Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako huonekasvia sinulta löytyy kotoa?

Vierailija
28.10.2023 |

Mielenkiinnosta kysyn. Itsellä 10 kasvia tällä hetkellä ja vanhin rahapuu ollut minulla 7 vuotta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
2/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. En välitä niistä. Turhaa roskaa ja huolehtimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

23. Niitä on paljon kahdella ikkunalla, ja muutama muualla asunnossa. Osa on kyllä hyvin pikkuisiakun. Suurin on traakkipuu, joka ulottuu melkein kattoon. Kultaköynnös kiertää keittiön ikkunaa ja on monen metrin pituinen yhteensä.

Vierailija
4/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi. Vanhempi niistä on viirivehka, jonka sain anopilta hyvin kauan sitten, kun muutimme puolison kanssa ensimmäiseen yhteiseen kotiin. Kasvia on jaettu moneen kertaan vuosien varrella ja yhden osan annoin omalle miniälle, kun muuttivat pojan kanssa yhteen.

Vierailija
5/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin karkeasti, että 35 + isojen ruukkujen juurilla on varmasti 15 siemenestä itänyttä kasvia, jotka siirrän aikanaan omaan ruukkuunsa. Kesän kasvit ovat terassilla sekä parvekkeella ja nyt ne ovat olleet noin kuukauden sisällä. Annoin monen monta kasvia omiin asuntoihinsa muuttaneille tyttärilleni ja varmaan kymmenisen kasvia nakkasin syksyllä pois. Meillä on muutama viherlamppu, jotka meinaan laittaa nyt viikonloppuna antamaan valoa muutaman tunnin ajaksi iltasella.

Joukossa on ihan kaikkea kivaa, mitä olen löytänyt vaikka Plantagenista tai saanut ystäviltä tai omista kasveista pistokkaita. On esimerkiksi iso oliivipuu, pullojukka, muutama kiinanruusu, ihmeköynnöksiä, marraskaktuksia (kukkivat nyt täysillä!), vehka, kävykki, parsa, muratteja, maijoja, santtuja, nyt myös kolme amaryllistä + sellaisen iso sipuli maljakossa, rahapuu ja vaikka mitä. Siemenestä on tulossa pari litsiä, useita siteuunoita, pari mandariinia ja appelsiinia, useampi granaattiomena ja ainakin 4 avokadoa ja muuta kivaa. 

Minulla on aikaa ja intoa hoitaa myös kasvejani. Työpäivän jälkeen niiden hoito on mukavan leppoisaa ja perhekin tykkää kasveistani. N49

Vierailija
6/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemäntoista.

Vierailija
7/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenkunta. Olen vähentänyt niitä reippaasti, kun joudumme keväällä muuttamaan tilapäisesti asunnon peruskorjauksen takia. Vanhimmat ovat 20 - 30 -vuotiaita: rahapuu-bonsai, palmuvehka ja kiinanruusu.

Vierailija
8/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
9/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies otetaan mukaan, niin yksi.

Vierailija
10/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täsä olkkarissa näkyy olevan 16 ja saman verran varmaan muissa huoneissa tai vähän enemmänkin itseasiassa

Vierailija
11/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 kasvia, mutta olisi tilaa vielä muutamalle. Paikallisesta Prismasta käyn välillä tekemässä löytöjä, viimeksi ostin kultaköynnöksen hintaan 1,50 euroa. 

Vierailija
12/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

14

Vierailija
13/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
14/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään ostettua. Itse kasvatettuna tällä hetkellä kolme avokadoa ja seitsemän sitruspuun alkua, joista osa on sitruunoita ja osa mandariineja. Sekoitin tarkoituksella siemenet niin etten tiedä mitä missäkin ruukussa kasvaa.

Vierailija
15/15 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 huonekasvi, muita taimia on kasvamassa sisällä n.10, mutta menossa keväällä mökille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän