajaa sinne kun oli puhetta. Hän ragesi täysin ja alkoi tulla niitä kurkunleikkaus juttuja ja kuinka negatiivinen ihminen olen.

Totta, mun miehelle ei kannata valittaa pienestä. Itseasiassa ei oikeastaan mistään, ei edes aiheesta. Mulle kyllä vo8 sitten valittaa aiheettomastikin. Ei tarvitse ainakaan pelätä mun aggressiivista reaktiota. Tietenkin kivempaa jos ei koskaan valiteta mistään.

Vierailija
110/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja luen tätä ketjua ja peukutuksia silmät ymmyrkäisinä.

Ap:n puoliso on kohtuuton. Jos oliiviöljy on hänelle noin tärkeä asia salaatissa, miksi hän oli päästänyt sen loppumaan kokonaan ennen kuin oli laittanut sen ostoslistalle? Moka on alunperin naisen, joka nyt purki oman itsesyytöksensä mieheensä. Ja kyllä, mököttäminen ym. mielensäpahoittaminen jonninjoutavista asioista, sen näyttäminen ja hyvittelyn odottaminen on vähintään samanlaista henkistä väkivaltaa kuin se "kilarointikin". Sisäistäkää tämä, sukupuoleen katsomatta.

Ilmankos mikään parisuhde ei tässä maassa enää kestä, eihän kukaan jaksa toisiaan jos arkielämä on tuollaista.

Vierailija
111/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä salaatin voi syödä jollain toisella kastikkeella.

Veikkaan, että aloittajan ja vaimonsa jääkaapissa on useita pulloja erilaisia salaatinkastikkeita.

Olkaa tyytyväisiä kun on rahaa ostaa ruokaa ylipäätään.

Hyvin on asiat kun pitää oliiviöljystä nalkuttaa.

Mulla muuten ei ole oliiviöljyä kaapissa ollut Herran aikaan. Ja hengissä silti olen.

No, olenkin sinkku. Nainen.

Relatkaa vähän pariskunnat.

Anteeksipyynnölle on aikansa ja paikkansa muttei tuollaista nyt tarvitse anella ja kumarrella anteeksi.

Vierailija
112/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja luen tätä ketjua ja peukutuksia silmät ymmyrkäisinä.

Ap:n puoliso on kohtuuton. Jos oliiviöljy on hänelle noin tärkeä asia salaatissa, miksi hän oli päästänyt sen loppumaan kokonaan ennen kuin oli laittanut sen ostoslistalle? Moka on alunperin naisen, joka nyt purki oman itsesyytöksensä mieheensä. Ja kyllä, mököttäminen ym. mielensäpahoittaminen jonninjoutavista asioista, sen näyttäminen ja hyvittelyn odottaminen on vähintään samanlaista henkistä väkivaltaa kuin se "kilarointikin". Sisäistäkää tämä, sukupuoleen katsomatta.

Ilmankos mikään parisuhde ei tässä maassa enää kestä, eihän kukaan jaksa toisiaan jos arkielämä on tuollaista.

Ja sama jatkaa: jos on ihmisenä noin kontrollifriikki kuten ap:n puoliso, tulee itse hoitaa ne asiat, jotka täytyy tehdä ehdottoman oikein ja joissa ei sallita muunlaisia toteutustapoja eikä varsinkaan - herranjestas - inhimillisiä, pieniäkään virheitä.

Minua alkoi ahdistaa jo aloituksen lukeminenkin. Tiedän muutaman tuollaisen pariskunnan, joissa toinen osapuoli oli nalkuttava ja mököttävä perfektionisti (huom. ei aina nainen) ja niiden kanssa oli ahdistavaa olla tekemisissä. Enää en olekaan.

Vierailija
113/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätitkö tahallaan oliiviöljyn ostamatta pihiyttäsi, ja suutuit kun vaimoa harmittikin se?

Vierailija
114/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pienestä asiasta turha nalkuttaminen ja sen tahallinen jatkaminen on myös ihan yhtä väärin kuin kilahtaminenkin.

Sehän olisi ihan kohtuutonta kun toinen huomaisi, että tuollehan voi purkaa mieltään miten vain ja toinen vai tyynenä kuuntelee ja lopulta pyytelee kiukutteluani anteeksi.

Onhan tuollainen suhde aika vääristynyt kuvio.

Ihmisellä on vastuu omista tunteistaan, mutta kyllä saa osoittaa, että nyt tulee syyllistämistä liikaa niskaan.

Onhan jokaisella ihmisellä oma arvonsa ja raja tulee vastaan.

Muillakin kuin sillä nalkuttajalla.

Vierailija
115/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa osaan vaan kuvitella kuinka erään pariskunnan riidoista on ollut paljon valheita niin että on mennyt naisen piikkiin aika moni asia. Ei kukaan väitäkään, ettei olisi ollut joskus jotkut riidat naisen aloittamia tai provosoimia, mutta miehen puolestajilta voisi kysyä; minkälaisissa riidoissa tai nalkutuksissa hyväksyt mieheltä väkivaltaan viittaavia ilmaisuja tyyliin "hakkaan sut muusiks" koska "mitäs ärsytti". Kurkku suorana huutamista lasten edessä? Sitten lisäksi vielä se, että koska on oikeasti ollut aihetta toisella suuttua ja koska ei? Tuossakin löytyy varmasti paljon puolueellisuutta. Jos et ole nähnyt riitoja alusta alkaen ja kaikkia niitä, et voi tietää kuinka paljon on mukana sellaisia, missä ei voi syyttää kumpaakin osapuolta, vaan ainoastaan sitä, joka raivoaa ihan syyttä (ilman mitään naisen nalkutusta ensin) tai ainakaan ilman naisen syyttä ja mellä se on ollut mies.

Itse olen syyllistynyt korkeintasn pikku nalkutuksen joskus.

Vierailija
116/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätitkö tahallaan oliiviöljyn ostamatta pihiyttäsi, ja suutuit kun vaimoa harmittikin se?

Ei tainnut olla ensimmäinen kerta, kun mies on tahallaan jättänyt jotain tuomatta turhana. Kyllä se turhauttaa, kun omat pienetkin toiveet sivuutetaan.

Vierailija
117/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pienestä asiasta turha nalkuttaminen ja sen tahallinen jatkaminen on myös ihan yhtä väärin kuin kilahtaminenkin.

Sehän olisi ihan kohtuutonta kun toinen huomaisi, että tuollehan voi purkaa mieltään miten vain ja toinen vai tyynenä kuuntelee ja lopulta pyytelee kiukutteluani anteeksi.

Onhan tuollainen suhde aika vääristynyt kuvio.

Ihmisellä on vastuu omista tunteistaan, mutta kyllä saa osoittaa, että nyt tulee syyllistämistä liikaa niskaan.

Onhan jokaisella ihmisellä oma arvonsa ja raja tulee vastaan.

Muillakin kuin sillä nalkuttajalla.

Totta kunhan pätee kumpaankinja riippuu myös "jankuttamisesta", se että sanoo pari kolme kertaa on eri kun superjankuttaminen huutamalla. Itsestänikin on valehdeltu olevan jankuttaja, mutta on bullshittiä siinä mielessä että vaikka selvitt.isin jotain asiaa parilla lauseella enemmän kun joku toinen, pahimmat miehen raivoamiset ei ole mistään jankuttamisesra meillä, vaan siitä että miestä on v..tuottanut joku asia mikä ei edes liity muhun. (Esim. työ rahakuvioissa)Jotain omia monia ja pettymyksiä. Naisella ei ole ikinä syytä edes kritisoida tai valittaa (öhöm kuka uskoo tuohon) ja jos erehtyy niin tekemään, saa aggressiivisen raivoamisen. Jos mies joskus valittaa, nalkuttaa, hänelle ei nainen räjähdä, koska ei kuulu luonteeseen ja mies vain raivostuisi lisää. Ei uskalla vihastua vaikka olisi aihetta. Tuoki tietenkin ongelma jos miehen kilahtamisern liittyy aggressiivisuutta. Minusta jotenkin pitää osata riidellä ilman kilahtamistakin. Totta kai jankuttamiseen saa vastata, mutta superaggressiiviset ilmeet ja fyysisellä väkivallalla sanallinenkin uhkaaminen on vähän liikaa ja turhaa. Ja jos sellaista on joskus ollut, ei ehkä ihan rennosti tuollaista ota.

Vierailija
118/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi naislapsiparkoja, kun ei edes pyllyä pyyhitä puolestanne 😂 kukaan ei ole vieläkään vastannut, miksi ette itse käy siellä kaupassa?

Vierailija
119/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei ole elämänsisältö.

Syökää vaikka makaroonia.

Alepassa robotti voi tuon tuotteen tuoda, hakea, hintaan 1.90e - tutustumistarjous.

Pussaa ja halaa miestäsi.

Vierailija
120/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jossain salaatissa oliiviöljy voi olla kriittinen ainesosa. Itseäkin vituttaisi, jos olisin se joka ruoat on suunnitellut ja laittaa, ja mies ei saa edes aineksia tuotua. Sitäkin enemmän ärsyttäisi, jos olisin että "voi hitsi kun ei nyt ole sitä oliiviöljyä" ja mies alkaisi defenssipäissään selittää, että olisit kiitollinen että on ruokaa ylipäänsä ja ei sillä öljyllä mitään väliä ole, ja sitten vielä räjähtäisi minulle. Liian iso ego miehellä jos ei voi sanoa että anteeksi, unohdin, pärjätäänkö ilman vai kipaisenko vielä lähikaupasta sillä aikaa kun sinä laitat ruokaa. Räjähtäminen ei ainakaan ole ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi