Millaiset kumisaappaat ostaisin?
Nykyään olen aika tarkan markan nainen ja haluan ostaa laadukasta ja mahdollisisesti vuosikymmeniä kestävää (jos se enää nykypäivänä on mahdollista). Tarvitsisin kumisaappaat puutarhahommiin, mutta tuli mieleen, että tätä kannattaisi miettiä myös tulevaisuuden muiden mahdollisten käyttökohteiden kannalta. Esim. jos joskus innostun lähtemään hillaan. Tai jos jostain syystä haluan rämpiä metsässä/vaeltamassa tms. Te jotka saapastelette paljon, niin mitä kumisaappaita suosittelette? Minkä mittaisella varrella?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta nokialaiset. Niihin voi luottaa.
Niin luotin minäkin aikoinani Nokiaan mutta toisin kävi.
Niitä ei kai enää valmisteta suomessa, eli laatu on samaa luokkaa kun Tokmannin 20€ kumisaappaissa.
Sama homma Marimekossa, arabiassa ne on nykyään halpatuotantoa.
Kyllä meidän perheessä ainakin Hai-saappaat ovat kestäneet kovaa käyttöä todella hyvin. Omat Hait on noin kuusi vuotta vanhat, ja edelleen ehjät. Eli voin kyllä suositella. Kestävyys on edelleen jotain ihan muuta kuin noissa 15-20€ ei minkään merkkisillä saappailla. Naapuri osti tuollaiset jotkut tt-sportit, kestivät kuukauden vähäisellä käytöllä!
Ja myyhän Tokmanni myös Hai-saappaita, ja myös Viking-Seilasta. Molemmat kestävät vuosia käyttöä, kunhan niitä ei säilytetä pitkiä aikoja auringossa , lisäksi kun ne käsittelee aina joskus silikonipohjaisella hoitoaineella. Ihmettelen miten ihmiset saavat saappaansa heti rikki. Minulla on Hai-saappaiden lisäksi myö nuo Seilakset, ja nekin on kestäneet jo kolme vuotta. Käytän saappaitani todella paljon, maalla kun asutaan.
Niitä käyttää noin kerran 5 vuodessa, joten halvimmat mitä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta nokialaiset. Niihin voi luottaa.
Niin luotin minäkin aikoinani Nokiaan mutta toisin kävi.
Voi Nokialaisiin luottaa. Minulla on Nokian Taifun kumisaappaat . Sellaiset harmaat Hai-saappaan tyyppiset. Sain nuo saappaat 14-vuotiaana, vonna 1989. Ovat ihan ehjät ja hyvät vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Niitä käyttää noin kerran 5 vuodessa, joten halvimmat mitä löytyy.
Ei mitään 15€ kaikkein halvimpia kyllä kannata ostaa. Silloin kun niitä sitten joskus harvoin tarvitsi, hajoavat jostain saumasta tms. Yhdellä naapurilla oli juuri tuollaiset, jotka meni rikki ekalla käyttökerralla.
Kun sijoittaa vähän enemmän rahaa laadukkaaseen tuotteeseen, ja säilyttää niitä oikein, on kiva hypätä ehjiin saappaisiin vaikka sitten kerran viidessä vuodessa. Tuollaista muutaman euron heti rikkoutuvaa halpaa roskaa ei mielestäni saisi edes valmistaa.
Minä löysin Viking Seilas kumisaappaat täysin sattumalta, tai oikeastaan ne löysivät minut. Olin muutama vuosi sitten eräällä leirillä ohjaajana. Minulla oli kyllä kumpparit mukana, mutta ne tietenkin päättivät hajota heti ekana päivänä. Eräällä toisella ohjaajalla oli onneksi kahdet kumisaappaat mukana. Hän tarjosi melkein uusia Seilaksia lainaksi. Ne olivat minulle uusi tuttavuus, ja ekat Vikingit, joita olin käyttänyt. Sain kulkea tuon sateisen viikon noilla saappailla, jotka olivat sattumalta vielä minun kokoanikin.
Ihastuin niiden mukavuuteen, ja moniin hyviin ominaisuuksiin.
Yhtenä iltana iltanuotiolla, kun kiittelin saappaat lainannutta henkilöä. Muutkin kiinnittivät niihin huomiota. Yhdessä mietittiin, että ovat tyylikkäät, ja hauskannäköisetkin. Aika harvalle tuostakin joukosta, Seilas oli ennestään tuttu tuote. No mahdollisesti tuon nuotiohetken jälkeen, muutama ehkä hankki sellaiset. Tilanteesta johtuen, kun tuli tietysti kehuttua lainaajaa ja noita sateisen viikon pelastaneita Vikingejä.
Ja ei Varmaan tarvitse kertoa mitkä kumisaappaat ostin jo heti seuraavalla viikolla!
Nyt muutaman vuoden käytön jälkeen nämä ovat edelleen ehjät ,ja käytössä edelleen. Eli hyvin ovat kestäneet. Ovat myös mun ainoat kumisaappaat. Ja näillä voi kyllä lähteä vaikka sateiselle leiriviikolle, tai karpalosuolle edelleenkin. Ilman että tarvitsee pelätä, jotain yhtäkkistä totaalista saappaiden hajoamista, toisin kuin jollain halppis jalkineilla.
Ilman tuota edellä kerrottua ei varmaan olisi koskaan tullut mieleen edes kokeilla noita Seilaksia.
Tällä viikolla on eteläsuomessa ollut todella sateista. Nyt jo monta vuotta vanhat luottosaappaat on taas kaivettu esille, eivät pettäneet tälläkään kertaa , kun tyhjensin soutuvenettä mökillä, ja eilenkin olivat koko päivän käytössä. Ehkä juuri siksi tuli mieleen kertoa tämä jo aiemmin toisessa keskustelussa kertomani juttu.
Suosittelen, että hankit kerralla kahdet kumisaappaat, käytettäväksi eri tilanteissa. Yhdet pitempivartiset, kuten Kontiot, metsään tai erilaisiin pihatöihin, ja toiset lyhytvartiset, kuten Hait, kaupunkikäyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen, että hankit kerralla kahdet kumisaappaat, käytettäväksi eri tilanteissa. Yhdet pitempivartiset, kuten Kontiot, metsään tai erilaisiin pihatöihin, ja toiset lyhytvartiset, kuten Hait, kaupunkikäyttöön.[/quote
Joo tuo on ihan totta yksilläkin saappailla pärjää varmasti. Saappaat menevät vaan puutarhatöissä nopeasti tosi rumannäköisiksi. Ruohonleikkuusta jää lehtivihreää, jota ei välttämättä saa pois. Lisäksi puutarhatöissä joutuu olemaan paljon kyykyssä, joten saappaat joutuvat koville, kun ovat aina jostain taittuneina. Taitekohtiin tulee nopeasti rumia tummentumia, jotka näkyvät ainakin vaaleissa väreissä. Eli kannattaa hankkia tosiaan toiset sellaiset, joilla kehtaa käydä vaikka kaupungilla tai festareilla. Toisaalta jos ostaa jotkut Sievit, jotka on jo uutena valmiiksi rumat, niin ei varmaan haittaa.
Hai-saappaat ovat kestävät. Olen välillä ostanut Tretorn-merkkisiä (kahdet) ja nehän murtuvat varresta tai terästä jo vuoden, kahden kuluttua. Hait kestävät monta vuotta ja rämmin niillä puutarhan lisäksi marjametsässä. Hillasuolle kyllä varmaan tarvitsisi pidempivartiset, en itse soilla käyskentele.
Tuo eläkeläiskommentti oli tosiaan aika outo. Varsinkin kun se ei liity asiaan mitenkään.