Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avovaimo itse aina ensin provosoi minua ja sitten kun suutun, olen paha ihminen

Ilmeisen paha mies
24.06.2023 |

Tänään taas tästä yksi hyvä esimerkki. Unohdin tuoda kaupasta oliviiöljyn, jota hän olisi tarvinnut salaatin teossa. Voi hitto mikä mäkätys siitä alkoi ja voivottelu, kun nyt ei salaatista saa oikeanlaista. Minä yritin rauhoittaa tilannetta, että eihän tämä mikään maailmanloppu ole, sillä salaatin olisi voinut tehdä ilman sitä öljyäkin. Mutta ei.. Voivottelu jatkui ja lopulta tuli pohja vastaan ja räjähdin. Sitten olin tietty entistä pahempi ihminen.
Miksi näinkin pienen asian ei voi vain antaa olla? Tämä ei ollut edes ainoa esimerkki vastaavista jutuista, vain yksi niistä.

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on sanottu että naisesi on narsisti?

(Jos aloituksen sukupuolet olisi toisinpäin, hukkuisit myötätuntoon, vertaistukeen ja kehoituksiin pelastaa itsesi narsistin kynsistä.)

Parisuhteessa kannattaa valita taistelunsa.

Jos kuitenkin joudut jatkuvasti kulkemaan varpaisillasi ettei kumppanisi vaan kilahda, voisi kenties keskustella asiasta ja jos käytöksenmuutos on vaimokkeellesi mahdotonta, on sinun aika punnita suhteen hyvät ja huonot puolet.

Vierailija
62/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit vain myöntänyt et mokasit, kun unohdit sen yhden ainesosan? Luulen et vaimosi suuttui siitä ettet tunnustanut virhettäsi ja pyytänyt anteeksi, vaan puolustelit itseäsi sillä, että salaatin voi tehdä ilmankin, eli sun unohdusmokasi ei nyt oikeastaan edes saisi suututtaa häntä. Sinä vieritit syyn vaimollesi, et hän oli pahis, ja vielä pahempi, kun ei tykännyt räjähdyksestäsi.

Itse ainakin lepyn heti kun aidosti pyydetään anteeksi. Ja tämän taidon osaan itsekin, se on onnellisen avioliiton yksi iso "salaisuus". Toinen se, et koittaa asettua toisen asemaan eikä aina ottaa defenssejä päälle.

Siis ei kai tälläistä nyt tarvitse anteeksi pyydellä? Mitä helvettiä oikeesti? Kohauttaa olkapäitään ja toteaa, että no ei kai siinä. Kai sitä aikuinen ihminen osaa soveltaa sen verran elämässä, että jos ei jotain ainesosaa ole niin tehdään jostain muusta tai täysin erilainen soossi. Varsinkin nykyään kun ihmisillä on aivan järkyttäviä määriä tavaroita ja ainesosia kaapeissaan. Ei se maailma yhteen puuttuvaan asiaan kaadu ja siitä nyt ainakaan mitään anteeksi pidä alkaa pyytelemään. 

Kyllä mä nyt ymmärrän sen, että miksi mieheni arvostaa minun olemassa oloa. En todellakaan olisi tälläisestä vetänyt kilareita, saatika pyytänyt mitään "vilpitöntä anteeksipyyntöä" tai todellakaan alkanut mitään syyllistä etsimään. Olet aivan sairas ajatusmaailmaltasi.

Voin antaa sulle vielä paremman neuvon onnelliseen avioliittoon: ota rennommin.

Tämä! Hitto että olisi raskas parisuhde, jos tällaisestakin joutuisi pyytelemään nöyristellen anteeksi. On täällä kummaa ja pikkusielusta porukkaa, ei voi muuta sanoa 😀

Todellakin on kyllä pikkusieluista porukkaa, kun yksinkertainen sana "anteeksi" käy liikaa egolle. Koetko tosiaan joutuvasi nöyristelemään puolisoasi, jos pyydät anteeksi? Onko sulla itsetunto vähän heikko tai jotain?

Ei tuollaselle kelpaa 

"sori unohdin. En jaksais lähtee hakee vai onko ihan pakko"

Tuo on teinin vastaus, jos vanhempi on pyytänyt hakemaan jotain ja teini unohti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Jos aloituksen sukupuolet olisi toisinpäin, hukkuisit myötätuntoon, vertaistukeen ja kehoituksiin pelastaa itsesi narsistin kynsistä.)

Jos kuitenkin joudut jatkuvasti kulkemaan varpaisillasi ettei kumppanisi vaan kilahda, voisi kenties keskustella asiasta ja jos käytöksenmuutos on vaimokkeellesi mahdotonta, on sinun aika punnita suhteen hyvät ja huonot puolet.

Anteeksi, mutta nyt taisit lukea vähän väärin. Ap on se, jolla tuppaa kilahtamaan, ei vaimoke.

Vierailija
64/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se LEHMÄ

Vierailija
65/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit kysynyt, haenko vielä sen. Riippuen tietysti kuinka kaukana kauppa on.

Jos akka olisi unohtanut miehen pyytämät oluet kauppaan, niin luuletko, että ehdottaisi lähtevänsä hakemaan niitä erikseen.

Olutta ei tarvita yhtään mihinkään.

Sit ei tarvii seiniäkään maalata, aitaa pystyttää jne

Mitä aitaa? Mitä seiniä tarkoitat? Menee kummalliseksi nuo kommentit.

Vierailija
66/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä myönnän tahattoman provosoinnin, mutta sitten sellainen pointti, että miten se toinen suuttuu jos on suututtanut. Pitäisi olla myös mahdollisuus suututtaa toinen, koska sellaista nyt sattuu joskus eli jos ei saa ikinä suututtaa toista, hieman hankalaa. Sellaset suunnitellut täysin tahalliset provosoinnit erikseen sitten.

Tai jos suututtaja on joku toinen henkilö. Esim. Itse saan monesti toisten mokat niskaan eli jos joku ei ole mennyt nappiin tulee syytöksiä "miksi et kysynyt tarkemmin" tai muuta. Jos mies itse ei ole selvittänyt jotain tarkkaan ja siitä tulee ongelmia ei ole hänen vikansa. Toisaalta Itselläni ei tapana edes syytellä tuollaisissa tilanteissa, koska sellaista sattuu.

Mäkkärissa jos tilauksesta puuttuu jotain se on mun vika, vaikka olimme kummatkin vastaanottamassa tilausta.

Vierailija
67/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on sovittu että tuot sitä öljyä, riitelyn sijaan lähdet takaisin kauppaan.

Se hakee, kuka tarvitsee.

Tuohan on hyvä ratkaisu. Kumpikin ostaa omat ruokatarvikkeet ja tekee itse omat ruokansa.

Vierailija
68/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on sinun vuorosi laittaa ruokaa. Jos ei osaa laittaa mitään, ei edes sovi suhteeseen.

Vierailija
69/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta nyt taisit lukea vähän väärin. Ap on se, jolla tuppaa kilahtamaan, ei vaimoke.

Anteeksi, mutta luepa itse uudestaan.

Vierailija
70/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se olit ap sinä, joka provosoi kun unohdit sen öljyn ja vähättelit asiaa.

Vierailija
71/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä myönnän tahattoman provosoinnin, mutta sitten sellainen pointti, että miten se toinen suuttuu jos on suututtanut. Pitäisi olla myös mahdollisuus suututtaa toinen, koska sellaista nyt sattuu joskus eli jos ei saa ikinä suututtaa toista, hieman hankalaa. Sellaset suunnitellut täysin tahalliset provosoinnit erikseen sitten.

Tai jos suututtaja on joku toinen henkilö. Esim. Itse saan monesti toisten mokat niskaan eli jos joku ei ole mennyt nappiin tulee syytöksiä "miksi et kysynyt tarkemmin" tai muuta. Jos mies itse ei ole selvittänyt jotain tarkkaan ja siitä tulee ongelmia ei ole hänen vikansa. Toisaalta Itselläni ei tapana edes syytellä tuollaisissa tilanteissa, koska sellaista sattuu.

Mäkkärissa jos tilauksesta puuttuu jotain se on mun vika, vaikka olimme kummatkin vastaanottamassa tilausta.

Tai kun ei tullut kuittia tilauksesta oli kironnut kuulemma että missä v...tussa mä olen.

Vierailija
72/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos akka olisi unohtanut miehen pyytämät oluet kauppaan, niin luuletko, että ehdottaisi lähtevänsä hakemaan niitä erikseen.

Ei hemmetti, ymmärsinkö oikein, että et siis suostu/pysty remppahommiin, jollet saa lipittää olutta? :D Aikamoinen miesvauva!

Vierailija
73/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti, ymmärsinkö oikein, että et siis suostu/pysty remppahommiin, jollet saa lipittää olutta? :D Aikamoinen miesvauva!

Oluen voimin tehdyt remontit onkin aina tehty päin persettä.

Vierailija
74/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta luepa itse uudestaan.

Luin uudestaan ja edelleenkin, ap on se, jolla kilahti. "Mäkätys ja voivottelu" ei ole kilahtamista, "räjähtäminen" on.

Vierailija
75/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos olisit vain myöntänyt et mokasit, kun unohdit sen yhden ainesosan? Luulen et vaimosi suuttui siitä ettet tunnustanut virhettäsi ja pyytänyt anteeksi, vaan puolustelit itseäsi sillä, että salaatin voi tehdä ilmankin, eli sun unohdusmokasi ei nyt oikeastaan edes saisi suututtaa häntä. Sinä vieritit syyn vaimollesi, et hän oli pahis, ja vielä pahempi, kun ei tykännyt räjähdyksestäsi.

Itse ainakin lepyn heti kun aidosti pyydetään anteeksi. Ja tämän taidon osaan itsekin, se on onnellisen avioliiton yksi iso "salaisuus". Toinen se, et koittaa asettua toisen asemaan eikä aina ottaa defenssejä päälle.

Jos minä unohdan jotakin, niin en minä sitä kyllä anteeksi pyydä. En tehnyt sitä tarkoituksella, joten en käsitä, miksi sitä pitäisi pyytää anteeksi. Kaikille sattuu kömmähdyksiä. 

Tosin pyrkisin paikkaamaan jotenkin unohdukseni jos sen voi kohtuuden nimissä tehdä, esim. kauppa ei ole hirveän kaukana ja mahdollisesti samalla voin toimittaa jonkun muunkin asian, niin ettei yhdestä oliiviöljystä tule äärettömän suurta hiilijalanjälkeä.

Vierailija
76/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on täynnä väkivaltaisia miehiä.

Vierailija
77/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset aina provosoivat, ei kai se mitään uutta ole. Aika vähissä olisi myös naisten pahoinpitelyt jos naiset ei ajaisi miehiä hulluuden partaalle. Mutta joo, ei naisilla ole mitään vastuuta mistään.

Tämä exäni, joka oli provosoinnin mestari oli kyllä mies. Ei pystynyt itse riitauttamaan mitään omaan piikkiinsä, vaan provosoi toisen tekemään sen. Pelkäsi ja vihasi naisia.

Vierailija
78/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta on täynnä väkivaltaisia miehiä.

Ja sitten ne ihmettelevät miksi eivät löydä naista :D

Vierailija
79/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai jos suututtaja on joku toinen henkilö. Esim. Itse saan monesti toisten mokat niskaan eli jos joku ei ole mennyt nappiin tulee syytöksiä "miksi et kysynyt tarkemmin" tai muuta. Jos mies itse ei ole selvittänyt jotain tarkkaan ja siitä tulee ongelmia, ei ole hänen vikansa. Toisaalta Itselläni ei tapana edes syytellä tuollaisissa tilanteissa, koska sellaista sattuu.

Tai kun ei tullut kuittia tilauksesta oli kironnut lapselle kuulemma, että missä v...tussa mä olen.

Tuo oli kyllä huvittavaa. Mietin vaan että eikö hän itse tajua miten mä liityn tuohon kuitittomuuteen, kun olin jo istumassa muualla. No joo onhan mulla vähän sellainen maaginen presenssi.

Itselleni kun kävi samoin eli en saanut kuittia automaatista menin kysymään henkilökunnalta , en häneltä. Tosin oli pakko selittää hänelle, että miksi kestää ja vastaus oli jotain että "miks aina sulle käy noin ja turhaan sä sitä kyselet"Laitteessa oli vikaa ja halusin varmistaa, että ei tule maksettua kahteen kertaan kun jouduin käteisellä menemään maksamaan. Olin tuolloin ulkomailla, joten en viitsinyt jättää "katotaan myöhemmin" tilanteeseen. Tilaus kuitenkin 50 egee joten kahteen kertaan olisi ollut aika ikävää.

Olin vähän myrtsinä tuon jälkeen koska hieman häiritsi tuo sotku eikä tyyppi saanut vakuutettua että ei ollut varmasti mennyt se eka maksy. Mies siihen heti että miksi tuollaisia edes mietit.

Sitten kun itsellä kone ei toiminut ja ei saanut kuittia, oli melko hermostuneen ja vihaisen oloinen pitkään tilauksen jälkeen. Huh, O miksi en ollut lähellä silloin niin ei voinut syyttää muuta kun itseään ja paikkaa.

Vierailija
80/123 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minä unohdan jotakin, niin en minä sitä kyllä anteeksi pyydä. En tehnyt sitä tarkoituksella, joten en käsitä, miksi sitä pitäisi pyytää anteeksi. Kaikille sattuu kömmähdyksiä. 

Tosin pyrkisin paikkaamaan jotenkin unohdukseni jos sen voi kohtuuden nimissä tehdä, esim. kauppa ei ole hirveän kaukana ja mahdollisesti samalla voin toimittaa jonkun muunkin asian, niin ettei yhdestä oliiviöljystä tule äärettömän suurta hiilijalanjälkeä.

Toivottavasti tämä logiikka ei päde kaikkeen, mitä et tee tahallasi. Entä, jos heität vahingossa tikan kaverisi silmään , peruutat autolla puolisosi jalan yli tms. aiheutat vahingossa tilanteen joka johtaa sairaalareissuun? Entä jos vahingossa peset puolison lempivillapaidan väärässä lämpltilassa ja se kutistuu pilalle? Etkö pyydä anteeksi/ole pahoillasi, kerta et tehnyt tahallasi? Aika p skamaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän