Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudot neurologiset oireet

Vierailija
24.06.2023 |

Mulla on vuosikaudet ollut epämääräisiä oireita, joihin ei oikein tunnu tulevan helpotusta eikä niitä suostuta tutkimaan psyykkisten vaivojen vuoksi. Miltä tämä teistä kuulostaa?

Sairastin teini-iässä pahan sairaalaan vieneen infektion, tulehdusarvot huiteli sadoissa ja kurkku niin tukossa ettei henki kulje. Kaikki viljelytulokset oli puhtaat, vietin sairaalassa 3 päivää. Tätä seurasi hyvin pitkä uupumus, tuntui että olen vähintään kuolemansairas kun olo oli niin heikko. Lievää kuumeilua aika-ajoin ehkä vuoden sisään ilman selitystä. Imusolmukkeet jäivät valtavan kokoisisiksi ja ovat sitä edelleen vajaa 20v myöhemmin, niitä on turvonnut myös lisää, ultrattu, normaaleja turvonneita imusolmukkeita.

Kyseisen episodin jälkeen ilmestyi laikukasta, vähän ns sirppimäistä ihottumaa sinne tänne, johon lääkärikään ei osannut sanoa mitään. Tai no en ehkä kutsuisi ihottumaksi, semmoista aavistuksen koholla olevaa laikkua ilman hilseilyä tms. Enää ei ole näkynyt.

Tuosta infektiosta tähän päivään asti olen kärsinyt TODELLA voimakkaasta yöhikoilusta, paikasta, lämpötiloista tai muista olosuhteista riippumatta. Joskus joku miesystävä on ihmetellyt, onko täällä muka noin kuuma tai jopa epäillyt oonko pissannut sänkyyn kun se on ihan läpimärkä.

Jossain kohtaa ihmettelin tunnottomia kohtia esim jalkaterän päällä, lapaluiden välissä.

Epämääräisiä viiltelytuntemuksia silmässä/takana, joita ihmettelin jo vuosikausia sitten ennen isompien oireiden tuloa. Päänsärkyjä, joihin särkylääkkeet ei auta.

Nyt viime vuosina on kuitenkin iskenyt epämääräisiä neurologisia oireita. Lihasnykinää 24/7 johon herään välillä öisinkin, puutumisoireita etenkin toisella puolella kroppaa, raajojen viiltävää kipua. Puutumis- ja nykimisoireet ovat suuremmassa osassa kipuihin verrattuna, oireet tosin alkoivat ihan järkyttävällä joka raajan kivulla ja polttelevuuden tunteella ja kovalla rytinällä. Jossain kohtaa iski älytön alaselkäkipu, lääkäristä lähetettiin fysioterapiaan josta ei ollut mitään hyötyä, kipu katosi kuin salamana myöhemmin itsestään. Se kipu oli oikeasti sellaista etten nukkunut viikkoon juuri yhtään, makuuasennossa kipu pahin. Fysioterapiassa todettiin toisen jalan lihasvoiman olevan huomattavasti heikompi, ylipäätänsä outo tuntemus koko jalassa. Samainen jalka on niinsanotusti sirissyt ja surissut, aluksi luulin, että puhelin soi taskussa värinällä mutta ei.

Sitten kuulovaivat. Tyhjästä alkaa tinnitys ihan jatkuvasti. Pari vuotta sitten kun hain lasta hoidosta, huomasin, etten kuule toisella korvalla juuri mitään. Se ei ollut lukossa, vaan ihan kun olis vaan lakannut toimimasta. En ehtinyt edes lääkäriaikaa varata, kun seuraavana päivänä korva oli taas normaali.

Mitähän vielä.. Teini-iässä saadun ahdistushäiriödiagnoosin saatuani jokainen vaiva on sivuutettu psyykkisiin syihin vedoten, mielialalääkkeitä on syötetty joka sorttia joista ei mitään apua kun siihen mielialaan, fyysisiin oireisiin ei mitään apua. Verikokeita välillä otettu, muttei mitään ongelmaa siellä. Saatu ties mitä jumppaohjeita ja käyn kuntosalilla ja harrastan hyötyliikuntaa paljon, ei apua.

Mikä mua vaivaa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollista ms-tautia kannattaisi nyt tutkia. Jos mahdollista kannattaisi mennä tähän perehtyneelle lääkärille yksityiselle.

Vierailija
22/24 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS suljettava pois. Luulisi edes sen onnistuvan julkisella, mutta ehkä liikaa toiveikkuutta...

Borrelioositesti suoraan Saksaan, tulee oikea tulos. Yksityisellä onnistuu?

Itse kävisin ehkä myös kaularangan magneettikuvissa tuossa vaiheessa. Yksityisellä hinta n. 400€

Tsemppiä ap, lääkärit voivat olla tosi v ttumaisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä kanssa lihasnykimistä. Minulla oli pari kuukautta sitten pitkä infektio, mahdollisesti korona. Sen jälkeen on ollut rytmihäiriöitä ja lihastykyttelyä molemmissa käsivarsissa, kyljissä ja vatsassa. Muutenkin lihaskipuja, mutta kipu voi johtua myös liikunnan vähentymisestä sairauden aikana.

Vierailija
24/24 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yksityisesti neurologilla, niin saat selvyyden siitä, missä mennään. Jos on jotain huolta herättävää, pyydä lähete julkiselle sektorille, niin et joudu kustantamaan laajemmin tutkimuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan