Avovaimo itse aina ensin provosoi minua ja sitten kun suutun, olen paha ihminen
Tänään taas tästä yksi hyvä esimerkki. Unohdin tuoda kaupasta oliviiöljyn, jota hän olisi tarvinnut salaatin teossa. Voi hitto mikä mäkätys siitä alkoi ja voivottelu, kun nyt ei salaatista saa oikeanlaista. Minä yritin rauhoittaa tilannetta, että eihän tämä mikään maailmanloppu ole, sillä salaatin olisi voinut tehdä ilman sitä öljyäkin. Mutta ei.. Voivottelu jatkui ja lopulta tuli pohja vastaan ja räjähdin. Sitten olin tietty entistä pahempi ihminen.
Miksi näinkin pienen asian ei voi vain antaa olla? Tämä ei ollut edes ainoa esimerkki vastaavista jutuista, vain yksi niistä.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit kysynyt, haenko vielä sen. Riippuen tietysti kuinka kaukana kauppa on.
Jos akka olisi unohtanut miehen pyytämät oluet kauppaan, niin luuletko, että ehdottaisi lähtevänsä hakemaan niitä erikseen.
Olutta ei tarvita yhtään mihinkään.
Sit ei tarvii seiniäkään maalata, aitaa pystyttää jne
Ei hemmetti, ymmärsinkö oikein, että et siis suostu/pysty remppahommiin, jollet saa lipittää olutta? :D Aikamoinen miesvauva!
Miksi näin.
Olen itselleni antanut fyysisistä suoritteista kalja palkinnon. En muuten juo kaljaa. 1 yleensä max 3 kaljaa, jos homma on pitkä ja raskas. En syö karkkia.
Tänään 2 kaljaa. Pelllitin telineillä 4 ikkunaa. koko päivän homma
Jokaisella meistä on omat juttumme ja niiden hyväksyminen on elinehto sopuisaan kanssa käyntiin.
Vaimoni syö joka päivä 1/2l pensasmustikoita. Minusta kalliita ja mauttomia, mutteivat riidan arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Palsta on täynnä väkivaltaisia miehiä.
Määrittele väkivalta. Itse en tasmallisesti osaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisit vain myöntänyt et mokasit, kun unohdit sen yhden ainesosan? Luulen et vaimosi suuttui siitä ettet tunnustanut virhettäsi ja pyytänyt anteeksi, vaan puolustelit itseäsi sillä, että salaatin voi tehdä ilmankin, eli sun unohdusmokasi ei nyt oikeastaan edes saisi suututtaa häntä. Sinä vieritit syyn vaimollesi, et hän oli pahis, ja vielä pahempi, kun ei tykännyt räjähdyksestäsi.
Itse ainakin lepyn heti kun aidosti pyydetään anteeksi. Ja tämän taidon osaan itsekin, se on onnellisen avioliiton yksi iso "salaisuus". Toinen se, et koittaa asettua toisen asemaan eikä aina ottaa defenssejä päälle.
Siis ei kai tälläistä nyt tarvitse anteeksi pyydellä? Mitä helvettiä oikeesti? Kohauttaa olkapäitään ja toteaa, että no ei kai siinä. Kai sitä aikuinen ihminen osaa soveltaa sen verran elämässä, että jos ei jotain ainesosaa ole niin tehdään jostain muusta tai täysin erilainen soossi. Varsinkin nykyään kun ihmisillä on aivan järkyttäviä määriä tavaroita ja ainesosia kaapeissaan. Ei se maailma yhteen puuttuvaan asiaan kaadu ja siitä nyt ainakaan mitään anteeksi pidä alkaa pyytelemään.
Kyllä mä nyt ymmärrän sen, että miksi mieheni arvostaa minun olemassa oloa. En todellakaan olisi tälläisestä vetänyt kilareita, saatika pyytänyt mitään "vilpitöntä anteeksipyyntöä" tai todellakaan alkanut mitään syyllistä etsimään. Olet aivan sairas ajatusmaailmaltasi.
Voin antaa sulle vielä paremman neuvon onnelliseen avioliittoon: ota rennommin.
Miten näihin keskusteluihin tulee aina joku kehumaan itseään että hän on cool girl joka ei suutu mistään ja kyllä kaikki miehet arvostavat häntä sen takia.
Satavarmasti sinullakin on jokin tärkeä asia joka saa sinulla tunteet pintaan ja monelle muulle naiselle se sama asia on yhdentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi erota
Ja voi jättää myös kommentoimatta, jos ei parempaan analyysiin kyvyt riitä.
Voit itse roikkua huonossa suhteessa ja olla kynnysmatto. Älä oleta muilta samanlaista alistumista ja käytöstä.
Tollaset narsistiakat kannattaa heti jättää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palsta on täynnä väkivaltaisia miehiä.
Määrittele väkivalta. Itse en tasmallisesti osaa
Ne oli näkyvillä nyt poistetuissa kommenteissa, joita en lainannut vaan ilmoitin asiattomiksi.
voisiko tilanteen jotenkin kostaa?
Miksi te naiset ette mene itse sinne kauppaan, koskaan? Jopa menkkasiteitä pitää miesten kantaa teille vapaamatkustajille, kun olette lasten tasolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi erota
Voit itse roikkua huonossa suhteessa ja olla kynnysmatto. Älä oleta muilta samanlaista alistumista ja käytöstä.
"Miksi erosit?" "No kun vaimo mäkätti kun unohdin öljyn kauppaan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi erota
"Miksi erosit?" "No kun vaimo mäkätti kun unohdin öljyn kauppaan."
Tuossa suhteessa on enemmän ongelmia kuin öljy. Tosin eihän tuollainen tossukka sitäkään asiaa näe. Mene takaisin sinne nyrkin ja hellan välii.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset ette mene itse sinne kauppaan, koskaan? Jopa menkkasiteitä pitää miesten kantaa teille vapaamatkustajille, kun olette lasten tasolla?
Minulle kävisi enenmmän kuin hyvin, että minä kävisin kaupassa ja toisin mitä sattuu huvittamaan ja muistamaan, mies tekisi joka päivä ruuan. Se ei haittaa, jos mies aikoisi tehdä lihakastiketta ja minä unohtaisin tuoda lihan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos akka olisi unohtanut miehen pyytämät oluet kauppaan, niin luuletko, että ehdottaisi lähtevänsä hakemaan niitä erikseen.
Olutta ei tarvita yhtään mihinkään.
Sit ei tarvii seiniäkään maalata, aitaa pystyttää jne
Ei hemmetti, ymmärsinkö oikein, että et siis suostu/pysty remppahommiin, jollet saa lipittää olutta? :D Aikamoinen miesvauva!
Miksi näin.
Olen itselleni antanut fyysisistä suoritteista kalja palkinnon. En muuten juo kaljaa. 1 yleensä max 3 kaljaa, jos homma on pitkä ja raskas. En syö karkkia.
Tänään 2 kaljaa. Pelllitin telineillä 4 ikkunaa. koko päivän homma
Jokaisella meistä on omat juttumme ja niiden hyväksyminen on elinehto sopuisaan kanssa käyntiin.
Vaimoni syö joka päivä 1/2l pensasmustikoita. Minusta kalliita ja mauttomia, mutteivat riidan arvoisia.
Joo, joka päivä pitää tehdä jotain "fyysistä", ihan vaikka potkia seinää. Kyllä olutsiepot osaa perustella itselleen juomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävisi enenmmän kuin hyvin, että minä kävisin kaupassa ja toisin mitä sattuu huvittamaan ja muistamaan, mies tekisi joka päivä ruuan. Se ei haittaa, jos mies aikoisi tehdä lihakastiketta ja minä unohtaisin tuoda lihan.
Eli et kuitenkaan käy siellä kaupassa? Servasit itsesi ja naiset
Vierailija kirjoitti:
voisiko tilanteen jotenkin kostaa?
Oletko teini?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et kuitenkaan käy siellä kaupassa? Servasit itsesi ja naiset
Minä kirjoitin "minä kävisin kaupassa, mies tekisi ruuat". En kirjoittanut mitään nykytilanteesta, joten kuvittelet omiasi.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa puhua asiasta naisesi kanssa, jos hän ei koskaan käy kaupassa. Vai onko sinulla edes naista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lupasin kerran ostaa molemmille pakastepitsat. Muistin pitsat, mutta olin ostanut miehelle jonkun uuden pitsan, joka oli niin pahaa, että se oli syömäkelvotonta. Mä pahoittelin ja kävin ostamassa miehelle uuden pitsan, vaikka eihän se varsinaisesti mun syytä ollut. Meidän lähikauppa on tosin niin lähellä, että koko reissuun menee maksimissaan kymmenen minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisit vain myöntänyt et mokasit, kun unohdit sen yhden ainesosan? Luulen et vaimosi suuttui siitä ettet tunnustanut virhettäsi ja pyytänyt anteeksi, vaan puolustelit itseäsi sillä, että salaatin voi tehdä ilmankin, eli sun unohdusmokasi ei nyt oikeastaan edes saisi suututtaa häntä. Sinä vieritit syyn vaimollesi, et hän oli pahis, ja vielä pahempi, kun ei tykännyt räjähdyksestäsi.
Itse ainakin lepyn heti kun aidosti pyydetään anteeksi. Ja tämän taidon osaan itsekin, se on onnellisen avioliiton yksi iso "salaisuus". Toinen se, et koittaa asettua toisen asemaan eikä aina ottaa defenssejä päälle.
Siis ei kai tälläistä nyt tarvitse anteeksi pyydellä? Mitä helvettiä oikeesti? Kohauttaa olkapäitään ja toteaa, että no ei kai siinä. Kai sitä aikuinen ihminen osaa soveltaa sen verran elämässä, että jos ei jotain ainesosaa ole niin tehdään jostain muusta tai täysin erilainen soossi. Varsinkin nykyään kun ihmisillä on aivan järkyttäviä määriä tavaroita ja ainesosia kaapeissaan. Ei se maailma yhteen puuttuvaan asiaan kaadu ja siitä nyt ainakaan mitään anteeksi pidä alkaa pyytelemään.
Kyllä mä nyt ymmärrän sen, että miksi mieheni arvostaa minun olemassa oloa. En todellakaan olisi tälläisestä vetänyt kilareita, saatika pyytänyt mitään "vilpitöntä anteeksipyyntöä" tai todellakaan alkanut mitään syyllistä etsimään. Olet aivan sairas ajatusmaailmaltasi.
Voin antaa sulle vielä paremman neuvon onnelliseen avioliittoon: ota rennommin.
Miten näihin keskusteluihin tulee aina joku kehumaan itseään että hän on cool girl joka ei suutu mistään ja kyllä kaikki miehet arvostavat häntä sen takia.
Satavarmasti sinullakin on jokin tärkeä asia joka saa sinulla tunteet pintaan ja monelle muulle naiselle se sama asia on yhdentekevä.
Mä en ole cool girl. En missään tapauksessa ja mua ei kiinnosta pahemmin, että mitä muut miehet musta ajattelee. Riittää, että tiedän mitä mun oma mies ajattelee. Se, mikä mulla saa tunteet pintaan on isommista asioista valehtelu ja pettäminen tai jos työkaveri ei tee töitään. Kai sitä on tässä elämässä niin paljon sattunut ja tapahtunut (sijaisperheissä asuminen, raiskaus, työpaikalla fyysinen pahoinpitely, ja mitä muuta näin alkuun), että enää ei ihmisten tarvitse pyydellä anteeksi täysin turhista asioista; kuten jostain öljyn unohtamisesta tai siitä kun joku möläyttää jotain vähän suomalaiseen kulttuuriin sopimatonta. Voin sanoa, että en edes osannut loukkaantua meidän toimiston siistijälle kun hän kysyi, että olenko raskaana vai lihonnut. Mun kollega kyllä loukkaantui mun puolesta ja nosti asiasta kamalan haloon ja katsoin häntä silmät suurina, että mitä hän nyt kohkaa. Itse lähinnä totesin, että ei ihmiset aina ajattele loppuun asti sanomisiaan ja mitäpä tuosta. Unohdin asian oikeastaan heti kun olin saanut teeveden keittimestä ja muistin uudestaan kun esimieheni tuli kysymään asiasta ja tunteistani. Nyt tämä tuli taas mieleen kun puhutaan typeristä asioista loukkaantumisesta. Miksi kaikesta pitää vetää draamaa? Eikö ole itsensä kannalta helpompi myös, että antaa asioiden olla? Kaikki me mokataan, mutta ei siitä pidä hernettä nenään vetää ja vaatia jotain vilpittömiä pahoitteluita. Vai onko nyt niin, että kaiken pitää mennä ennalta tehtyjen kirjoitusten mukaan ja jos siitä vähänkään livetään niin sitten on elämä sekaisin?
Suosittelen sinullekin joskus itsensä ulkoistamista siitä omasta kuplasta ja todeta, että asiat on aika hyvin. Varsinkin jos tuollaisista lillukanvarsista voi alkaa draamailemaan ja saada molemmille huono fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaa puhua asiasta naisesi kanssa, jos hän ei koskaan käy kaupassa. Vai onko sinulla edes naista?
Onnekseni en ole hetero ja joudu katselemaan sekopäisiä naisia. Mikä sinun ongelmasi oli sen kaupassa käymisen kanssa? Neuroosi estää?
Kiitos tästä esimerkistä ap. Mulle kävi just samoin mun miehen kanssa.
Hän mokasi ja unohti ja kun minä pahoitin mieleni, alkoi armoton raivoaminen ja huuto sekä tavaroiden potkiminen.
Minä itse en raivonnut millään muotoa, en korottanut ääntäni. Sanoin vain, että pahalta tuntuu, ettei hän huomioinut eikä muistanut minulle lupaamaansa asiaa. Minulle olisi riittänyt, kun olisi puhelimessa sanonut(kun soitti), ettei onnistu, niin olisin hoitanut asian itse. Hoidettava asia oltiin sovittu yhdessä etukäteen.